Den store kabel-bløffen - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 88 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1760
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vel... de er begge i ledelsen innenfor hver sin gren så å påstå at det ene er bedre enn det andre er ikke rettferdig.
    en god kontakt er jo en god kontakt uavhengig av om det er hifi eller studio/pa..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydonen
    en god kontakt er jo en god kontakt uavhengig av om det er hifi eller studio/pa..
    Men, de tjener ofte forskjellige formål...
    PA/studio er laget for å tåle en trøkk... Og mye bruk.
    Mens Hi-fi er laget for å se bra ut + å gi varig og god kontakt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jo studioplugger ser bra ut og gir varig god kontakt da.. Og også i PA-sammenheng er mye av utstyret sydd opp slik at mange av kontaktene sitter i permanent så også her er varig god kontakt viktig.. og skulle jeg laget mine egne rca-kabler til hjemmestereoen hadde jeg satset på Neutrik Profi rca, som både gir god kontakt, ser bra ut og tåler en trøkk.. Og som har alle relevante tekniske data tilgjengelig på produsentens hjemmeside.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jo studioplugger ser bra ut og gir varig god kontakt da.. Og også i PA-sammenheng er mye av utstyret sydd opp slik at mange av kontaktene sitter i permanent så også her er varig god kontakt viktig.. og skulle jeg laget mine egne rca-kabler til hjemmestereoen hadde jeg satset på Neutrik Profi rca, som både gir god kontakt, ser bra ut og tåler en trøkk.. Og som har alle relevante tekniske data tilgjengelig på produsentens hjemmeside.
    At jeg skrev best mulig kontakt så hadde det ingenting med at Neutrikpluggene er dårlige! Black Magic brukte det på sine første utgaver av Intro, A II som jeg hadde selv og de låt ikke dårlig!
    Å rangere de to fabrikantene blir veldig urettferdige siden de også presenterer 2 forskjellige prisklasser. WBT blir oftere foretrukket til Hi-fi pga. design...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg skrev best mulig kontakt så hadde det ingenting med at Neutrikpluggene er dårlige! Black Magic brukte det på sine første utgaver av Intro, A II som jeg hadde selv og de låt ikke dårlig!
    Å rangere de to fabrikantene blir veldig urettferdige siden de også presenterer 2 forskjellige prisklasser. WBT blir oftere foretrukket til Hi-fi pga. design...
    er det da slik du ser det først og fremst utseende og eksotiskhet som vektlegges, heller enn mekanisk og elektrisk kvalitet når prisforskjellen og anbefalt bruksområde skal forklares?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det da slik du ser det først og fremst utseende og eksotiskhet som vektlegges, heller enn mekanisk og elektrisk kvalitet når prisforskjellen og anbefalt bruksområde skal forklares?
    Du kan lese litt selv
    Home

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese litt selv
    Home
    Så L'Oreal skriver på web-siden sin at hudpleiemidlene deres gjør meg 10 år yngre.

Fint, da slipper jeg unna mye kjedelig, medisinsk litteratur hvis jeg skulle ønske å lære meg noe om aldringsprosessen.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA/Studio er laget for å tåle en trøkk? PA kanskje.. Studio? Er du helt på jordet?

De fleste "småstudioer" sitter jo på småting som monitorer på 50-100watt med en 5-8".. Er dette "mye trøkk" ?

Hvorfor skal DU trenge bedre kabler enn det som folk i studio bruker.. Det er jo tross alt DE som lager musikken du hører på.. Tror du at de mixer og fikser litt på EQ'en om de bytter en kabel?

Hvorfor har ikke store leverandører som f.eks PAP i stvg speakon kabler til 100k stk? det blir jo såå mye bedre lyd..?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel endel med hvor ofte en studio/PA blir plugget i og ut...
    De som kjenner til bransjen vet at at en kabel blir plugget om minst en gang om dagen. En slik bruk setter krav til soliditet...

En hifi kabel blir vel maks plugga ut 1 gang pr halvår? (I Devilej's tilfelle er det 2 ganger i uken )

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel endel med hvor ofte en studio/PA blir plugget i og ut...
    De som kjenner til bransjen vet at at en kabel blir plugget om minst en gang om dagen. En slik bruk setter krav til soliditet...

En hifi kabel blir vel maks plugga ut 1 gang pr halvår? (I Devilej's tilfelle er det 2 ganger i uken )
    Jeg har i bare noen få enkelt tilfeller iløpet av min "tid" innenfor studio/pa opplevd en XLR kabel som har tatt kvelden.. Speakon har jeg aldri opplevd.

I studio er alt som omhandler høyttalere som regel satt opp, og står slik. Det at vi plugger inn og ut XLR'er avhengig av hva oppsett vi har inne i selve "opptaksrommet" er jo noe annet. Selve monitorene står jo fast, og kablene står alltid i, hvertfall etter min erfaring.

I større studioer så er jeg 90% sikker på at det er samme greiene, spesiellt siden de har høyttalere på sikkert 90kg++.

Når en XLR kabel til 200 kr kan brukes i million-studioer, hvorfor trenger man en kabel til 1000, 10 000 eller 200 000 hjemme? Vi får jo tross alt ALDRI bedre lyd hjemme enn i ett skikkelig profesjonellt studio?

Nå sier jeg ikke at de beste av de beste bruker xlr til 200 kr, men poenget er der. Er XLR som er all standard så vidt jeg vet innenfor området (evt speakon, men da er jo anlegget passivt).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er mulig at de produsentene du nevner har egne fabrikker -- men det normale er at vesteuropeiske og nordamerikanske merkevarer i alle bransjer produseres ved mer eller mindre tilfeldige fabrikker i lavkostland; det være seg i Asia, Øst-Europa eller Latin-Amerika. Og det er ofte de samme fabrikkene som lager "piratkopier", uten annen forskjell fra originalene enn manglende kvalitetskontroll. Materialene koster i de fleste tilfeller fint lite.

Ikke dermed sagt at alle kinesiske kabler er like gode. Poenget mitt var heller at også kjente merkevarer kan ha dårlig produksjonskvalitet.

Og det er vel ganske klart at produksjonskvalitet er mye viktigere for kabler som skal brukes profesjonelt, enn for kabler som skal brukes i et hjemmeanlegg og i prinsippet bare plugges til og bli stående.
    Stereophile: Police Raid TARA Labs

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    B U S T E D ! :twisted:
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 -seks- år gammel historie.........

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det interessante, for meg, er det at velkjendte firmaer lever høyt på anseelse og renommè. Navnet er forbundet med noe eksotisk og bra.
    Jeg henger ikke på nettsider dedikert studio/PA audio, men kan tenke meg at mange av de navne nevnt der ikke klinger så bra i et hifi miljø, og det er jo trist for mange av de fabrikanter der tilbyr kabler billigere.
    Vi kan jo nevne Audioquest der i sin iver for best mulig lyd ville at Mighty Sam McClain skulle spille en sang inn en ekstra gang da Audioquest ville prøve med en annen kabel til mikrofonen.....nu er han på Telarc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall ingen tro på at en eksotisk utseende kontakt med geniforklarte prestasjoner uten oppbacking av tekniske data gir en bedre kontakt uten videre, men jeg føler meg sikker på at en verdensledende produsent som Neutrik med all sin dokumenterte research og know-how gir meg den ytelsen jeg trenger fra mine kontakter og kabler. Og det de lager er ikke OEM eller produsert i østen..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall ingen tro på at en eksotisk utseende kontakt med geniforklarte prestasjoner uten oppbacking av tekniske data gir en bedre kontakt uten videre, men jeg føler meg sikker på at en verdensledende produsent som Neutrik med all sin dokumenterte research og know-how gir meg den ytelsen jeg trenger fra mine kontakter og kabler. Og det de lager er ikke OEM eller produsert i østen..
    Lurer på hvor lenge man lette etter den historien med TL??

Har jeg på noe tidspukt sagt at Neutrik lager dårlige plugger?
    Noen liker mora, andre liker dattera... Muligens er forskjellene såpass små at forskjellene ikke er målbare, men det er ikke nok for en ekte Audiofil.
    Han ser etter mulighetene for å forbedre lyden. Og om det betyr å betale en hundrings ekstra. What's the deal?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'dealen' er fremdeles at enkelte produsenter og selgere av analoge og digitale lydkabler må slutte å fare med løgn. fatter ikke hvordan dette _fortsatt_ skal være så vanskelig å forstå for enkelte.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    'dealen' er fremdeles at enkelte produsenter og selgere av analoge og digitale lydkabler må slutte å fare med løgn. fatter ikke hvordan dette _fortsatt_ skal være så vanskelig å forstå for enkelte.
    Istedenfor å klage her så får du skrive brev til dem...
    Eller ta deg en rev og arrangere en "hippiefestival" mot dem :lol:

...Jeg gir egentlig f** i hva du mener.
    Om du er så fornøyd med de høykvalitets Biltema-kablene dine inkl. plugger så skal jeg ikke ta fra deg den gleden

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å klage her så får du skrive brev til dem...
    Eller ta deg en rev og arrangere en "hippiefestival" mot dem :lol:

...Jeg gir egentlig f** i hva du mener.
    Om du er så fornøyd med de høykvalitets Biltema-kablene dine inkl. plugger så skal jeg ikke ta fra deg den gleden
    Nå driter du deg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg på noe tidspukt sagt at Neutrik lager dårlige plugger?
    Noen liker mora, andre liker dattera... Muligens er forskjellene såpass små at forskjellene ikke er målbare, men det er ikke nok for en ekte Audiofil.
    Han ser etter mulighetene for å forbedre lyden. Og om det betyr å betale en hundrings ekstra. What's the deal?
    Jeg er vel så god audiofil som noen og selv om jeg er nokså interessert i stereoanlegg er det gjennom jobben med PA jeg har hørt og lært det jeg kan..

Og jeg har lært meg å forstå og forklare lyd og lydanlegg ut i fra frekvensrespons og dynamikkområde heller enn musikalitet, spilleglede, engasjement, luftighet og andre parametre som hifi-folk ofte bruker. Slike euforiske floskler er uinteressante og når de brukes til for eksempel å beskrive en rca-kontakt er det på tide å stikke fingern i jorda.. Mange forledes av reklame for geniforklarte plugger og ledninger men like lite som en dråpe zalo klarer å gjøre det i nærheten så rent som det blir i reklamen klarer disse kablene å levere det de lover..

Mulig det finnes kontakter som på et eller annet område elektrisk sett er bedre enn neutrik eller andre proff-kontakter, men at en eller annen da eventuelt skulle klare å lytte seg fram til dette tror jeg dessverre i 99,9% av tilfellene ville være ren uforfalsket BS ;-)

Side 43 av 88 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •