Den store kabel-bløffen - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 88 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1760
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    ..nå føler jeg du bommer på hva flere av oss reagerer på, og, hvis jeg har forstått knutihns innlegg riktig, det som fikk hele denne subjektiv/objektiv greia igang - svindelen(dvs bruke udokumenterbare påstander til å fremme salg av kabler) fra kabelprodusentene og -selgerne. les det kurant skrev sist en gang til og si om du er enig eller ei.
    Du må ha guotet feil.... min argumnet stilling stammer fra når knutinh har invitert til blindttest med null oppsluttning.

Edit: Hvis det ikke har kommet godt nok frem til nå så kan jeg nok si det en gang til, og helt sikkert på veiene av dem aller fleste kabelentusiaster. Jeg har ikke hevdet annet enn at jeg har ingenting til overs for folk som driver med svindel. Det gjelder også kabelprodusenter og selgere som overdriver effekten og spiller på det som ikke er dokumenterbart for å bevist lure uvitene kunder.

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Du opplever at det finnes forskjeller. Helt greit. Så lenge du ikke har utelukket en del faktorer som f.eks synet vet du ikke at denne opplevde forskjellen kommer pga kabelbyttet
    Helt korrekt, det er absolutt en av mange påvirkningsfaktorer som jeg er helt åpen for. En kabel som for eksempel ser pen ut må da også låte bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for fornøyelsens skyld, er det noen som kan finne en blind ABX test som har gitt positivt resultat? Jeg er bare nyskjerrig her, egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du kaller min argumenter flisepikkeri?? Jeg beklager at innlegg fremstår som direkte myntet på deg og angånde din selvinnsikt, det var ikke helt ment slik. Jeg vil moderere det siden jeg har liten grunn for å kunne dømme deg på hva du har skrevet her.
    Jeg har vel kalt en utlegging du hadde tidligere tråden for flisespikkeri, beklager det. Takk for modereringen

Men igjen tror jeg du ikke har helt fulg debatten, det handler ikke om hvem jeg velger til å lede en testen, det handler om dem som selvutnevner seg. Ikke bare i det tilfelle jeg referer til så synes jeg det er generelt viktig for alle tester og rapporter. Ja, det handler ingenting det er påviselig forskjell eller ikke, men mer om hvordan fremtiller sine beviser. Det som for deg er 99% sikkert kan for en annen være 90% sikkert.
    Jeg har nok fulgt debatten men det er ikke bare meg som har misforstått deg til tider hvis så er tilfelle. Det er forøvring lett med misforståelser når alt går skriftlig. Vi hadde sikkert kommet like langt (eller kort) på 10 minutter med muntlig diskusjon...

Hmmm... ja rent bevisteknisk, med du vil ikke høre noe "bedre" hvis dette skulle plutselig påvises, med mindre du deltar i testen selv og disse forskjellen betyr noe for deg.
    Stemmer at jeg ikke vil høre noe bedre selv, men ståstedet mitt vil forandres.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha guotet feil.... min argumnet stilling stammer fra når knutinh har invitert til blindttest med null oppsluttning.
    nei jeg quota ikke feil. og ja, jeg skjønte hva du sikta til.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men derimot skeptikeren Kalle klovn opptrer mye mer troverdig og objektivt og han ville for meg muligens være en habil person. Dette er egentlig ikke så vanskelig å forstå, men man må kansje ha litt selvinnsikt.
    Takk for tilliten! Jeg har selv tenkt å få satt av tid til blind-testing av kabler- og da ikke for å "bevise" at det ikke finnes forskjell, men for å se om det faktisk er noe mer å hente ut lydmessig. Jeg er tross alt i den gaten som har brukt en slump med penger for å få bra stereo lyd (i tillegg til kino) og da er man også kanskje villig til å sjekke ytterligere muligheter for lydmessig forbedring selv om man kanskje er skeptisk i utgangspunktet. Det er tross alt en forskjell mellom "skeptisk" og "avvisende". Hvis jeg synes det låter (tilstrekkelig) bedre med nordost valhalla, ja da blir det nordost valhalla - selv om jeg ikke forstår hvorfor det låter bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Zatz: Det var derfor jeg hadde med alle smiliene, for å indikere at dette var en post med sveiseblink i øyet.
    Takker for utredelsen, jeg ble ikke så mye klokere Jeg skjønte dette med smiliene, men dem kunne tydes i begger rettninger, men det er greit å vite hvor på gjerde du sitter.:-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Takk for tilliten! Jeg har selv tenkt å få satt av tid til blind-testing av kabler- og da ikke for å "bevise" at det ikke finnes forskjell, men for å se om det faktisk er noe mer å hente ut lydmessig. Jeg er tross alt i den gaten som har brukt en slump med penger for å få bra stereo lyd (i tillegg til kino) og da er man også kanskje villig til å sjekke ytterligere muligheter for lydmessig forbedring selv om man kanskje er skeptisk i utgangspunktet. Det er tross alt en forskjell mellom "skeptisk" og "avvisende". Hvis jeg synes det låter (tilstrekkelig) bedre med nordost valhalla, ja da blir det nordost valhalla - selv om jeg ikke forstår hvorfor det låter bedre.
    Intressant, du får hyle ut hvis det blir litt organisert, kansje jeg hiver meg på et fly og deltar :-D Jeg er nok skeptisk til å høre forskjell, men jeg påvirkes sikkert av placebo at jeg skulle ønske det var en forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok fulgt debatten men det er ikke bare meg som har misforstått deg til tider hvis så er tilfelle. Det er forøvring lett med misforståelser når alt går skriftlig. Vi hadde sikkert kommet like langt (eller kort) på 10 minutter med muntlig diskusjon...
    Ja, det er helt sikkert, spesielt når diskusjonen har pågått i litt tid tilbake... og når innlegget som startet var myntet direkte mot en annen person så er det fort gjort å hive seg på svare for den personen hvor det drar seg ut i helt "feil" rettning .

Ja, 10 minutter er vel å ta hardt i, maks 5

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 10 minutter er vel å ta hardt i, maks 5
    Indeed Du kommer forresten langt med kroppsspråk og stor bygning i sånne sammenhenger

Det hadde vært utrolig morro å deltatt på en abx test ja, om du får organisert det Kalle! Jeg skal til Bergen i februar, for et lenger opphold, om noe evt. skulle skje der

PS: Og jeg er slettes ikke redd for å dumme meg ut i en slik test (har forøvrig trolig gjort det allerede gjennom kommentarene mine her inne... )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Indeed Du kommer forresten langt med kroppspråk og stor bygning i sånne sammenhenger
    Ja, men det kan ikke måles :shock: bortsett fra byggningen da Jo, forresten db-måler kan være kjekt, hehe...

Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Det hadde vært utrolig morro å deltatt på en abx test ja! Jeg skal til Bergen i februar, for et lenger opphold, om noe evt. skulle skje der
    Ja, jeg har prøvd meg litt uoffisielt, så jeg tror jeg vet svaret. Men det hadde vært artig og prøvd så godt lar seg gjøre å ta høyde for alle faktorer argumenter, og kansje fått litt erfaring fra Kringlyd-gutta og dokumentert dette. Men det krever en del arbeid, ellers så er det jo alltid hyggelig å treffes over en kaffekopp og noen kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dB er jo bare et forholdstall, så det kan brukes på alt! Jeg stemmer for at vi kan måle f.eks BMI i dB fra nå av!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det kan ikke måles :shock: bortsett fra byggningen da Jo, forresten db-måler kan være kjekt, hehe...

Ja, jeg har prøvd meg litt uoffisielt, så jeg tror jeg vet svaret. Men det hadde vært artig og prøvd så godt lar seg gjøre å ta høyde for alle faktorer argumenter, og kansje fått litt erfaring fra Kringlyd-gutta og dokumentert dette. Men det krever en del arbeid, ellers så er det jo alltid hyggelig å treffes over en kaffekopp og noen kabler.
    Ikke feil det
    Men du, jeg har faktisk en db måler liggende. Kjøpte den på clas ohlson i en tid da jeg var bekymret for lydnivået (de vulcanene jeg har sparker godt fra seg!).

SLETTET resten, da det ble for mye off topic..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant, du får hyle ut hvis det blir litt organisert, kansje jeg hiver meg på et fly og deltar :-D
    Jeg får holde meg lengst mulig vekk siden jeg ikke er objektivt i saken

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får holde meg lengst mulig vekk siden jeg ikke er objektivt i saken
    Nei, vi trenger din subjektivitet for å kunne kalle denne testen objektiv ;-) ellers er der vel ingen problem for oss kabelentusiaster å fremstille det resultat vi ønsker :lol:

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blindtestet endel sammen med en kompis, og vi kom frem til samme resultat. Resultatet var at, på oppsettet vi hadde til rådighet, hørtes disse værre ut enn alt annet vi prøvde.

Dette hørtes feks myye bedre ut

Div inntakskabel og rariteter man finner nederst i hauen til elektrikere..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg har blindtestet endel sammen med en kompis, og vi kom frem til samme resultat. Resultatet var at, på oppsettet vi hadde til rådighet, hørtes disse værre ut enn alt annet vi prøvde.
    Intressant :smile: spesielt med tanke med at dere kom frem til at disse dyre kablene var dårligere! Kan du fortelle litt om åssen testene ble tatt i forhold til musikk, hvor lange klipp og svitsje tid?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt

Div inntakskabel og rariteter man finner nederst i hauen til elektrikere..
    Ikke et overraskende resultat. Det enkle og utprøvde er som oftest det beste. Hvorfor skal en flatt designer-kabel låte bedre, enn en kabel med tradisjonell utforming som tilfredsstiller kravene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i grunn mest overrasket over at det var forskjell, jeg....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant :smile: spesielt med tanke med at dere kom frem til at disse dyre kablene var dårligere! Kan du fortelle litt om åssen testene ble tatt i forhold til musikk, hvor lange klipp og svitsje tid?
    Deler denne erfaringen, selv om det er ikke er abx testet: Jeg hadde tidligere Heimdall rca og ht kabler, men ble aldri helt fortrolige med de. Av en eller annen grunn følte jeg alltid et jevnlig behov for å switche ut disse med et par billige clas ohlson 6mm2 kobberkabler. Dette gjorde jeg over en lengre periode. Supra kablene føler jeg imidlertid ikke det samme behovet for å skifte ut (så langt). Grunnen til dette er vanskelig å plassere konkret, men det virker som om (med forbehold om placeboeffekter) supra kablene ikke gjør noe som helst med musikken annet enn ærlig og usminket å formidle den, og da med langt bedre definisjon enn clash ohlson kobberkabelen, mens nordost kablene virket mer opptatt av å prege formidlingen (og da tydeligvis ikke på en god måte, i mine ører).

(dersom det skulle ha noe å si): ørene mine er også rimelig gode; jeg hører f.eks. høyfrekvent trafostøy fra en 110v type tvers over rommet (8-10m), noe bror min ikke klarte fra 2 meter (jeg er 33, han 27).

Side 27 av 88 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •