Den store kabel-bløffen - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 88 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1760
    Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Du gjør dette fryktelig mye vanskeligere enn det er Arkan. Det trengs ingen vidløftig diskusjon rundt begrepsbruken. Fakta er at kabelentusiastene kun har sine subjektive vurderinger å støtte seg til, intet annet. På en skala er det stort sett ikke mulig å bli mindre objektiv enn dette. Når vi da støtter oss til det som er av forskning og tester er det så objektive vi kan være i denne sammenheng.
    Ja, beklager så mye den vidløftige vinklingen, men jeg har også sett mange her inne som forsvarer sin "objektivitet" ved å bruke et virvar av begreper. Da ble dette "payback" eh

Og objektivitet er altså "objektivitet" med store "" i min bok, så da er kanskje ikke subjektiviteten så langt unna. Dette er herlig betryggende når man hører på musikk og eksperimenterer med kabler

Jeg håper imidlertid at noen gode poeng kom frem i floraen av akademiavas fra meg.

Og ikke minst, jeg følte med zatz som ble så ubarmhjertig bombardert.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega kan putte ringeledning i høyttalerne sine uten noen reagerer på det, hyper high end modellen IMF RSPM MK IV transmisjonslinjer fra 1985 hadde også ringeledning i seg.
    Men idag vil vel ingen fabrikant der tilhører de "seriøse" unnlate å gjøre oppmerksom på at kvaliteten ivaretas igjennom hele produktet, fra ALPS volumkontroll til WBT terminaler og spesial utvalgt Kimber kabel som intern ledningsføring? Markedsføring er et våpen i seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Så lenge vurderingen gjøres av enkeltindivider/respondenter, og selv om disse er tilfeldig/random valgt av forsker for eksperimentet, så vil dette avhenge av vedkommendes/respondentens evne til å fange inn og tolke lyder/musikk som igjen vil være avhengig av kunnskap, erfaringer, styrker/svakheter ved selve hørselen etc.
    Du kan gjerne trekke validiteten til abx-testmetodikken i tvil, men dette mener jeg er helt på siden av debatten. Den samme type argumentasjon har vi hatt gjennom hele debatten, og går i bunn og grunn ut på at i den grad man mangler beviser som har matematisk rigiditet i den forstand at det er helt uangripelig, er det meningsløst å i det hele tatt forsøke å komme til noen konklusjon.

Hvis dette er tilfellet, ville enhver debatt utover de som omhandler ren matematikk være meningsløs, dermed også denne.

I den virkelige verden forholder man seg til sannsynligheter, som du som driver med risikovurdering i aller høyeste grad ved. At man i akademisk sammenheng betviler enkelte typer "sannsynlighetsvurderinger" er nettopp dette - det er kun akademisk.

Vi vet alle at dersom man går mot en vegg så vil man bli stoppet, selv om det er en viss matematisk sannsynlighet for at man går rett gjennom. Mener du at det er feil å si at det ikke er mulig å gå gjennom betongvegger? Det vil nemlig være det, om man setter samme krav til rigiditet for alle utsagn man kommer med som det du forsøker å gjøre i forbindelse med vurdering av kablers effekt.

Med all respekt så fremstår dette som utsagn fra en fersk og overivrig akademiker, som ikke har blitt helt tørr bak ørene enda.

Det er skjeldent man har så solide indikasjoner som taler for en hypotese som man har i dette tilfellet. Matematisk modellering av kabelen viser at enhver påvirkning ligger flere størrelsesordener under selv de mest konservative anslagene for hva som er detekterbart. Til sammenligning har det også blitt vist ved målinger at å flytte hodet noen millimeter har relativt store forandringer, samtidig som det å bytte kabel ikke fører til målbare endringer med samme måleutstyr. Markedsføringen av kabler er ofte basert på ren løgn (noe jeg ikke har lyst til å komme med eksempler på, ettersom en tidligere post jeg gjorde dette i ble slettet). Hvorfor skulle de bruke løgnaktige argumenter dersom de faktisk hadde noe å komme med?

I lys av dette, samt flere elementer som har blitt tatt opp i løpet av denne debatten, mener jeg at dette ikke er diskuterbart en gang: Påkostede audiokabler er rent tullball.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurant
    Du kan gjerne trekke validiteten til abx-testmetodikken i tvil, men dette mener jeg er helt på siden av debatten. Den samme type argumentasjon har vi hatt gjennom hele debatten, og går i bunn og grunn ut på at i den grad man mangler beviser som har matematisk rigiditet i den forstand at det er helt uangripelig, er det meningsløst å i det hele tatt forsøke å komme til noen konklusjon.

Hvis dette er tilfellet, ville enhver debatt utover de som omhandler ren matematikk være meningsløs, dermed også denne.

I den virkelige verden forholder man seg til sannsynligheter, som du som driver med risikovurdering i aller høyeste grad ved. At man i akademisk sammenheng betviler enkelte typer "sannsynlighetsvurderinger" er nettopp dette - det er kun akademisk.

Vi vet alle at dersom man går mot en vegg så vil man bli stoppet, selv om det er en viss matematisk sannsynlighet for at man går rett gjennom. Mener du at det er feil å si at det ikke er mulig å gå gjennom betongvegger? Det vil nemlig være det, om man setter samme krav til rigiditet for alle utsagn man kommer med som det du forsøker å gjøre i forbindelse med vurdering av kablers effekt.

Med all respekt så fremstår dette som utsagn fra en fersk og overivrig akademiker, som ikke har blitt helt tørr bak ørene enda.

Det er skjeldent man har så solide indikasjoner som taler for en hypotese som man har i dette tilfellet. Matematisk modellering av kabelen viser at enhver påvirkning ligger flere størrelsesordener under selv de mest konservative anslagene for hva som er detekterbart. Til sammenligning har det også blitt vist ved målinger at å flytte hodet noen millimeter har relativt store forandringer, samtidig som det å bytte kabel ikke fører til målbare endringer med samme måleutstyr. Markedsføringen av kabler er ofte basert på ren løgn (noe jeg ikke har lyst til å komme med eksempler på, ettersom en tidligere post jeg gjorde dette i ble slettet). Hvorfor skulle de bruke løgnaktige argumenter dersom de faktisk hadde noe å komme med?

I lys av dette, samt flere elementer som har blitt tatt opp i løpet av denne debatten, mener jeg at dette ikke er diskuterbart en gang: Påkostede audiokabler er rent tullball.
    Jeg er langtfra fersk (og det er heller ikke du noen dommer over), selv om jeg vel ble litt overinspirert av debatten. Og det er greit at du ikke ser mitt ståsted, men du forstår sikkert at de eksempler jeg trekker frem er analogier for å fremme et poeng om at subjektivitet eksisterer i så mange sammenhenger. Er du så sikker i din sak at alle sider ved en kabel faktisk er målbare, kanskje det er forhold vi enda ikke har oppdaget. Hvem visste at vann hadde eksistert på månen. Det er derfor viktig å erkjenne at overflaten/virkeligheten, slik vi til nå har oppfattet den, kan bedra..

Peace man!

ps: Så lenge jeg har brukt solide referanser for å underbygge min argumentasjon forventer jeg det samme av deg (selv om din tidligere post ble slettet). Ellers setter jeg deg i samme bås som du forsøkte å gi meg (les: fersking).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken mystisk vitenskapelig X-faktor man plutselig skal finne opp for å beskrive et så velkjent og gjennomanalysert fenomen som en elektrisk krets. Uten inngående kjennskap til metallets egenskaper hadde vi ikke kunnet sitte med hver vår laptop, f.eks. Der er marginene MYE mindre enn i et audiosystem, men det funker nå etter hensikten. Ikke blir det feil heller, bortsett fra de jeg lager selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps: Så lenge jeg har brukt solide referanser for å underbygge min argumentasjon forventer jeg det samme av deg (selv om din tidligere post ble slettet). Ellers setter jeg deg i samme bås som du forsøkte å gi meg (les: fersking).

Det nytter ikke å slenge opp referanser så lenge disse ikke er direkte relatert til det som diskuteres, og forvente at alle skal bruke en stor del av sin fritid på å lese disse. Argumentasjonen min bygger på lærebokstoff og sunn fornuft, ingen av hvilke det har noe poeng i å grave opp vitenskapelige artikler for. Jeg kan jo for eksempel be deg om å lese dette, LTI system theory - Wikipedia, the free encyclopedia, så blir det sikkert snart klart at vi kan sitte å referere til kyrne kommer hjem, uten at vi kommer noe lengre av den grunn.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg lurer på hvilken mystisk vitenskapelig X-faktor man plutselig skal finne opp for å beskrive et så velkjent og gjennomanalysert fenomen som en elektrisk krets. Uten inngående kjennskap til metallets egenskaper hadde vi ikke kunnet sitte med hver vår laptop, f.eks. Der er marginene MYE mindre enn i et audiosystem, men det funker nå etter hensikten. Ikke blir det feil heller, bortsett fra de jeg lager selv.
    Dette er jeg helt enig i. Metallet i sin funksjonelle tilstand kan vi enormt mye om, men hva med menneskers opplevelse av metallet og de konstruksjoner som metall inngår i (som kabler). Er disse opplevelsene ren placebo, som tydeligvis en hel verden vil bedras av, eller eksisterer det egenskaper ved menneskers lydpersepsjon i interaksjon med kabel/konstruksjon/metall som vi fortsatt har til gode å kartlegge? Kanskje forskningen en gang vil avdekke dette

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All denne diskuteringen rundt begrepene subjektivitet/objektivitet (off topic) gjør at tråden begynner å bli litt kjedelig imo.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    All denne diskuteringen rundt begrepene subjektivitet/objektivitet (off topic) gjør at tråden begynner å bli litt kjedelig imo.
    +1

Det var spennende helt til alle målinger var ferdige, og det ikke ble funnet større forskjeller enn det gjorde.

Til dere som ønsker å diskutere subjektivitet/objektivitet: Kan dere ikke starte en ny tråd, så slipper vi andre å lese mer om dette.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Cerwin Vega kan putte ringeledning i høyttalerne sine uten noen reagerer på det, hyper high end modellen IMF RSPM MK IV transmisjonslinjer fra 1985 hadde også ringeledning i seg.
    Men idag vil vel ingen fabrikant der tilhører de "seriøse" unnlate å gjøre oppmerksom på at kvaliteten ivaretas igjennom hele produktet, fra ALPS volumkontroll til WBT terminaler og spesial utvalgt Kimber kabel som intern ledningsføring? Markedsføring er et våpen i seg selv.
    ...muligens markedsføring, men de du nevner lager gode produkter som mer eller mindre selger seg selv. Problemer med billigere design er at de ikke har den samme robusthet som dyrere har. Aldri hørt om noen som har hatt problemer med en WBT plugg, mens jeg kjøpte Biltemaplugger til min søster som knekte inni terminalen på hennes F6, og en som hadde brukt RCA-pluggene fikk ødelagt terminalene etter at de først hadde satt seg fast og knekte kontaktpinnen inni forsterkeren.

At Man bruker ringeledning plager meg ikke... Har erfart at kabler med liten dimensjon har en gunstig effekt.. Iallefall trenger man ikke store dimensjonen på diskantområdet. Og... IMF fra oldemors tid? Hvilken relevans har det med ting som skjer nå?

Blir møkka lei av alle tester og liknende fra 80-tallet som blir bretta frem her på forumet. Sikkert interessant å se og lese hva de tenkte på den tiden. Vil tro (håper og ber) at industrien og hi-fi produktene har kommet seg siden da. Tenker på min fetters Technics-forsterker *grøss*.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge vurderingen gjøres av enkeltindivider/respondenter, og selv om disse er tilfeldig/random valgt av forsker for eksperimentet, så vil dette avhenge av vedkommendes/respondentens evne til å fange inn og tolke lyder/musikk som igjen vil være avhengig av kunnskap, erfaringer, styrker/svakheter ved selve hørselen etc. Mao, her snakker man om subjektiv persepsjon, selv om forsker rent "objektivt" forsøker å kontrollere scenariet gjennom blindfolding, identisk bruk og plassering av utstyr (inkl høyttalere og lytteposisjon) med mer. På tross av dette, mener jo Aven (som jeg henviste til) at det er nettopp bruken av erfaringer og subjektiv oppfatninger av et virkelighetsfenomen (eksempelvis musikk) som er fremtiden. Testen vil mao potensielt ha vitenskapelig god kvalitet, og vil også kunne være publiserbar i vitenskapelige tidsskrifter som har rom for dette temaet/vinklingen, dersom man vel og merke uttrykker begrensninger ved metoden man benyttet. I tillegg bør abx testene kjøres en del ganger, for å øke troverdigheten til data. Et problem (kanskje) er at den som utfører testen må ha forskerstatus selv, eller kjenne til en forsker som kan utføre den, før publikasjon lar seg gjøre.
    Får håpe du imponerte noen med dette meget klargjørende svaret ditt...

Er forøvrig enig at dette objektivitet/subjektivitet-svadaet bare er egnet til forvirring og elsket av dem som vil tåkelegge hele debatten.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...muligens markedsføring, men de du nevner lager gode produkter som mer eller mindre selger seg selv. Problemer med billigere design er at de ikke har den samme robusthet som dyrere har. Aldri hørt om noen som har hatt problemer med en WBT plugg, mens jeg kjøpte Biltemaplugger til min søster som knekte inni terminalen på hennes F6, og en som hadde brukt RCA-pluggene fikk ødelagt terminalene etter at de først hadde satt seg fast og knekte kontaktpinnen inni forsterkeren.

At Man bruker ringeledning plager meg ikke... Har erfart at kabler med liten dimensjon har en gunstig effekt.. Iallefall trenger man ikke store dimensjonen på diskantområdet. Og... IMF fra oldemors tid? Hvilken relevans har det med ting som skjer nå?

Blir møkka lei av alle tester og liknende fra 80-tallet som blir bretta frem her på forumet. Sikkert interessant å se og lese hva de tenkte på den tiden. Vil tro (håper og ber) at industrien og hi-fi produktene har kommet seg siden da. Tenker på min fetters Technics-forsterker *grøss*.
    Jeg kan ikke se vi er uenige om noe egentlig, istedet for å skrive om 80 talls produkter generelt skal jeg kanskje bare referere til Dynaco. IMF var kanskje for deg et dårligt eksempel, men der er jo immervekk produkter der er vintage som fortsatt selger, som Tannoy og Klipsch. Så, om det gik an å bruke billigst mulig kabel i tidligere high end konstruksjoner, da går det sikkert også den dag idag, det er bare ikke så akseptert mer..
    Min mening er at ting ikke har endret seg så mye siden da når vi snakker kabler, det eneste der har endret seg er at nå kan man ta doktorgrad i markedsføring.....

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, ta ett steg tilbake og tenk litt. Se på grafen nedenfor. Den har tre målinger fra mitt lytterom. Jeg brukte kun frontene mine og målte med og uten noen akustikkplater som har hjørneplassering. Effekten av det er noen endringer i respons under ca 500 hz. Mellomtonen er paddeflat i alle målingene, men vedr diskant så skjer det mye rart. Se litt på grafene, så kommer min teori under.

-romrespons-jpg

Målingene ble gjort med mikrofonen i nesten samme stilling. Jeg tipper at variasjonen var +/- et par cm.

Bølgelengden på bass er flere meter, og med høyere frekvens får man lavere bølgelengde. Ved 3400hz er bølgelengden ca 10cm og ved 6800hz ca 5 cm.

Det neste momentet er: målingene ble foretatt med et par med ht og et monosignal, imidlertid var det kun en mikrofon. Det betyr at signalet fra de to høyttalerne interfererer med hverandre og klusser til fekvensresponsen som mikrofonen måler pga at de har marginalt forskjellige avstander til mikrofonen. for lave frekvenser betyr dette nada fordi bølgelengden er mye lengre enn avstandsdifferanse, mens for høye frekvenser så betyr dette mye.

For di av oss som har ett øre og vender siden til så er målingen ok. for de av oss som har to ører (ett på hver side) så blir målingen HELT FEIL i forhold til hva vi hører - igjen så gjelder dette i hovedsak høye frekvenser. Bassen er upåvirket.

For de av dere så lurer på om dette har noe med kabler å gjøre så fortvil ikke - I am getting there!

Med to ører så vil marginale tidsforskjeller i høyfrekvente signaler brukes for å retningsbesteme lyden (Hurra vi har STEREO!). Disse MÅLTE kjempeavvikene på diskant ER ikke der når vi hører med TO ører fordi høyre øre hører "bare" høyre diskant og venstre øre hører "bare" venstre diskant. Interferensen som måles med EN mikrofon er ikke der lengre. (Til info så er mine høyttalere oppstilt i et dempet rom samtidig som de er ultralineære i mellomtone og diskantområdet.)

POENGET med dette er at målinger kan lyve vesentlig fordi vi glemmer hvilke begrensninger som ligger i utstyret og i målemetodene. Dermed kan det være vanskelig å MÅLE DET VI HØRER enten det gjelder høyttalere, forsterkere, cd-spillere eller KABLER. Nå skal det sies at jeg tilhører gruppen som er en smule skeptisk, men tross alt ikke helt avvisende til SMÅ potensielle forskjeller mellom kabler. Mitt poeng med denne lange omveien er alt man må ha en smule skepsis til "fakta" som blir presentert og at ting ikke alltid er nøyaktig slik som man kanskje tror (selv om det er MÅLT).

OK jeg slutter her for å ikke kvele massene med lange innlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett ord, sammensatt av to: skivebom.

Jeg kan skrive en lang forklaring på hvorfor, men tror ikke jeg gidder, faktisk.

Men tenkt litt på hva du sier. Høyre øre hører bare høyre diskant?

Forøvrig var mine målinger foretatt med en høyttaler og en mikrofon, ergo er det ikke kamfiltereffekt mellom høyttalerne vi ser, det er kamfiltereffekt (kansellering og forsterkning) mellom direktelyd og refleksjoner.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    POENGET med dette er at målinger kan lyve vesentlig fordi vi glemmer hvilke begrensninger som ligger i utstyret og i målemetodene. Dermed kan det være vanskelig å MÅLE DET VI HØRER enten det gjelder høyttalere, forsterkere, cd-spillere eller KABLER. Nå skal det sies at jeg tilhører gruppen som er en smule skeptisk, men tross alt ikke helt avvisende til SMÅ potensielle forskjeller mellom kabler. Mitt poeng med denne lange omveien er alt man må ha en smule skepsis til "fakta" som blir presentert og at ting ikke alltid er nøyaktig slik som man kanskje tror (selv om det er MÅLT).
    En stor +1 Kalle for at vi er på samme bølgelengde, båndbredde *whatever*

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med to ører så vil marginale tidsforskjeller i høyfrekvente signaler brukes for å retningsbesteme lyden (Hurra vi har STEREO!). Disse MÅLTE kjempeavvikene på diskant ER ikke der når vi hører med TO ører fordi høyre øre hører "bare" høyre diskant og venstre øre hører "bare" venstre diskant.
    Dette må du forklare fysikken bak...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn

OK jeg slutter her for å ikke kvele massene med lange innlegg
    Og med dette rykker vi tilbake til start. Kablers innvirkning på signalets fase er vist ved simulering at er ubetydelig. I tilfelle du skulle tvile på dette: prøv å ha litt respekt for ingeniørvitenskapen som har skapt alt det vi diskuterer her og mer til. Med mindre du har kunnskap om signalteori og hvordan signaler propagerer gjennom elektriske systemer er det du kommer med bare synsing.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett ord, sammensatt av to: skivebom.

Jeg kan skrive en lang forklaring på hvorfor, men tror ikke jeg gidder, faktisk.

Men tenkt litt på hva du sier. Høyre øre hører bare høyre diskant?

Forøvrig var mine målinger foretatt med en høyttaler og en mikrofon, ergo er det ikke kamfiltereffekt mellom høyttalerne vi ser, det er kamfiltereffekt (kansellering og forsterkning) mellom direktelyd og refleksjoner.
    Hei Atle, jeg tenker ikke spesilet på dine målinger og har heller ikke påstått at du har målt med to høyttalere. Det jeg refererte til var at JEG hadde målt med to høyttalere OG at små variasjonen i lytteposisjon eller måleposisjon vil ha stor effekt på høye frekvenser men ikke på lave frekvenser. Hvis du flytter deg rundt i rommet (stor bevegelse) så hører du store effekter på bass (gammelt nytt).

Les også at mitt rom ER godt dempet. Hvis JEG setter meg i lytteposisjonen og spiller på venstre høyttaler OG holder for venstre øre da blir lyden jeg hører med høyre øre nesten fri for diskant mens bass og mellomtone blir mindre endret. Derfor "Bare" i hermetegn. Ingenting kontroversielt der.

Det jeg sa var at MINE målinger som viser STORE variasjoner på høye frekvenser (husk to HT) gir interferenseffekter - eller kamfiltereffekter om du vil- når jeg bruker EN mikrofon. Min konklusjon var at ikke alle målinger forteller deg det du tror!

Har du et problem med det? (Jeg prøver ikke å krangle men jeg tror at du ikke forsto hva jeg skrev)8)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurant
    Og med dette rykker vi tilbake til start. Kablers innvirkning på signalets fase er vist ved simulering at er ubetydelig. I tilfelle du skulle tvile på dette: prøv å ha litt respekt for ingeniørvitenskapen som har skapt alt det vi diskuterer her og mer til. Med mindre du har kunnskap om signalteori og hvordan signaler propagerer gjennom elektriske systemer er det du kommer med bare synsing.
    Til info er jeg sivilingeniør:twisted: LES ALT EN GANG TIL. Jeg har ikke sagt at kabler påvirker signalets fase. Det jeg sa at ikke alle målinger forteller deg det du tror - ref svaret jeg ga til Atle Dreier vedr kamfiltereffekt ved bruk at 2 ht og en mic.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skivebom.
    Hvis du nå har lest innlegget en gang til og fremdeles mener dette så er jeg interessert!

Side 24 av 88 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •