Den store kabel-bløffen - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 88 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1760
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Joda, og det er vel ingen som protesterer på disse tallene forskerne kommer med. Men alikevell hevder kabel-entusiastene at dem hører forskjell, og det selv om dem har fått presentert "fakta", ABX-tester og forklaringen om placebo.
    Hadde vært svært interessant å vite hvordan en kabelentusiast mener han klarer å høre forskjell på db variasjoner det er vist at mennesket ikke klarer å skille. Dette kjernargumentet ser du glatt bort i fra, og klager over at jeg ikke er enig med "uttalelser som skal stamme fra forskere" i forbindelse med ABX.

Nå er det igjen flere kabel-entusiaster som hevder kablene påvirker holografien.
    Regner ikke med disse personene holder hodet på millimeteren samme sted som før kabelbytte? Dette har en reell betydning for holografi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Hadde vært svært interessant å vite hvordan en kabelentusiast mener han klarer å høre forskjell på db variasjoner det er vist at mennesket ikke klarer å skille. Dette kjernargumentet ser du glatt bort i fra, og klager over at jeg ikke er enig med "uttalelser som skal stamme fra forskere" i forbindelse med ABX.
    Nei, jeg ser ikke bort ifra db variasjonen, da har du ikke fulgt med i timen. Jeg hevder da heller ikke at det er forskjell, men at det kan være forskjell. Det er en betydelig forskjell i forhold til dem som hevder noe med sikkerhet, altså jeg legger ikke bort et argument før jeg har 100% kontroll på det.

Pr dagsdato så går db differansen uten tvil til fordel for skeptikerene, 1-0 til skeptikerene, men jeg har ennå ikke sett noe konkrete data på hvor grensen går på kabel-spesifikasjonen eller db blir "nøyaktig hørbart". Jeg har lest enkelte plasser at dem antyder 3db og andre plasser antyder dem helt ned i 0.25db:shock: er det noe lavere? Jeg leste forøverig i en link i denne tråden om at 1ohm ekstra var veldig tydlig hørbart, men det er igjen veldig store verdier vi prater om her og det blir derfor urelevant i denne diskusjonen.

Man kan hevde mye rart, men man får ikke satt det i perpektiv før man har sikre data på dette. Ting blir jo også mye verre når dem såkalte ekspertene ikke kommer frem til samme data, akkurat som en blindtest så er ikke svaret entydig.

Regner ikke med disse personene holder hodet på millimeteren samme sted som før kabelbytte? Dette har en reell betydning for holografi.
    Dette blir jo litt urelevant sett med en kabelentusiast øyne, og siden du kommer med et tall, hvor mye utgjør en millimeter? Du kan like gjerne si at det ikke er noe poeng å kjøpe en ny CD-spiller fordi du klarer ikke å sitte med hode på nøyaktig samme plass, iallefall så lenge du ikke har noe konkret å vise til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun innen hifi at forskjeller som en ikke klarer å detektere med testen fremdeles hevdes å eksistere, til tross for at dette også motstrider teori,
    Nja, pluss Snåsamannens evner da :-)

jfr tidligere innlegg rundt ørsmå målbar forskjell mellom fornuftig konstruerte kabler.
    Om en forskjell er målbar eller ikke avhenger av forholdene ellers. Både du og jeg ser helt tydelig om et stearinlys eller en gasskoker er tent eller ikke, helt til de plasseres utendørs i snøen en klarværsdag.

Med det mener jeg at det er enkelt å måle resistans, induktans og kapasitans i en høyttalerkabel når den ligger ensom på labbenken, men de har tilnærmet ingen betydning i praktisk bruk, siden størrelsene er så mye mye større i selve høyttalerelementene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr dagsdato så går db differansen uten tvil til fordel for skeptikerene, 1-0 til skeptikerene, men jeg har ennå ikke sett noe konkrete data på hvor grensen går på kabel-spesifikasjonen eller db blir "nøyaktig hørbart". Jeg har lest enkelte plasser at dem antyder 3db og andre plasser antyder dem helt ned i 0.25db:shock: er det noe lavere? Jeg leste forøverig i en link i denne tråden om at 1ohm ekstra var veldig tydlig hørbart, men det er igjen veldig store verdier vi prater om her og det blir derfor urelevant i denne diskusjonen.
    Oliver og Toole klarte å påvise hørbare endringer helt ned til 0,25dB. Men det var under helt optimale forhold og toner i et smalbåndet frekvensområde (Q=1) der hvor øret var aller mest følsomt.

F.E. Toole and S. Olive, "The Modification of Timbre by Resonances: Perception and Measurements" JAES (vol 36, # 3, March 1988, pp 122-142)

Andre tester jeg har sett påviser tall på mellom 1-3dB. Det er nok mer realistisk for folk flest.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg ser ikke bort ifra db variasjonen, da har du ikke fulgt med i timen. Jeg hevder da heller ikke at det er forskjell, men at det kan være forskjell. Det er en betydelig forskjell i forhold til dem som hevder noe med sikkerhet, altså jeg legger ikke bort et argument før jeg har 100% kontroll på det.
    ...og jeg ser ikke bort i fra at det kan ligge noe i argumentene mot ABX, da har du ikke fulgt med i timen, men mener argumentene for er mer vektige. Hvis du vil ha 100% kontroll på alle parameter som kan ha en ørliten innvirkning på resultatet tror jeg du aldri vil bli fornøyd eller overbevist. For min del handler dette til slutt om sannsynlighet når alle kjente faktorer er lagt på bordet, og jeg er ikke i tvil hvor vekten tipper.

Dette blir jo litt urelevant sett med en kabelentusiast øyne, og siden du kommer med et tall, hvor mye utgjør en millimeter? Du kan like gjerne si at det ikke er noe poeng å kjøpe en ny CD-spiller fordi du klarer ikke å sitte med hode på nøyaktig samme plass, iallefall så lenge du ikke har noe konkret å vise til.
    Hvorfor er det ikke relevant når jeg legger frem et gyldig argument som kan forklare den forskjellen kabelentusiasten hører av holografi etter et kabelbytte? Regner med du selv har sittet i sweetspot og flyttet hodet fra side til side. Det skal svært lite til før vokalen flytter seg ut av sentrum og instrumentenes plassering forandres. (Edit) Prøv også å flytte hode litt fram og tilbake og merk deg hva som skjer med lydbildet.

Jeg blander forøvrig ikke inn andre komponenter som kan ha variasjoner som er store nok til å høres. Det er ikke relevant som argument i denne sammenhengen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og jeg ser ikke bort i fra at det kan ligge noe i argumentene mot ABX, da har du ikke fulgt med i timen, men mener argumentene for er mer vektige. Hvis du vil ha 100% kontroll på alle parameter som kan ha en ørliten innvirkning på resultatet tror jeg du aldri vil bli fornøyd eller overbevist. For min del handler dette til slutt om sannsynlighet når alle kjente faktorer er lagt på bordet, og jeg er ikke i tvil hvor vekten tipper.
    Hmmm.. da skjønner jeg ikke argumentasjonen din når du stadig henviser at ABX-testene viser ikke annet enn negativt resultat og svaret er placebo. Da vil jeg si du er sikker i din uttalelse, og det kan hende du har rett. Joda, du kan selvføgelig velge å tro og vekte argumenter.... men dem vil ikke bli akseptert som argumenter av dem som sitter på andre siden av bordet før man har fått en utredelse med relativ høy sansynlighet.

100% kontroll får vi nok aldri som du sier, inntil videre sitter jeg også med en tro som er mer enn god nok for meg, men jeg vil aldri prakke på deg at min tro er bedre enn din.

Hvorfor er det ikke relevant når jeg legger frem et gyldig argument som kan forklare den forskjellen kabelentusiasten hører av holografi etter et kabelbytte? Regner med du selv har sittet i sweetspot og flyttet hodet fra side til side. Det skal svært lite til før vokalen flytter seg ut av sentrum og instrumentenes plassering forandres.

Jeg blander forøvrig ikke inn andre komponenter som kan ha variasjoner som er store nok til å høres. Det er ikke relevant som argument i denne sammenhengen.
    Hmmm... har du noen andre uttalelser på dette enn deg selv? For det første så antyder jeg en motsigelse her, for det du egentlig sier er at det er hørbar forskjell hvis du klarer å sitte med nøyaktig likt plassert innen for en milimeter, så OK da er det forskjeller eller? Du kommer også med en påstand på én millimeter, hvis jeg skal kunne "vekte" dette så må jeg vite hvor mye effekt en millimeter har? Noen du har data på? For det andre selv som om det er andre ting (sweetspot, rom, komponenter, hørsel osv) som er mer avgjørende enn kabler så er det ingen grunn til man ikke skulle optimalisere med kabler - og dermed så går debatten i ring man må utrede om det faktisk er hørbare forskjeller først! Du har sakt at svaret er placebo, jeg sier at du tror svaret er placebo og at du kan ha rett.

Når det er sakt så vil jeg tørre å påstå at holografien også påvirkes uten at fasen påvirkes. Hvis kabler har forskjellige frekvensrespons så vil lyden også oppfattes forskjellige, altså hvis lyden kan oppfattes forskjellig så vil også holografien også oppfattes forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Andre tester jeg har sett påviser tall på mellom 1-3dB. Det er nok mer realistisk for folk flest.
    Ja, det er nok riktig, jeg mener selv at jeg hører grei forskjell når jeg stepper ca 0.5 db forskjell på en pinknoise. 3db vil jeg gå ut i fra iht det jeg har testet selv at dem fleste vil høre tydelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du å skille 0.5dB når NOEN ANDRE stepper?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. da skjønner jeg ikke argumentasjonen din når du stadig henviser at ABX-testene viser ikke annet enn negativt resultat og svaret er placebo. Da vil jeg si du er sikker i din uttalelse, og det kan hende du har rett.
    Har skrevet tidligere i tråden at de ABX testene som er gjort kunne vært gjort enda bedre. Skriver videre at samlet sett så mener jeg alt tyder på placebo, ABX resultatet henger tross alt sammen med teorien. Mest sannsynlig med god margin er stikkordet.

100% kontroll får vi nok aldri som du sier, inntil videre sitter jeg også med en tro som er mer enn god nok for meg, men jeg vil aldri prakke på deg at min tro er bedre enn din.
    Prakker jeg på noen noe som helst, er vi ikke midt i en tråd om kabler der begge parter legger fram sin argumentasjon? Min tro bygger på tilgjengelige fakta og minst mulig på synsing. Dette har jeg beskrevet som et klart mål tidligere.

Hmmm... har du noen andre uttalelser på dette enn deg selv? For det første så antyder jeg en motsigelse her, for det du egentlig sier er at det er hørbar forskjell hvis du klarer å sitte med nøyaktig likt plassert innen for en milimeter, så OK da er det forskjeller eller? Du kommer også med en påstand på én millimeter, hvis jeg skal kunne "vekte" dette så må jeg vite hvor mye effekt en millimeter har? Noen du har data på? For det andre selv som om det er andre ting (sweetspot, rom, komponenter, hørsel osv) som er mer avgjørende enn kabler så er det ingen grunn til man ikke skulle optimalisere med kabler - og dermed så går debatten i ring man må utrede om det faktisk er hørbare forskjeller først! Du har sakt at svaret er placebo, jeg sier at du tror svaret er placebo og at du kan ha rett.
    Hvor skriver jeg at det er forskell hvis en IKKE beveger hodet mellom byttene? Videre trenger mine påstander om variasjoner i holografi alt etter hvor hodet er plassert ingen videre dokumentasjon annet enn at du setter deg ned og tester det selv foran anlegget. Millimeteren var for å sette det på spissen, poenget er, som jeg tror du forstår, at hvis ikke hodet er plassert på samme sted vil dette ha betydning for opplevelsen av holografi, og dette er den mest sannsynlige forklaringen på den opplevde forskjellen mellom kabelbytter.

Når det er sakt så vil jeg tørre å påstå at holografien også påvirkes uten at fasen påvirkes. Hvis kabler har forskjellige frekvensrespons så vil lyden også oppfattes forskjellige, altså hvis lyden kan oppfattes forskjellig så vil også holografien også oppfattes forskjellig.
    Da er vi tilbake til ørsmå ikke detekterbare forskjeller for det menneskelige øret mellom fornuftig konstruerte kabler og diskusjonen går i ring

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prakker jeg på noen noe som helst, er vi ikke midt i en tråd om kabler der begge parter legger fram sin argumentasjon? Min tro bygger på tilgjengelige fakta og minst mulig på synsing. Dette har jeg beskrevet som et klart mål tidligere.
    Tja, men det var ikke det som var poenget mitt. Det var at jeg ikke gjør det.... og ja din tro bygger på din subjetive synsing, det er det du kaller "minst mulig synsing".

Hvor skriver jeg at det er forskell hvis en IKKE beveger hodet mellom byttene? Videre trenger mine påstander om variasjoner i holografi alt etter hvor hodet er plassert ingen videre dokumentasjon annet enn at du setter deg ned og tester det selv foran anlegget. Millimeteren var for å sette det på spissen, poenget er, som jeg tror du forstår, at hvis ikke hodet er plassert på samme sted vil dette ha betydning for opplevelsen av holografi, og dette er den mest sannsynlige forklaringen på den opplevde forskjellen mellom kabelbytter.
    Ja, men hvorfor nevner du én millimeter? Hvis dette argumnetet ikke er relatert til selve kablen så har verken én milimeter noe å si eller 50 milimeter noe å si. Altså da må du bestemme deg for om argumnetet er gyldene for kablene i seg selv eller holografien når du beveger hode. Klar jeg vet at hvis man beveger på hode så forander lyden og holografien seg, men jeg vet også at plassering har ingenting med kablene å gjøre. Men jeg vil ha best mulig resultat uavhengi av hvor hode mitt er. Jeg skjønner at du setter dette på spissen og sier det er sansynligvis er placebo, så derfor setter jeg også dette litt på spissen og kansje din påstand litt på prøve. Feks når noen bytter kabler for meg så beveger jeg meg kansje +/-5 mm eller kansje +/-10mm, er det ok? Hvis du klarer å høre forkjell hvis du beveger hode 1mm hvorfor skal du ikke da klare det høre forkjell på kabler? Jeg vil tro måleresultatene vil gi tilnærmet lik null forskjell der også....?

Selvfølgelig går debatten i ring ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å høre forkjell hvis du beveger hode 1mm hvorfor skal du ikke da klare det høre forkjell på kabler? Jeg vil tro måleresultatene vil gi tilnærmet lik null forskjell der også....?
    Så vidt jeg har forstått så går denne bevege-på-hodet-argumentasjonen på at man kan måle enormt mye større variasjoner bare ved å bevege lytteposisjonen "noen mm" enn det man kan måle i forskjell på kabler. Derfor vil dette maskere evt forskjeller mellom kablene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, men det var ikke det som var poenget mitt. Det var at jeg ikke gjør det.... og ja din tro bygger på din subjetive synsing, det er det du kaller "minst mulig synsing".
    Jeg legger objektive kriterier til grunn (teori og test) for mine slutninger, dette skiller seg klart fra å legge egne subjektive opplevelser til grunn for en slutning.

Ja, men hvorfor nevner du én millimeter? Hvis dette argumnetet ikke er relatert til selve kablen så har verken én milimeter noe å si eller 50 milimeter noe å si. Altså da må du bestemme deg for om argumnetet er gyldene for kablene i seg selv eller holografien når du beveger hode. Klar jeg vet at hvis man beveger på hode så forander lyden og holografien seg, men jeg vet også at plassering har ingenting med kablene å gjøre. Men jeg vil ha best mulig resultat uavhengi av hvor hode mitt er. Jeg skjønner at du setter dette på spissen og sier det er sansynligvis er placebo, så derfor setter jeg også dette litt på spissen og kansje din påstand litt på prøve. Feks når noen bytter kabler for meg så beveger jeg meg kansje +/-5 mm eller kansje +/-10mm, er det ok? Hvis du klarer å høre forkjell hvis du beveger hode 1mm hvorfor skal du ikke da klare det høre forkjell på kabler? Jeg vil tro måleresultatene vil gi tilnærmet lik null forskjell der også....?
    Voldsomt hvor du hang deg opp i den millimeteren

Bytter du kabler og opplever endring av holografien har du flyttet hodet nok. Millimeteren var som sagt for å sette på spissen og få fram hvilken uendelig liten, om noen, forskjell kabelen gjør til sammenligning. Tviler på at jeg ville hørt forskjell på om jeg beveget hodet 1mm (ihvertfall i en ABX blindtest ).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Så vidt jeg har forstått så går denne bevege-på-hodet-argumentasjonen på at man kan måle enormt mye større variasjoner bare ved å bevege lytteposisjonen "noen mm" enn det man kan måle i forskjell på kabler. Derfor vil dette maskere evt forskjeller mellom kablene.
    Joda, jeg er ikke helt uenig dette du skriver, men for meg er 1mm uhyggelig lite. Så lenge det ikke foreligger noen dokumentasjon i denne tråden på verken holegrafi eller db, så er jeg av den tro den differanse nødvendigvis ikke er noe større enn hva en kabel kan gjøre. Jeg ser ikke bort i fra argumentet, men vi har inntil videre to ukjente og jeg står derfor åpen i forhold til dette spørsmålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott forklaring av poenget jeg prøvde å få fram

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg er ikke helt uenig dette du skriver, men for meg er 1mm uhyggelig lite. Så lenge det ikke foreligger noen dokumentasjon i denne tråden på verken holegrafi eller db, så er jeg av den tro den differanse nødvendigvis ikke er noe større enn hva en kabel kan gjøre. Jeg ser ikke bort i fra argumentet, men vi har inntil videre to ukjente og jeg står derfor åpen i forhold til dette spørsmålet.
    Hva er det du trenger dokumentasjon på? Du er jo enig i at hvis du beveger hodet vil holografien endre seg. Samtidig virker det som du er enig i at 0.25db variasjon er under ideelle omstendigheter det vi klarer å skille. Når vi da måler laaangt under 0.25db forskjell mellom fornuftig konstruerte kabler, hvordan skal det påvirke holografien så mye at vi oppfatter det?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål: Hvis du ble vist målinger som viste at det var 100 ganger så stor forskjell ved å flytte mikrofonen 1mm enn den målbare forskjellen mellom 2 kabler - ville det rokket ved din tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger objektive kriterier til grunn (teori og test) for mine slutninger, dette skiller seg klart fra å legge egne subjektive opplevelser til grunn for en slutning.
    Jeg kan ikke beskrive dette noe bedre enn denne karen fra forskermiljøet under her, han har noen gode poenger og så er det viktig å ta tak i avsluttningen.
    Og hvorfor være underlagt stereoptypien kabelnisser, iom at nisser vitner om latter og morro. Hvorfor ikke heller kabelsubjektivister, hvor vi med seriøsitet legger frem og står for våre synspunkter, men samtidig ikke legger opp til at vi må forsvare disse synspunktene mer enn de rene "objektivistene" må forsvare at de faktisk er objektive. Fra min forskningsverden er det faktisk slik at selv de som driver med statistikk og måling (risikovurderinger f.eks.) erkjenner at full objektivitet er uoppnåelig, iom. at man har en kunnskaps- og erfaringsballast med seg som i en større eller mindre grad (avhengig av bevissthet ift dette) påvirker vurderingsevne og resultater. Kan man da egentlig snakke om objektivitet i det hele tatt, på noe plan? Tar en f.eks. et hvilketsomhelst måleapparat, vil selv dette være konstruert ut fra menneskelige teorier. Dette innebærer at det ikke nødvendigvis måler "det sanne virkelighetsbilde" av en gitt kabel/fenomen!

Jeg sitter iallefall med en fot over begge benker, og tenker at objektivitet og subjektivitet er to likeverdige sider ved ethvert fenomen. Enten dette gjelder hvilken kunnskap som skapes og utøves eller hvordan kabler lages/fungerer og i realiteten oppleves.

Til slutt: La dette innspillet og tråden forbli mellom oss subjektivister.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål: Hvis du ble vist målinger som viste at det var 100 ganger så stor forskjell ved å flytte mikrofonen 1mm enn den målbare forskjellen mellom 2 kabler - ville det rokket ved din tro?
    Jeg er ingen problem med å forandre min "tro", det er vel det som er poenget mitt her at dette er ikke gitt for meg, jeg konkluderer ikke med jeg har rett eller at dere tar feil. Man kan vri å vrenge på dette i evig tid, hvor for skulle forskjellen i kablene ikke kunne påvirke differansen på 1mm? Jeg nesten sikker på alt påvirker hverandre av større eller mindre grad, hørbart eller ikke. En legitim test med høy sikkerhet som reflekter virkeligheten så vil jeg ikke ha noe problem med det med å være enig med dere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å konsekvent kalle de som mener å høre forskjell på kabler for kabelentusiaster.

Jeg er enig i at 100% objektivitet kanskje er umulig, samtidig håper jeg du ser mitt poeng med at det finnes grader av objektivitet, og mitt mål er ved hjelp av mest mulig objektive kilder å komme høyest mulig på denne objektivitetsstigen.

Et svært viktig poeng for meg er at kabelentusiastene må bruke akkurat så mye tid, penger og krefter på kabler som de lyster. Jeg er helt med på at nye kabler for mange kan øke den subjektive opplevelsen med bedre lyd, holografi osv. Jeg er ikke interessert i å ta fra noen denne gleden. Men når vi er i en tråd med overskriften "Den store kabel-bløffen" må kabelentusiasten tåle å høre at det kanskje er andre forklaringer på opplevelsen enn hva vedkommende muligens tror.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 18 av 88 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •