HDMI splitter/forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI splitter/forsterker

Hei.

Jeg har fått i oppdrag å fikse en 2-skjermers informasjonsløsning i kantinen vår. Fra kontoret hvor maskinen skal stå, er det ca 15m til den ene skjermen, og ca 25m til den andre - og har derfor noen spørsmål.

Jeg ser for meg en løsning der jeg kjører HDMI-kabel til begge skjermene, og dermed står det mellom å ta lange HDMI-kabler direkte fra maskinen til skjermene, eller å legge en HDMI-splitter i taket. Isåfall blir det ca 10m fra maskinen til splitteren, og rundt 10- og 15meter fra splitteren til skjermene.

Spørsmål:
    a) finnes det HDMI-splittere som splitter signalet slik jeg ønsker? Begge skjermene skal vise samme innhold til enhver tid.
    b) er det "innebygd forsterker" i disse splitterene, slik at signalet vil holde seg godt helt fram til skjermen?
    c) er det i det hele tatt vits å tenke på forsterkning av signal på strekning under 30m?

Eventuelle andre synspunkter og tips taes imot med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på prisene på HDMI-kabler, ville jeg vurdert en vga-løsning. Vet ikke om du har behov for lyd..

Edit: Feks:
    1->2 Vga-Splitter: 450,-
    30m VGA-kabel: 675,-
    20m VGA-kabel: 454,-
    2m VGA-kabel : 131,-

Man må i tillegg kanskje ha overganger slik at kablene/kontaktene stemmer overens

Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke behov for lyd, så det er faktisk en mulig løsning. Tanken med å legge HDMI med en gang var at det da kunne overføres lyd ved en eventuell senere anledning.

Jeg tror absolutt en VGA-løsning kan være verdt å satse på.

Tusen takk for ditt innspill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •