Ny signal kabel Max 1000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny signal kabel Max 1000,-

Hvilken signal kabel er brukbar,pris max 1000...... Eller er det noe vits i å bruke 1 høvding på signal kabel??????

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler kabler etter utseende, hører personlig ikke forskjell på kabler. Og det er ikke pga jeg har dårlig utstyr(eller jo jeg har det samenlignet med resten av dette forumet )

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du tror på placebo-effekten av å ha en dyr kabel så kan ikke JEG anbefale det. Men bare vent så får du anbefalt kabler til mange tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg handler kabler etter utseende, hører personlig ikke forskjell på kabler. Og det er ikke pga jeg har dårlig utstyr(eller jo jeg har det samenlignet med resten av dette forumet )
    Utsenede for meg har ingen betydning for kablen kommer ikke til å vises,så da er det bare å bruke den orginale kabelen som fulgte med nad forsterkeren????

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk akurat frysninger på ryggen. Ta heller å låne noen dyrere kabler og noen billigere kabler å test selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg fikk akurat frysninger på ryggen. Ta heller å låne noen dyrere kabler og noen billigere kabler å test selv.
    får heller bare bruke den org kabelen da siden det ikke utgjør noe på lyden..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i slik tråder det er grunn til å minne om testen som viste at Biltemas scartkabel til 49,- var langt bedre enn gullbelagte "Monstercables" til 699,-.

Personlig har jeg svidd av ufattelige summer på dyre kabler i mine yngre dager. Til ingen nytte. De billige kablene er vel så gode som de dyre. I hvert fall i forhold til hva et normalt øye/øre er i stand til å se/høre.

Den eneste reelle fordelen dyre kabler har, er at de er kraftigere og tåler litt mer juling. Men om dette forsvarer prisforskjellen er et annet spørsmål.

Jeg legger fortsatt litt ekstra kroner i kabler når jeg investerer i dyre komponenter. Men dette dreier seg da om å bevisst styre unna det billigste. Å derimot bruke tusenvis av kroner på kabler, er det imidlertid mange år siden jeg sluttet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kim81
    får heller bare bruke den org kabelen da siden det ikke utgjør noe på lyden..
    Jeg vet ikke hvilke kabler som fulgte med NAD-forsterkeren din, men min erfaring fra tidligere er at å skifte ut den sorte lakrislissekabelen som fulgte med komponentene med en noe dyrere kabel ga et betydelig løft på mange måter, bedre klang, dynamikk og stereoseparasjon. Men jeg skal også innrømme at jeg har testet kabler til 200,- mot kabler til 1000,-uten å kunne skille de. Det igjen avhenger sikkert av resten av anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e arphonic
    Jeg vet ikke hvilke kabler som fulgte med NAD-forsterkeren din, men min erfaring fra tidligere er at å skifte ut den sorte lakrislissekabelen som fulgte med komponentene med en noe dyrere kabel ga et betydelig løft på mange måter, bedre klang, dynamikk og stereoseparasjon. Men jeg skal også innrømme at jeg har testet kabler til 200,- mot kabler til 1000,-uten å kunne skille de. Det igjen avhenger sikkert av resten av anlegget.
    Det er disse lakrissnørene eg bruker for tiden ja,Har en NAD C355bee,C545bee,,Parasound NC 2250,og Lektor 8.... Prøvde idag noen kabler av Nordost til 1500,lyden ble betydelig bedre,bass,mellomtone,diskant. Blei bedre "harmoni". Prøvde fram og tilbake i timesvis,så eg mener at det låt bedre.....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Med mindre du tror på placebo-effekten av å ha en dyr kabel så kan ikke JEG anbefale det. Men bare vent så får du anbefalt kabler til mange tusen.
    ...og vi venter og venter og venter....

...og hvis vi ser etter så ble det anbefalt en masse 10kroners-kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...og vi venter og venter og venter....

...og hvis vi ser etter så ble det anbefalt en masse 10kroners-kabler
    Det virker som at di fleste kan godt tenkt seg å bruke disse "10kroners" kablene som følger med forsterkeren/e....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kim81
    Det virker som at di fleste kan godt tenkt seg å bruke disse "10kroners" kablene som følger med forsterkeren/e....
    Ja de låter jo helt greit....
    Men å være audiofil har ingenting med å bra lyd å gjøre.
    Mere riktig
    Problemet nå er at de forskjellene som var har blitt litt borte.
    Mye pga. drivverket som tok kvelden for 1,5år siden.
    Atøygulvet ble så mye lavere sammenliknet med Dvd-spillere og intergrerte cd-spillere som jag har brukt som drivverk i kortere perioder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •