Avmagnetisering av strømkabler - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at selger nå tilbyr "NYHET! nå tilbys også 3 dagers intensiv innbrenning av kabel."

Hvordan kan jeg som kunde kontrollere at kablen er innbrent intenst over 3 dager? Hmmmm.... (Nei - jeg skal ikke kjøpe kabel)

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ser at selger nå tilbyr "NYHET! nå tilbys også 3 dagers intensiv innbrenning av kabel."

Hvordan kan jeg som kunde kontrollere at kablen er innbrent intenst over 3 dager? Hmmmm.... (Nei - jeg skal ikke kjøpe kabel)
    Hvis du får kabelen før det har gått 3 dager etter bestiling....

Hvordan kontrollerer man at kabelen er avmagnetisert, for den saks skyld...?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Hvordan kontrollerer man at kabelen er avmagnetisert, for den saks skyld...?
    Ta en fil, rasp av litt jernspon fra feks armeringsjern - se om dette tiltrekkes/avstøtes fra kabelen - isåfall så er den magnetisk.

...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Ta en fil, rasp av litt jernspon fra feks armeringsjern - se om dette tiltrekkes/avstøtes fra kabelen - isåfall så er den magnetisk.

...
    Hehe...yess, kongetips! Bare ikke glem å belaste kabelen med rundt 7-8 amper før du drysser jernstøvet over.
    Koble den til en vannkoker for eksempel...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Ny annonse igjen i dag:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/56085

I følge avtorgets instrukser:"Torget er ment for privatpersoner og salg og kjøp av brukt utstyr." Dette ligner ikke mye på bruktsalg...

Jeg har rapportert selgers annonse for brudd på avtorgets instrukser, for spam, for brudd på kvakksalverloven (som riktignok ikke gjelder lenger), men selger får lov til å holde på...
    Du har vel på ett vis rett, men jeg tror du kommer til kort i den saken der.
    Jeg tror ikke selger gjør noe ulovlig eller bryter noen regler i den forstand.
    Dessuten er han en privatperson, og produktene han selger er jo "second hand" siden han har kjøpt det fra en leverandør, antagelig RS og ebay.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er han en privatperson, og produktene han selger er jo "second hand" siden han har kjøpt det fra en leverandør, antagelig RS og ebay.
    Når det gjelder hifikabler så er det kanskje "markedsføringsloven" som er mest nærliggende å se på.

I følge rettledningen som forbrukerombudet støtter seg til, så er det rimelig å kreve at enhver påstand som kommer fra selger i annonsering eller lignende kan dokumenteres på det tidspunktet hvor annonsen settes ut.

Mao, dersom jeg hevder at slankepillene mine gjør 70% av brukerne 5kg eller mer slankere, så må jeg kunne dokumentere det. Videre så heter det at "sannhetsvitner" ikke er tilstrekkelig dokumentasjon, men at man må basere seg på en objektiv studie av ett eller annet slag.

Dette brukes aktivt mot selgere av slankepiller og helsekost, men av en eller annen grunn så gidder ikke forbrukerombudet å ta opp saken mot kabel-selgere. Jeg hadde gjerne sett et rettslig skritt slik at vi fikk klarhet i hvor grensen for lovbrudd går også innen hifi.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kablene er avmagnetisert så er det bare å gå over resten med denne:

Stereophile: Powering the Ionizer

:-D

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Når kablene er avmagnetiser så er det bare å gå over resten med dennne:

Stereophile: Powering the Ionizer

:-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan...merkelig at ikke rettetang har blitt nevnt før......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulovlig er det vel neppe, og siden AVtorgets administrator synes det er helt greit, så er det vel det :-? Men om det er "second hand" så er det ikke brukt, og selv om selger er en privatperson så er virksomheten høyst kommersiell. Jeg vil kalle det "videreforedling av et produkt for videresalg" eller noe i den duren. Om RS hadde annonsert samme kabelen her på AVtorget hadde de trolig blitt stoppet...?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS er dog ingen privatperson.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    RS er dog ingen privatperson.
    Korrekt, men måten selger her opererer på kan vel neppe han heller betraktes som privatperson. Han kjøper inn kabel fra grossist, videreforedler kabelen (avmagnetisering, innbrenning, nedfrysning, snake oil, voodoo, o.l.) og selger videre med provisjon. Er omsetningen stor nok så er han også moms-pliktig. Dermed mener jeg at han kvalifiserer å bli betraktet som forhandler 8)

NOTE: Jeg skal ikke dra denne lenger da det vel fort kan ende med at det er JEG som blir utestengt fra forumet for injurie ;-)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt, men måten selger her opererer på kan vel neppe han heller betraktes som privatperson. Han kjøper inn kabel fra grossist, videreforedler kabelen (avmagnetisering, innbrenning, nedfrysning, snake oil, voodoo, o.l.) og selger videre med provisjon. Er omsetningen stor nok så er han også moms-pliktig. Dermed mener jeg at han kvalifiserer å bli betraktet som forhandler 8)

NOTE: Jeg skal ikke dra denne lenger da det vel fort kan ende med at det er JEG som blir utestengt fra forumet for injurie ;-)
    Jeg har fått inntrykk av at det er mange flere, sikkert de aller fleste, som er enige i at selgeren driver en litt luguber business.
    Det har vært store diskusjoner om vedkommende og annonsene hans på hifisentralen......for ca 4 år siden.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også til salgs her! (Nederst på siden)

Kan kjøpes metervis her, men fremdeles over dobbelt så dyrt som å kjøpe fra RS.
    Jeg tror ikke privatpersoner får kjøpt fra RS.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg tror ikke privatpersoner får kjøpt fra RS.
    Det har du kaskje rett i.
    Jeg har ikke undersøkt dette.

Jeg innbiller meg å ha lest et sted at noen bestilte der, men det er mulig jeg tar feil nå altså.

Uansett billig nok på lydhuset, for dem som vil teste en "magnetisk" utgave.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle sammen......

Kan ikke vi prøve å holde en grei tone. Synes en del av kommentarene her inne er både på kanten og gjerne over. Det er helt greit å diskutere faktabiten av saken, men en heksejakt mot selger blir for dumt.

De er helt greit at vi har forskjellige meninger om produkter, men så lenge det finnes avmagnetiserte produkter (eller avmagnetiserere osv) så betyr det at det er marked for det. Placebo kan være et sterkt virkemiddel, og bør i så måte ikke avskrives.

Vi trenger ikke tro på det for at det skal ha livets rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Alle sammen......

Kan ikke vi prøve å holde en grei tone. Synes en del av kommentarene her inne er både på kanten og gjerne over. Det er helt greit å diskutere faktabiten av saken, men en heksejakt mot selger blir for dumt.

De er helt greit at vi har forskjellige meninger om produkter, men så lenge det finnes avmagnetiserte produkter (eller avmagnetiserere osv) så betyr det at det er marked for det. Placebo kan være et sterkt virkemiddel, og bør i så måte ikke avskrives.

Kjære site moderator. Jeg er ikke ute etter å ta selger eller produktet hans. Jeg er mer undrende til at administrator på AVtorget slipper til profesjonelle selgere i et bruktmarked for privatpersoner. Han selger IKKE brukte varer slik intruksen for AVtorget sier. Jeg siterer "Torget er ment for privatpersoner og salg og kjøp av brukt utstyr. Forhandlere kan også legge opp annonser (på både nytt og brukt), men da i egen betalt kategori nederst." Det er i siste kategori denne hører hjemme.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære site moderator. Jeg er ikke ute etter å ta selger eller produktet hans. Jeg er mer undrende til at administrator på AVtorget slipper til profesjonelle selgere i et bruktmarked for privatpersoner. Han selger IKKE brukte varer slik intruksen for AVtorget sier. Jeg siterer "Torget er ment for privatpersoner og salg og kjøp av brukt utstyr. Forhandlere kan også legge opp annonser (på både nytt og brukt), men da i egen betalt kategori nederst." Det er i siste kategori denne hører hjemme.
    Det blir uansett feil å gå på denne brukeren og klage på han. Er kjapt søk på Avtorget ga meg en hel del forhandlerannonser, eller annonser på nytt utstyr. Per definisjon er ikke disse heller lov. Jeg tror forsåvidt ikke at betalfunksjonen for forhandlerannonser fungerer helt, og er det opp til meg så er det bedre at disse får livets rett som annonser enn at vi går glipp av et potensielt kupp. Tipper Avtorget V2 blir en del bedre på dette.

Eksempel: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=55861&cat=all

og ett til: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=55786&cat=all

Jeg ser ikke noe problem med slike annonser, så lenge selger har sitt på det rene. Jeg forstår at sakens natur gjør det lett å utpeke selger som tvilsom og en som bryter reglene for annonsering, men da er det også en del som må se seg selv i speilet.

Ser dere andre annonser som er tvilsomme er det jo bare å rapportere de til moderator

En liten EDIT: earphonic og alle andre; jeg pekte ingen fingre, det var bare en oppfordring om at vi burde holde oss til tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Then I rest my case, som det heter på nynorsk, og ønsker selger lykke til videre med hans lille business

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Alle sammen......

Jeg kan være enig i at denne tråden har sklidd helt ut, og det var ikke dette som var tanken ved trådens oppstart.
    Grunnen til at selgers kabel ble nevnt som eksempel var enkelt og greit fordi at det er den eneste avmagnetiserte kabelen jeg har sett.
    Det var på ingen måte meningen at tråden skulle omhandle selgeren og annonsene hans,
    men teoriene og virkningene av denne behandlingen.
    Jeg foreslår at vi tar moderators oppfordring om å prøve å spore tilbake til trådens tema som er dette:
    Avmagnetisering av strømkabler
    1. Hva innebærer dette?
    2. Hva er teorien bak denne behandlingen?
    3. Kan virkelig strømførende ledere slutte å generere magnetiske felt?
    4. Hvilken praktisk betydning for lyd og bilde har det?
    5. Hvis man f.eks kjøper kabelen som er avbildet i vedlegget...hvordan kan man med sikkerthet vite at den faktisk er avmagnetisert og at man ikke har blitt lurt trill rundt? Metoder for å sjekke dette?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •