Avmagnetisering av strømkabler - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 101
    Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Det neste blir vel større pupper og hvitere tenner 8)
    Ja men dette får du kun om du bruker kabelen med dvd/blu-ray spiller

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.....vittige kommentarer :-D

Men fra spøk til alvor:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=55458

Prøver å få selger til å forklare litt under annonsen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Hehe.....vittige kommentarer :-D

Men fra spøk til alvor:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=55458

Prøver å få selger til å forklare litt under annonsen.
    Og det var ikke lett. Teknisk diskusjon ønsker man å ta pr PM. Skjønner at han ønsker å ta diskusjonen vedrørende pris, men teknisk kan jeg ikke helt se grunnen til....

Kjøpte meg forøvrig noen slike Oyaide plugger fra ebay her om dagen. Rett og slett fordi jeg synes dem var litt tøffe å se på Men dem skal ha at dem er relativt solide bygd . Det er dog sikkert ikke orginalen når dem koster kr $ 41 for to sett ferdig med frakt til norge.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er alle innleggene under annonsen slettet, i stedet for å besvare de tekniske spørsmålene.
    Det vitner litt om at han ikke kan redegjøre for dette med avmagnetisering.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er alle innleggene under annonsen slettet, i stedet for å besvare de tekniske spørsmålene.
    Det vitner litt om at han ikke kan redegjøre for dette med avmagnetisering.
    Jeg stilte rett og slett spørsmål om han ikke kunne redegjøre for dette i denne tråden - noe han tydligvis ikke ønsker. Han vil kun redegjøre for dette over PM....

Edit: for å være litt hyggelig, opplyste jeg han om at spørsmålene under annonsen kunne slettes. Uansett hva man måtte mene om dette, så synes jeg det er greit å være så fair å opplyse om denne muligheten. Det er jo ikke meningen å ødelegge annonsen hans, men spørre om hva han egenskapene er - noe helt sikkert flere enn meg kunne tenke seg å vite

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg stilte rett og slett spørsmål om han ikke kunne redegjøre for dette i denne tråden - noe han tydligvis ikke ønsker. Han vil kun redegjøre for dette over PM....

Edit: for å være litt hyggelig, opplyste jeg han om at spørsmålene under annonsen kunne slettes. Uansett hva man måtte mene om dette, så synes jeg det er greit å være så fair å opplyse om denne muligheten. Det er jo ikke meningen å ødelegge annonsen hans, men spørre om hva han egenskapene er - noe helt sikkert flere enn meg kunne tenke seg å vite
    Jeg trodde at alle visste at man faktisk kan slette innlegg under annonsene sine, men men...

Når det gjelder den beryktede og avmagnetiserte FAT LMC kabelen, fikk jeg forresten en hyggelig PM fra selger for en stund tilbake (har helt glemt å nevne det) der han sier følgende:
    ønsker ikke å begi meg inn på en lang teknisk diskusjon, det tar dessverre alltid mye tid som jeg allerede har lite av, og det fører som regel aldri noe godt med seg. Et svar fører alltid til nye spørsmål som igjen krever nye svar, og svarer man ikke da så blir man stemplet for å ha ugler i mosen, svin på skogen, for å være lurendreier eller å fare med juks og fanteri. Frem og tilbake og like langt vil jeg si, har vært med på dette før dessverre...

Dette kan kanskje være interessant lesning.

6moons audio reviews: Furutech DeMag

Ha en fortsatt fin kveld!

Tenkte at det kan være interessant for flere å lese denne artikkelen som han henviser til.
    Har selv skummet gjennom den, men jeg er fremdeles skeptisk til hvor stor og betydningsfull effekt denne avmagnetiseringsprosessen faktisk har.
    Dere får selv lese og se om dere blir overbevist.
    Jeg kommer nok ikke til å investere i en DeMag til 1800$ med det første...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder den kabelen der FAT LMC så er det bare B.S når selger sier at det er den mest brukte kabelen i hifisentralen. For det er det ikke! Men det er noen få brukere som har kjøpt denne kabelen som har merket en stor forskjell. Men det kan også være ren Placebo effekt. Selv liker ikke hifisentralen at dem blir brukt som et salgs forum til sine produkter som en privat person. Han burde vært under bransje salg, punktum! Men nekter nå dette siden dette blir gjort med nærmest null fortjeneste/dugnad arbeid. (kremt..)
    Dessuten, hvorfor har han ikke en fastpris på dette? Beste tilbud? hva er det? En meter (eller 2) Fat Lmc er vel den samme til en hver tid.
    Ble litt nysgjerrig siden et par brukere merket forskjell og spurte om pris, det kostet for 0,5M ferdig innbrent og "demagnitisert" 1600kr, mens 1m kostet 1700kr!
    Mens en annen skal ha gitt noen "hundrelapper" for 3 sett FAT LMC!!!

Hifisentralen - Erfaringer med FAT LMC? MÅ LESES

Og jeg syns det er veldig DÅRLIG gjort når selger blir konfrontert med spørsmål som han selv ikke kan svare på. Men kan lett lure seg unna da dette er i gråsonen, som mange andre kabel diskusjoner vi har hatt her.
    Men god betalt skal han ha for kablene han selger.
    Kan forstå man kan hører forskjell på høytalerkabler, men selve strømkabel og demagnitisering er jeg SVÆRT skeptisk til.
    Så lenge det går strøm/spenning i kabelen så kan ikke kabelen være demagtisert ut i det uendelig. Utsagn som:

"Tips! bytt til FAT LMC på hele kursen, flere har gjort det samme, og tilbakemeldingene er fantastiske."
    - F...., ta hele huset så sparer du strøm! hehehe

"FAT LMC, er sannsynligvis den mest brukte strømkabelen på Hifisentralen, den er testet flere ganger mot ferdige kjøpekabler i 10.000kr klassen, FAT LMC kommer ut på topp!"
    - Hvor er den testen?
    Han har ingen som støtter dette, verken på papir, test eller link.
    Det er en bra fortjeneste når han oppfordrer til å bytte hele veien på kurs sikringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror ikke det blir tomt med det første heller....heheh..

1300 kr ferdig "avmagnetisert".....
    Noen som vet hva han tar for et kit som ikke er avmagnetisert?

Ikke at jeg skal kjøpe det heller, men det hadde vært morsomt å visst hva han tar for selve avmagnetiseringen!
    Det er vel ikke billig tenker jeg....
    hæææ???? jeg fikk oppgitt 1600kr for 0,5m ferdig og klar til bruk! (demagnitisert og bla..bla..bla..)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    DIY settet (avmagnetisert kabel, kontakter, sort pyntestrømpe og krympeslange) med 1,5 meter kabel = 1300,-
    hææ 2?????? jeg fikk oppgitt 0,5m ferdig avmagnitisert og hele pakka for 1600kr!!!!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    hææ 2?????? jeg fikk oppgitt 0,5m ferdig avmagnitisert og hele pakka for 1600kr!!!!
    OK, jeg regner med at han har satt sammen kabelen for deg til den prisen.
    1300kr for 1,5m er vel som diy kit.
    Uansett så er det "blooood og tarm-pris" spør du meg!!!

Hvis det er mange som kunne tenkt seg å teste denne kabelen, er det jo alltids mulig å få til et spleiselag på en 50m trommel...også kan jo hver enkelt bare bestille de billige pluggene på ebay individuelt.
    Grovt regnet blir da en nettkabel på 1m kostende ca 150kr...vel og merke ikke avmagnetisert.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe...sitter og leser den tråden på hifisentralen...

Selv sitter jeg på restene av FAT LMC, og det er snart ikke mer igjen...
    Postet i 2005!!!!! Snart ikke mer igjen?????????

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutten lager jo ny anonnse hver uke, enten går salget jævla dårlig eller så har han myye kabel.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også har det vært nevnt at kabelen gikk ut av produksjon, og at han var så heldig å få fatt på de siste restene.
    Og når noen har poengtert at det bare har vært noen få meter igjen i flere år, skriver han at har har solgt ut, bestilt nytt, solgt ut igjen og bestilt nytt.....og at det på den måten alltid bare har vært noen få meter igjen.
    Det jeg ikke helt sjønner er hvorden det er mulig for han å bestille mer hvis kabelen er uta av produksjon.....
    I tillegg er det meget merkelig at kabelen som har vært ute av produksjon siden 2005 er til salgs hos RS Online på nåværende tidspunkt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje mulig hørbar forskjell, ikke vet jeg. Den diskusjonen er som alle andre kabel tråder her i gråsonen.
    Ble fortalt at man får mer trøkk/dynamikk i anlegget. Der undrer jeg litt mere. Pga. strømmen til forsterker/cd etc er renere? avmagnitisert?
    HELE fuc... trafo i reciever/cd er en magnet blokk. Hva er da hele vitsen (hvis det da i det hele er mulig å avmagnitisere en kabel?)
    Og hvorfor leverer ikke high end utsyr en slik kabel med?
    Tror ikke pga. en fordyrende ledd. Jeg mener folk som bruker 100K for en forforsterker så tror ikke jeg noen lapper ekstra vil gjøre noe..

Newcomer Nordenstam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg syns det er veldig DÅRLIG gjort når selger blir konfrontert med spørsmål som han selv ikke kan svare på.
    Kanskje han burde prøve å avmagnetisere faktagrunnlaget sitt, så det virker litt bedre til sakens formål?

Her er fra en kjedelig ikke-avmagnetisert almenskole bok:
    "Bare fem av grunnstoffene har magnetiske egenskaper. De vanligste er jern, nikkel og kobbolt." .. [blabla videre til elektromagnetisme] "Strømførende ledere har altså magnetiske egenskaper. Med en gang strømmen blir brutt, forsvinner også magnetfeltet."

Men denne boken er jo ikke avmagnetisert.. Så hvem vet?

Og hvorfor leverer ikke high end utsyr en slik kabel med?
    Fordi de ikke ønsker å leve best mulig produkt fra fabrikk. Det er opp til forbrukerne å finne en kabel som er god nok til å la produktet vise seg fra sin beste side. Det gjøres best ved å prøve seg gjennom et ørlite utvalg fra det uendelige havet av dyre (eller helst, latterlig dyre) kabler. Eller... Har jeg lest for mye forum nå?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også har det vært nevnt at kabelen gikk ut av produksjon, og at han var så heldig å få fatt på de siste restene.
    Og når noen har poengtert at det bare har vært noen få meter igjen i flere år, skriver han at har har solgt ut, bestilt nytt, solgt ut igjen og bestilt nytt.....og at det på den måten alltid bare har vært noen få meter igjen.
    Det jeg ikke helt sjønner er hvorden det er mulig for han å bestille mer hvis kabelen er uta av produksjon.....
    I tillegg er det meget merkelig at kabelen som har vært ute av produksjon siden 2005 er til salgs hos RS Online på nåværende tidspunkt...
    RS online? Link? Er med på spleiselag jeg, moro å teste selv om jeg er litt skeptisk!
    Jeg opplevde litt forskjell ved bytte til xindak pc-2 når jeg brukte hodetelfoner direkte fra cd-spiller. Mindre bakgrunnstøy, men dette kan med rimelig sikkerhet sies å være pga. bedre skjerming, ikke at kabelen var tvunnet av eskimoer, fått voodoo av buskmenn eller at materialet består av 95% zebra stripe tvunnet inn med 5% sjiraff-flekker i reneste form.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    RS online? Link? Er med på spleiselag jeg, moro å teste selv om jeg er litt skeptisk!
    http://avforum.no/forum/kabler/94328...ml#post1307939

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også til salgs her! (Nederst på siden)

Kan kjøpes metervis her, men fremdeles over dobbelt så dyrt som å kjøpe fra RS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Gutten lager jo ny anonnse hver uke, enten går salget jævla dårlig eller så har han myye kabel.
    Ny annonse igjen i dag:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/56085

I følge avtorgets instrukser:"Torget er ment for privatpersoner og salg og kjøp av brukt utstyr." Dette ligner ikke mye på bruktsalg...

Jeg har rapportert selgers annonse for brudd på avtorgets instrukser, for spam, for brudd på kvakksalverloven (som riktignok ikke gjelder lenger), men selger får lov til å holde på...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er prisene jeg har fått fra selger:

Ferdigkabler (avmagnetisert, behandlet)
    0,5m - 1600kr
    1m - 1700kr

Komplett DIY (gjør det selv) sett (avmagnetisert kabel, kontakter, sort pyntestrømpe og krympeslange)
    0,5m - 1000kr
    1m - 1100kr

Tydeligvis så er det mye forskjellige priser han opererer med. Det var en kjøper som fikk 3 sett for 1300kr, og andre har jeg hørt "noen" hundre lapper..

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •