Har noen sett noe verre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har noen sett noe verre?

Dette er en nettkabel:

Tester foretatt i Hi-Fi & Musik 5/2002 viser at de merker overbevisende god effekt av LoRad. De skriver: "Resultatet efter byte till Supra LoRad kan beskrivas med ord som fastare, mer följsam bas, renare, mer mångfacetterad och nyanserad diskantåtergivning än tidigare. Överlag bättre musikaliskt flyt och renare, mer välupplöst och separerat ljud, skulle man också kunna säga. Byte tilbaka till de "vanliga" nätkablarna gör musiken kantigare, mer onyanserad samtidig som basen blir lätt bumlig och entonig. Även diskanten tappar nyanser och det känns lustigt nog som att musiken spelas långsammare! Det blir definitivt tråkigare. De skillnader som vi under den korta testperioden upplevt är uppenbara och odiskutabla. Til Supra-kabelns fördel."

Det neste blir vel å kjøpe sikringer til sikringsskapet etter en anbefaling i er hi-fi blad... Jeg lurer forøvrig på hva som skjedde med lydbildet etter at denne nettkabelen var ferdig innkjørt...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo spennende. Jeg har lest liknende ting om nettkabel tidligere, og kan ikke skjønne annet enn at oppsettet de gjør testingen på gjøres med hovedsaklig uskjermede signalkabler og høyttalerkabler som plukker opp diverse støy fra nettkablene når disse er uskjermet.

Det hadde vært morsomt å vite hva slags kabler og utstyr de bruker ellers i oppsettet.

[Moderator: Flytter tråden til Kabler-kategorien]

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ikke dumt med en sånn nettkabel som er laget for Hifi.
    Den likeretter spenningen bedre og slipper ikke inn uønskede transienter ifra nettet.
    Har aldri testet det selv, men at det hjelper tviler jeg ikke på.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Det er faktisk ikke dumt med en sånn nettkabel som er laget for Hifi.
    Den likeretter spenningen bedre og slipper ikke inn uønskede transienter ifra nettet.
    Har aldri testet det selv, men at det hjelper tviler jeg ikke på.
    Dette er vel beviselig galt. En kabel likeretter ingenting, det er det likeretterne i utstyret ellers som gjør. Dessuten har den nevnte kabelen ikke noe nettstøyfilter heller, så også det blir feil. Det eneste den har som ikke er vanlig i vanlige nettkabler er skjerming, noe som hindrer innstrålt og utstrålt støy i det korte strekket der denne kabelen benyttes. Effekten av å bytte til denne kabelen er svært avhengig av kvaliteten på strømmen i strømnettet og utstyret i hifi-oppsettet, inkludert signal- og høyttalerkabling.

Her er en produsentlink til nevnte kabel: http://www.jenving.se/lorad.htm

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er ikke mærkbart bedre end en vanlig kabel, men, der findes folk der ikke tror på noget som helst, og så er der de der MÅ have deres Møller´s Tran hver dag. Der er de siger en netkabel MÅ være over 3 meter for at have nogen effekt, er det de samme folk der har aktier i kabelfabrikken ? Det er vel de samme folkene der opfandt "Cable Lifters" eller hvad de heter disse der løfter kablerne 5 cm over gulvet. Der er tvivlere til netfiltre og så er der de der bruger lampeledning til deres JMLab Utopia. Strøm er noget af det mest irriterende at have med at gøre. I bilen deler man op strøm og signalledninger i hver sin side for at undgå støj, dette slipper man hvis man har skærmede netkabler, samme hjemme, jeg er ikke glad for at der ligger en bunke 220 volt ledninger sammen med signalkabler og højttalerledninger. Med en skærmet Supra har man ro i sjælen. Skærmen er grunden til at lyden i nogle tilfælde opleves som bedre, men jeg tvivler gevaldigt på om vi kunne høre dette i en blindtest, jeg melder mig ikke.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kabler har også vesentlig høyere kapasistans og kan med dette spise bort litt av transientene og støyen fra nettet. Da vil det også ha litt å si at de er av en viss lengde da dette øker kapasistansen.

Jeg har alltid hørt forskjell på anlegget på dagtid og på nattetid. Selv da jeg hadde en TR220 på et par sterkt modifiserte bilhøyttalere i kasser var forskjellen formidabel. Kanskje større enn nå faktisk. Årsaken kan være den at det er forskjell på hvor god støyskjermingen i utstyret er, og da vil behovet for ren strøm variere.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uh.
    Hva med resten av kabelgangen opp til sikringskapet da?
    Skjønner ikke at dette skal gi slike overlegne forbedringer jeg.
    Kjøpt og betalt test.?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •