Bestille XLR kabler fra Bluejeanscable.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestille XLR kabler fra Bluejeanscable.com

Hei Folkens.
    Skal ha meg noen XLR kabler i forbindelse med oppgradering av annlegg :-)

skal koble sammen to stk Abrahamsen V4.0 effektforsterkere mot en V3.0 Forforsterker. Disse skal kobles sammen med balanserte XLR kabler. Har pr dags dato noen enkle XLR kabler fra monsterkable, noe som jeg forsåvidt har vært ganske så fornyd med. men grunnet at jeg har investert i en ny TV-benk så blir Monsterkablene litt for korte, (de er 1m). så da trenger jeg noen balanserte XLR kabler som er i allefall 1,20m men helst 1,5m for og ha litt og gå på.
    Kom over nettsiden: bluejeanscable der de har XLR kabler til en forhåndsvis billig penge virker det som. har tenkt og bestille 1,5m.

Men så kommer spørsmålet mitt:
    Hvilken kabel bør jeg velge? ser at de har to modeller "Belden 1800F" samt "anare L-4E6S Star Quad" ser at det ikke er så himmla stor forskjell på prisen her så hvilken modell ville dere tatt??
    Lurer også på om det er noen som har erfaring med og bestille derifra?
    er ganske så grønn når det gjelder kabelsalat så da er det greit og få høre noen gode råd før jeg bestiller :-)

Mvh:

Christopher

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for raskt svar:-) så da vil jeg kunne bruke f.eks: Denne kabelen på 1,5m? hvordan er disse kablene i HiFi sammenheng?? ser jo at de fleste XLR kablene som selges i HiFi sjapper koster iallefall 1000,- kr meteren.. Noen som har erfaring med og bruke slike kabler??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at den kabelen du linker til er ment for digital overføring med 110ohm. Jeg kjenner ikke til XLR nok til å si om det har betydning. Hva med denne? DAP FL-01/1.5 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Jeg er nok ikke rette mann å spørre om dette siden jeg ikke er en kabelnisse, men det har vært anbefalt andre steder på forumet å kjøpe mik-kabel istedet for de dyre på hifi-asylene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg faktisk jeg prøver og bestille meg to stk av de Mikrofonkablene.
    til den prisen så er det ingenting og si på :-) så får jeg heller ta og teste de opp mot Monsterkablene jeg allerede har og se om jeg faktisk hører forskjell..

Takker for meget god veiledning :-)
    så skal jeg prøve og få postet et intrykk på hvordan disse kablene lyder mot mine monsterkabler når jeg har fått de i hus.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    Da tror jeg faktisk jeg prøver og bestille meg to stk av de Mikrofonkablene.
    til den prisen så er det ingenting og si på :-) så får jeg heller ta og teste de opp mot Monsterkablene jeg allerede har og se om jeg faktisk hører forskjell..

så skal jeg prøve og få postet et intrykk på hvordan disse kablene lyder mot mine monsterkabler når jeg har fått de i hus.
    Skal bli rart å se hva du synes.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    Vi vet posten er trege, men kom igjen man! 8)

Ellers driver jeg å lukter på xlr selv, noen andre som har prøvd mikrofon kabel?
    Min tråd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •