Monster Powercenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monster Powercenter

På mitt gamle TV hadde jeg masse røde prikker som fløt over tv skjermen (rød snø). Nå har jeg flyttet gamle tven på et annet rom, og nå er prikkene vekke. Har kjøpt nytt plasma tv og plassert det der gamle tven var. Men nå har jeg et nytt problem, når jeg går nært plasmaskjermen ''flimrer'' bildet litt, altså det er litt uskarpt. Vi har et annet plasma tv i huset, og det ''flimrer'' ikke. Lurer på om det kan være noe støy som forårsaker dette, og lurer på om monster sine overspenningsvern/strømrensere kan være en ide.

Noen som har prøvd eller har noen erfaring med strømrensere? Irriterer meg over at bildet ''flimrer'' når jeg går nær skjermen, dette er vel ikke vanlig?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    På mitt gamle TV hadde jeg masse røde prikker som fløt over tv skjermen (rød snø). Nå har jeg flyttet gamle tven på et annet rom, og nå er prikkene vekke. Har kjøpt nytt plasma tv og plassert det der gamle tven var. Men nå har jeg et nytt problem, når jeg går nært plasmaskjermen ''flimrer'' bildet litt, altså det er litt uskarpt. Vi har et annet plasma tv i huset, og det ''flimrer'' ikke. Lurer på om det kan være noe støy som forårsaker dette, og lurer på om monster sine overspenningsvern/strømrensere kan være en ide.

Noen som har prøvd eller har noen erfaring med strømrensere? Irriterer meg over at bildet ''flimrer'' når jeg går nær skjermen, dette er vel ikke vanlig?
    Lest tester hvor den har hjulpet. Men du bruker vel galvanisert skille?!

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Lest tester hvor den har hjulpet. Men du bruker vel galvanisert skille?!
    Nei, det gjør jeg ikke. Kan noen forklare hva det egentlig er for noe, gjerne med en link til noen som selger det.

Er det noe jeg bør vurdere? Jeg er bare interessert i å få vekk den eventuelle støyen som påvirker tv'en.

Kan denne støyen påvirke anlegget, uten at jeg er klar over det?

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er merkelig er at ''flimringen'' er der når jeg spiller eller ser film på Playstation 3 også, så da kan vel ikke et galvanisert skille løse problemet, men jeg skal uansett skaffe meg det. Grunnen til at jeg er sikker på at det er støy som er problemet er at da gamle tven var her viste den masse røde prikker over hele skjermen, men de prikkene forsvant da vi flyttet tven til et annet rom. Derfor mistenker jeg at ''flimringen'' på nye skjermen er same støyen, bare at den vises i form av flimring og ikke røde prikker.

Er det noen som virkelig har prøvd en monster (eller hvilket som helst merke) strømrenser, og kan bekrefte at de har noen som helst effekt, og kanskje kan løse støyen jeg opplever. Lite interessert i å legge 1000 kroner i det dersom det ikke har effekt. Har også lest at strømfiltre kan påvirke lyden i et anlegg negativt (dårligere dynamikk osv, og det er vertfall ikke ønskelig).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å dra skjøteledning fra en annen kurs for å se om det er kursen eller rommet som lager støyen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være plasmaen siden den andre tv du har ikke har dette....
    Ellers, trekk ut alle signalkabler fra forsterker f.eks. og test da med tv´et. Noen ganger kan forstyrrelser snike seg inn via antenneledning, kabel tv el. lign., og derfor er galvanisk skille en god ide. Dette motvirker også brum i subwoofere som man sliter med.
    Men alt i alt, hvert anlegg og elektriske system er unik, det er ikke muligt å sige hva der har skylden, det kan jo være en dimmer eller et kjøleskap som kanskje plasmaen er følsom for.
    Ser du ikke denne flimring ved normal avstann ville jeg ikke bry meg om det egentlig.
    Strømfiltre er siste løsning, det er bedre å finde ut hvor feilen ligger. Ikke sikkert et strømfilter hjelper heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •