kobling av XTZ W10.16 sub til Yamaha RX-465 receiver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    BAH, ta en firmware reset og still inn instillingene på nytt, det hlap for en som spurte om akurat samme problemet for bare 3-4 dager siden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kan du forklare meg hvordan jeg gjør det? Skal se i manualen jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører nå at det er lyd i subben. Men veldig lav, nesten uhørelig. Hva nå? Uansett hvor høyt jeg stiller volumet bakpå subben og forsterkeren øker det nesten ikke. Nå er jeg virkelig forvirret her..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess!

Nå har jeg fått lyd i subben også. Stilte ned lyden til de andre høytalerene og opp lyden til subben på forsterkeren.

Mvh Erling Kolbjørn

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlingkolbjorn
    Jess!

Nå har jeg fått lyd i subben også. Stilte ned lyden til de andre høytalerene og opp lyden til subben på forsterkeren.

Mvh Erling Kolbjørn
    Hva slags "lydnivå" måtte du stille på høyttalerne og suben? Har akk. samme problemet som deg, men med RX 765 og XTZ 99 w12..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å ta ut kabelen i receiverenden, sett volumet på kl. 9 og sett fingertuppen på enden av kabelen. Får du noen durelyd i suben da?
    Bruker dette for å sjekke at suben er i orden. Noen ganger hender det at en må trykke litt ekstra hardt for å få kablene inn på kontaktene, er du sikker på at de er helt innpå?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager god lyd når jeg presser på enden av kabelen ja. Kabelen er helt innpå ja.

AmericanFord, Lydnivået til subben er satt til 7/10 og høytalerene er satt til 3/10 på receiveren. Volumhjulet på selve subben er satt til 1/2. Prøv det og finstill litt etterhvert.

Mvh Erling Kolbjørn

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlingkolbjorn
    Lager god lyd når jeg presser på enden av kabelen ja. Kabelen er helt innpå ja.

AmericanFord, Lydnivået til subben er satt til 7/10 og høytalerene er satt til 3/10 på receiveren. Volumhjulet på selve subben er satt til 1/2. Prøv det og finstill litt etterhvert.

Mvh Erling Kolbjørn
    Takk. Skal prøve dette.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som fornuftige innstillinger, og suben virker.
    På hva slags signal fikk du "litt" lyd i suben? Har du noe musikk med mye bass i, så sett heldt på det.
    Sett receiveren med frontene som small og sub, med delefrekvens 80Hz, da skal du få lyd i suben når du skrur opp litt. Normalt vil jeg tro at volum skal stå en plass mellom kl. 10 og 12 for å få 0dB som "resultat" etter YPAO.
    Er vel antakelig dette du har gjort hele tida da, men ...

Har du kjørt autooppsett igjen?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hva slags "lydnivå" måtte du stille på høyttalerne og suben? Har akk. samme problemet som deg, men med RX 765 og XTZ 99 w12..
    Det mest vanlige problemet med Yamaha receiver og sub er at høyttalerne er satt til LARGE, og at cross-over er satt til 40Hz. Gå inn i menyen på Yamahaen, sett cross-over til 80Hz. Set LFE output til BOTH (sender ut bass både til høyttalere og sub). Du skal da få lyd i suben. Hvis du har høyttalere av en viss størrelse, la den stå til BOTH, ellers SWFR. På 765 kan du stille cross-over selv om du setter høyttalerne til LARGE, andre med eldre versjoner må sette høyttalerne til SMALL uansett hvor store de måtte være for å få stilt cross-over til 80Hz.

Sist, men ikke minst, kople ut cross-over på sub'en. Går ikke det, sett cross-over til maks, og la den stå der til evig tid.

Merk at i Pure Direct vil suben ikke motta signal.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •