Strøm Padde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Strøm Padde?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strøm Padde?

Sitter og lurer på om jeg trenger å bytte ut min gamle strømutdeler
    (vet ikke hva slags merke det er , helt ordinær padde)

f.eks til denne ?
    Komplett.no - Monster Home Theater Powercenter HT800

Er det litt å hente med støy osv ?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det påstås at de skal fjerne en del støy fra strømnettet, men det som er enda viktigere er overspenningsvernet som beskytter anlegget ditt mot svingninger i strømnettet. Har du dyre komponenter kan det være en lur innvestering.
    :-D

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er sikker fin som en strøm fordeler men har mine tvil når det gjeler dens funksjon til å takle overspenninger som lyn-nedslag. Etter hva jeg har lært må du også ha et værn i sikkringskapet i tillegg til denne padda. Den har sikkert noen ferrit kjerner eller noe som renser strømmen noe. Men det beste er å bruke en skille-trafo da får du ren strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Den er sikker fin som en strøm fordeler men har mine tvil når det gjeler dens funksjon til å takle overspenninger som lyn-nedslag. Etter hva jeg har lært må du også ha et værn i sikkringskapet i tillegg til denne padda. Den har sikkert noen ferrit kjerner eller noe som renser strømmen noe. Men det beste er å bruke en skille-trafo da får du ren strøm.
    Har litt problemer med å se at en skilletrafo renser strømmen på noen annen måte en trafoen som sitter i det enkelte apparat. Den vil filtrere den mest høyfrekvente støyen, men det vil også en vanlig apparattrafo.

Angående overspenningsvern, så bør man absolutt ha vern på inntakssikringene om man skal beskytte seg mot skade fra lyn. Selv har jeg etter anbefaling også finvern, av ligende type som TS linker til, på de AV-komponentene jeg er mest glad i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •