RCA-Kabel (lyd / bilde)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RCA-Kabel (lyd / bilde)

Heisann. Kjøpte en 3xRCA -> 3xRCA kabel i dag. Skulle i utgangspunktet ha en kabel for bruk til video komponent-signal, men kjøpte selvfølgelig feil(?) type. Den jeg kjøpte er en audio/video-kabel (rød, sort, og gul) og ikke rød, grønn, og blå (komponent). Spørsmålet er: Er det egentlig noen forskjell, bortsett fra fargen på selve pluggene, på disse kabeltypene? (motstanden i den jeg kjøpte er oppgitt til å være 75 ohm). Kan jo selvfølgelig teste kablene selv med da må jeg i såfall bryte den "godt" forseglede pakken og mister sikkert bytteretten.

Håper på svar :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rattack
    Heisann. Kjøpte en 3xRCA -> 3xRCA kabel i dag. Skulle i utgangspunktet ha en kabel for bruk til video komponent-signal, men kjøpte selvfølgelig feil(?) type. Den jeg kjøpte er en audio/video-kabel (rød, sort, og gul) og ikke rød, grønn, og blå (komponent). Spørsmålet er: Er det egentlig noen forskjell, bortsett fra fargen på selve pluggene, på disse kabeltypene? (motstanden i den jeg kjøpte er oppgitt til å være 75 ohm). Kan jo selvfølgelig teste kablene selv med da må jeg i såfall bryte den "godt" forseglede pakken og mister sikkert bytteretten.

Håper på svar :-)
    Hvis det er litt lengde på den ville jeg definitivt byttet til en Component Video. AV-kabelen er beregnet for kompositt video + stereo lyd og er dårlig egnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål i samme gata her.

Har liggende en 10 m "Monster 3 high performance ultra fine maximum velocity composit video interconect cabel" (f..n for et langt navn).

Jeg lurte på om den kan brukes til å gi signal til en XTZ aktiv sub ?

Eller bør jeg kjøpe en RCA kabel ?

Mvh
    Stig

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en gul lakriskabel fra en trippel RCA som lydkabel mellom parabol-dekoder og digital inn på receiver og lyden er upåklagelig. Jeg bruker også en trippel lakriskabel til senter og surround mellom receiver og effektforsterker. Jeg tror ikke at det har noe å si, men det er meningen til en kabelskeptiker. Regner med at noen kabelnisser har annet å si om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Den er brun, da kobler jeg til å hører om det kommer lyd. 8)

Stig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •