Forslag til rimelige og gode RCA-kabler mellom surround pre- og effektforsterkere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til rimelige og gode RCA-kabler mellom surround pre- og effektforsterkere!

Selv om det finnes en del gamle tråder som omhandler noe av det samme ønsker jeg å starte en som kan hjelpe oss som har behov for en hel drøss av disse. Når man har f.eks et 7.1 oppsett blir kostnaden for disse kablene relativt mye, spesielt hvis man går i kabelfella, og blir inspirert av de dyre og flotte altenativene som finnes der ute. Jeg personlig har måttet raske sammen det jeg hadde til overs av RCA-kabler og endte opp med 3 like til frontene og 2 par ulike til side og bakhøytalerne. Jeg ønsker i hvertfall å bytte til 4 like kabler til surroundhøytalerne slik at jeg får en følelse av synergi og harmoni i kablene. Jeg hører vel ikke forskjell på de i et slikt surroundanlegg men dere vet vel hvordan landet ligger. Når det gjelder subwooferkabler bruker jeg et Monster Y-ledd og to Better Cables Silver Serpent Sub fra L-Sound.

Så essensen i hva jeg ønsker hjelp til er gode og rimelige RCA-kabler som ikke gjør bort seg i komplette 5.1 og 7.1 systemer. Jeg ønsker ikke å bruke en krone mer en det som er nødvendig.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas ohlson har jo ganske rimelige alternativer som er rent kobber og gullkontakter og tykkere enn vanlige lakrissnører som burde gjøre nytten.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audioquest har flotte kabler fra kr. 280,-
    >Ljudtema :: Audioquest :: signalkablar<

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billige kvalitetskabler : Blue Jeans Cable UK -- Broadcast-Quality Cables at Reasonable Prices

Det blir ca. 1200,- for 7 x 1m Blue Jeans Cable LC-1. Inkludert frakt og moms. Levert på døra med FedEx/Posten på 4-5 dager.

Om kabelen: Blue Jeans Cable--Design Notes, LC-1 Low Capacitance Audio Cable

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ønsker å legge meg litt over nivået til Clas Ohlson selv om jeg føler meg litt hyklers når jeg skriver det. 300 kr per par er vel kanskje også den øvre grense for hva jeg ihvertfall har lyst til å ta meg råd til. Takker for alle tips!

PS noen av signalkablene jeg fant i "esken" hjemme har ikke retningsangivelse. Forstår at dette har noe med støyskjerming å gjøre. Er det noe kritisk å koble en slik kabel med motsatt signalflow? Har en Earthquake hjemme som brummer veldig men det har vel ikke med signalkablene å gjøre...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Tror jeg ønsker å legge meg litt over nivået til Clas Ohlson selv om jeg føler meg litt hyklers når jeg skriver det. 300 kr per par er vel kanskje også den øvre grense for hva jeg ihvertfall har lyst til å ta meg råd til. Takker for alle tips!

PS noen av signalkablene jeg fant i "esken" hjemme har ikke retningsangivelse. Forstår at dette har noe med støyskjerming å gjøre. Er det noe kritisk å koble en slik kabel med motsatt signalflow? Har en Earthquake hjemme som brummer veldig men det har vel ikke med signalkablene å gjøre...
    I så fall er blue jeans et fint alternativ.

Hvis det ikke er koblet noe lurium i en av endene på kablene så er det ingen foretrukken retning, fungerer like fint begge veier.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Jeans ser jo ganske "fine" ut. Finnes det noen norsk forhandler av de?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Blue Jeans ser jo ganske "fine" ut. Finnes det noen norsk forhandler av de?
    De selger bare over nett, for oss blir det via ......co.uk. De har ett veldig godt omdømme. Har selv handlet med dem 3 ganger, både hdmi, rca & xlr. De ordner moms slik at kablene ikke blir stoppet i tollen.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp de som er beregnet på bil fra biltema. Tykke og gode kabler som jeg antar har en form for skjerming. Jeg bruker hverfall en slik og er fornøyd.

(kan ikke linke rett til produkt pga siden er slik flash crap)
    Gå inn på biltema.no - / BILSTEREO / KABLER / SIGNALKABEL /
    Signalkabel RCA
    Dobbeltskjermet kabel med gullpletterte kontakter.

Koster 80 kr for et par i 1.5 meter.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    De selger bare over nett, for oss blir det via ......co.uk. De har ett veldig godt omdømme. Har selv handlet med dem 3 ganger, både hdmi, rca & xlr. De ordner moms slik at kablene ikke blir stoppet i tollen.
    Takk for tipset! Da har bestillt meg 7 kabler fra Blue Jeans.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •