HDMI splitter 1:2, anno 2009 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Kan fort bli forvirrende med slike tråder, hvor den ene kommentaren slår den andre ihjel. Vi kan oppsummere med at denne skal i hvert fall virke: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

HDCP-kompatibel er den også. Og skal vi tro kommentarer i denne tråden støtter den sågar 24p og 60p. Og hvis du ønsker fjernstyring vil CO's elektroniske switch til 695,- også funke.

Ingen har kunnet forklare hvorfor den til 798,- ikke funker. M.a.o. skal du ha flere enn én utgang, har du inntil videre et problem. Å kjøre ovennevnte løsninger reversert, kan fort bli litt knapt mht. innganger. ;-)
    Bare føye til at den siste som ikke fynker(798,-`rn), den fungerte med alle kilder jeg har utenom Altibox, så hvis du ikke har Altibox, så bør det gå greit.

(testa den dog ikke med 2 skjermer, men det bør vel gå smertefritt)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Kan fort bli forvirrende med slike tråder, hvor den ene kommentaren slår den andre ihjel. Vi kan oppsummere med at denne skal i hvert fall virke: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

HDCP-kompatibel er den også. Og skal vi tro kommentarer i denne tråden støtter den sågar 24p og 60p. Og hvis du ønsker fjernstyring vil CO's elektroniske switch til 695,- også funke.

Ingen har kunnet forklare hvorfor den til 798,- ikke funker. M.a.o. skal du ha flere enn én utgang, har du inntil videre et problem. Å kjøre ovennevnte løsninger reversert, kan fort bli litt knapt mht. innganger. ;-)
    En teori til hvorfor det ikke virker kan være basert på følgende:
    HDCP protects content using authentication and encryption. Before sending HDCP-protected data, the transmitting device initiates an authentication process to confirm that the receiver is authorized to receive the data. Once the receiver has been authenticated, the transmitter encrypts the data stream to prevent eavesdropping and sends it to the receiver

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av folo
    En teori til hvorfor det ikke virker kan være basert på følgende:
    HDCP protects content using authentication and encryption. Before sending HDCP-protected data, the transmitting device initiates an authentication process to confirm that the receiver is authorized to receive the data. Once the receiver has been authenticated, the transmitter encrypts the data stream to prevent eavesdropping and sends it to the receiver
    Nah, det kan ikke være tilfellet, da det er HDCP i alle.

Eneste jeg har trukket frem som en forklaring/teori på hvorfor den som har 2inputs ikke virker(ClasOlson)
    er at HDCP version'n er 1.1, og det ser ut som om 1.0 er det som må til.

om det er grunnen kan jeg med absolutt ingen sikkerhet si, men er som sagt en teori!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Nah, det kan ikke være tilfellet, da det er HDCP i alle.

Eneste jeg har trukket frem som en forklaring/teori på hvorfor den som har 2inputs ikke virker(ClasOlson)
    er at HDCP version'n er 1.1, og det ser ut som om 1.0 er det som må til.

om det er grunnen kan jeg med absolutt ingen sikkerhet si, men er som sagt en teori!
    Ja, det er nok et "handshake" problem mellom komponentene som gjør at signalet ikke bli akseptert.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt denne Biltema splitteren en liten stund nå. Det funker dårlig hos meg. Etter å ha hatt på splitteren i noen minutter begynner bildet plutselig å vise feil farger, først på noen pixels, deretter stadig mer og mer feil. Må resette hele splitteren. Da viser den ok bilde en liten stund, for så å begynne å vise feil igjen.

Funker helt uten problem på Altiboks, men med en gang jeg kjører pc eller PS3 med 1080p materiale, så tar det ikke lange tiden før problemene begynner...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Har brukt denne Biltema splitteren en liten stund nå. Det funker dårlig hos meg. Etter å ha hatt på splitteren i noen minutter begynner bildet plutselig å vise feil farger, først på noen pixels, deretter stadig mer og mer feil. Må resette hele splitteren. Da viser den ok bilde en liten stund, for så å begynne å vise feil igjen.

Funker helt uten problem på Altiboks, men med en gang jeg kjører pc eller PS3 med 1080p materiale, så tar det ikke lange tiden før problemene begynner...
    Splitter? har du ikke fått tak i Switch da?
    Men ja det er vel ikke av ypperste kvalitet den lille boksen, det fynket hos meg, fikk ikke problemer med noe, men jeg testet den dog ikke lenge.

Skiftet til CO sin mellomklasse med fjernkontroll, fynket bra(bedre)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 sender ut såpass svakt signal at man burde styre unna alt av kabelstrekk over 10 meter, spesielt om det står en form for switch imellom.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    PS3 sender ut såpass svakt signal at man burde styre unna alt av kabelstrekk over 10 meter, spesielt om det står en form for switch imellom.

Det kommer an på switchen, de fleste bedre ( les alt annet en CO og Biltema kvalitet ) har innebygde signal forsterkere.

Og hvordan vet du at PS3 har lav signalstyrke ??

Har hatt småproblemer med min PS3 men det har alltid vist seg og være interne innstillinger, gjerne autofunksjoner som ikke gjør det de burde gjøre.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Splitter? har du ikke fått tak i Switch da?
    Men ja det er vel ikke av ypperste kvalitet den lille boksen, det fynket hos meg, fikk ikke problemer med noe, men jeg testet den dog ikke lenge.

Skiftet til CO sin mellomklasse med fjernkontroll, fynket bra(bedre)
    Og vær så snill, det er ikke noe som heter "Fynker" eller "Fynket" det ordet du prøver og skrive kommer fra ordet fungere og fungerte som er bendinger av ordet funksjon, please bruke funke hvis du skal bruke noe annet..

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, mente switch.

Problemet er ikke kun PS3 relatert. Det gjelder også for PC'en. Altiboks derimot går smooth...

Har kabelstrekk på 10 meter, uten switch er det ingen problemer med verken pc eller ps3. Med switch er det altså kun Altiboks som funker.

Antar at jeg må ha en switch med litt bedre kvalitet, evt. med signalforsterker.

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei, mente switch.

Problemet er ikke kun PS3 relatert. Det gjelder også for PC'en. Altiboks derimot går smooth...

Har kabelstrekk på 10 meter, uten switch er det ingen problemer med verken pc eller ps3. Med switch er det altså kun Altiboks som funker.

Antar at jeg må ha en switch med litt bedre kvalitet, evt. med signalforsterker.

J.

Det avgjørende er nok ikke signalforsterker, men kvaliteten. Man bør styre unna Biltema på dette området. Biltema kan være greit på mye, men absolutt ikke elektronikk. Det er av og til helt tilfeldig om ting fungerer. Du skal ikke se bort fra at dersom du bytter den enheten du har kjøpt inn i en ny identisk switch, ville den nye plutselig funket. Billig selsagt, men det hjelper ikke når det ikke fungerer.

Slik er Biltema. Claes Ohlson stiller her i en helt annen klasse. Ser ikke bort fra at CO's switcher vil fungere. Disse er også gjerne pakket slik at det er mulig å få returnert dem hvis de ikke fungerer.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og vær så snill, det er ikke noe som heter "Fynker" eller "Fynket" det ordet du prøver og skrive kommer fra ordet fungere og fungerte som er bendinger av ordet funksjon, please bruke funke hvis du skal bruke noe annet..
    På min dialekt er det nok desverre noe som heter det.
    Men jeg skal la være å skrive det her.
    Gikk litt fort i svingen, prøver så godt jeg kan å holde meg til bokmålen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har lest denne tråden og blitt litt klokere men ikke fått svar det jeg jeg trenger.

Trenger en HDMI Splitter (ikke switch). Denne skal levere ett signal fra en Motorola 1910 Dekoder (Har Altibox) og gi signal ut til 2 stk TVer i forskjellige rom. Vil ha muligheten til å se på begge TVene samtidig, og vil ikke måtte switch over noen bryter manuelt.

Noen som har noen tips?

Hadde tenkt å kjøpe den DX splitteren til 8-9$, men ser nå at den ikke dekker mitt behov etter hva jeg har lest.

I samme slengen trenger jeg en IR mottaker og sender for å styre dekoderen med orginal dekoder fjernkontroll. Tips her også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "BUMP"

Ingen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugalandet
    Hei!

Har lest denne tråden og blitt litt klokere men ikke fått svar det jeg jeg trenger.

Trenger en HDMI Splitter (ikke switch). Denne skal levere ett signal fra en Motorola 1910 Dekoder (Har Altibox) og gi signal ut til 2 stk TVer i forskjellige rom. Vil ha muligheten til å se på begge TVene samtidig, og vil ikke måtte switch over noen bryter manuelt.

Noen som har noen tips?

Hadde tenkt å kjøpe den DX splitteren til 8-9$, men ser nå at den ikke dekker mitt behov etter hva jeg har lest.

I samme slengen trenger jeg en IR mottaker og sender for å styre dekoderen med orginal dekoder fjernkontroll. Tips her også?
    Det er vel litt av dette som er "fordelen" med hdmi og hdcp at en ikke skal kunne sende samme signal til flere kilder samtidig. Men det kommer litt an på i hvilken grad altiboxen benytter seg av dette. Men i utganspunktet så skal det jo funke med en "y" splitter som deler signalet i to.

En IR repeater \ Transceivers trenger du da, men det jeg har sett er ganske dyre løsninger. Bør jo finnes noe her.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugalandet