HDMI splitter 1:2, anno 2009 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Har en switch per i dag, men det blir ikke mye bilde utav den =(
    noen synspunkt?
    dette du nevner over med +5volt i Altiboxen?

- Jeg får bilde på Altibox hvis jeg kobler direkte, men ikke hvis jeg går via HDMI switchen, som er den dyreste clas olson har, med 2outputs og 4innputs. med fjernkontroll og HDCP kompatible.

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Det kommer som sakt an på switchen, det som lagde problemer med altibox var autoswitch funksjonen på switchen, ikke bilde.

Jeg kjenner ikke codexene som CO boksen har men det er ett billigprodukt, det kan også være ett kabel problem.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har 2 kilder(PC og Altibox) og 1 prosjektor, vil det også fynke den veien?
    Selger dem ikke en slik på clas o.l? skulle hatt en løsning oppe å gått i dag hehe
    Såg ikke problemstillingen din, bare den i første innlegg. Har du prøvd denne fra Biltema, den er identisk med den jeg linket til bare at det er switch istedet for splitt. Fungerte utmerket når jeg prøvde den på PC og receiver, men har ikke prøvd mot Altiboxen.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Såg ikke problemstillingen din, bare den i første innlegg. Har du prøvd denne fra Biltema, den er identisk med den jeg linket til bare at det er switch istedet for splitt. Fungerte utmerket når jeg prøvde den på PC og receiver, men har ikke prøvd mot Altiboxen.
    Jeg har ikke prøvd den nei, men får nesten bare prøve, er tom for ideer! og det blir ikke aktuelt å skifte kablene manuelt!

Men hvorvidt vil den fra biltema gjør forksjell fra den HDMI swicthen som jeg har fra ClasOlson som koster 500 spenn mer?
    Har surfet meg fram til at Altiboxen kjører via HDCP og det er dette som blir feilen da det ikke er rett verisjon av HDCP i switchen... har HDCP verisjon noe å si? i HDMI switchen er det HDCP 1.1, har ikke peiling på va slags verisjon det er i Altibox. det står ikke noe i manualen (rart?)

Et annet synspunkt; hvor mye har det å si om alle kablene ikke er samme verisjonene i dette kabelrotet mitt? (har 1 10m jeg kjøpte nylig fra eltema.no, 1 som jeg fikk med altibox, og en jeg har kjøpt på CO)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren min har ikke HDMI innganger, og jeg skal koble opp 2-3 enheter opp mot prosjektoren min og TV'en, der alle bruker HDMI.

Bluray spiller (fremtidig)
    PS3 (fremtidig)
    Altibox

til

BenQ W5000 pj
    LED eller LCD TV (fremtidig)

Jeg trenger ikke å ha bildesignal til både projector og TV samtidig, men vil ha en løsning der jeg slipper og gå bak racket og bytte kabler når jeg skal se TV....

Noen som vet om et produkt som fungerer?

J.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker sikkert greit, du får som ett utgangspunkt det du betaler for. 8)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente, (om det ble uklart) at den jeg har NÅ koster 800 kroner, hva kan den som koster 500 spenn mindre gjøre bedre?
    Er det i hele tatt noen forskjell?

Rart at det skal være så vanskelig å få det til å fynke me denne hekkans Altiboxen, hva er det LyseTV(altiboxen) gjør som ingen andre komponenter gjør? dæven døtte!! har sendt mail til Lyse. håper dem svarer innen en Måned!!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Receiveren min har ikke HDMI innganger, og jeg skal koble opp 2-3 enheter opp mot prosjektoren min og TV'en, der alle bruker HDMI.

Bluray spiller (fremtidig)
    PS3 (fremtidig)
    Altibox

til

BenQ W5000 pj
    LED eller LCD TV (fremtidig)

Jeg trenger ikke å ha bildesignal til både projector og TV samtidig, men vil ha en løsning der jeg slipper og gå bak racket og bytte kabler når jeg skal se TV....

Noen som vet om et produkt som fungerer?

J.
    Du vil med en HDMI switch fra ClasOlson (4utganger,2innganer, pris 800) få til alt utenom Altiboxen. som du kanskje ser i tråden her så sliter jeg med å finne en løsning ang. Altibox via HDMI switch.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finally

Ok! da jeg prøvde den HDMI switchen fra Biltema til Kr 249,- så fynket det! hipp hurra=)

Har prøvd 3 switcher nå, og Altiboxen fynket bare med den siste, Biltema's.
    Vet ikke va som er forskjellen på Biltema sine og Clas Ohlson sine.

Men jeg registrerer tho at den fra biltema har "HDMI with HDCP 1.1/1.0"
    Og på Clas Ohlson sine står det "HDMI, HDCP Compatible 1.1"

Så mulig Altiboxen trenger HDMI with HDCP 1.0 for å fungere via Switch??

Vertfall det eneste jeg kan se som er noe forskjell. Fra mine første forsøk som ikke gikk, til den siste fra biltema som fungerte
    (De 2 første Switchene fynket utmerket til PC og DVD/BD spiller)

Biltema sin Switch (Fynket utmerket. Både PC/Altibox. Men kun 2 inputs, oppgradere senere)
    Klikk her

Clas Ohlson Switch 1 (Fynket ikke med Altibox hos meg, men fynket fett til alt annet)
    Klikk her

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

det står at den boksen fra Biltema trenger strømforsyning dersom HDMI kabelstrekk er mer enn 2,5 meter, og denne følger ikke med i pakka. Har du lenger strekk på HDMI enn 2,5 meter? Eller vet du noe om dette?

Jeg har 10 meter til prosjektoren og er ute etter samme boksen. Ideelt sett skulle jeg hatt 2-3 innganger og 2 utganger, men har ikke sett noe som jeg har trua på (særlig pga. de problemene du har hatt med Altiboksen)...

J.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm står det på den Biltema boxen som jeg referer til?
    Jeg kjører uansett 1 stk 10m HDMI kabel fra Projektor til Switch. videre 2stk 2,5 meter til Kildene (PC, Altibox)

Det følger med eget strømadapter.
    Jeg tror du har sett på feil. eventuelt HDMI splitteren til Biltema.
    Jeg snakker om HDMI veksleren, koster 249,- (dem kaller den merkelig nok splitter, men det er en switch/veksler)

Laget det mening?

PS:
    Denne Switchen vil nok også fungere (har HDCP 1.0) og har 3 inputs istedet for 2.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skal jeg prøve den du har kjøpt. Får heller leve med at jeg bare har en utgang. Antar jeg vil koble slik at Altiboks går til TV'n når denne er på plass likevel..., da har jeg to ledige innganger til prosjektoren med denne boksen, som da dekker PS3 og Bluray spilleren, som hovedregel alltid vil kjøres til prosjektoren likevel.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe yes når du har en tv så blir det litt enklere for deg! værre viss du hadde hatt mange kilder og kun prosjektor!

Men jeg så nå i produktbeskrivelsen til Switchen hos biltema, det sto "strømadapter medfølges ikke" ja.
    Men det stemmer ikke!
    Jeg fikk det vertfall med i pakken. Du sjekker jo lett det når du er ute å shopper

Ha en fin dag mister :wink:

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fulgte med strømforsyning også når jeg kjøpte så det er nok feil i specs. Bra det ordnet seg ihvertfall, hendig liten sak selv om det som du påpeker står feil at det er en splitter selv om det er switch.

Håper Biltema etterhvert også tar inn den andre jeg linket til fra e-bay også, den er helt identisk bare at den er omvendt, altså splitt istedet for switch.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det fulgte med strømforsyning også når jeg kjøpte så det er nok feil i specs. Bra det ordnet seg ihvertfall, hendig liten sak selv om det som du påpeker står feil at det er en splitter selv om det er switch.

Håper Biltema etterhvert også tar inn den andre jeg linket til fra e-bay også, den er helt identisk bare at den er omvendt, altså splitt istedet for switch.
    Ja herlig å få det til, en lettelse og ikke skifte kablene manuelt vertfall!
    Meget enkel og utmerket liten sak ja, for min del så går det flott med 2 inputs nå.

Men det er nok mange som trenger mer, hadde vært fint om dem hadde fått inn en til version med feks 3:1 / 4:2. og som du sier, en tilsvarende som den jeg har nå, bare splitt!

PS
    (dem hadde en split så jeg, men klarer bare 720p på max 5m, uaktuelt her i gården vertfall)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en switch per i dag, men det blir ikke mye bilde utav den =(
    noen synspunkt?
    dette du nevner over med +5volt i Altiboxen?

- Jeg får bilde på Altibox hvis jeg kobler direkte, men ikke hvis jeg går via HDMI switchen, som er den dyreste clas olson har, med 2outputs og 4innputs. med fjernkontroll og HDCP kompatible.

Jeg har selv brukt den enkle HDMI switchen til altibox uten problemer. Hadde derimot problem med bilde fra PC. Da måtte jeg først sette på tv, så sette switch til riktig inngang og så skru på pc til sist for at jeg skulle få bilde.

Du kan jo teste det samme med altibox

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av folo
    Jeg har selv brukt den enkle HDMI switchen til altibox uten problemer.
    Hvilken enkle HDMI switch? den jeg referer til i teksten du siterte?
    clas har 3 stk og biltema har 1. er det noen av dem du mener?
    Jeg fikk som tidligere sagt, ikke det til med clas sin dyreste. men biltemas 249,- fynket..

- Når jeg hadde de 2 første boxene så prøvde jeg alt, kan rekkefølgen være så nøyaktig viktig? men jeg leste faktiskt en annen plass noe lignende av det du beskriver, men jeg testet det og uten lykke, men den jeg har nå fynker, ett trykk så ordner den biffen, uten fjernkontroll da=(, Både til PC og Altibox!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken enkle HDMI switch? den jeg referer til i teksten du siterte?
    clas har 3 stk og biltema har 1. er det noen av dem du mener?
    Jeg fikk som tidligere sagt, ikke det til med clas sine 2 øverste ver. men biltemas 249,- fynket..

- Når jeg hadde de 2 første boxene så prøvde jeg alt, kan rekkefølgen være så nøyaktig viktig? men jeg leste faktiskt en annen plass noe lignende av det du beskriver, men jeg testet det og uten lykke, men den jeg har nå fynker, ett trykk så ordner den biffen, uten fjernkontroll da=(, Både til PC og Altibox!

For PC så er det nok i noen tilfeller viktig å ha "direkte" linje fram til tv slik at den faktisk sender ut signal. Trodde ikke dette skulle være tilfellet for Altibox da den kun sender ut i predefinert oppløsning og sender uansett.

Men så lenge det virker så er jo problemstillingen mindre viktig, hvertfall for deg

Jeg bruker forøvrig DVI -> HDMI fra PC, men poenget var egentlig at Altiboxen funket for meg med den switchen fra CO.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: ser nå at boxen du referer til har jeg ikke prøvd! jeg prøvde modellen over, og den lille manuelle..
    Har du peiling på hvilken HDCP version det er på den?
    (hadde den som kostet 100,- mer.)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finally nr 2

Så da fikk jeg byttet CO swithen til den med 4:1 input/output.(695,-)
    Denne fynket utmerket!

Så da ser det ut som om det bare var den 4:2 /input/output Switchen til CO som ikke fungerte imot Altibox. (pris 798,-)

(Har vurdert tanken om den jeg hadde var defekt, men den fynket utmerket til PC og DVD/BD player, så det må være noe annet som går galt. (HDCP problem??) )
    Anyways, da har jeg det endelig oppe å går slik jeg vil ha det, nydelig!

Hvis du er keen på en rimelig HDMI switch med fjernkontroll og 4:1 input/output, og som fungerer med Altibox..
    Gå for:
    HDMI Switch 4:1 Clas Ohlson

--

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å vite!
    Fungerer den automatisk, eller må du kjøpe til fjernkontrollen 195,- for å slippe og gå fysisk bort til switchen og trykke valgt inngang?

J.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •