Gir god signal kabel bedre bass og dynamikk til høyttalerene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gir god signal kabel bedre bass og dynamikk til høyttalerene?

Hei 8)

Jeg har en NAD C372 og Cerwin Vega Cls-12 og er fornøyd.
    Det jeg lurer på er om denne kabelen Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL the NAME kabel Gir noe bedre lyd/bass og dynamikk? Istedet for de medfølgende lakerisene. Noen som har erfaring med denne kabelen? Har ikke så mye peilling på dette så jeg takker mye for svar. :-D

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei 8)

Det jeg lurer på er om denne kabelen Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL the NAME kabel Gir noe bedre lyd/bass og dynamikk? Istedet for de medfølgende lakerisene. Har ikke så mye peilling på dette så jeg takker mye for svar. :-D
    Det vil nok bli en forbedring. Det du vil merke er mindre støy, strammere bass, og i noen tilfeller også mer bass. Det beste er å låne med deg hjem noen å høre selv. Det vil nok være mangen som kommer innom tråden din og sier at kabler er tull å bruke penger på. Jeg er ikke enig. Sjekk det ut.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er klar over at signalkabler ikke kan tilføre noe til anlegget ditt(ja bortsett fra innstrålt støy) tror jeg du kan bli veldig fornøyd med disse kablene.

Men ikke forvent noen revlusjonerende forandringer. De mikroskopiske forskjellene fra en (god) kabel til en annen er det kun kabelnissene som hører.

Forskjellen fra lakris ligger i bedre skjerming og kontakter. Altså større eierglede.

Jeg har selv tjukke signalkabler, og ønsker ikke å gå tilbake til lakris. Men det er på grunn av eiergleden , ikke lyden.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en dem som er skeptiske til kabler, men hvis du kun har medfølgende lakriser, ville jeg testet noe annet.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ok får prøve og låne meg noen hjem.

Men takk for hjelpen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få dem på hjemlån, gjerne noen andre også.
    Få en kompis til åå bytte uten at du vet hva som står i. Betsem deg for hva du liker best, og om du synes det er verdt prisenkjøper du den.

Det er forskjell på kabler, men det hjelper ikke hvor gode kabler du har om ikke resten av anlegget også er påkostet. Slik jeg ser det har du funnet deg kabler i et fornuftg prisleie til det du har fra før, og antakelig til dyrere anlegg også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gullørene på Hi-Fi-sentralen greide i alle fall ikke å høre forskjell på det originale CD-kuttet og samme sang som var tatt opp via et langt "lakrissnøre" til et PC-lydkort...

Omtaler - HiFi-Sentralens store lille blindtest

Selv er jeg lykkelig med enhver signalkabel som er passelig tykk og ser rimelig kul ut.

Men jeg er ganske sikker på at plugger og loddinger er viktige. Og dette vil nok være bedre om kabelen koster litt mer enn 40 kroner.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk en ting til jeg lurer på. Jeg bruker nå Dvd-Spiller til avspilling av musikk. Jeg har tenkt og kjøpe en NAD C515BEE Cd-Spiller vil jeg hører forskjell fra NAD Cd-Spiller vs Dvd-Spiller (Denon) sammen med VAN DEN HUL kablen?

Takker for svar

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk en ting til jeg lurer på. Jeg bruker nå Dvd-Spiller til avspilling av musikk. Jeg har tenkt og kjøpe en NAD C515BEE Cd-Spiller vil jeg hører forskjell fra NAD Cd-Spiller vs Dvd-Spiller (Denon) sammen med VAN DEN HUL kablen?

Takker for svar
    Du vil høre forskjell mellom dem med kabelen du har fra før også

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok :-D

Men har noen erfaringer med den NAD Cd-Spilleren?
    Har hørt litt at NAD har litt problemer med laserene? Er dette sant?
    Isåfall har jeg lest at de nyeste modelene har forbedret laser. Er dette en ny model?

Takker for svar

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hehe må si jeg hører ikke forskjell jeg heller... jeg har testet med en 5m bilstereo kabel og en meter Pheonix gold Queen kabel å jeg hører nada forskjell verken i sus eller noe... tror det viktigste i en kabel er kontaktene å isoleringen.. jeg har kjøpt dyre å billige kabler.. går som regel på bilstereo shopper å kjøper de jeg.. der får en gode kabler som er 3x skjemet å fete for en rimelig peng... men spørs etter hva resten av anlegget koster... hehe.
    en bruker ikke akkurat stinger 100kroners kabel på en nautilus....

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis tynne/billige og tykke/dyrere kabler er like gode, må det vel være en fordel å bruke de dyrere, tykkere og penere kablene. Kona blir gladere, anerkjennelse fra besøkende og sjøl har man glede av å kunne skue den gode investeringen.

Sier som fader Pollestad jeg, at det må da bedre å ha smør på brødskiva hver dag enn mager softmargarin, - bare for til slutt å daue som et sunt menneske.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hvis tynne/billige og tykke/dyrere kabler er like gode, må det vel være en fordel å bruke de dyrere, tykkere og penere kablene. Kona blir gladere, anerkjennelse fra besøkende og sjøl har man glede av å kunne skue den gode investeringen.

Sier som fader Pollestad jeg, at det må da bedre å ha smør på brødskiva hver dag enn mager softmargarin, - bare for til slutt å daue som et sunt menneske.
    Jeg syns det er penest når man ikke ser kablene, det syns nok de fleste koner også

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan lodde selv, kan du forresten få høykvalitets signalkabler for noen hundrelapper -- f.eks. med en skjermet Supra-kabel fra dynaBel (ELTEK) og Neutrik-plugger fra ELFA.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Hvis du kan lodde selv, kan du forresten få høykvalitets signalkabler for noen hundrelapper -- f.eks. med en skjermet Supra-kabel fra dynaBel (ELTEK) og Neutrik-plugger fra ELFA.
    Godt forslag, ser ikke halvgærn't ut heller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Fahnsen...
    En slik kabel vil kunne hevde seg den dagen du oppgraderer anlegget.
    Sånn jeg ser det har du lite å hente på å kjøpe dyre kabler.
    Supra'ene er mer enn gode nok til ditt formål

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelskeptikerne kan få være skeptikere for min del, men når jeg får høytalerne mine i stua så skal jeg investere i 2.5mm bi-amp helkjernekabler i tilpasset lengde. Skal selfølgelig ha Gullbelagte spader og plugger på dem.

De heter REKA PR 4x2.5Ø10

Er ikke sikker på om jeg blir å like dem, så kansje jeg bytter til noen mer kjente merker senere. Vi får se=)

Lykke til med kabelvalget hværtfal=)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei 8)

Det jeg lurer på er om denne kabelen Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL the NAME kabel Gir noe bedre lyd/bass og dynamikk? Istedet for de medfølgende lakerisene. Noen som har erfaring med denne kabelen? Har ikke så mye peilling på dette så jeg takker mye for svar. :-D
    Dette er et "minefelt" med mange sterke og motstridende meninger. Jeg setter ikke mine meninger eller erfaringer over noen annens, jeg prøver ikke å idiotforklare noen, men jeg prøver å bidra på min måte.

Etter min erfaring så har valg av kabler vanligvis ikke noen betydning for hifi.

Jeg er skeptisk til uttalelser om hørbarhet om hifi-fenomener som er stikk i strid med det man kan lære om fysikk og elektronikk på skolebenken, og som ikke lar seg bekrefte når man lytter uten å vite hva man lytter til.

-k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •