Analog ut fra BD-spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog ut fra BD-spiller.

Er det noen her som har prøvd ulike typer kabler for analog-inn på surroundreceiveren?

Er i startgropa på å skaffe bluray-spiller og vil trenge å bruke analogutganger på BD-spilleren. Min erfaring fra stereo/hifi er at analoge interconnects gjør stort utslag på lyden. Her skal det gjøres skikkelig fra min side iallefall, men alt med måte.

Har vurdert XTZ Pearl White (4x2 rca), og har også kikket på avshops Real Cable 5.1.
    Når det gjelder denne Real Cable er jeg veldig usikker på kvaliteten, og lurer på om det er noen der ute som har erfaringer med denne kabelen?

Legger ellers merke til at Philips lanserer en ny BD-spiller som ser meget interessant ut til 5 lapper. Burr-Brown og greier. Her må det spares...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg du må gjøre det hjertet ditt forteller deg. Du har sikkert fått med deg diskusjonene mellom skeptikerene og kabelnissene.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det ha noe for seg med dyre analogkabler så tør jeg påstå at du må ha blu-rayspiller i high-end klassen for å få noe særlig bedre lyd.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Real Cable 5.1 + et par til for å få 7.1. Kan ikke si annet enn at det fungerer veldig bra i mitt oppsett med litt over snittet komponenter (ubeskjedent nok). Har en entry level bd-spiller (Sony bd 550s). Grunnen til at jeg valgte disse kablene var:
    - det koster uansett en viss sum å kjøpe 8 par signalkabler, og prisen på disse var overkommelig.
    - de er praktiske (skikkelig bunt med kabler, hindrer rot)
    - de er ordentlig konstruert, virker solide
    - eiegledefaktoren er ok siden Real Cables er noenlunde populære og godkjent her på forumet. Det betyr noe hva andre mener, ikke sant? :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kanskje ikke noe formål med å kjøpe dyre analogkabler likevel?

Jeg som trodde man kunne merke forskjeller på linje med det man merker i stereo-verdenen. (Uten å starte den diskusjonen for heftig... den diskusjonen fører ingensteds... 8) )

Nå tenker jeg på å kjøpe en BluRay-spiller i budsjettklasse+ dvs. Panasonic DMP BD-80 eller den nye Philips ... 9100.
    Så da er det like greit å kjøpe kabler si, under en tusenlapp?

Bare for å ha det sagt: jeg hørte med mine egne ører forskjell på lakrissnorer og Nordost Red Dawn RCA i mitt eget gjennomførte stereooppsett for noen år tilbake.

Er det andre budsjettalternativer som lager 5.1- eller for den saks skyld 6.1- (som jeg har...) kabler enn Real Cables?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johsgjerde
    jeg hørte med mine egne ører forskjell på lakrissnorer og Nordost Red Dawn RCA i mitt eget gjennomførte stereooppsett for noen år tilbake.
    Jeg har hørt forskjell på lakrissnor og tykk signalkabel fra Clas Ohlson. Men den kabelen var 10 meter lang...

I "Hifi-sentralens store lille blindtest" greide ikke testpersonene å skille et lydkutt som var tatt opp fra CD via lakrissnor til PC-lydkort, fra samme sangen i digital original.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte lakris og det var helt greit.
    Men jeg valgte allikevel å kjøpe et 5.1 sett fordi
    - det ser penere ut
    - pluggene sitter mye mye bedre

1M*(3FT)*ATLONA*SACD*(6-CHANNEL)*MULTI*CHANNEL*AUDIO*CABLE*::*6-Channel*Audio*Cable*(*SACD/DVD...

Du får dem også på e-bay

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseende og pluggkvalitet er uten tvil de viktigste faktorene ved kabelvalg. Og her får man full tilfredsstillelse for 500 kroner, og ekstatiske opplevelser for 1.000. Hva man får for større utlegg, har jeg aldri skjønt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •