Fikk nettopp en kjempeide!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fikk nettopp en kjempeide!

Etter å ha lest utallige diskusjoner om kabler og diverse oppgraderinger av disse (les. innbrenning) kom jeg på en kjempeide!

Bør ikke høytalere bli solgt med fastmonterte kabler som er spesiallaget for å yte det beste for akkurat denne spesielle høytaleren. På den måten vet vi forbrukere at denne kombinasjonen er godkjent og optimalisert av høytalerprodusenten.

Utfordringene er jo selvfølgelig pris og lengde på kabler, men pinadø, dette var en brilliant ide om jeg får si det selv

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det brukes samme kabling som internkabling i kassa, så er nok ikke pris noe problem. Da står du igjen med lengden som største utfordring.

Hva når du skal selge dem og du har 2m kabel og kjøper trenger 3. Eller du ommøblerer og trenger lengre kabel.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har med andre ord dattera i huset gjort en genial handel da hun kjøpte seg et LG FA163 mikroanlegg. Der var høyttalerkabelen ferig montert

Men du har selvfølgelig et godt poeng. Kabler som produsenten anser å være optimale for den spesifike høyttaler må jo gjøre ende på de leste kabeldiskusjoner.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du går ut ifra at kabler har forskjellige karakteristikker som passer med forskjellige høyttalere. Dette er ikke riktig. Den kombinasjonen èn person oppfatter som ideell, vil kanskje ikke være sånn for alle andre, nettopp fordi det ikke er de kabelens innvirkning på lyden man oppfatter, men snarere et resultat av ens egen fantasi.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da har med andre ord dattera i huset gjort en genial handel da hun kjøpte seg et LG FA163 mikroanlegg. Der var høyttalerkabelen ferig montert

Men du har selvfølgelig et godt poeng. Kabler som produsenten anser å være optimale for den spesifike høyttaler må jo gjøre ende på de leste kabeldiskusjoner.
    Det var da som søren, Lg beat me to it Jeg som nettopp har fullført søknaden om patent.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurant
    Du går ut ifra at kabler har forskjellige karakteristikker som passer med forskjellige høyttalere. Dette er ikke riktig. Den kombinasjonen èn person oppfatter som ideell, vil kanskje ikke være sånn for alle andre, nettopp fordi det ikke er de kabelens innvirkning på lyden man oppfatter, men snarere et resultat av ens egen fantasi.
    Jeg er ute etter å få den lyden som teknikerene på høytalerfabrikken har funnet ut er den beste. Dette er B&W lyden, dette er Dali lyden osv.

Kan sammenligne det med bilmerket Aston Martin. Modellen DB9 har en meget karakteristisk lyd, denne er unik for denne bilen. Du kan selvfølgelig skifte eksosanlegg om du vil, men da vil du ikke få den orginale DB9 lyden.

Jeg ser at jeg må også få inn anbefalte integrerte forsterkere montert inn i høytalerene, Dette ble vanskeligere enn jeg trodde

Til min forskrekkelse ser jeg at min ide kan ha litt blodrød kommunisme i seg.

Edit: skriveleif

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •