Bedre bilde med ny strømkabel - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 117
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -dobbelposting-

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er skjerming en god ting å ha, men ikke slik du fremlegger det.

Kan opplyse om at jeg ikke har en eneste skjermet kabel i kabelsalaten bak utstyret, og jeg ser ingen forskjell fra nå og den tiden jeg prøvde ut strømkabler og forskjellige hdmi kabler.

De enten fungerer eller fungerer ikke!
    Ellers ingen forskjell i bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mye tullete innlegg rundt kabler som vanlig, men hvor mange av dere har egentlig testet noe som helst av dette? Er man av den innstilling av dette er noe tull man ikke gidder å bruke tid til er jo det en privatsak, men da burde man kansje ikke uttale seg så høyt heller. Test først og del faktiske erfaringer etterpå. Da vil innleggene deres være mer enn tomme ord
    Igjen spør jeg; hvorfor utgjør den siste meteren med go´kabel, når resten av veggene er fylt med disse:

Jeg skal innrømme at jeg aldri har testet forskjellen mellom 2 strømkabler, men kanskje noen av dere som både hører, eller ser, KLAR forskjell har en forståelig teori på dette. Jeg ser imidlertid nytten av å lage DIY-kabler selv for å få korrekt lengde fra kontakt til apparat, og hadde jeg gjort det selv ville jeg sikkert brukt en grei slant for å fått dem til å se bra ut.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lex Lektor
    Igjen spør jeg; hvorfor utgjør den siste meteren med go´kabel, når resten av veggene er fylt med disse:
    Og vi sier det igjen - lese hele tråden og se posten til meg og RoKo :-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette har absolutt ingenting med lyd og bilde og gjøre 8)

Strømfeller "dreper" nye biler - Nyheter - Innenriks - Aftenposten.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Tar meg friheten til å svare - da jeg selv har hørt forskjell på strømkabler (riktig nok siste 1,5 meterene i dette tilfellet, og jeg testet Supra-strømkabler til en drøy 500-lapp)

Min teori er at strømmen apparatet får er den samme uansett, men strømmen skal trossalt transporteres 1,5 meter ut fra veggen, og til forsterkeren. Ofte kommer den da i nærheten av (analoge) signalkabler, som kan bli påvirket av strømkabelen, hvis ikke denne er godt nok skjermet.

Hva blir resultatet opp til en prosjektør med 10 meter kompositt, som ligger langs med en 10 meter strømkabel? Antar det er mulig å se forskjell :twisted:

Uten at jeg har prøvd det, tror jeg faktisk en strømkabel liggendes langs med en HDMI-kabel over lange strekk, kan føre til at du ikke får bilde 8)
    Jeg har lagt lampettkabel til projektoren langs HDMI-kabel over 5 m, selvfølgelig uten at det har påvirket bildet i det hele tatt. Jeg har gjort det samme med hjemmelaget VGA-kabel. Tviler på at noen gidder bruke kompositt opp til projektoren sin.

Uansett vil ikke en kraftigere/dyrere strømkabel gjøre bildet bedre. Det er det tråden handler om. Hvis kabelen er så tynn at den ikke klarer å levere 1-2 A så smelter den isolasjonen før du ser det på bildet.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg opplevd hjemme å få et ganske dårlig bilde på en Sony lcd tv via hdmi fra en dvd-spiller. Etter å ha flyttet hdmi kabelen ble bildet mye bedre.

Men i stua, med en annen tv har jeg ikke dette problemet, samme hvordan jeg plasserer hdmi kabelen.

Når det gjelder forstyrrende felt fra strømkabler så øker dette med belastningen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus...

Har du IKKE problemer med bildet, så har du ikke problemer. Case closed.

HAR du derimot problemer med bildet, så bør du sjekke ut diverse kabler. HVILKE kabler kommer helt an på hvilke problemer du har.

Som vi har forsøkt å trøkke inn med teskje; den siste meteren etter vegguttaket krysser gjerne en HAUG med diverse kabler bak anlegget. Da introduseres det potensielt stadig nye problemer med oppstående signalstøy.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg har lagt lampettkabel til projektoren langs HDMI-kabel over 5 m, selvfølgelig uten at det har påvirket bildet i det hele tatt. Jeg har gjort det samme med hjemmelaget VGA-kabel. Tviler på at noen gidder bruke kompositt opp til projektoren sin.

Uansett vil ikke en kraftigere/dyrere strømkabel gjøre bildet bedre. Det er det tråden handler om. Hvis kabelen er så tynn at den ikke klarer å levere 1-2 A så smelter den isolasjonen før du ser det på bildet.
    Tja....ikke det?

Jeg har følgende kabler opp til mine projektører:
    • Kompositt
    • Komponent
    • VGA
    • HDMI

Ja, DVI mangler - ene og alene fordi denne i så fall kan hentes fra overganger på HDMI.

Når det gjelder STRØM til projektor, er dette lagt til rette via samme type skjermet kabel som man finner i veggen.
    Å satse på lampettledning er vel dog noe jeg kanskje ville kategorisere som "noglet spesielt"?

OG, få det inn i hodet; en dyrere (og bedre skjermet) ledning benytter man for å få mindre støy! Det er IKKE den simple kabelens kapasitet som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampett er tynn og lett å bøye.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampett er tynn og lett å bøye.
    Ja, og der stopper vel superlativene også... :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklar gjerne hva som er galt med den.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les TRE poster opp, da mann!

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    OG, få det inn i hodet; en dyrere (og bedre skjermet) ledning benytter man for å få mindre støy! Det er IKKE den simple kabelens kapasitet som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden handler om å føre strøm til komponenten på en måte som gjør at komponenten gir bedre ytelse.

Lampetten har uansett ikke forstyrret min Clas Ohlson HDMI/DVI-kabel.

Det som er spesielt er å anbefale folk å prøve dyre strømkabler på en subjektiv måte.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden handler om å føre strøm til komponenten på en måte som gjør at komponenten gir bedre ytelse.

Lampetten har uansett ikke forstyrret min Clas Ohlson HDMI/DVI-kabel.

Det som er spesielt er å anbefale folk å prøve dyre strømkabler på en subjektiv måte.
    Les post 48. :-?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge lampettledningen ikke fører til støy som innvirker negativt på bildet, er det ingenting i veien for å bruke det. Bildestøy syns godt. Skulle ledningen medføre støy, kan man helt enkelt isolere den med billig gummistrømpe i stedet for å kjøpe nytt, tjukt og dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skal lese det jeg skrev tidligere også. Jeg skrev tidligere at skjermet kabel kan hjelpe på enkelte problemer. Kjøp gjerne skjermet kabel. Å kjøpe Nordost til tusenvis er tull.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Medfølgende kabel vs. supra lorad vs. xindak pc-02=ingen forskjell hos meg på hverken lyd eller bilde! Derav er jeg med det som utgangspunkt skeptikker, men åpen for at det kan ha noe å si under visse forhold/utstyr.
    Men påpeker at mitt utstyr er billig, kablene er billige og jeg er billig(siden jeg jobber for luselønn)!

Derimot bringer selv billig kablene frem et lite glis når man titter bak racket, så eierfølelsen skal det ikke stå på...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    På soundgarden har de en voldsom fortjeneste på nordost kabler! kjøpte selv noe høyttaler kabler til 2000 kr der. De benytter elguide program(samme som brukes på lefdal hvor jeg har jobbet. Øverst i hjørnet der kommer det opp prosent inntjent på alle salg. f.eks en tv til 10000, kommer det vanligvis opp 10 posent på. dvs 1000 kr rett i lomma. På disse nordostene kom det opp 85%!! Lureri!

Jeg mener da at man kan høre noe forskjell på kabler, men prisene til soundgarden er rent lureri!

[personrettet skjellsord slettet av moderator]...det er margin...ikke prosent..

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •