Bedre bilde med ny strømkabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 117
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    men viss slangen for bensin er for liten, så sliter vel motoren med å få nok drivstoff. Å da går den ikke like bra som den kunne ha gjort med bedre tilførsel..
    Jeg kan godt se for meg at hvis f.eks. en forsterker blir levert med for tynn strømkabel slik at den ikke får nok strøm så blir det bedre lyd av å bytte, men det er vel strengt tatt ikke kapasiteten som blir diskutert her, men om forskjellige strømkabler har innflytelse på lyden.

Denne diskusjonen har vært tatt så mange ganger og alle blindtester viser at folk ikke hører forskjell på noen som helst slags kabler at jeg legger meg ut av denne. Jeg synes bare det er synd at dere ikke klarer å nyte musikk og film pga at dere har feil strømkabel...

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Enig!

Noe så utrolig dumt, etter at strømmen er blitt fraktet 400 km (dette varierer selvsagt avhengi av hvor du bor) fra vannkraftverket via diverse transformatorstasjoner, så skal de siste to meterene mellom uttaket i veggen og inntaket i prosjektoren bety "større dybde og mer detaljer i fargen"....
    400.000 meter kabelstrekk så skal 2 meter med NORDOST kabel utgjøre en forskjell... SVINDEL!

En god grunn til å være MEGET skeptisk til råd gitt av SOUNDGARDEN.NO
    Kan det være Nordost hele veien?
    Hehe

Jeg er ikke selv skeptiker på kabler. Men er ikke så helt sikker på Strøm kabler.
    Noe av det jeg kan tenke meg som hjelper må være skjerming bort fra andre kabler.

Om du skal ha en viss vannmengde i timen bort til et mål (4km). Så starter du med et meget lite kvadrat på vannledningen (f.eks 10mm), merker at her tar det for lang tid å få denne vannmengden. Kan du da montere på den siste 2m biten et rør som er f.eks 100mm å håpe på større vannmengde?

Litt skeptisk

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mye tullete innlegg rundt kabler som vanlig, men hvor mange av dere har egentlig testet noe som helst av dette? Er man av den innstilling av dette er noe tull man ikke gidder å bruke tid til er jo det en privatsak, men da burde man kansje ikke uttale seg så høyt heller. Test først og del faktiske erfaringer etterpå. Da vil innleggene deres være mer enn tomme ord

det er dette jeg prøvde å si også...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du vil ikke svare på mitt spm...? Det var ikke for å drite deg ut, men fordi jeg er nyskjerrig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har du en teori om hvorfor de siste 2 meterne (av flere kilometer) har så mye å bety for lyd/bilde, eller er du bare fornøyd med at du opplever forskjell?
    Tar meg friheten til å svare - da jeg selv har hørt forskjell på strømkabler (riktig nok siste 1,5 meterene i dette tilfellet, og jeg testet Supra-strømkabler til en drøy 500-lapp)

Min teori er at strømmen apparatet får er den samme uansett, men strømmen skal trossalt transporteres 1,5 meter ut fra veggen, og til forsterkeren. Ofte kommer den da i nærheten av (analoge) signalkabler, som kan bli påvirket av strømkabelen, hvis ikke denne er godt nok skjermet.

Hva blir resultatet opp til en prosjektør med 10 meter kompositt, som ligger langs med en 10 meter strømkabel? Antar det er mulig å se forskjell :twisted:

Uten at jeg har prøvd det, tror jeg faktisk en strømkabel liggendes langs med en HDMI-kabel over lange strekk, kan føre til at du ikke får bilde 8)

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En _strømkabel_ som skal sørge for at TV'en får nok strøm hele tiden? Come on! Hadde du sagt UPS, greit, da skulle jeg holdt kjeft. Men det der blir for dumt.

Det er FRYKTELIG merkelig at kabelnisser har slike overnaturlige sanser som får snåsakailln til å blekne; SER slike forskjeller når ingen nøytrale aktører klarer å måle det (nei man stoler selvsagt ikke på produsent/selger).

Slike påstander er på dette nivået:
    YouTube - Husflidsindianer føler stråling!
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lav strøm som går til AV-utstyr. Tverrsnittet i selv lampettkabel er nok i massevis. Skjerming kan sikkert være hjelpsomt i enkelte tilfeller.

Placeboeffekt - Wikipedia

Hvorfor skal man teste at 2+2=4?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min enkle holdning er at dersom du ikke selv har erfaring fra tester/sammenlikninger av kabler, bør du (mest for din egen skyld) holde deg LANGT borte fra egne synspunkter om kabler.

Jeg var selv en stor skeptiker, men etter å ha testet ulike kabler er min skepsis sterkt redusert.
    Dette gjelder både høyttalerkabler og signalkabler.

Når det gjelder STRØMkabler, synes jeg at det kanskje er viktigere å fokusere på hva de IKKE gjør med din egen oppfatning.
    Jeg tenker da på at gode kabler er godt skjermet, og at deres tilstedeværelse rundt, på tvers og langs andre kabler ikke har den samme negative innflytelse som de standard nettkabler man benytter.

Jeg har foretatt støymåling på en rekke strømkabler, og forskjellene gjør at man kan bli skremt av mindre...
    Hvor mye denne støyen innvirker hos den enkelte er vanskelig å lage noen regel om, men dersom man har støyproblemer som kan relateres til selve transporten av strøm; da bør man så absolutt teste det selv.

Etter mitt syn dreier det seg altså om å redusere mengden støy og ødelagt lyd.

Uttalelsen til Gurba nedenfor synes jeg illustrerer godt hva man skal være forsiktig med å slenge ut av seg i et forum.
    Hvor pokker har du det fra at "alle blindtester viser at man ikke hører forskjell..."???
    Dette er og blir bevisst feilinformasjon - som dessverre enkelte kan oppfatte som en sannhet.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Denne diskusjonen har vært tatt så mange ganger og alle blindtester viser at folk ikke hører forskjell på noen som helst slags kabler at jeg legger meg ut av denne. Jeg synes bare det er synd at dere ikke klarer å nyte musikk og film pga at dere har feil strømkabel...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare prøv og bytt til en skikkelig strømkabel på TVn din.
    Prøvde en Kimber PR10 på en Pioneer for noen år siden, kabelen er der enda.....
    Roligere bilde, mindre støy...
    Hadde jeg noen tro på at det skulle være noen forskjell ? Nei, men det var det, hvorfor aner ikke.... :-D

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å bygge hus så jeg tror jeg må investere i skikkelig inntakskabel.
    Kanskje noe Nordost, så får jeg sikkert mer behagelig lys, bedre kaffe, bedre bilde fra tv og projektor, bedre lyd fra receiveren, renere tøy og bestikk og ikke minst, jeg sparer jo mange mange tusenlapper på å ikke kjøpe en kabel til hver komponent!

MAGISK!

Fra spøk til alvor, enhver tulling med litt innsikt i hva som faktisk skjer med strømmen når den går gjennom tv/projektor skjønner at det er bare tullball.
    Placebo er heftige saker, det er tilogmed bevist at personer har trodd de har fått medisiner med virkestoff, og derfor blitt friske.
    At folk tror de har bedre bilde fordi de har byttet kabel tror jeg så gjerne på, men at det faktisk er tilfelle at bildet er bedre er bare tull.

Dette er jo en ting som er veldig enkelt å bevise, ta en serie bilder med et skikkelig kamera, og så kan du sammeligne med begge kabler.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Holder på å bygge hus så jeg tror jeg må investere i skikkelig inntakskabel.
    Kanskje noe Nordost, så får jeg sikkert mer behagelig lys, bedre kaffe, bedre bilde fra tv og projektor, bedre lyd fra receiveren, renere tøy og bestikk og ikke minst, jeg sparer jo mange mange tusenlapper på å ikke kjøpe en kabel til hver komponent!

MAGISK!

Fra spøk til alvor, enhver tulling med litt innsikt i hva som faktisk skjer med strømmen når den går gjennom tv/projektor skjønner at det er bare tullball.
    Placebo er heftige saker, det er tilogmed bevist at personer har trodd de har fått medisiner med virkestoff, og derfor blitt friske.
    At folk tror de har bedre bilde fordi de har byttet kabel tror jeg så gjerne på, men at det faktisk er tilfelle at bildet er bedre er bare tull.

Dette er jo en ting som er veldig enkelt å bevise, ta en serie bilder med et skikkelig kamera, og så kan du sammeligne med begge kabler.

Tror heller du får komme på besøk, er jo ikke så lange veien hvis du rekker det før fjellet stenger :-)

Mvh

Tullingen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les posten min noen hakk opp, så kanskje du får noe mer å tenke på... :twisted:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Eller min, et par hakk nedenfor din...

Som sagt/skrevet; hold kjeft dersom du ikke har gjort tester selv! :evil:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Her snakker vi om kabler som påvirker hverandre.
    Med digitale signaler er det veldig greit, enten er bildet perfekt, helt forvrengt eller borte. 50Hz brus påvirker ikke disse digitale signalene.

Jeg har tenkt, jeg har prøvd, og finner INGEN forskjeller, ikke engang placeboeffekten slår inn.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Som sagt/skrevet; hold kjeft dersom du ikke har gjort tester selv! :evil:
    +1

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm skal vi se jeg tar altså en serie med 12 mega bilder og laster opp noen stakkarslige Kb her og du vil garantert ikke se noen forskjell,,
    Hmmm Jeg ser poenget hihihi

Tullingen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Tror heller du får komme på besøk, er jo ikke så lange veien hvis du rekker det før fjellet stenger :-)

Mvh

Tullingen
    Jeg har flyttet til andre siden av fjellet, har ikke opdatert profilen på et par år.
    Bor nå i Nordgudbrandsdalen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og strømkabler kan påvirke andre kabler - ergo bedre resultat med annen strømkabel. Er jo det hele diskusjonen går på

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med digitale signaler er det veldig greit, enten er bildet perfekt, helt forvrengt eller borte. 50Hz brus påvirker ikke disse digitale signalene.

Jeg har tenkt, jeg har prøvd, og finner INGEN forskjeller, ikke engang placeboeffekten slår inn.

Ehh nei vel, så du påstår at 50Hz (eller noen annen Hz ?+ ) ikke forstyrrer digitale signaler, egentlig er det da ikke behov for noen som helst skjerming av kabler heller ??
    For signalene blir ikke påvirket uansett ??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett, kan vi ikke gjøre det enkelt.

Har du ikke prøvd med en annen strømkabel få framviseren den så gjør som Roko sier, har du testet så si hva du mener uansett om du så forskjell eller ikke.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •