Hdmi/Dvi problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi/Dvi problemer

Jeg har kun DVi utgang på min stasjonære pc. Så jeg kjøpte en Hdmi/dvi overgang og da får jeg bilde på min flatskjerm som har hdmi inngang. MEN jeg er alltid nødt til å starte opp pc'n min på vanlig måte helt til jeg er inne i windows...deretter kan jeg koble om bak på pc'n og da får jeg bilde på både pcskjermen og flatskjermen. Hvis jeg da logger av pc'n og starter opp igjen, så blir pcskjermen svart og den overfører ikke bilde til tv'n. På pcskjermen min står det bare at den leter mellom digital og analog og slik gjør den i noen minutter før den gir seg. Utrolig tungvindt å måtte koble om bak på pc'n min hver gang!

Var det noen som skjønte hva jeg mente og som har noen råd?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Booter PC'en din inn i Windows når du ikke har noen skjerm tilkoblet? Altså lager den de vanlige lydene og leser fra harddisken selv om skjermene er svarte? Eller høres det ut som den stopper før den laster windows?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Booter PC'en din inn i Windows når du ikke har noen skjerm tilkoblet? Altså lager den de vanlige lydene og leser fra harddisken selv om skjermene er svarte? Eller høres det ut som den stopper før den laster windows?
    Ehm skal prøve å forklare på nytt: Dette funker: starte opp maskinen på vanlig måte helt til jeg er inne i windows. Da kan jeg koble av dvi kontakten bak og sette den i hdmi/dvi overgangen og så koble den til pc'n..da vises bilde på både pcskjerm og tvskjerm...

Dette funker ikke: å starte opp maskinen, mens hdmi/dvi overgangen er koblet i pc'n..da blir pcskjermen min svart og den bare visere "analog..digital..." og leter og eter..og tvskjermen min er svart..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når du bruker overgangen ved boot, så er skjermene svarte. Det er greit.

Det jeg spør om er om er: Booter PC'en faktisk opp i Windows? Du kan åpenbart ikke se dette på skjermene, men jeg vet om min PC booter windows kun utifra lydene den lager.
    Grunnen til at jeg spør om dette er at noen maskiner har en setting i BIOS som gjør at den stopper opp og ikke booter windows hvis skjerm/keyboard/mus osv ikke er tilkoblet, og jeg tenker da at BIOS ikke klarer å kjenne igjen en HDMI skjerm.

Ellers er jo standard-tipset alltid å oppdatere skjermkort-driverne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når du bruker overgangen ved boot, så er skjermene svarte. Det er greit.

Det jeg spør om er om er: Booter PC'en faktisk opp i Windows? Du kan åpenbart ikke se dette på skjermene, men jeg vet om min PC booter windows kun utifra lydene den lager.
    Grunnen til at jeg spør om dette er at noen maskiner har en setting i BIOS som gjør at den stopper opp og ikke booter windows hvis skjerm/keyboard/mus osv ikke er tilkoblet, og jeg tenker da at BIOS ikke klarer å kjenne igjen en HDMI skjerm.

Ellers er jo standard-tipset alltid å oppdatere skjermkort-driverne.
    Nei den kommer ikke så langt som inn i windows..den starter såvidt opp og så kommer den ikke lengre... hvordan skal jeg endre bios slik at den kjenner igjen en hdmi skjerm?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvis den stopper før den booter windows så kan vi anta at det ikke er driverne som lager trøbbel.
    Er du kjent med BIOS setup på en PC? Hvis ikke kan det bli litt vanskelig å forklare, for jeg vet ikke hvilke valg du har i din BIOS.
    Med skjermen tilkoblet på DVI går du inn i BIOS (vanligvis "Delete" eller "F10" rett etter boot) og let rundt i menyene etter noe som heter "Halt on" eller "Stop on" etterfulgt av forskjellige valg som keyboard, floppy osv.
    Velg der at den ikke skal stoppe. "Halt on no errors" eller noe tilsvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvis den stopper før den booter windows så kan vi anta at det ikke er driverne som lager trøbbel.
    Er du kjent med BIOS setup på en PC? Hvis ikke kan det bli litt vanskelig å forklare, for jeg vet ikke hvilke valg du har i din BIOS.
    Med skjermen tilkoblet på DVI går du inn i BIOS (vanligvis "Delete" eller "F10" rett etter boot) og let rundt i menyene etter noe som heter "Halt on" eller "Stop on" etterfulgt av forskjellige valg som keyboard, floppy osv.
    Velg der at den ikke skal stoppe. "Halt on no errors" eller noe tilsvarende.
    Jeg kan en del om data og bios..og var inne i bios nå..men den hadde dessverre ikke noen av valgene du nevnte...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •