Hvem leverer disse xlr-veggkontaktene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem leverer disse xlr-veggkontaktene?

Da jeg bygde hus for snart 7 år siden, brukte jeg xlr-kontakter i veggene. Brukte da selvfølgelig bare 2 av de 3 kontaktpunktene

Skulle nå hatt 1 til da den jeg hadde var delvis ødelagt.

Mener jeg i sin tid skaffet disse på biltema eller clas, men kan ikke finne dem nå. Eneste som jeg har funnet att har dem er Elko, men da som en veggboks.

Hvem har disse nå, noen som vet? Kanskje noen har en liggende?

Hvem leverer disse xlr-veggkontaktene?-xlr-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er i alle fall Neutrik som lager originalene. Du får de aller fleste Neutrik-kontakter hos ELFA, mens Ljudia og diverse musikkbutikker har de vanligste typene. XLR fra Neutrik koster ca 50-100 kr pr stykk -- dyrere en mye annet, men veldig solid.

Det er ulike fatninger; type D (30,6 mm skrueavstand) passer til ELKO sentralplater.

Neutrik lager nær sagt enhver type lyd-, video- og datakontakt i denne størrelsen. Unntaket er kontakt for banaplugg; der tilbyr Neutrik i stedet speakON.

Du kan få XLR-kontakter med 4 eller flere 'pinner' (pluss separat jord), så strengt tatt trenger du bare én kontakt for stereoforbindelse.

Om du får tak i de rette sentralplatene fra ELKO (kan være litt vanskelig, men Elhandel kan skaffe), har du mao veldig stor valgfrihet.

(Ja, som nybakt oppusser er jeg faktisk blitt helt frelst på ELKO/Neutrik-kombinasjonen!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •