antennekabel til HDMI/DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

antennekabel til HDMI/DVI

Har kjøpt meg en pc-skjerm jeg har tenkt til å bruke som tv, og lurer derfor på om noen vet om noen kabler eller adaptere som kan forbinne en antennekabel med en HDMI-, eller DVI-port.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!
    Hvis det er vanlige tv-signaler antennekabelen skal overføre trenger du en tuner for å konvertere signalene til noe forståelig for pc-skjermen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hei og velkommen til forumet!
    Hvis det er vanlige tv-signaler antennekabelen skal overføre trenger du en tuner for å konvertere signalene til noe forståelig for pc-skjermen.
    Regner med at det er vanlige tv-signaler som skal bli overført. Skal flytte inn i en studenthybel, og tenkte at jeg kunne spare plass ved å la pc-skjermen fungere som tv, men det er vel kanskje vanskeligere enn det jeg hadde trodd. Selve uttaket til signaler på hybelen passer til en vanlig antennekabel.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123456
    Regner med at det er vanlige tv-signaler som skal bli overført. Skal flytte inn i en studenthybel, og tenkte at jeg kunne spare plass ved å la pc-skjermen fungere som tv, men det er vel kanskje vanskeligere enn det jeg hadde trodd. Selve uttaket til signaler på hybelen passer til en vanlig antennekabel.
    Da må du nok ha en tuner. Du kan eventuelt kjøpe deg et tv-kort med tuner til pcen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde passet bedre på TV-delen av forumet denne ja

Du trenger et TV-kort. Jeg søkte på prisguide etter TV-kort med antenneingang. Ettersom jeg har null erfaring med TV-kort vil jeg ikke anbefale noen, men et av de billigste har faktisk fått gode erfaringer.

Kabel-TV leverer (stort sett?) analoge signaler enda fordi de har kapasitet til det, så det er antakeligvis det du får i veggen. Du trenger derfor ikke å tenke på digitalt bakkenett (DVB-T), men du trenger et kort som har antenneinngang og mottaker for analoge TV-signaler. Software følger med slik at bildet i teorien sendes ut på ditt eksisterende skjermkort.

Som med all hardware ville jeg googlet frem omtaler for å undersøke bl.a. stabilitet, kompatibilitet, bundle, drivere og software.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •