Nettkabel, strømnett altså...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettkabel, strømnett altså...

Hei.

For noen år siden kjøpte jeg et nettfilter, skjøteledning som skal filtrere ulumskheter fra strømnettet. Allikevel hører jeg, og det har jeg alltid gjort, kneppelyd i høyttaleren når jeg slår av enkelte lamper i stua. Betyr dette at dette nettfilteret ikke funker som det skal? Har forstått at nettfilter bør brukes da jeg har Densen-elektronikk. Densen er visst utsatt for ulumskheter fra strømnettet. Noen med peiling på nettfilter der ute som kan dele noen ord om dette?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk i tillegg om du har noen signalkabler som ligger nærme strømkabel.

På en eller annen måte hadde jeg fått lagt subkabelen rundt en skjøteledning - dermed så fikk jeg knepping i bakhøytalerene ( ) når lyset på kjøkkenet ble betjent.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig skjermede signalkabler kan virke som antenner og fange opp støyen som sendes ut når du slår av og på lyset.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •