SCART valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: SCART valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SCART valg?

Jeg har et vanlig CRT TV som jeg skal koble en dvd spiller til (Cambridge DVD57). TVen har bare scart innganger (og s-video som jeg bruker nå, men jeg vil oppgradere til scart).

Hvilken scart kabel skal jeg kjøpe, ønsker ikke å bruke mer en 500nok?

Hva er forskjellen på disse?

http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=24271

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|232|232|597|pdetail

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er nok den største forskjellen. Kanskje den ene er litt bedre enn den andre, men hvilken av dem som er best er vanskelig å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tar jeg den billigste (bilteam) dersom det ikke er snakk om store forskjeller. Takk for svaret!

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror, med all respekt, at Peakman tar feil her. Prisen er nok ikke den største forskjellen mellom alle dyre og billige scart-kabler.
    Noen relativt billige kabler kan sikkert være like gode som enkelte dyre kabler.
    For noen pakker jo en møkkakabel inn i fin kappe med sin stilige logo og selger den dyrt med masse lovord.
    Likevel tror jeg ikke dette gjelder alle dyre kabler og jeg tror bestemt at en "standard scartkabel" til 49kr på hvilken som helst elbutikk må da bli vensentlig slått av en "fullkoplet scartkabel med individuell skjerming av hver leder og gullforgylte terminaler" til kr 500. Om TVen/Prosjektoren er bra og bildekilden er bra skal det være rimelig lett å se forskjell mellom disse to.
    (såfremst det ikke er snakk om svindel med stilig kappe og logo som nevt noen linjer opp)

Men.. jeg er ikke noe ekspert på området på noen måte, det er bare noe som sier meg dette. Jeg er heller ikke helt klar over hvilken rolle individuell skjerming spiller eller noen slike ting.

Derfor hadde det vært veldig fint om noen med mer erferinger kunne svare oss som lurer, og om du Peakman kunne fortelle om dette med prisen som største forskjell er noe du selv tror eller noe du har erfart. Jeg forteller hvertfall at dette er noe jeg tror, håper også å få det bekreftet her.

Har forresten lenge tenkt på å kjøpe meg ny scartkabel til ca 500kr selv for å bytte med den crappy kabelen som fulgte med digitaldekoderen fra canal digital kabel-TV. Kanskje jeg nå får svar på hva jeg kan gå for.

btw: dette er min post nr 50 så jeg er ikke lenger en Newbie! Woot! :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •