Innspilling av høytalerkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 79 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1567
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling av høytalerkabel

Hei.
    Har nettopp fått kjøpt et par med Kimber 8TC høytalerkabel. Disse er ikke spillt inn, og jeg har derfor lyst til å gi dem noen timer før jeg bedømmer de skikkelig.

Det jeg lurer på er om kablene må være tilkoblet en høytaler for å bli spillt inn?
    Det blir jo en del støy i huset når man spiller musikk høyt, og det hadde vært en fordel om kablene bare kunne vært tilkoblet forsterkeren og så latt den spille musikk døgnet rundt...

Noen som vet?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem anbefalte deg å spille inn kablene? Innspilling av kabler høres ut som noe "mambo jambo" for meg, men for all del, prøv gjerne hvis du har lyst. Det må jo i tilfelle gå et signal igjennom kablene om de skal "innspilles".

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel sin tilhengerskare det óg. Må innrømme at jeg har tommeltykke, retningsbestemte kabler liggende i en kasse på loftet, men jeg hører ikke forskjell på de og Elkjøp-kablene jeg bruker nå.

Men jeg vet at noen mener at lederne i kabelen former seg etterhvert som det går strøm gjennom de.

Men hvis du hører forskjell og er fornøyd så er det jo verd pengene og tiden innspillingen tar.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden brenner inn høytaler kabler...Dette hjelper!
    Jeg har gjort det på alle mine kabler...har også tatt blindtest av innbrent og uinbrent kable..og jeg hørte forskjell...Og jeg visste selvfølgelig ikke at det var den samme kablen jeg hørte på...men fikk testet det da jeg skulle investere i nye ht kabler..

Dette er ikke voodoo..
    Så min helt klare anbefaling er å brenne de inn...mener det tar 100 timer...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å spille de inn med høyttalere tilkoblet, fordi den trykkvariasjonen som oppstår i rommet er med å "massere" kablene til å yte bedre. Volumet bør være så høyt som mulig uten hørbar forvrengning, forvrengning kan sprenge kablene om de ikke er innspilt.

Neida. Kabelinnbrenning tilhører anekdotenes verden, og ikke den verden som tok mennesket til månen, ga oss internett eller lærte oss om placebo.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skru på en stikkontakt på ene siden og putt den inn i f.eks en kraftig lyskaster, stekeovn, vaskemaskin eller noe, vil tro det skal få spilt den inn ganske bra.

Men serriøst ikke serlig tro på forskjellige kabler, og spessielt ikke inbrenninger.
    Og når du sier du hører forskjell kftosberg, jeg må si jeg er skeptisk til påstanden, vil tro lindtesten har vert ganske svak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    skru på en stikkontakt på ene siden og putt den inn i f.eks en kraftig lyskaster, stekeovn, vaskemaskin eller noe, vil tro det skal få spilt den inn ganske bra.

Men serriøst ikke serlig tro på forskjellige kabler, og spessielt ikke inbrenninger.
    Og når du sier du hører forskjell kftosberg, jeg må si jeg er skeptisk til påstanden, vil tro lindtesten har vert ganske svak.
    Og hvor i all verden har du lært dette?
    Det høres direkte livsfarlig og idiotisk ut.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper enorme mengder kabler og brenner inn alle sammen. Og det er ikke tvil om at jeg hører forskjell på dem før og etter. Forskjellen er så stor at å kalle det dag og natt ikke er å ta i. Jeg bruker et enkelt men genialt verktøy til dette:

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta dere en bolle' å tenk over deres egne utsagn. Innspilling av høyttalerkabel må være det "teiteste" jeg har hørt i hele dag. Hva skulle fordelen liksom være ?

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Soundgarden brenner inn høytaler kabler...Dette hjelper!
    Jeg har gjort det på alle mine kabler...har også tatt blindtest av innbrent og uinbrent kable..og jeg hørte forskjell...Og jeg visste selvfølgelig ikke at det var den samme kablen jeg hørte på...men fikk testet det da jeg skulle investere i nye ht kabler..

Dette er ikke voodoo..
    Så min helt klare anbefaling er å brenne de inn...mener det tar 100 timer...
    I følge visse blader går innbranningseffekten ut av kabelen hvis den ikke blir brukt på en stund...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Winball
    Og hvor i all verden har du lært dette?
    Det høres direkte livsfarlig og idiotisk ut.
    Det er ikke farlig,men du må sørge for at kabeldiameteren tilsvarer strømstyrken, ellers kan du rissikere og brenne inn kabelstrømpen også.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir litt overasket over utdritingsfaktoren i disse svarene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    vil tro lindtesten har vert ganske svak.
    Om og sitte med bind forran øya, høre på noe jeg trudde var 2 helt forskjellige kabler for så å få beskjed om at det var 2 av de samme, bare den ene var innbrent...ja da har det vel vert en ganske svak blindtest...

men noen annet måte å gjøre dette på vet ikke jeg...visste heller ikke om hvilken han skulle prøve...og det var selger som foreslo en blindtest...før jeg kjøpte ht kabler...ikke visste jeg om innbrenning før jeg kom til selger heller. og han nevte ikke et ord om det før etter ejg hadde lyttet...

tro hva dere vil...jeg er ihvertfall overbevist...:-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om og sitte med bind forran øya, høre på noe jeg trudde var 2 helt forskjellige kabler for så å få beskjed om at det var 2 av de samme, bare den ene var innbrent...ja da har det vel vert en ganske svak blindtest...

men noen annet måte å gjøre dette på vet ikke jeg...visste heller ikke om hvilken han skulle prøve...og det var selger som foreslo en blindtest...før jeg kjøpte ht kabler...ikke visste jeg om innbrenning før jeg kom til selger heller. og han nevte ikke et ord om det før etter ejg hadde lyttet...

Om du bare hører en gang så kan det være tilfeldig at du hører forskjell, du tror du hører forskjell osv.
    Selger kan si spør deg hvilken kabel du likte best, så kan han si at det var den innbrente kabelen.
    Jeg sier ikke at selger er en svindler, men man kan aldri hvite.
    Jeg vil dog mene man bør ha en hundre forsøk eller noe på en blindtest og ha samtlige rett for og dokkumentere forskjellen.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du i det hele tatt visste at kabler ble byttet og basert på dette "hørte" at de låt forskjellig så er jo testen udugelig.

Hvis du derimot kunne identifisere den innbrente vs den ikke innbrente kabelen gang på gang så er det en annen sak.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du hadde bind for øynene kunne selger gjøre mye for å manipulere resultatet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La de nå få lov til å bruke tusenvis av kroner på kabler og flere måneder på å spille de inn. De gjør da ingen noe vondt med det. Det kommer ikke til å bli enighet om dette om vi sitter og skriver i tusen år.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi får ihvert fall brent inn strømkablene på PC'ene våre da, Gurba. Kanskje PC'ene blir raskere av det...

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg blir litt overasket over utdritingsfaktoren i disse svarene
    Ja den var skammelig lav i denne tråden

Til innbrenningstilhengerene : Send meg gjerne penger, så skal jeg velsigne kablene deres (jeg velsigner også endeplugger, kabelstøttebukker og krympestrømper mot et rimelig tillegg i pris). Lydmessig nirvana oppnås hvis din audiofile aura er ren nok*

*Ingen garantier gis, kun forskuddsbetaling godtas

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags endeplugger er det snakk om her?

Side 1 av 79 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •