Innspilling av høytalerkabel - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 79 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1567
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eleanor:
    Min erfaring med troende (i dette tilfelle kabel-troende) er at det ikke funker å bevise (med vitenskap) de om en annen "sannhet" enn deres egen oppfatning og overbevisning.
    Som religion og vitenskap, tydeligvis to motpoler som aldri kommer til å bli enig.

Hva blir det neste?
    PC vs Mac
    PlayStation 3 vs Xbox 360
    Coca Cola vs Pepsi
    Andriod vs Apple iOS
    Burger King vs McDonalds
    Hund vs katt

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Eleanor:
    Min erfaring med troende (i dette tilfelle kabel-troende) er at det ikke funker å bevise (med vitenskap) de om en annen "sannhet" enn deres egen oppfatning og overbevisning.
    Som religion og vitenskap, tydeligvis to motpoler som aldri kommer til å bli enig.

Hva blir det neste?
    PC vs Mac
    PlayStation 3 vs Xbox 360
    Coca Cola vs Pepsi
    Andriod vs Apple iOS
    Burger King vs McDonalds
    Hund vs katt
    Det er ganske godt oppsummert. Man blir ikke enig, men man kan fortsatt være uenig på en seriøs måte. Bra!

Og til Eleanor sitt velskrevne, lange innlegg - flott! Slike betraktninger er bra og konstruktive.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hund vs katt
    Ærlig talt, det er da vel åpenbart at Katt er bedre enn Hund !!!!!

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ville kunne skille mellom hund og katt ved blindtesting i alle fall.

Begge disse kan vel også være skummle når det gjelder holdbarhet og levetid på kabler.....

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Tror nok jeg ville kunne skille mellom hund og katt ved blindtesting i alle fall.
    Blir jo helt latterlig å bare påstå noe sånt helt uten videre. Jeg krever dokumentasjon!!
    Dette har jo aldri vært bevist før, så hvorfor skal akkurat du klare det??

Tør jeg foreslå en tråd der vi samler de kriterier og krav som må være på plass for å kunne gjennomføre en valid ABX-test mellom hund og katt? Allergikere ikke tillatt!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Tør jeg foreslå en tråd der vi samler de kriterier og krav som må være på plass for å kunne gjennomføre en valid ABX-test mellom hund og katt? Allergikere ikke tillatt!
    Slik diskriminering godtar jeg ikke! Jeg er dessuten allergisk mot BÅDE hund og katt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Tror nok jeg ville kunne skille mellom hund og katt ved blindtesting
    Det er lett.

Hund i dypfryst tilstand sier "mjaaauuu" på sirkelsaga.
    Katt dynket i bensin sier "voff" men en fyrstikk bortpå.

Lett å avduke selv med bind for øya8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tulle-postinger her nå. La oss holde oss til topic...

Ser mye rart om Nordost her.
    Var innom Soundgarden her om dagen og der hang det godt med Nordost. Overhørte en samtale mellom en selger sammen med en kunde, som endte i kabelkjøp på 5000 kroners klassen for noen meter ... Hmm. Fikk litt vondt inne i meg, argumentasjonen fra selgeren går på "mere luft i lyden", "strammere bass", "mer oppløsning i diskanten" etc. Tydeligvis en som har lest et par tester i lyd og bilde og vet hvordan lyd skal beskrives.

Leser jeg på Nordost side nettsider jeg også .. Uff og uff ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Tulle-postinger her nå. La oss holde oss til topic...
    Denne tråden har vel egentlig vært mer eller mindre "off-topic" de siste 70 sider:???:

Tråden heter "Innspilling av høyttalerkabel" og skulle/burde dreie seg om det. Dvs mulige effekter, eller ikke av det.
    I hovedsak har det vel tråden primært vært som øvrige kabel-tråder: "Krangel" om det er hørbar forskjell på kabler, eller ikke (mer eller mindre dokumentert/underbygget fra begge "skyttergraver".

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kablene ikke låter bra så kan det være inspillingstiden... mine låter bra, men så er de over 15 år gamle også da. T.T.T.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling er et herlig argument fra selger. Er ikke kunden fornøyd, så er det bare å si at kabelen jo må spilles inn. Og det tar jo hundrevis av timer. Når så kabelen skal være spilt inn har man jo glemt hvordan den gamle låt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn sett må jo det meste spilles inn og sette seg.

Alt fra rommet, vegg, interiøret .. Det meste skaper resonans.

Også ørene må spilles inn, alt høres bedre ut etter noen tiår med litt for høyt volum.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn sett må jo det meste spilles inn og sette seg.

Alt fra rommet, vegg, interiøret .. Det meste skaper resonans.

Også ørene må spilles inn, alt høres bedre ut etter noen tiår med litt for høyt volum.
    Tja, det er vel nettop det, hvorfor skal tingene bli bedre av å bli spillt inn?

Rommet og interiøret blir vel heller mer slarkete av å bli filleristet av bass over tid, Ørene blir mindre følsomme i de høyeste frekvensene, kan bli plaget med tinnitus osv.

Det er vel stort sett bare i hifi verdenen at ytelsene "øker" ved innspilling. Annen AV elektronikk har gjerne en rask ytelses reduksjon den første tiden til de stabiliserer seg, og man kan typisk kalibrere bildet fra projektoren eller Plasmaskjermen etter 50-100 timer. (dette er helt klart målbare egenskaper...)

Tipper mye av problemstillingen rundt innspilling av kabler er å la kabel-kunder som ikke syntes å høre de forbedringene de ble forespeilet i butikken, gjøre nye forsøk, og man får en tilvenning eller at man gir opp og beholder de alt for dyre kablene...

Innspilling av kabler gir på en måte en litt frynsete del av hifi bransjen hjelp til et forklarings problem når ikke forskjellene blir tydelig for kunden. Aktiv elektronikk forandrer egenskaper gjennom sin levetid, man har vel heller ingen garanti for at eventuelle hørbare og målbare forskjeller (hvis det er noen), ikke netopp stammer fra resten av hifi kjeden.

Newcomer Concord sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB inbrenning.

Nordost Blue Heaven USB 2.0 Kr 1.995

"Superior technology, superior materials and superior build quality: it all adds up to one thing - superior sound."

WhatHIFI mente Furutech Furmula 2 (£55) var beste USB-kabelen i 2011.

"Connected to our reference DAC, it helped our set-up develop greater insight and precision, at the same time allowing a wider soundstage with an increased bass weight."

Blir alle kabler rettningsstyrt etter innbrenning?, eller har mengden støm mye å si? 1000 timer på en USB kabel til DAC'en min? Hvorfor står det ikke piler på ALLE kabler. Blir en kabel som sender strøm begge veier dåligere etter 100 timer? Hva med coax-kablen til tv'n som jeg har brukt i 10 år og glemte å merke?

Jeg kan tenke meg hvorfor Nordost vil selge en USB-kabel til 1995 kr, men ikke hvorfor WhatHIFI mener en USB-kabel til 500-600 kr "is an essential upgrade".
    Linux er mye bedre enn Windows på High Speed Isochronous USB overføring. Bassen blir mye tightere, og mer luft i toppen.8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon: Tull, tullball og tulliballeri!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt nysgjerrig når faktisk Nordost hadde USB kabel som det ble nevnt her sist. Og måtte sjekke nettsiden :

The Blue Heaven USB 2.0 data cable sets a new technological and performance standard when it comes to computer audio. Nordost's proven, proprietary FEP Micro Mono-Filament construction delivers low dielectric loss and minimizes cable induced timing errors in critical digital signals. The cable is purpose built from four OFC conductors, optimally dimensioned for digital signal transfer. These are precision wound, double shielded and terminated, all in the USA, to ensure geometrical and sonic consistency. Full metal jacket, in-moulded connectors extend both that precision and shielding, while gold plated contacts maintain optimum signal transfer.

The result is an ultra high-speed, low-loss cable, specifically designed to deliver the best possible performance from computer audio sources. Superior technology, superior materials and superior build quality: it all adds up to one thing - superior sound.

Available in 1M, 2M, 3M and 5M lengths, Blue Heaven USB can be terminated in both A to A and A to B configurations.
    Problemet for oss, på andre siden av jordkloden, er at disse blir produsert i USA. Som det også står; "these are precision wound, double shielded and terminated, all in the USA, to ensure geometrical and sonic consistency". Med andre ord, de MÅ brukes i USA for å yte maksimalt da også geometriske og soniske forhold spiller inn. Jøss ...

Hva om jeg bruker den mot printeren ... Raskere utskrifter? Penere bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg bruker den mot printeren ... Raskere utskrifter? Penere bilder?
    Luftigere, mer transparente bokstaver vil jeg tro8)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått fra en Stereovox digital kabel til en Clas Ohlsson lakris variant jeg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har gått fra en Stereovox digital kabel til en Clas Ohlsson lakris variant jeg.
    Det er jo bare en faktaopplysning.....
    Hvordan ble resultatet?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det er jo bare en faktaopplysning.....
    Hvordan ble resultatet?
    Hvis han ikke gikk tilbake, så sier vel resultatet allerede gitt :-)

Side 78 av 79 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •