Innspilling av høytalerkabel - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 79 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1567
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En god kabel gir mer detaljer som et lydbilde er bygget
    opp av. Flere detaljer gir "klarere og renere" lydbilde.
    Man får et mer skarpskårent lydbilde og KLANGEN
    blir mer "naturlig". Gode kontakter - god oppbygging
    av kabel (mot støypåvirkning) gir effekt.

Lyden blir "kjedelig", uoppløst (mørkere/mer ullen),
    ja uten driv synes jeg. Siden "magien" alle detaljene
    gir er borte klapper lydbildet sammen.

En "scene" foran deg der hvor vi kan "se" artistene
    og instrumentene er helt magisk.

De fleste får det GARANTERT ikke slik.
    Med typisk Biltema kabling i hele anlegget er det umulig.

Dette er min mening.

Men gode kabler er bortkastet vis anlegget ikke er godt nok.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    For siste gang, eg gidder ikke reise langt av sted for å bevise noe dere ikke godtar alikevel.
    Nei selvfølgelig gjør du ikke det........et svar som forventet fra deg !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er min mening.

Nesten som å lese en artikkel i et blad som begynner med Lyd og slutter med B........ (husk at kopiering uten tillatelse er brudd på opphavsretten) det er helt fantastisk hva du kan oppnå og registrere ved å eksempelvis bytte en kabel. Plutselig så "ser" du avstand mellom medlemmene i orkesteret og "hvor mye luft det er rundt de" og du kan faktisk "se" hvor de er plassert i forhold til hverandre... hvem som står til venstre og høyre (og da mener eg ikke politisk) helt utrolig... NOT

Du er virkelig heldig som har et så bra anlegg og en så fantastisk hørsel at du får oppleve det som det fleste av oss andre med elendig anlegg, billig kabling og en nærmest fraværende hørsel aldri er i nærheten av å oppleve...

Bare husk å dra en solid kabel (minimum 40 mm2) fra chassis i anlegget og ut til et jordspyd på ca 75cm som bankes ned i bakken for å sikre solid jording, det er noe som gir "et roligere lydbilde" slik at musikerene står stille og ikke gjør som elektronene i kabelen som beveger seg! Og har du samtidig en grønn sprit-tusj til kanten på cd-platene..... Da blir skikkelig bra iflg Lyd og B......
    yea right....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For siste gang, eg gidder ikke reise langt av sted for å bevise noe dere ikke godtar alikevel.
    Jeg har tilbydt deg hjelp til å gjøre en test som ikke krever at du reiser.
    Hvis du gjør en helt enkel og uformell blindtest på egen hånd (og greier å bekrefte opplevelsene du har seende) så er neppe det nok til at ihuga skeptikere løper og kjøper dyre kabler, men det er i det minste nok til at de ikke kan avvise deg like blankt som nå.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finst det ingen i nærheten av Knarvik her på forumet som kan kjøre en slik blindtest da? Jeg aksepterer ihvertfall resultatet i fra en skikkelig utført blindtest om du banker den i bordet her.

Meeeeeeen det skal bli rimelig fornøyelig å lese resultatet og samtidig quote de fantasifulle innleggene dine om hvor enorme forskjellene er når du ikke engang klarte å skille ut lakrisen fra de andre :P

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er min mening.

Har du kjøpt mange støvsugere av dørselgere og? Jeg tror du er litt mer lettlurte typen

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Har du kjøpt mange støvsugere av dørselgere og? Jeg tror du er litt mer lettlurte typen
    Og det kommer fra en som tilsynelatende ikke vet hva høyttalerne sine heter engang

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Nesten som å lese en artikkel i et blad som begynner med Lyd og slutter med B........ (husk at kopiering uten tillatelse er brudd på opphavsretten) det er helt fantastisk hva du kan oppnå og registrere ved å eksempelvis bytte en kabel. Plutselig så "ser" du avstand mellom medlemmene i orkesteret og "hvor mye luft det er rundt de" og du kan faktisk "se" hvor de er plassert i forhold til hverandre... hvem som står til venstre og høyre (og da mener eg ikke politisk) helt utrolig... NOT

Du er virkelig heldig som har et så bra anlegg og en så fantastisk hørsel at du får oppleve det som det fleste av oss andre med elendig anlegg, billig kabling og en nærmest fraværende hørsel aldri er i nærheten av å oppleve...

Bare husk å dra en solid kabel (minimum 40 mm2) fra chassis i anlegget og ut til et jordspyd på ca 75cm som bankes ned i bakken for å sikre solid jording, det er noe som gir "et roligere lydbilde" slik at musikerene står stille og ikke gjør som elektronene i kabelen som beveger seg! Og har du samtidig en grønn sprit-tusj til kanten på cd-platene..... Da blir skikkelig bra iflg Lyd og B......
    yea right....
    Eg har ikke kopiert dette fra lyd og svindel nei :-D

Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Ingen, men kanskje du kjøper ting kun basert på målinger og ikke egne erfaringer?

Det er rart at dei som sitter med eit partyanlegg er dei som er mest hissig på at det ikke er forskjell i kabler, dette fordi eg veit det er vanskelig, sers vanskelig å høre forskjell og umulig i en blindtest med slikt anlegg.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikke kopiert dette fra lyd og svindel nei :-D

Ingen, men kanskje du kjøper ting kun basert på målinger og ikke egne erfaringer?

Det er rart at dei som sitter med eit partyanlegg er dei som er mest hissig på at det ikke er forskjell i kabler, dette fordi eg veit det er vanskelig, sers vanskelig å høre forskjell og umulig i en blindtest med slikt anlegg.

Hvorfor angriper du hele tiden folks anlegg. Det er da veldig mange her inne som ikke er enig med deg, og som har vesentlig dyrere anlegg en du har.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Hvorfor angriper du hele tiden folks anlegg. Det er da veldig mange her inne som ikke er enig med deg, og som har vesentlig dyrere anlegg en du har.
    Angriper ingen, men en må sette fokus på det som er viktig for i det hele og høre forskjell.
    Ellers så må folk få lov å ha skytestreng for min del, men eg mener uansett det er forskjell på kabler.
    Høyttalere:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen her som handler det som er "teoretisk best" selv om de selv synes det høres rævva ut. Regner med at de fleste av oss her bruker ørene til en viss grad nå vi kjøper nye komponenter, og ikke handler noe vi selv ikke liker bare fordi spesifikasjonene er bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste skeptikerne som har deltatt i denne debatten har så vidt jeg vet anlegg godt over "partyklassen".

Du skal vite at mange av skeptikerne her er også godt voksne mennesker med veldig mye erfaring, og med relevant høy utdannelse. Det er mennesker med normal hørsel, som har brukt enormt mange timer med lytting og testing av alt fra kabler til høyttalere. Dette er folk med en genuin interesse for lyd og musikk. På verdensbasis er det snakk om tusenvis av audiofile som i førti år har lyttet og testet kabler, uten å klare å bevise at det er forskjell. Det ligger også en million dollar hos en som heter James Randi og venter på første menneske som klarer å bevise at en har overnaturlige evner. Millionen går også til den som klarer å høre forskjell på kabler. Det har gått mange år nå, men det er fortsatt ingen som har kassert millionen.

Men her i lille Norge sitter Lovemusikk og forteller om store hørbare forskjeller på kabler. For store til at det kan være placebo (fantasi, som Lovemusikk sier)
    Kan det virkelig være at vi endelig har funnet en som skal klare denne testen, er det han verden har ventet på? Kan kabeldiskusjonen legges død en gang for alle? Vel, det gjenstår å se, for Lovemusikk er tilsynelatende ikke interessert i å gjøre en skikkelig blindtest. Det er synd, både for alle audiofile i hele verden, og for Lovemusikk som faktisk kan bli styrtrik. Men han er vel kanskje ikke interessert i det heller. "Jeg trenger ikke pengene" er også et typisk nisseargument for å ikke gidde å bevise at de hører forskjell.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis det er så store forskjeller at det eksempelvis oppleves som flere dB økning i bassen (slik du har beskrevet), kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke skal kunne høre det med DC1515.

Ellers vil jeg gjerne presisere at høyttalerne mine koster dobbelt så mye som dine, likevel har jeg problemer med å høre forskjell her hos meg. Men det er vel ørene det er noe galt med sikkert.
    --
    Thorbjørn

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angriper ingen, men en må sette fokus på det som er viktig for i det hele og høre forskjell.
    Ellers så må folk få lov å ha skytestreng for min del, men eg mener uansett det er forskjell på kabler.
    Men det vil jo vise seg om du har godt nok anlegg selv, hvis du gjennomfører en blindtest på det.

Eller er du redd for sannheten, og prøver så godt du kan å fornekte den?
    Jeg merker meg at fornektelsen iblant kabel-troende er like sterk som hos religiøst troende, ingen bevis er gode nok og bortforklaringene er mange.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes forøvrig at det er imponerende at man i det hele tatt husker i detalj hvordan det hørtes ut med de forrige kablene etter at man har krabbet rundt og byttet kabler.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det er vel ingen her som handler det som er "teoretisk best" selv om de selv synes det høres rævva ut. Regner med at de fleste av oss her bruker ørene til en viss grad nå vi kjøper nye komponenter, og ikke handler noe vi selv ikke liker bare fordi spesifikasjonene er bedre.
    Det er nok flere enn du tror som kjøper utstyr basert på spesifikasjoner og anbefalinger/tester, spesielt i disse nettbutikk-tider. I mange tilfeller vil produktets prestasjon og forventninger til det, være godt nok for de fleste. Som oftest når jeg hører eller leser om at prestasjonene er dårligere enn forventingene er det ofte rommets størrelse og akustikk som er det fundamentale problemet, og som man ikke har tatt med i beregningen. Så det hjelper ikke så mye om man tester utstyret i et annet rom, man må teste det i sitt eget rom.

<ironi: på>
    Men hva skjer om man da flytter eller bytter litt om på rom eller møblering? Da kan det jo fort bli endringer i frekvenskurvene med samme oppsett. Enkelt: Hvis det nå f.eks er litt ullen innestengt lyd med liten tilstedeværelse av holografi, i forhold til tidligere - bytt til en flat kabel, gjerne en med sølvledere. Er lyden taktløs med lite dynamikk - bytt til en rund kabel med god isolasjon. Og den må kun pushes av anerkjent hifi-butikk!
    <ironi: av>

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet litt mellom mine egne kabler.Mit Terminator 2.Black Magic Relevator og noen billige kimber et eller annet og jeg hører **** ikke forskjell.
    Kanskje de ikke er innbrent nok hehehe

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv testet litt mellom mine egne kabler.Mit Terminator 2.Black Magic Relevator og noen billige kimber et eller annet og jeg hører **** ikke forskjell.
    Du har (iflg. en del kabel-troende) enten for dårlig hørsel eller anlegg. En kombinasjon av disse vil jo være enda verre, regner jeg med.

Litt OT:
    Opplevde plutselig at det var mye bedre bass i oppsettet mitt enn tidligere. Hmmm... var det pga Q-tips, sinnsstemning eller nye kubbelys på bordet?
    Fant til slutt ut at katten hadde vært litt borti gain på subben ;-)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Du skal vite at mange av skeptikerne her er også godt voksne mennesker med veldig mye erfaring, og med relevant høy utdannelse. Det er mennesker med normal hørsel, som har brukt enormt mange timer med lytting og testing av alt fra kabler til høyttalere. Dette er folk med en genuin interesse for lyd og musikk. På verdensbasis er det snakk om tusenvis av audiofile som i førti år har lyttet og testet kabler, uten å klare å bevise at det er forskjell. Det ligger også en million dollar hos en som heter James Randi og venter på første menneske som klarer å bevise at en har overnaturlige evner. Millionen går også til den som klarer å høre forskjell på kabler. Det har gått mange år nå, men det er fortsatt ingen som har kassert millionen

Og at det finnes tusenvis av den samme typen mennesker over hele verden som mener at det er forskjell på kabler....og jeg er en av dem....og idiotiske veddemål...vi som gledes over å få mer ut av vår musikk osv enn skeptikere...klarer oss bra uten...Life without music would be a mistake...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 59 av 79 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •