Innspilling av høytalerkabel - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 79 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1567
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Næ ikke så stor forskjell...men litt stor forskjell, eller passe

gikk mer i stillere lydbilde, sortere pleier folk skrive og litte grann bedre dynamikk.

Vis en kabel kan temme litt av støyen på nettet, spiller det ingen rolle kor mange meter det er på utsiden til kraftverket.
    Vil tru at til mer fabrikker og indrustri og lengde på kabel, til mer er det å hente på å dempe nettstøy.
    Og bur en på ei sløyfe som ikke er indrustri og slikt er det sikker mindre forskjell.. Og trafoene har sikkert noe å sei og. osv..
    Dere målefolk: Bare le dere.. veit ikkje om dere er så smart som dere trur.

Det finnes ikkje vanlig kobberkabel som kan dempe nettstøy, samme kordan de er skjermet, innpakket og dullet med. det er fortsatt bare kobber. Ytre påvirkninger av nærliggende kabler og støykilder, ja der har det ein effekt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    ref den som var posta oppi her: Odin Supreme Reference Power Cord from Nordost

PROPAGATION: 86% the speed of light

De kødder nå?

Jeg skal ikke blande meg i denne "voksne" diskusjonen, men dette tok kaka
    Det er mye rart i beskrivelsen av den der. De som fortsatt kan ta Nordost seriøst etter å ha lest den der må være kjemisk frie for skeptikergener.

Vedkommende må gjerne ta kontakt med meg på PM, jeg har en lite brukt tryllestav til salgs. Selges rimelig ved hurtig avgjørelse.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Det finnes ikkje vanlig kobberkabel som kan dempe nettstøy, samme kordan de er skjermet, innpakket og dullet med. det er fortsatt bare kobber. Ytre påvirkninger av nærliggende kabler og støykilder, ja der har det ein effekt.

Måling av støy på strømnettet?

Vis dere gidde lese hele tråden på linken over her vil dere målegutta lære noe!
    For dei som ikke gidde lese heile tråden, se første linken under, der vil dere se målingene.

Uno Vita AS - Skitten strøm - brukerhjelp

Vett & Viten Interactive :: Nettressurser

Linkguiden - Elektriske støyimpulser og transientspenninger i en el-installasjon

OSV... men er jo bare sprøyt sier dere.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det noe her om hvordan en kobberkabel kan dempe støy også?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Står det noe her om hvordan en kobberkabel kan dempe støy også?
    Ikke gjer deg dummere enn du er..
    Men uansett får du spørre produsentane..vet supra vikler kablene for på den måten å redusere støyen noe.

Nettkabel Supra LoRad - dynaBel AS

Det blir påvist gang etter gang at en kan ha meget høye forstyrrelser på nettet sitt, selv om dette på hifisentralen var litt ekstremt høyt, se siste side på målingene fra Post og Teletilsynet.

Klart då vis en får seg eit seriøst nettfilter at det vil bli renere strøm, er det så vanskelig å fatte?
    (Tenker ikke på en kabel)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir påvist gang etter gang at en kan ha meget høye forstyrrelser på nettet sitt, selv om dette på hifisentralen var litt ekstremt høyt, se siste side på målingene fra Post og Teletilsynet.

Klart då vis en får seg eit seriøst nettfilter at det vil bli renere strøm, er det så vanskelig å fatte?
    Leste du denne delen fra rapporten "Alternativt kan problemet med lysene undersøkes nærmere og eventuelt utbedres." ? Her snakker vi om utstyr (gatelysene) som trolig har en defekt, som igjen er årsaken til problemet. Tviler på at noen her vil protestere på slikt kan skape forstyrrelser på strømnettet. Samtidig så blir det ikke riktig å bruke dette som "bevis" for at det er veldig mye forstyrrelser/støy på strømnettet her i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god latter forlenger livet I dag har du akkurat forlenget mitt med ihvertfall 10 år!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Leste du denne delen fra rapporten "Alternativt kan problemet med lysene undersøkes nærmere og eventuelt utbedres." ? Her snakker vi om utstyr (gatelysene) som trolig har en defekt, som igjen er årsaken til problemet. Tviler på at noen her vil protestere på slikt kan skape forstyrrelser på strømnettet. Samtidig så blir det ikke riktig å bruke dette som "bevis" for at det er veldig mye forstyrrelser/støy på strømnettet her i landet.
    LES det EG skriver før du i det hele gidde kommentere.
    Eg skrev dette var litt ekstremt.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skrev dette var litt ekstremt.
    Nå bør du roe deg litt og ikke være så hårsår !!! Du trenger ikke å rope her inne.
    Innlegg med link, som eg sikter til i mitt svar så stod det ikke noe om "dette var ekstremt" eller har eg lest feil her og ????

Du klager på at andre er ufine mot deg her inne...men du bør se litt på hva du selv skriver. Å kaste stein i glasshus er veldig veldig dumt....

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For dei som ikke gidde lese heile tråden, se første linken under, der vil dere se målingene.

Linkguiden - Elektriske støyimpulser og transientspenninger i en el-installasjon

Hvorfor siterer du mitt innlegg og bruker linker som ikkje har noko relevans til det eg skreiv?
    Ein kabel er eit passivt ledd som har ingen "renseeffekt".

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett får du spørre produsentane..vet supra vikler kablene for på den måten å redusere støyen noe.

Nettkabel Supra LoRad - dynaBel AS
    Til informasjon så bruker jeg denne kabelen selv, så har altså erfaringen. At den er viklet på noen spesiell måte, kontra andre strømkabler, for å motvirke støy er bare tull. Men kabelen har en ytre skjerming som i teorien skal kunne gi noe reduksjon av interferens fra/til andre kabler i nærheten. Det vil kunne motvirke indusert støy, som på annen måte kunne vært unngått ved å legge kablene i fra hverandre. Men kablene vil ikke på noen måte gi hørbart bedre dynamikk og dypere bass... eller (som noen tør å hevde) bedre farger og sortnivå på TVen!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingenting her som beviser en eksotisk strømkabels evne til å fjerne støy!

Og som du selv har antydet, så er det "bedre" lyd i anlegget om kvelden/natten. Men er ikke det da de fleste ballastene/gatelysene står på?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis gatelysene er av, så får du bedre og mer støyfri lyd?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Så hvis gatelysene er av, så får du bedre og mer støyfri lyd?
    Det er sikkert de som mener det, og "noen" er på god vei til å hevde det motsatte.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbeltpost

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    kablene vil ikke på noen måte gi hørbart bedre dynamikk og dypere bass... eller (som noen tør å hevde) bedre farger og sortnivå på TVen!
    Hehe!
    Ikke glem klarere stemmer og klarere dialoger....(er ikke det det samme forresten )
    Blir det klarere replikker, klarere samtaler, og klarere snakking også da sikkert?
    Uff, tror jeg har lest den annonsen litt for mange ganger...men jeg ler like godt hver gang :grin:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Ingenting her som beviser en eksotisk strømkabels evne til å fjerne støy!

Og som du selv har antydet, så er det "bedre" lyd i anlegget om kvelden/natten. Men er ikke det da de fleste ballastene/gatelysene står på?
    Offa..er dere så aleine i hodene deres, hæ?

Poenget med nettfilter er jo der. Hva den kabelen gjør får andre kommentere.
    Om natten er fabrikker og andre ting stengt osv..
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk i tidligere innlegg
    Nei, men en blir vel litt oppgitt når noen ikke gidder lese eller får med seg hva en skriver...
    ...
    Som vandlig leser dere ikke det eg skriver men bare litt å legger til en del selv, for å krangle virker det som..
    ...
    Offa.. ikke du heller kan klare å lese det eg skriver.
    ...
    Du heller nei, leser ikke hva eg skriver ser eg..
    ...
    For meg så ser det ut som om DU ikke LESER de to setningene før du kommer med en masse linker som ikke later til å besvare påstanden fra Espen. Gjelder det egne regler for Lovemusikk kontra alle andre?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det kalles hersketeknikk - ikke la deg knekke, godt det er flere med gullører som ikke trenger blindtest. Egentlig hadde jeg meldt meg ut her men klarer ikke helt å holde meg borte :roll:
    Jeg tror ikke at det har noe å gjøre med hersketeknikk, men at Lovemusikk har en måte å ordlegge seg på som ikke innbyr til saklig diskusjon:

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk i ymse innlegg
    ...
    Offa..er dere så aleine i hodene deres, hæ?
    ...
    Eg sier ikke mer, da kompetansen til deg ligger i gamle oppslagverk.
    ...
    Bli voksen!
    ...
    Gidder ikke mer.. dere er unger ser eg. Ivertfall høres det slik ut, uten noe gale ment med det, bare at måten en skriv på tyder på det.
    Jeg tror at diskusjonen ble mer informativ (muligens mindre action) dersom vi greide å holde oss til saken.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Samtidig så er det ganske morsomt at folk ikke klarer å skille mellom en receiver til 1000 kr i en blindtest og 2 rådyre rørforsterkere i en blindtest

De aller fleste her inne vil vært enig i at forskjellen var veldig stor på en slik sammenligning og ville deretter forkastet blindtesting som testmetodikk. Men når det gjelder kabler, så er plutselig den testmetodikken den beste i verden
    ...
    (min utheving)

Nei, jeg tror og håper ikke det. Dersom konklusjonen er gitt på forhånd så trenger vi hverken lyttetester, blinde lyttetester, vitenskap eller dokumentasjon. Ymse religiøse ledere gir oss tilsynelatende alle svarene man trenger på alle spørsmål man måtte ha.

Hvis det overhodet skal ha noen hensikt å bruke tid på å teste noe (seende eller blindt) så må man åpne for minst to mulige utfall. Ellers kan man like gjerne helle noe godt i glasset og lytte til musikk den tiden.

-k

Side 54 av 79 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •