Innspilling av høytalerkabel - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 79 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1567
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det er ikke mulig å gjøre seg selv om til et objektivt måleinstrument, og du blir ikke tatt på alvor når du later som om du kan det.
    -k
    Kan det egentlig sies bedre?
    Det bør i alle fall gi grunn til ettertanke, ikke minst for den / de som måtte mene seg å besitte slike evner.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Vi har ingen forutsetning for å vite hva du trodde du ville eller ønsket å finne når du testet disse kablene, så at du synes at tara labs kabelen låt dårligst hverken beviser eller motbeviser noe som helst.

"eg gir ikke hjernen lov til slikt". Hvis du er immun mot placeboeffekten tror jeg du bør melde deg på universitetet, det er nok en rekke forskere som ville være svært interessert i deg.
    Er det muulig?
    Kast deg på, Lovemusikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Vet ikke om eg skjønte deg no, men det eg hører er alltid med ørene, eg bruker ikke noe annet til å høre.
    Man må vel kunne si at det er tvil om hvilken sans man bruker når man kan 'høre' forskjell på kabler når man ser hvilken kabel som spiller, mens de samme tydelige og definerte forskjellene viskes ut når man ikke lenger ser hvilken kabel som spiller. Da er det snakk om å høre med øynene. Eller sagt på en annen måte; man ser forskjell på kabler. Og det er noe jeg slett ikke tviler på at man kan gjøre (gitt at det er synlig forskjell på kablene naturligvis).

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du eller andre ikke vil ta meg på alvor, er vel kanskje ikke helt meningen sånn sett, men eg skriver om mine erfaringer og det er bare mine.
    Men prøve å spore tilbake til høyttaler ledninger?
    Der har eg ikke gjort så mye tester nei, utenom at i mine ører låt europrice som boss. (søppel for dere øslendinger)
    Men kjære deg
    Du har da ikke testet høytaler kabler du.
    Du har prøvd kabler..................(eller prøvd å prøve)
    Sittet der alene uten måleutstyr med samme volum og nappet ut og satt inn kabler , synset og surret med ditt hode

Det er over 1 år siden å du er på samme stadie ennå
    (som du nærmest omtalte den gangen som helt blank)
    om du skal ennå sitte å skrive om den gangen du satt å nappet kabler
    (på din måte som du skriver)
    Så har vi hørt denne livlige historien før å det er vel ikke så mye å mase om å fortsette noen lengere seigpining om en 1 år gammel opplevelse.

Ta en skikkelig test nå der du overhode ikke stiller opp med annet enn ørene dine.
    Høytalerkabler som testes bør også ohm testes
    Testes kabler som av ulike årsaker har større resistance enn beregnet til anlegg må man db justere dette også

ingen svar som .... kanskje den ene var litt mere dyp , lys , mørk enn den andre men klare svar om differanser ellers er det synsing (livlige historier skapes)

Man lærer av en slik test
    Man lærer om hvor forskjellig vi kan høre

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    @lovemusikk

var det det du mente var motbevist av Newtons lover '(h)vis en følger litt med på romfart'?

kilde:
    Isaac Newton - Wikipedia

kanskje du generelt burde bruke wikipedia litt oftere? mye _kunnskap_ der, kan hende du lærer noe? eple/pære parallellene dine er virkelig noe for seg selv; forståelsen vår av universet ligger bokstavelig talt på et annet nivå enn funksjonaliteten til en stykke kobberledning.

kudos til knutihn som klarer å holde tonen saklig og god i all denne svadaen som kommer veltende ut av enkelte, har begynt på etpar svar tidligere selv som bare ble edder og galle og lett falt i selvsensuren.

...nå over til noe annet
    Eg sier ikke mer, da kompetansen til deg ligger i gamle oppslagverk. Som i tillegg alle kan skrive i.

VIS dere skal disse meg pga at eg sier det er forskjell på rca kabler, bør dere vite hva en snakker om og ikke vise til sånn ustabile oppslagverk + gamle.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kutt ut våset, lovemusikk. wikipedia har kildereferanser som du fint kan dobbeltsjekke sannhetsgehalten i wikien. det var en sak for etpar år siden hvor det viste seg at wikipedia inneholder omtrent like mange feil som encyclopedia britannica.

fant en link til en nyhetssak om studien - Study: Wikipedia as accurate as Britannica - CNET News

forøvrig er vel et nøkkelord autodidakt for de aller fleste av oss her inne på dette temaet, derfor synes jeg det er spesielt viktig å ha noen referanser å underbygge det jeg hevder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har eg heller ikke sakt at eg kan gjøre meg selv til eit nøytralt måleinstrument, men eg kan prøve.
    Så når du sa det under så betyr det egentlig "jeg _prøver_ å ikke bruke noe annet enn ørene til å høre"? I så fall vil jeg foreslå at du prøver å formulere deg litt mer presist.
    Vet ikke om eg skjønte deg no, men det eg hører er alltid med ørene, eg bruker ikke noe annet til å høre.
    Selvsagt kan du prøve. Når du blir gjort oppmerksom på at synsinntrykk er en viktig feilkilde i den type tester du gjør, så ser jeg ikke at det gjør at du endrer på testen din, men i stedet så overser du kunnskapen og kommer med uttalelser som om du ikke tar den inn over deg.

Det er helt _greit_ at du koser deg med kablene dine. At du konkluderer for deg selv at du får et litt bedre liv om du har noen som koster mer enn 100,- Jeg har ikke tenkt å ta ifra deg den gleden. Men når du står fram på dette forumet gang etter gang og ikke viser evner til å forstå problemene med seende tester så må du regne med kritikk og å ikke bli tatt på alvor.

Hva ønsker du å få ut av disse debattene?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg sier ikke mer, da kompetansen til deg ligger i gamle oppslagverk. Som i tillegg alle kan skrive i.

VIS dere skal disse meg pga at eg sier det er forskjell på rca kabler, bør dere vite hva en snakker om og ikke vise til sånn ustabile oppslagverk + gamle.
    Hva har du henvist til så langt?

Hvilken spesialkompetanse er det du innehar som gjør at du "vet hva du snakker om" når du snakker om Newtonsk fysikk?

Bestrider du noe av innholdet på wikipedia, eller kverulerer du bare for å slippe å måtte forholde deg til det du har sagt?

Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Hva prøver du å si her?

Newton var en utrivelig type og brukte mye av tida si på alkymi. Det forhindrer ikke at tankene hans har hatt enorm betydning for oss.
    Noen av newtons lover er motbevist i dag at dei ikke stemmer. Dette kan en lese vis en følger litt med på romfart.
    Hva konkret er det du tenker på?
    Gidd ikkje leite frem noe. Eit eks som er det største og råeste dei har funnet ut er som følgende: Dei skulle måle hvor mye universet utvidelser sakker på farten etter the big bang.
    Svaret dei kom frem til er at det aksellerer!!! Ingen formel eller noe kan forklare det i dag.
    Så det var 50 korrupte EU-forskere som forsket på universets ekspansjon, og konklusjonen var at vi vet så lite om fysikk at dyre kabler må ha en hensikt?

Jeg beklager, men du snakker uten sammenheng og kaster ut vage teorier og ting du har plukket opp i media om hverandre. Hva er det du vil si?

-k
    @lovemusikk

var det det du mente var motbevist av Newtons lover '(h)vis en følger litt med på romfart'?

kilde:
    Isaac Newton - Wikipedia
    nei, eg las dette eg skrev i nyhetstidsskrifter fra NASA, norsk romfart og lignende.
    Men dere som dro inne naturlovene her, ikke eg.
    Det er flere her inne som har regnet både vha Newtons og Einsteins bidrag til fysikken. Hvis du tenker på Einsteins relativitetsteori så lanserte han den i 1905, såvidt jeg vet lenge før romfart og NASA. Jeg ser ikke at den endrer noe som helst på mitt opprinnelige utsagn om at Newtons tanker har hatt enorm betydning for oss?

Når du løselig refererer til nyhetstidsskrifter fra norsk romfart og andre ting du "ikkje gidd leite fram" så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om deg.

Eit eks som er det største og råeste dei har funnet ut er som følgende: Dei skulle måle hvor mye universet utvidelser sakker på farten etter the big bang.
    Svaret dei kom frem til er at det aksellerer!!! Ingen formel eller noe kan forklare det i dag.
    At universet ekspanderer følger av Einsteins generelle relativitets-teori (1915), ble prediktert av Friedmann i 1922 og påvist eksperimentelt av Hubble i 1929.

Einsteins generelle relativitets-teori inneholder en "kosmologisk konstant" (som han senere fjernet) som kan forklare at universet i følge noen målinger later til å akselerere.

I følge Stephen Hawkins "A Brief History of time".

Hvilken betydning dette har for hifi-kablene mine er uvisst.

-k

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du henvist til så langt?

Hvilken spesialkompetanse er det du innehar som gjør at du "vet hva du snakker om" når du snakker om Newtonsk fysikk?

Bestrider du noe av innholdet på wikipedia, eller kverulerer du bare for å slippe å måtte forholde deg til det du har sagt?

Det er flere her inne som har regnet både vha Newtons og Einsteins bidrag til fysikken. Hvis du tenker på Einsteins relativitetsteori så lanserte han den i 1905, såvidt jeg vet lenge før romfart og NASA. Jeg ser ikke at den endrer noe som helst på mitt opprinnelige utsagn om at Newtons tanker har hatt enorm betydning for oss?

Når du løselig refererer til nyhetstidsskrifter fra norsk romfart og andre ting du "ikkje gidd leite fram" så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om deg.

At universet ekspanderer følger av Einsteins generelle relativitets-teori (1915), ble prediktert av Friedmann i 1922 og påvist eksperimentelt av Hubble i 1929.

Einsteins generelle relativitets-teori inneholder en "kosmologisk konstant" (som han senere fjernet) som kan forklare at universet i følge noen målinger later til å akselerere.

I følge Stephen Hawkins "A Brief History of time".

Hvilken betydning dette har for hifi-kablene mine er uvisst.

-k

Offa.. dere vet ivertfall ikke mer enn meg, det ser eg.
    Eg er ferdig med saken, vi skal diskutere innbrenning av høyttalerledninger
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen årsak, finner jeg grunn til å tvile litt på det utsagnet?
    Eg er ferdig med saken, vi skal diskutere innbrenning av høyttalerledninger
    Jaha ja! Innbrenning av høyttalerledninger?
    Det kan jo bli interessant! Om det blir spesielt lærerikt, er jeg dermed litt i tvil om.
    Underholdningsverdien derimot?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle noen lurer: Lovemusikk referer sannsynligvis til oppdagelsen av at universet utvider seg med en aksellerert hastighet, altså i strid med det man ville forvente (at ekspansjonen vil bremse og vi til slutt vil få et BIG GNAB).

Men hva det har med høyttalerkabler å gjøre er like uklart for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååh!

Lovemusic: Du trenger ikje å bevise for deg selv at du hører forskjell, men du trenger å bevise for veldig mange andre at du hører forskjell.
    Kan du ikje bare stille opp på denne allerede seriøse testen?

Siden du har SÅ stor tro på dine høre ferdigheter, så har du vel ingenting å tape på det?
    Av og til så har jeg så lyst å få så stygge ord ut av munnen min mot slike idioter som påstår og argumenterer mot vitenskapen i alle mulige retninger, men jeg skal begrense meg....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nødvendig
    Ååååh!

Lovemusic: Du trenger ikje å bevise for deg selv at du hører forskjell, men du trenger å bevise for veldig mange andre at du hører forskjell.
    Kan du ikje bare stille opp på denne allerede seriøse testen?

Siden du har SÅ stor tro på dine høre ferdigheter, så har du vel ingenting å tape på det?
    Av og til så har jeg så lyst å få så stygge ord ut av munnen min mot slike idioter som påstår og argumenterer mot vitenskapen i alle mulige retninger, men jeg skal begrense meg....
    Her er du neppe alene...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ønsker du å få ut av disse debattene?
    -k
    Postcount?
    Man kan jo oppriktig talt lure? Noe mer fornuftig en dét, er vel vanskelig å spore......

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    I tilfelle noen lurer: Lovemusikk referer sannsynligvis til oppdagelsen av at universet utvider seg med en aksellerert hastighet, altså i strid med det man ville forvente (at ekspansjonen vil bremse og vi til slutt vil få et BIG GNAB).

nei, eg veit ikkje.. trur da berre havna i dei baner med eks på at ting ikke alltid er opplagt og sånt.
    Høyttalere:

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest og fulgt denne tråden fra starten, har også tidligere kommentert den.

Jeg er, som det kalles så fint her "kableskeptiker", og min erfaring er at utstyret har mye mer å si en kabler. Ett godt eksempel er min bror som akkurat har tilbrakt flere måneder i lydstudio for å gjøre ferdig sin CD. Han kom til meg for å høre den når den var ferdig mixet. Hans kommentar var, at lyden var "bedre" hos meg enn i studio. Jeg kjører med noen rimelige høytaler kabler fra kina, kostet meg vel 300,- for 2 x2,5 m. Men de ser ut til å koste mye mer. Han visste ikke hva de kostet.

Han kom tilbake i går for å høre på ett par nye låter de hadde mixet, jeg tenkte at da skulle jeg teste noe, byttet til noen eldre kabelbiter jeg hadde liggende, fra Europris tror jeg. Han hørte ikke forskjell, samme kommentarer som sist, at det låt bedre hos meg enn i studio.

Ikke noen god test på noe som helst, men en musiker har ofte bedre øre for detaljer enn mange. Men han reagerte i allefall ikke.

Når det er sagt, kan vi ikke diskutere uten å drive med dritt kasting?
    Syntes nå at det blir litt mye nedrakking på , blant annet "Lovemusic".
    Er ikke enig med han, men syntes han bør ha muligheten til å si det uten å bli rakket ned på som person.

-Tommy

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

nei, eg veit ikkje.. trur da berre havna i dei baner med eks på at ting ikke alltid er opplagt og sånt.
    Høyttalere:

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FÆLT så langt denne diskusjonen har gått da!

Men ærlig talt Lovemusikk, om du er så bastant sikker på at du kan høre forskjeller på kabler, så slutter du med å prate piss og heller møte opp på en blindtest. Var det ikke Gorm som utlovte 1000kr til en som kom på blindtest? Om du ikke vil det, så syntes jeg det er unødvendig av deg å sitte å rote i samma sporet igjen og igjen. Her må du komme med fakta og ikke synsing!

Og dette med mennesket, hva får oss til å være så jøtt spesielle? Det er så skuffende å høre at folk setter menneskerasen på en pidestall, når vi ikke er annet enn en rase som ødelegger oss selv(jordkloden), som et virus?

Nå er det ikke meninga å trekke frem abstrakte ting som selvdestruksjon osv i diskusjonen her, men jeg tror rett og slett ikke ørene våre er skapt til å høre forskjell på kabler. Vi skal høre om en bjørn kommer glefsende, og ikke at en kabel har en transparent og varm karakteristikk.

Men så legger jeg det på bordet at det finnes avvik. Snåsamannen er et avvik. Jeg tror på kreftene han har, og jeg tror på overnaturlige ting. Men er du Lovemusikk, helt sikker på at du har "overnaturlige" krefter som gir deg muligheten til å høre forskjell på kabler?

Om det finnes en skaper, eller et poeng bak alt eller ei, så syntes jeg Snåsamannen kommer ganske godt ut av dette. Han healer jo folk. Men å høre forskjell på kabler? Hva godt kommer ut av det?

Sånn kan jeg holde på lenge, men selve poenget mitt er at kvalifiserer du deg til å kunne høre forskjell på kabler Lovemusikk? (og alle andre som mener de gjør det)

Om man er så sikker på sin sak, bør man rett og slett vise respekt for de som virkelig prøver å få frem noe(knutinh f.eks) og ta en blindtest istedet for å skrive det samme om igjen. Eller er du redd for å miste dine overnaturlige evner?

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovemusikk: Tar du ikke blindtesten er du fan steike meg ei pingle, det mener jeg altså, frykt for å bli satt av sin høye hest er eneste forklaringen jeg kan se.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken "høye hest". Har man fulgt denne tråden en stund, så er det vel åpenlyst at hesten er blitt til pølser for lenge siden.

Det fine med blindtester er at de kler av alle selverklærte "superører". Jeg kan ikke finne referanser fra en eneste seriøst utført bildtest, der "ekspertene" med større presisjon enn terningkast, har klart å definere hørbare forskjeller. Eneste unntaket er vel tester der kablene har vært direkte feilkonstruert i forhold til oppgaven de skal utføre (ala underdimensjonert høyttaler-kabel, eller manglende støyskjerm på signalkabel).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 46 av 79 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •