Innspilling av høytalerkabel - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 79 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1567
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fant denne artikkelen på nettet, følte den gav meg noen små svar angående høyttaler kabler :

Speaker Wire

Min personlige mening er nå at jeg ikke kan forstå hvordan det kan være så "stor" forskjell på lyden fra høyttaler kablene. Mye grunnet det faktum at kablingen inne i selve høyttaleren kan være av en mye dårligere kvalitet enn de dyre høyttaler kablene man får kjøpt. Man ville vell da mistet effekten allikevell, siden det ikke er samme kabel fram til elementet, i tillegg til at koblingene mellom de ulike kablene ikke alltid er optimal?

Ikke vet jeg, er ikke noe ekspert, men finner det hele litt søkt

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kun en enkel lekmann
    Ingen hardcore kabel-geekman
    Men at kan gjøre seg en slik flid
    med inbrenning av kabler over lengre tid
    Er for meg et lite mysterium
    Slik som reiser i "tid og rum"
    løsningen her, mine av-venner
    er snåsamannens varme hender
    -en liten håndspåleggelse er faktisk alt dine kabler trenger.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    dette er den artigeste tråden jeg har lest.

da burde du lese denne..

det gikk litt hett for seg der også til tider.

http://avforum.no/forum/kabler/81464...r-sa-gode.html

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk morsom tråd!

I min verden finnes det ledere (gull, sølv, kopper etc.), halvledere (silisium som brukes i CPU'en på din PC eller i din dyre DAC eller i prosessoren på receiveren din etc.) og isolatorer (glass, keramikk, plast etc.).

Ledere (kabler) leder elektroner (signaler) og det er det. Om jeg husker riktig går elektronene med tilnærmet lysets hastighet gjennom ledere og en tiendedel av farten gjennom halvledere.

Det finnes ingen mulighet for at "innbrenning" av en kabel kan måles eller høres. Det er desverre ikke annet enn mambo-jambo som fremføres av representanter fra en kabel industri som har grove marginer og driver tung, villedende markedsføring...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Fantastisk morsom tråd!

I min verden finnes det ledere (gull, sølv, kopper etc.), halvledere (silisium som brukes i CPU'en på din PC eller i din dyre DAC eller i prosessoren på receiveren din etc.) og isolatorer (glass, keramikk, plast etc.).

Ledere (kabler) leder elektroner (signaler) og det er det. Om jeg husker riktig går elektronene med tilnærmet lysets hastighet gjennom ledere og en tiendedel av farten gjennom halvledere.

Det finnes ingen mulighet for at "innbrenning" av en kabel kan måles eller høres. Det er desverre ikke annet enn mambo-jambo som fremføres av representanter fra en kabel industri som har grove marginer og driver tung, villedende markedsføring...
    Jepp. Hehe

Men når det gjelder hastighet på elektroner... Mens elektrisk ladning går nærmest umiddelbart gjennom en leder, så beveger faktisk elektroner seg ganske sakte gjennom kablene, i noen cm per minutt. Og med musikksignaler, som er vekselspenning, så beveger elektronene seg derfor bare frem og tilbake over et bittelite område.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det beste er å spille de inn med høyttalere tilkoblet, fordi den trykkvariasjonen som oppstår i rommet er med å "massere" kablene til å yte bedre. Volumet bør være så høyt som mulig uten hørbar forvrengning, forvrengning kan sprenge kablene om de ikke er innspilt.

Neida. Kabelinnbrenning tilhører anekdotenes verden, og ikke den verden som tok mennesket til månen, ga oss internett eller lærte oss om placebo.
    Huhhh, jeg kjente jeg ble skremt før jeg hadde lest siste del av inlegget ditt. Tenkte bare "han der er nødt til å være dritings" hehe. Godt du avslørte spøken.
    Jeg har forøvrig INGEN tro OVERHODET på at det er noe som så mye som heter innspilling av kabler. Kobber er kobber og det blir med det

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette en spøk? dette er like morsomt som denne kabelen.

Høres ut som revestreker spør du meg, men tjohei.. blir man fornøyd så samme for meg kos dere i finværet folkens.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sier til folk som tror på spøkelser, Jeg tror det ikke før jeg har sett det.

Så da sier bare, Jeg tror det ikke før jeg har hørt det
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Man kjører da ikke Ferrari med regummierte dekk?
    Flott sammenligning der du.

Nei, og man kjøper ikke elementer til B&W høyttalerne sine på clas ohlson heller.

Hvis man derimot kjøpte ny kabel til det elektriske anlegget i ferrarien sin på biltema, så vil jeg nok tro at den kjørte like fint. Altså, ikke de første 50 milene selvfølgelig, men etter det, når de er skikkelig brent inn - da vil den gå like bra.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Som jeg sier til folk som tror på spøkelser, Jeg tror det ikke før jeg har sett det.

Så da sier bare, Jeg tror det ikke før jeg har hørt det

en kveld...du og jeg...så skal du også bli overbevist......

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å endre webdomene til www.Jante-AVForum.no? Det er ledig!

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skjønner du er nykommer 8) . Jeg skal love deg at det finnes adskillig saftigere/artigere kabletråder her inne. Selv gidder jeg ikke mer.....

det stemmer nok, hørt referat fra andre medlemmer her inne jeg har møtt, om tråder med en hel masse krangling, hovedsaklig leter jeg opp tråder om produkter jeg er interessert i, og gidder ikke lete opp krangling, det kan jeg ta med kjærringa

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    da burde du lese denne..

det gikk litt hett for seg der også til tider.

http://avforum.no/forum/kabler/81464...r-sa-gode.html

lmao. at det går ann,

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god del useriøse svar i denne tråden. Et seriøst spørsmål fortjener et seriøst svar så jeg skal prøve å forklare dette på en ordentlig måte.

Hastigheten på elektronene som beveger seg i kablen er avhengig av hvor mange kollisjoner som inntreffer i forhold til antall nøytroner. En kabels egenskaper i forhold til dette kalles Structural Return Loss (SRL) Dette kan sammenlignes med en elv med masse stener. Når vannet renner i elven får man mer bølger desto flere stener det er i elven. Altså mange stener mye motstand. En elv med helt glatt bunn gir mindre motstand og bølgeskulp.

Når man brenner inn en kabel forbrenner man nøytroner og dermed får man en glattere strøm. Dette gir seg utslag i bl, annet et bredere og dypere lydbilde og skarpere bass. Mellomtoner blir også mer tonert.

Det mest effektive er å brenne kablen i microbølgeoven, det sparer masse tid og man slipper å høre på musikk man egentlig ikke liker..

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    En god del useriøse svar i denne tråden. Et seriøst spørsmål fortjener et seriøst svar så jeg skal prøve å forklare dette på en ordentlig måte.

Hastigheten på elektronene som beveger seg i kablen er avhengig av hvor mange kollisjoner som inntreffer i forhold til antall nøytroner. En kabels egenskaper i forhold til dette kalles Structural Return Loss (SRL) Dette kan sammenlignes med en elv med masse stener. Når vannet renner i elven får man mer bølger desto flere stener det er i elven. Altså mange stener mye motstand. En elv med helt glatt bunn gir mindre motstand og bølgeskulp.

Når man brenner inn en kabel forbrenner man nøytroner og dermed får man en glattere strøm. Dette gir seg utslag i bl, annet et bredere og dypere lydbilde og skarpere bass. Mellomtoner blir også mer tonert.

Det mest effektive er å brenne kablen i microbølgeoven, det sparer masse tid og man slipper å høre på musikk man egentlig ikke liker..
    skal man ha effekten på microbølgeovnen på det laveste da? ettersom jeg ikke har veldig lyst og smelte gummien i samme slengen (vet ikke om microbølgeovner gjør det?).

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med microbølgeoven tok jeg med slik at man skulle forstå at jeg kom men en fleip. Beklager hvis du misforstod spøken min eller var det ment som en ny spøk :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med microbølgeoven tok jeg med slik at man skulle forstå at jeg kom men en fleip. Beklager hvis du misforstod spøken min eller var det ment som en ny spøk :-)
    og det andre du skriver er seriøst da eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vrøvl.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det var vrøvl.
    Tja, det var sikkert en like god og realistisk forklaring som enhver annen som forklarer innbrenning av kabler kan komme med
    --
    Thorbjørn

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WTF?!?!
    Mine Nordost Frey er helt ødelagte og smeltet :cry:!!!!

Side 3 av 79 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •