Innspilling av høytalerkabel - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 79 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1567
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Transportere høy spenning ?????????? Trudde en transporterte strøm...?
    Effekt ja..sorry feil fra min side.
    Ellers svarer du ved å skrive det eg allerede har skrevet ser eg.

Vis du ikke kan forklare forskjellene på en chord og en vandlig europrice kabel, så kan ikke eg hjelpe deg med en forklaring da eg ikke er kompotent til det.
    Då blir det bare synsing, som f.eks forstyrrelser,renhet i ledermaterialet osv..
    Viktigst for meg var å få kastet den europrice kabelen da den låt fyselig..skarp og skrikendes og hadde ikke noe i et seriøst anlegg å gjøre.
    Synd for eg hørte på sånne som deg og kjøpte en billig kabel for å få testet det.
    Hadde sikkert vert bedre lyd i en skytestreng. 8)

Men då kan du forklare hvorfor kabler låter forskjelligt? Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg.
    Ja finn frem popkornet folkens..
    Og du som flere ganger beskylder andre personer for å bedrive "utdriting" og usakelige innlegg... Hva er da følgende kommentar fra deg: Sitat "Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg" sitat slutt
    Dersom du blar tilbake i tråden så ser du at eg nevner dette som et vanlig svar fra de som hevder å høre forskjell på kabler, når de møter motstand i form av andre meninger. (som du hevder var et "utdritende" innlegg, fra meg)
    Eg vil faktisk påstå at du bedriver "utdriting" når du skriver dette. Det er veldig, veldig dumt å kaste stein når du sitter i et glasshus, tok du den eller ??

Sorry men når du kommer med slike usaklige kommentarer så mister du allt av troverdighet og respekt hos meg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transportere høy spenning ?????????? Trudde en transporterte strøm...?:
    Hmm. Kjenner du egentlig til forskjellen på disse begrepene?
    Effekt ja..sorry feil fra min side. :
    Og dette, likeså? Kan du definere det?
    Ikke ment som at man nødvendigvis kjenne til slikt for å gi seg i kast med temaet.
    Problemet er bare at uttalelsene mister noe av sin troverdighet, når man til stadighet snubler omkring i slike sammenheng.

Vis du ikke kan forklare forskjellene på en chord og en vandlig europrice kabel, så kan ikke eg hjelpe deg med en forklaring da eg ikke er kompotent til det.
    Då blir det bare synsing, som f.eks forstyrrelser,renhet i ledermaterialet osv..
    Viktigst for meg var å få kastet den europrice kabelen da den låt fyselig..skarp og skrikendes og hadde ikke noe i et seriøst anlegg å gjøre.
    Synd for eg hørte på sånne som deg og kjøpte en billig kabel for å få testet det.
    Hadde sikkert vert bedre lyd i en skytestreng. 8)
    Synsing ja. = Placebo.
    Antakelig er det vel strengt tatt dét det er snakk om her? Du "visste jo" på forhånd at Europris-kablene var noe billig dritt, og dermed var vel forutinntakelsen et faktum?
    Det kan vel synes slik, ettersom de havnet i søppelkassa etter bare fem minutter. ;-)
    Ikke minst fordi du umulig kan ha rukket å "spille de inn" på såpass kort tid. Kanskje er dét en tanke å tygge litt på?
    Det skal jo etter sigende hjelpe på med innspilling av kabler. Hvorfor ga du dem ikke minst en sjanse? 8)

Men då kan du forklare hvorfor kabler låter forskjelligt? Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg.
    Det er faktisk ingen som konkret kan forklare at kabler låter forskjellig, eller hvorfor de gjør det. Om de i det hele tatt gjør det? Da hadde nok en produksjonsstandard på slikt, forlengst vært etablert...
    Det man derimot "flyter på", er elleville påstander om at de kun kan produseres ved fullmåne, eller i et absolutt vacuum, for best resultat. Nevnt som et par eksempler fra produsenter av slikt.
    Kombinert med en pen layout og ditto innpakning, og ikke minst en uhyrlig pris, finnes det titusenvis av mennesker som har latt seg lure, noe som garantert vil fortsette!

Ellers synes jeg nok at du bør passe deg litt, mtp uttalelsen Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg.
    En uforskammet uttalelse! Jeg synes i alle fall at du snart bør innse at du snakker med folk som nok sitter med atskillig mer kunnskap og erfaring enn hva du hittil har klart å legge for dagen.
    Det finnes faktisk nok av folk her inne, som forlengst har sagt seg svært så fornøyd med løsninger a´la Europrice-kabler.

Lovemusikk: I all vennskapelighet sagt, synes jeg nok at du for fremtiden bør moderere deg litt mtp uttalelser og påstander, eller i det miste tenke igjennom hva du skriver.
    I alle fall inntil du skaffer deg litt mer "kjøtt på beina". ;-)

"Grow up, and then speak"! 8)

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversiktlig og lettleselig grunnleggende elektro, anbefales til de som trenger litt "kjøtt på beina" :-D

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men då kan du forklare hvorfor kabler låter forskjelligt?
    Jeg kan ikke forklare hvorfor du hører så stor forskjell på kabler.....
    Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg.
    Takker og bukker :twisted:
    Popcornet har stått på bordet lenge her.
    Det er forresten tomt nå, men jeg skal kjøpe mer i morgen!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke mer.. dere er unger ser eg. Ivertfall høres det slik ut, uten noe gale ment med det, bare at måten en skriv på tyder på det.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du i det hele tatt åpen for at du når du vet hva du lytter på blir påvirket i forhold til hva du "hører"?

Synes du ikke er merkelig at du hører så stor forskjell som du beskriver med denne europricekabelen, samtidig som det er et faktum at hvis du hadde lyttet til den og chordkabelen din i en ABX-test så hadde du ikke klart å høre forskjell?

Tyder ikke det på at placeboeffekten er så sterk at det har liten praktisk hensikt å vurdere høyttalerkabler på noen annen måte enn en blindtest?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Er du i det hele tatt åpen for at du når du vet hva du lytter på blir påvirket i forhold til hva du "hører"?

Synes du ikke er merkelig at du hører så stor forskjell som du beskriver med denne europricekabelen, samtidig som det er et faktum at hvis du hadde lyttet til den og chordkabelen din i en ABX-test så hadde du ikke klart å høre forskjell?

Tyder ikke det på at placeboeffekten er så sterk at det har liten praktisk hensikt å vurdere høyttalerkabler på noen annen måte enn en blindtest?
    Da eg testet dette var utstyret følgende:
    Triangle høytalere, music hall cd25.2, Rotel rc 1082,music angel kt88
    Er veldig åpen..håper på å finne en "gratis" kabel hele tiden som er god.
    Slik den kabelen var så hadde det ikke vert vanskelig å høre forskjell, til og med mamma hadde hørt dette lett. Dessverre..
    Men ikke hørt dei på blindtest, men trur nok det alikevel hadde vert lett å skille, da eg var så åpen og håpte så mye at den skulle vere like god eller bedre då eg testa den.
    Men du har et poeng, blindtest er nok tingen for å unngå tvil 100%
    Men merkelig? Tja.. hvorfor kjører andre "oppegående" bedrifter med dyre "rene" kabler vis det ikke har noe å si?
    F.eks BBC, NRK, Schlumberger osv..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men merkelig? Tja.. hvorfor kjører andre "oppegående" bedrifter med dyre "rene" kabler vis det ikke har noe å si?
    Jeg er helt sikker på at kostnadsbevisste firmaer som BBC, NRK OG Schlumberger bruker svært moderat prisede kabler, og at årsaken til at de ikke kjøper de billigste kablene er holdbarhet og eventuelt støyskjerming, ikke lydkvalitet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm. Kjenner du egentlig til forskjellen på disse begrepene?

Og dette, likeså? Kan du definere det?
    Ikke ment som at man nødvendigvis kjenne til slikt for å gi seg i kast med temaet.
    Problemet er bare at uttalelsene mister noe av sin troverdighet, når man til stadighet snubler omkring i slike sammenheng.

Synsing ja. = Placebo.
    Antakelig er det vel strengt tatt dét det er snakk om her? Du "visste jo" på forhånd at Europris-kablene var noe billig dritt, og dermed var vel forutinntakelsen et faktum?
    Det kan vel synes slik, ettersom de havnet i søppelkassa etter bare fem minutter. ;-)
    Ikke minst fordi du umulig kan ha rukket å "spille de inn" på såpass kort tid. Kanskje er dét en tanke å tygge litt på?
    Det skal jo etter sigende hjelpe på med innspilling av kabler. Hvorfor ga du dem ikke minst en sjanse? 8)

Det er faktisk ingen som konkret kan forklare at kabler låter forskjellig, eller hvorfor de gjør det. Om de i det hele tatt gjør det? Da hadde nok en produksjonsstandard på slikt, forlengst vært etablert...
    Det man derimot "flyter på", er elleville påstander om at de kun kan produseres ved fullmåne, eller i et absolutt vacuum, for best resultat. Nevnt som et par eksempler fra produsenter av slikt.
    Kombinert med en pen layout og ditto innpakning, og ikke minst en uhyrlig pris, finnes det titusenvis av mennesker som har latt seg lure, noe som garantert vil fortsette!

Ellers synes jeg nok at du bør passe deg litt, mtp uttalelsen Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg.
    En uforskammet uttalelse! Jeg synes i alle fall at du snart bør innse at du snakker med folk som nok sitter med atskillig mer kunnskap og erfaring enn hva du hittil har klart å legge for dagen.
    Det finnes faktisk nok av folk her inne, som forlengst har sagt seg svært så fornøyd med løsninger a´la Europrice-kabler.

Lovemusikk: I all vennskapelighet sagt, synes jeg nok at du for fremtiden bør moderere deg litt mtp uttalelser og påstander, eller i det miste tenke igjennom hva du skriver.
    I alle fall inntil du skaffer deg litt mer "kjøtt på beina". ;-)

"Grow up, and then speak"! 8)
    1: Ja, men trur du blander når du skriver transpotere U (spenning)
    2: Effekt.. du gir f.eks en elmotor strøm, og motoren vil da gi ut effekt som kan brukes til f.eks fremdrift av en bil.
    3: Ja eg viste den var billig. Men eg ville den skulle spille bra. Eg har lite tru på innspilling av kabel, difor kastet eg den. Mulig, hva vet eg, at den kunne blitt kanon med innspilling.
    4: Sier du at dei er like har du ikke mye hørsel eller for dårlig anlegg, er ikke så gale som å gjøre nar av folk.
    Forskjellen på dei to kablene var ekstrem difor skrev eg det eg gjorde. Fordi eg trur ikke noen gidder å sjekke ut selv. Men skulle vert skrevet på en finere måte, men skrivemåten bør flere tenke på.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jeg kan ikke forklare hvorfor du hører så stor forskjell på kabler.....

Takker og bukker :twisted:

Popcornet har stått på bordet lenge her.
    Det er forresten tomt nå, men jeg skal kjøpe mer i morgen!
    1: Reknet ikke med det nei.
    2: :lol: Litt for å provesere :lol: Men f.eks vis du kjører europrice kabel, vart den mye bedre etter "innspilling"?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at kostnadsbevisste firmaer som BBC, NRK OG Schlumberger bruker svært moderat prisede kabler, og at årsaken til at de ikke kjøper de billigste kablene er holdbarhet og eventuelt støyskjerming, ikke lydkvalitet.
    Schlumberger Geco Fjordinstrument kjører Meget dyre kabler i sine sesmikk kabler, forøvrig regnet som beste kabler i verden med ekstrem gode 3D bilder.
    Skyldes og kvaliteten siden den fabrikken enda ligger i Norge.
    Eg har jobbet der i mange år, og kan da på bakgrunn av det, si motsatt av det du villeder folk med her på forumet, ved å si dei bruker billige kabler. Dei er nemlig Meget dyre.

Nrk og andre kjører diverse gode kabler, men du får ikke bekreftet det av dei.
    Men seff ikke sånne til 10.000, dei bruker dei ikke nei.
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da eg testet dette var utstyret følgende:
    Triangle høytalere, music hall cd25.2, Rotel rc 1082,music angel kt88
    Er veldig åpen..håper på å finne en "gratis" kabel hele tiden som er god.
    Slik den kabelen var så hadde det ikke vert vanskelig å høre forskjell, til og med mamma hadde hørt dette lett. Dessverre..
    Det er selfølgelig interessant å lese hva du testet de billige kablene på og hvordan du gjorde det (og hva en som er voksen bruker som refferanse som test personer). Håper virkelig ikke det med 5 minutters testing skal leses bokstavelig med at de bare ble kobblet opp i 5 minutter. Dette fordi en rør forsterker bør vel ikke få frakobblet høytalerlasten med kabelbytte mens den står på , samt at den samme rørforsterkeren trenger vel å nå arbeidstemperatur før den yter sitt beste og man starter lyttingen ....

Men ikke hørt dei på blindtest, men trur nok det alikevel hadde vert lett å skille, da eg var så åpen og håpte så mye at den skulle vere like god eller bedre då eg testa den.
    Men du har et poeng, blindtest er nok tingen for å unngå tvil 100%
    Riktig utført blindtesting er vel som du er inne på den beste måten å eliminere feil som kan påvirke testresultatet. Spesielt når man skal få ut mer objektive svar med bruk av subjektiv "wetware"....

Valg av "rene" kabler i sånne sammenhenger trenger vel ikke komme av de eventuelle lyttemessige forskjellene (om noen), men mer handle om teknisk kvalitet når det gjelder holbbarhet ved proffesjonell bruk, og f.eks lav feil prosent, samt gunstige storkunde avtaler, hvor kjennt merket er i slike sammenhenger osv.

Hvordan dette skal passe inn i bruk i hifi sammenheng, der gjerne utstyret står sammenkobblet og blir brukt på en litt annen måte, det er vel en litt annen ting.

Synes det er litt farlig å sette et likhetstegn mellom hva de proffesjonelle ofte velger og hva som er best i praksis. Det finnes vel f.eks en Yamaha monitor høytaler som et godt eksempel på det.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schlumberger Geco Fjordinstrument kjører Meget dyre kabler i sine sesmikk kabler, forøvrig regnet som beste kabler i verden med ekstrem gode 3D bilder.
    Skyldes og kvaliteten siden den fabrikken enda ligger i Norge.
    Eg har jobbet der i mange år, og kan da på bakgrunn av det, si motsatt av det du villeder folk med her på forumet, ved å si dei bruker billige kabler. Dei er nemlig Meget dyre.
    Beklager, jeg trodde vi snakket om høyttalerkabler.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Reknet ikke med det nei.
    2: :lol: Litt for å provesere :lol: Men f.eks vis du kjører europrice kabel, vart den mye bedre etter "innspilling"?
    Jen kan ikke si at mine kabler høres annerledes ut nå enn den dagen de var ny.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interresant lesning i denne tråden som egentlig har sporet villt av.

Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Oversiktlig og lettleselig grunnleggende elektro, anbefales til de som trenger litt "kjøtt på beina" :-D
    Dette innlegget fattet virkelig min interesse og jeg leser så godt jeg kan på linken. Men regnestykket mitt stopper opp da jeg ikke vet hva utgangspenning på min amp er. Med litt vill regning kommer jeg frem til mellom 7,5-30V.

Men er spørsmål til målemafiaen. Når dere snakker om målbare resultater på en kabel så er det frekvensgang det er snakk om vel? Hva skjer med denne dersom man måler full output fra en kraftig amp? En sveip er ikke spesielt krevende for en forsterker.

Når det gjelder innspilling kan jeg ikke skjønne at det skal skje noe uten å forandre strukturen i metallet. Og det skal vel ganske høye temperaturer for å få til.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Det er selfølgelig interessant å lese hva du testet de billige kablene på og hvordan du gjorde det (og hva en som er voksen bruker som refferanse som test personer). Håper virkelig ikke det med 5 minutters testing skal leses bokstavelig med at de bare ble kobblet opp i 5 minutter. Dette fordi en rør forsterker bør vel ikke få frakobblet høytalerlasten med kabelbytte mens den står på , samt at den samme rørforsterkeren trenger vel å nå arbeidstemperatur før den yter sitt beste og man starter lyttingen ....

Riktig utført blindtesting er vel som du er inne på den beste måten å eliminere feil som kan påvirke testresultatet. Spesielt når man skal få ut mer objektive svar med bruk av subjektiv "wetware"....

Valg av "rene" kabler i sånne sammenhenger trenger vel ikke komme av de eventuelle lyttemessige forskjellene (om noen), men mer handle om teknisk kvalitet når det gjelder holbbarhet ved proffesjonell bruk, og f.eks lav feil prosent, samt gunstige storkunde avtaler, hvor kjennt merket er i slike sammenhenger osv.

Hvordan dette skal passe inn i bruk i hifi sammenheng, der gjerne utstyret står sammenkobblet og blir brukt på en litt annen måte, det er vel en litt annen ting.

Synes det er litt farlig å sette et likhetstegn mellom hva de proffesjonelle ofte velger og hva som er best i praksis. Det finnes vel f.eks en Yamaha monitor høytaler som et godt eksempel på det.
    Forsterkeren var varm ja.. gadd ikke slå av da, bare skrudde bryteren til der som det ikke er signal inn, "hvile" stillingen. Og ja vet det alltid skal vere høyttaler tilkoblet under på og av. Men slo den ikke av, bare byttet ledninger.

Poenget var jo bare at det velges gode kabler selv om det "bare" skal gå "tekniske" signaler og kanskje "musikk" signaler vil kreve bedre kabler, eg trur det. Nå er det jo og slik at det er forskjell på folk, noen er flinkere med å skille lyder, om det skyldes bedre hørsel vet eg ikke.
    8-)

Beklager, jeg trodde vi snakket om høyttalerkabler.
    Joda, bare et eksepel på at noen bruker bedre kabler vis det kreves.
    Vil tru god lyd og går under der. 8)
    Viste ikke at Schlumberger lagde høyttalerledninger..

Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jen kan ikke si at mine kabler høres annerledes ut nå enn den dagen de var ny.
    Nei, ok... mulig det passer bedre til ditt anlegg da.. men det viser jo igjen at det er forskjell på kabler.

Admin edit: Ingen grunn til å poste tre innlegg etter hverandre! Postene er slått sammen
    Høyttalere:

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett spørsmål; dere som bruker kabler til flere tusen kroner meteren, bytter dere den interne kablingen i forsterken og høyttalerene også?

Om dere ikke gjør det vil vel en eventuell gevinst bli kraftig redusert...?:!:

Og når det gjelder "innbrenning" av kabler, om dette skulle hatt noen som helst effekt, måtte jo selve atomstrukturen i kablene forandres, og det klarer dere vel ikke??

Ikke for å rakke ned på dere som mener dere kan høre en forskjell, men dere minner meg om de som hele tiden tror de plutselig har vunnet x-antall millioner i ett epost lotteri, eller skal få en hel masse penger bare for å låne bort kontoen sin...:roll:

-my two cents-

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ok... mulig det passer bedre til ditt anlegg da.. men det viser jo igjen at det er forskjell på kabler.
    Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener.
    Det sier vel ikke noe om at det er forskjell på kabler, det sier bare at jeg ikke har hørt noen forandringer i løpet av de årene jeg har hatt mine kabler.
    Det var det jeg skrev i allefall.
    Hva passer bedre til mitt anlegg?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bare et eksepel på at noen bruker bedre kabler vis det kreves.
    Vil tru god lyd og går under der. 8)
    Viste ikke at Schlumberger lagde høyttalerledninger..
    Jeg skjønte heller ikke hva de skulle med lydkabler, men siden du brukte dem som eksempel regnet jeg med at du visste noe om det.

Schlumberger driver med ting som gjør at de trenger komponenter som gjerne skal ha en helt spesiell spesifikasjon, tåler mye og som lages i et lavt antall. Slikt gir en høy pris.

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen mellom dette og høyttalerkabler, her er det ingen spesielle krav - tvert i mot har en bred gruppe av relativt forskjellige kabler vist seg å fungere tilfredsstillende.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal
    Bare ett spørsmål; dere som bruker kabler til flere tusen kroner meteren, bytter dere den interne kablingen i forsterken og høyttalerene også?

Om dere ikke gjør det vil vel en eventuell gevinst bli kraftig redusert...?:!:

Og når det gjelder "innbrenning" av kabler, om dette skulle hatt noen som helst effekt, måtte jo selve atomstrukturen i kablene forandres, og det klarer dere vel ikke??

Ikke for å rakke ned på dere som mener dere kan høre en forskjell, men dere minner meg om de som hele tiden tror de plutselig har vunnet x-antall millioner i ett epost lotteri, eller skal få en hel masse penger bare for å låne bort kontoen sin...:roll:

-my two cents-
    I første omgang er bruk av bedre kabler fordi en ikke vil miste noe i overgangen mellom f.eks forsterker og høyttaler.
    Om atomstrukturen blir forandret er eg ikke kompetent for å si noe om.
    Det er vel en viss forskjell på å tru på det og høre forskjell på kabler?
    Blir vel mer i retning av at dei som ikke har så fintfølende ører, gjør narr av dei med "bedre" hørsel?
    Høyttalere:

Side 26 av 79 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •