Innspilling av høytalerkabel - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 79 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1567
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg blir litt overasket over utdritingsfaktoren i disse svarene
    Ja, eg og..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Mange her på forumet tror at de representerer hele verden. Det at folk har ulik hørsel og evne til å skille lyd virker det ikke som alle her er klar over. Det finnes de som ikke oppfatter at lyd er forvrengt og at man bør dempe den en gang, jo høyere jo bedre skurringen enses ikke. Så har man de som virkelig kan skille på toner, ned til hver en minste detalj.

Det virker som mange av de som har svart deg her tror at fordi de ikke kan det, kan ingen andre det. Dette er like tullete som om jeg skulle påstå at fordi jeg på et tidspunkt ikke kan lese et skilt på en viss avstand så kunne vel ingen andre det heller. På ren moro tok jeg faktisk synstest og gjett hva, skeve hornhinner. Så andre kunne visst noe jeg ikke kunne. Desverre er det ikke like lett med gehør da dette er en sans som kan utvikles/trenes på helt andre måter.

At folk velger å svare deg på en så "utdritende" måte synes jeg er respektløst og unødvendig når du spurte et ærlig spørsmål uten oppfordring til noe "kabeldebatt". Jeg trodde de fleste på forumet her klarte å holde seg for gode til slikt.

Du har kanskje en generell oppfatning fra før av hvor små lyddetaljer du er i stand til plukke opp og skille på. Dersom du har drevet mye med klassiske/akkustiske instrumentet i din oppvekst er det sannsynlig at gehøret ditt skal være utviklet en god del over snittet og du vil kanskje gradvis merke endring.

Når det gjelder innspilling/-brenning av kabler skal vel regelen ikke være ulik den ved innspilling av høytalere. Det tar nok litt tid til de spiller optimalt, men du vil nok ikke kunne skade kablene, slik man kan være uheldig å gjøre med høytalerelementer som får for mye trykk ved førstegangsspilling.

Håper du blir fornøyd med dine nye kabler
    Godt skrevet!
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting som heter Placebo ja. Det er nok godt utbredt blant de som hører forskjell på kabler!

Jeg vil ihvertfall prøve å rasjonalisere dette med å gi en varm og innspilt (tog dere an???! ;D) anbefalning; legg heller pengene i komponenter i stedet.

Jeg sier ikke at man skal bruke lampettledninger, men kjøp kabler som er store nok og har god skjerming. Og ser feite ut!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Ting som heter Placebo ja. Det er nok godt utbredt blant de som hører forskjell på kabler!

Jeg vil ihvertfall prøve å rasjonalisere dette med å gi en varm og innspilt (tog dere an???! ;D) anbefalning; legg heller pengene i komponenter i stedet.

Jeg sier ikke at man skal bruke lampettledninger, men kjøp kabler som er store nok og har god skjerming. Og ser feite ut!
    Enig at en heller bør legge pengene i andre ting, som f.eks en god analog kabel.
    Størrelse har lite med virkeligheten å gjøre. Stor tverrsnitt trenger ikke bety god kabel og omvendt.
    Det er og til dels store forskjeller lydmessig på kabelmerker. Dette høres på et mer seriøst anlegg for dei som nekter.

Dette med å gjøre narr av folk som spør om ting, sier vel mer om personene som driver med dette.
    Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

Noen spørte meg hva merke nrk,bbc og andre bruker, og svaret er som eg har fått vite, at det er samme merke eg kjører, Chord. Høyttaler fabrikken Elac bruker også dette merket i sine dyrere høyttalere. Alle fabrikker bruker ikke billige (dårlige er vel mer riktig) ledninger.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd

Helt enig med deg der.
    Mere viktig å bruke pengene på god elektronikk og heller kjøpe kabler av god tykkelse som har bra skjerming til en grei penge!
    Eller lage egne av tp5 kabel? Har hørt disse, og de var meget bra!

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å flette sammen 4 cat5 kabler skal visstnok være saker ja! Link til dette her:

DIY Cat5 Speaker Cables

Her må man kanskje ut med 200kr i deler bare, så må man flette og mekke de selv. Personlig ville jeg ha lagt de i strømper for å få det litt penere!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Dette med å gjøre narr av folk som spør om ting, sier vel mer om personene som driver med dette.
    Det er jo litt ufint å gjøre narr av folk som tror på alt de ser på Åndenes Makt på TVNorge også, men det er veldig fristende.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at en heller bør legge pengene i andre ting, som f.eks en god analog kabel.
    Størrelse har lite med virkeligheten å gjøre. Stor tverrsnitt trenger ikke bety god kabel og omvendt.
    Det er og til dels store forskjeller lydmessig på kabelmerker. Dette høres på et mer seriøst anlegg for dei som nekter..
    Nekter og nekter... Spørs kanskje litt hva du legger i begrepet "en god analog kabel". Jeg mener en kabel som er i orden, riktig dimmensjonert og skjermet der det er nødvendig og med god kontakt i begge ender kan gå under betegnelsen en god analog kabel. Det at kabelen ikke har spole eller kondensator egenskaper som forstyrrer og ødelegger samspillet mellom de komponentene som skal sammenkobbles er vel en annen egenskap.

Det handler etter min mening ikke om man kan høre forskjeller eller hvor seriøst anlegget er osv, men mer om forståelsen og kunnskapen rundt hva som kan skape disse hørbare forskjellene, og hva en kabel kan/ikke kan gjøre.

Denne tråden handlet vel egentlig om høytaler kabler og (innkjøring av disse) og der finnes det vel få "digitale" (ikke analoge) høytaler kabler som skal overføre store strømstyrker innefor Audio verdenen for å si det slik.

For strømkabler i andre sammenhenger er leder materiale, samlet tverrsnitt og overflate på lederene viktige faktorer, og stabilitet der man har en god ytelse hele tiden er vel også en viktig faktor.
    Disse sammenhengene gjelder av en eller annen grunn ikke når man er i audio verdenen og skal overføre et vekselstrøm signal med spenning*strøm=effekt mellom en effekt forsterker og en høytaler...?

Hvis innkjøring av kabelen hadde vært viktige for å bedre leder og overførings egenskapene, ville det vel også vært målbart og "viktig" når man skal sende strøm gjennom kabler/ledere i andre sammenhenger også... eller?

Det er kanskje noe i at det ikke finnes dumme spørsmål, men det kan finnes dumme svar. (et klokt sørsmå da er kanskje hvis man har en som er dum og en som er klok, hva slags spørsmål og svar kan disse stille og gi hverandre.....? ) Må f.eks ikke et klokt svar fra en med høy faglig kunnskap også legge seg på et nivå som en som ikke har like gode bakgrunns kunnskaper kan kunne forstå, hvis det skal forstås som et svar?

Hva kommer det av at mange som er høyt utdannet innefor elektronikk og akkustikk, musikk, osv ofte trekker på smilebåndet når enkelte i Audio og hifi sammenheng skal velge og uttale seg om ytelsene til kabler, merket og prisen på disse?

Noen spørte meg hva merke nrk,bbc og andre bruker, og svaret er som eg har fått vite, at det er samme merke eg kjører, Chord. Høyttaler fabrikken Elac bruker også dette merket i sine dyrere høyttalere. Alle fabrikker bruker ikke billige (dårlige er vel mer riktig) ledninger.
    Ser du stadig trekker frem at "nrk,bbc og andre bruker" Chord. Hva hvis en i NRK en eller annen gang skulle finne på å bruke en Biltema kabel eller f.eks en kabel som er levert av produsenten av det utstyret de bruker. Blir sendingene dårligere for det? Jeg ville foretrukketat at det ble fred i verden og nyhetsendingene bare bestod av gladnyheter. Blir det det hvis de blir produsert og sendt via biltema kabler?

Logikken for å stadig nevne at slike proffe aktører velger Chord kabling bør vel være at det for disse er det de beste kablene. Vill det f.eks være slik at lydkvaliteten blir dårligere på sendingene og produksjonene med valg av andre fornufig prisede, riktig dimmensjonerte og konstruerte audio kabler. Er det virkelig slik dette virker?

Kjenner du bakgrunnen til NRK sitt valg av Chord kabling? Eller om de eventuellt også bruker andre kabelprodusenter som også leverer kabler som kan gjøre den jobben en elektrisk leder skal gjøre på en like stabil og god måte?

Blir ikke dette nesten som å si at gule (amerikanske) biler er best, fordi det finnes så mange gule taxi-er i New York....

Poenget med denne tråden var vel innspilling eller "innbrenning" av høytaler kabler, ikke hvem som har satt navnet sitt på isolasjonen og termineringene til de elektriske lederene.

Synes i den forbindelse at det er merkelig at man "har" slike innkjørings effekter for kabler i Audio og HIFI verdenen, når man ikke har de samme effektene i andre elektroniske sammenhenger.

Innspilling gjelder vel for komponenter der egenskapene kan og vil forandre seg over tid og ved bruk. Rør i rør-forterkere, og aktivt jobbende elektronikk eller oppheng og membran i høytalere, er vel mer følsomme for en innkjørings periode. (Hvorfor resultatet alltid skal gå mot en bedring (høyere nøyaktighet), vel en annen snodig egenskap innefor Audio sammenheng...)

Kan det med all mystikken rundt audio kabling, muligens ha noe med måten hørselen vår fungerer på, og alle begrensinger og høyst målbare forskjeller man har i akustiske forhold med hodeplassering osv som gjør seg gjeldende?

(Liker å skrive "svarene" mine i spørrende form, for det finnes ikke jo som kjennt ikke dumme spørsmål...)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er jo litt ufint å gjøre narr av folk som tror på alt de ser på Åndenes Makt på TVNorge også, men det er veldig fristende.
    Ja, jo.. men..det er jo et men.. når det ikke kan bevises at dei tar feil og slikt..så mener eg det ikke er noe fint...for tenk om du/dei tar feil da?
    Sier ikke at eg ikke gjer det heller da. 8) Men f.eks her på avforum bør vi heller hjelpe folk enn å gjøre narr av dei. Neste gang kan det vere oss som trenger hjelp.
    Åndenes Makt er jo et annet tema, men heller ikke her kan alt forklares. 8)
    Sorte hull i verdensrommet som kan vere en vei til en annen dimesjon eller et annen galakse, ble jo gjort narr av før, men nå snakker forskere om at det kan vere en mulighet.
    Poenget er jo at prøv å hjelp folk, enn å gjøre narr av dei.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Eleanor]

HTML-kode:
    Hvis innkjøring av kabelen hadde vært viktige for å bedre leder og overførings egenskapene, ville det vel også vært målbart og "viktig" når man skal sende strøm gjennom kabler/ledere i andre sammenhenger også... eller?
    No sier ikke eg at det har noe å sei, Trur ikke det eg, men kan jo holde muligheten litt åpen.
    Det er nok å lodde omigjen et par motstandere i en forsterker og du kan høre det med en gang igjen, og lyden kjem seg etter litt igjen. Det er ikke godt å sei, men forskjellen er der.
    Hva får en høyttaler? berre "vandlig" strøm, slik at alt kan måles? Då burde det jo vert enkelt og ingen spørsmål om "innbrenning".

Når det gjelder dumme spørsmål trur eg du virkelig skjønner min hensikt. Eg håper det for din skyld, så du ikke går under "dum" som du sier. 8)

kabeltyper:
    Ver litt mer seriøs vis eg skal gidde å kommentere første avsnitt.
    Nei, det finnes flere gode kabler. Samme måte som at kongen har BMW som eg liker, så finnes det flere andre gode biler, som Renault,Merse osv..
    Innkjøring på utstyr, blir nemt også av Hegel sjefen, selv om han er skeptisk til dette mener han ivertfall at komponentene bør bli varme.
    Egen nylig erfaring er kondensatorer i en forsterker som var nye.
    Nå vet ikke eg om det skyldes nye loddinger eller kondensatorene, men det hele låt først bra etter noen få timer.

Hørselen vår ja.. Der kan vi lett bli vant til en dårligere spiller f.eks og syns den etter en tid spiller bedre enn den gjorde først.
    Difor tester eg aldrig ting over tid.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrevet av Galnes: "Dette er like tullete som om jeg skulle påstå at fordi jeg på et tidspunkt ikke kan lese et skilt på en viss avstand så kunne vel ingen andre det heller."
    Nå er jo det betydelig enklere å bevise, eller motbevise ganske enkelt ved å fortelle hva som står eller ikke står på det skiltet, eller ??
    Dette er nettopp problemet med kabler, veldig vanskelig å bevise at du hører eller ikke hører forskjell. Selvfølgelig kan eg påstå at eg hører forskjell på 2 forskjellige kabler uten fare for å bli motbevisst. Dersom eg derimot påstår at eg kan lese overskriften på en ukjent avis som eg ikke har sett før, på en avstand av 900 meter.... så er det lett både bevise og motbevise. Ganske enkelt på samme måte som en synstest hos legen, les det som står skrevet dersom du er i stand til det.....
    Hvorfor har eg veldig mange ganger lest kommentarer som : Eg hører forskjell, og behøver ikke å forklare eller bevise det.....
    Fordi at de vet at det er vanskelig å motbevise, eller ?
    Ser at noen her hevder at det kommer "utdritende" svar fra de som mener at det ikke har noen hensikt med innbrenning av kabler. Vil faktisk påstå innlegg som nærmest hevder at det er noe galt med hørsel eller HIFI-komponenter hos de som ikke hører forskjell, også går under kategorien "utdritende" svar !

Et godt råd til dere som hevder at innbrenning av kabler har betydning : Kjøp et par bøker om fysikk og naturfag på nivå 2FY o.l. Når de er lest fra perm til perm, så har dere funnet mange forklaringer på hvorfor innbrenning av kabler ikke har noen betydning (og etterpå kan dere evnt slå den i bordet til den hifi selger som påstår at det har betydning).

Ikke undervurder placebo effekten :Bli full uten alkohol*|* TV 2 Nyhetene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Lovemusikk
    Noen spørte meg hva merke nrk,bbc og andre bruker, og svaret er som eg har fått vite, at det er samme merke eg kjører, Chord.

Hvor har du hørt eller lest dette ?
    Sjekk denne linken :Van Damme
    Iflg web-siden deres så har de b.l.a. BBC og Abbey Road Studio, som kunder/brukere av deres kabler. Og dette er høyttalerkabler som koster under 20 norske kroner pr. meter.....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare "hehe", til tross for at jeg antakelig har en fot i begge leir?

Jeg har faktisk opplevd forskjeller i høyttalerkabelsammenheng, og skal derfor ikke helt avskrive faktum.
    Men da basert på et "worst case" scenario, som de fleste antakelig vil klare å styre unna? Medmindre man bruker lampettledning mellom høyttaler og forsterker.
    Dette tiltross, våger jeg i generell sammenheng, å hevde at ved å bruke noenlunde fornuftige kabler, vil man sjelden / aldri(?) klare å høre forskjeller.
    "Fornuftige", i den forstand som at signalkabler er godt nok skjermet, og at høyttalerkabler har er godt nok tverrsnitt til å bære den aktuelle strømmen.
    Verre er det vel ikke??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom-akustikken vil endre lydbildet "100-1000 ganger mer" enn kabelpåvirkningen (inn-brenning), og det bare om du flytter hodet en noen millimetere. Sikker på at du ikke bare har rørt på deg, når du hørte forskjeller?

Når det gjelder denne tråden, så blir det rimelig dumt å diskutere inn-brenning av kabler, når lydbildet er totalt endret i det du retter deg opp i godstolen for å prøve å registrere forskjellen. Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg syns det er ubehagelig å lytte til musikk med hodet fastskrudd i en skrustikke. Hvem vet, kanskje selve skrustikken påvirker lydbildet mye mer en inn-brenningen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Rom-akustikken vil endre lydbildet "100-1000 ganger mer" enn kabelpåvirkningen (inn-brenning), og det bare om du flytter hodet en noen millimetere. Sikker på at du ikke bare har rørt på deg, når du hørte forskjeller?

Når det gjelder denne tråden, så blir det rimelig dumt å diskutere inn-brenning av kabler, når lydbildet er totalt endret i det du retter deg opp i godstolen for å prøve å registrere forskjellen. Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg syns det er ubehagelig å lytte til musikk med hodet fastskrudd i en skrustikke. Hvem vet, kanskje selve skrustikken påvirker lydbildet mye mer en inn-brenningen?
    Godt poeng:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Skrevet av Galnes: "Dette er like tullete som om jeg skulle påstå at fordi jeg på et tidspunkt ikke kan lese et skilt på en viss avstand så kunne vel ingen andre det heller."
    Nå er jo det betydelig enklere å bevise, eller motbevise ganske enkelt ved å fortelle hva som står eller ikke står på det skiltet, eller ??
    Dette er nettopp problemet med kabler, veldig vanskelig å bevise at du hører eller ikke hører forskjell. Selvfølgelig kan eg påstå at eg hører forskjell på 2 forskjellige kabler uten fare for å bli motbevisst. Dersom eg derimot påstår at eg kan lese overskriften på en ukjent avis som eg ikke har sett før, på en avstand av 900 meter.... så er det lett både bevise og motbevise. Ganske enkelt på samme måte som en synstest hos legen, les det som står skrevet dersom du er i stand til det.....
    Hvorfor har eg veldig mange ganger lest kommentarer som : Eg hører forskjell, og behøver ikke å forklare eller bevise det.....
    Fordi at de vet at det er vanskelig å motbevise, eller ?
    Ser at noen her hevder at det kommer "utdritende" svar fra de som mener at det ikke har noen hensikt med innbrenning av kabler. Vil faktisk påstå innlegg som nærmest hevder at det er noe galt med hørsel eller HIFI-komponenter hos de som ikke hører forskjell, også går under kategorien "utdritende" svar !

Et godt råd til dere som hevder at innbrenning av kabler har betydning : Kjøp et par bøker om fysikk og naturfag på nivå 2FY o.l. Når de er lest fra perm til perm, så har dere funnet mange forklaringer på hvorfor innbrenning av kabler ikke har noen betydning (og etterpå kan dere evnt slå den i bordet til den hifi selger som påstår at det har betydning).

Ikke undervurder placebo effekten :Bli full uten alkohol*|* TV 2 Nyhetene
    Nå spurde vel en om det har noe hensikt, og da bør han få mer sakelige svar en "utdriting" :evil:

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jeg sier bare "hehe", til tross for at jeg antakelig har en fot i begge leir?

Jeg har faktisk opplevd forskjeller i høyttalerkabelsammenheng, og skal derfor ikke helt avskrive faktum.
    Men da basert på et "worst case" scenario, som de fleste antakelig vil klare å styre unna? Medmindre man bruker lampettledning mellom høyttaler og forsterker.
    Dette tiltross, våger jeg i generell sammenheng, å hevde at ved å bruke noenlunde fornuftige kabler, vil man sjelden / aldri(?) klare å høre forskjeller.
    "Fornuftige", i den forstand som at signalkabler er godt nok skjermet, og at høyttalerkabler har er godt nok tverrsnitt til å bære den aktuelle strømmen.
    Verre er det vel ikke??
    Då kan du gå å kjøpe en europrice høyttalerledning og fortell meg etterpå at du syns den er bra. :-D

Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Eg vinkler ikke høyttalere slik at lydbildet blir kun riktig en plass, da er det bedre med mindre vinkling og bredere lydbilde og flere får gleden av lyden. 8)

Admin EDIT: Helt unødvendig å poste tre innlegg etter hverandre, når de kan ligge i samme post.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du forsto hva jeg prøvde å formidle? Det var ikke snevert lydbilde jeg skrev, det var rommets påvirkning (refleksjoner). Hvis du prøver å måle frekvensresponsen med en målemikrofon, så vil du se at den endrer seg drastisk om du bare flytter mikrofonen noen millimetere. Ingen vil samtidig kunne oppleve samme lydbilde i rommet ditt, det er umulig. Og påvirkningen fra rommet vil være ekstremt mye større enn noe kabelbytte. Så lenge du ikke er spikret fast i en nøyaktig posisjon, så kan du umulig påvise at en endring skyldes kabler. Sitter du i tillegg i en stol/sofa med høy rygg, vil påvirkningen være "enorm". Og det bare du flytter hoden noen millimetere frem eller tilbake, for da flytter du et refleksjonspunkt helt opp mot bakhodet.

Edit: skriveleif
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spurde vel en om det har noe hensikt, og da bør han få mer sakelige svar en "utdriting" :evil:
    Ikke så ofte jeg er enig i synspunktene til Lovemusic, men her synes jeg du er Spot On.
    Mange av de selvoppnevnte "hifiekspertene" her inne har en ekstremt ufin måte å skrive innlegg på, og bør gå litt i seg selv når de svarer på måten de gjør. Skulle dere selv komme til skade for å spørre om et eller annet her inne er det ikke så hyggelig å få svar som "Herre gud, hvor dum går det an å bli. Dette står jo i manualen.........."
    Vis litt respekt. Det handler som regel ikke om hva man sier, men hvordan man sier det. De fleste som skriver i disse kabeltrådene har aldri testet selv, men kaster seg på så fort det kommer noen kiipe innlegg. Dette skaper et utrivelig forum. Er det virkelig det vi ønsker å ha ??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner man et innlegg ufint, f.eks med unødvendige personkarakteristikk, så bruk rapport-knappen. En diskusjon om tekniske aspekter, skal ikke resultere i personlige fornærmelser. Moderatorene vil rydde opp i rapporterte innlegg.
    Denne funksjonen er etter min mening alt for lite brukt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du vennligst fortelle hva du anser som "utdriting" i det eg skriver

Det bør faktisk være lov å ha andre meninger her, uten å bli beskyldt for å bedrive "utdriting" !!
    Dersom du skal beskylde meg for "utdriting", så bør du faktisk begrunne det !

Side 24 av 79 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •