Innspilling av høytalerkabel - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 79 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1567
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Feil. Grunnen til at jeg er overbevisst er fordi jeg etter lengre erfaring med hifi selvfølgelig har hørt at det faktisk er forskjell. Å betvile dette er rett og slett dumt fordi da beviser du at du har et problem med en av de punktene jeg nevnte i innlegget over.

At man kan måle forskjeller på kabler tviler jeg heller ikke på, såpass store endriger som noen kabler gjør er jo nødt til å vises visst man måler frekvensgangen!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Feil. Grunnen til at jeg er overbevisst er fordi jeg etter lengre erfaring med hifi selvfølgelig har hørt at det faktisk er forskjell. Å betvile dette er rett og slett dumt fordi da beviser du at du har et problem med en av de punktene jeg nevnte i innlegget over.

At man kan måle forskjeller på kabler tviler jeg heller ikke på, såpass store endriger som noen kabler gjør er jo nødt til å vises visst man måler frekvensgangen!
    Kan du påvise at du hører forskjell på korrekt dimensjonerte høyttalerkabler så dreper du en debatt som har gått siden 1970.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har åpenbart ikke lest hverken denne tråden eller de andre om kabler her. Kan du ikke lese innleggene -- og gjerne noen seriøse artikler om emnet (= ikke reklame fra kabelprodusenter og -selgere)?

Så kan du evt komme tilbake om du har nye fakta å bidra med?

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Kan du påvise at du hører forskjell på korrekt dimensjonerte høyttalerkabler så dreper du en debatt som har gått siden 1970.
    Og ikke minst er det en enorm pengepremie å vinne for den som klarer dette....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Skjønner hvor du vil hen, men lat oss sei at vi har ti stk som måler 100% likt, men dei har forskjellige printplater, typer komponenter,kabler osv.
    Vi vil da høre forskjell selv om dette ikke pr dags dato kan måles.
    Jeg synes det er grunn til å tvile på at noen kan høre forskjellen mellom to komponenter som "måler likt" - gitt at utvalget målinger er foretatt av en ekspert innen feltet, og at lyttingen gjøres blindt.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tror placebo er grunnen til at enkelte mennesker velger å bruke tusenvis av kroner for bedre kabler?
    Folke bruker tusenvis av kroner på kosmetikk som i følge hudleger ikke har noen fortrinn over billige remedier.

Folk bruker tusenvis av kroner på alternativ medisin som så lang ikke har hatt påviselig virkning

Hvorfor er det så vanskelig å tro at audiofile er mennesker, de og?
    Jeg er jo selvfølgelig klar over placebo effekten, men alikevel er jeg ikke i tvil om at det er forskjell på kabler! Forskjellen kan i mange tilfeller være som natt-og-dag. Om forskjellene kan påvises eller ikke blåser jeg en lang marsj i, det viktigste for meg er at jeg oppnår de lydforbedringene jeg søker ved å prøve nye kabler.
    Så du argumenterer for en sak, men bryr deg egentlig ikke?
    Jeg er overbevist om at de som kverrulerer på dette med kabler, enten har dårligere hørsel enn gjennomsnittsmennesket, ikke godt nok stereoannlegg, og sist men ikke minst at de ikke har erfaring med forskjellige kabler på et high end system.
    Hørt dem før...

http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    "6.2 Det er frekt ikke stole på voksne menneskers opplevelser"
    Jeg vil vri litt på dette. Er det frekt av meg å ikke stole på Jehovas vitne når de kommer på døra? Jeg oppfører meg høflig, ja, men har jeg ikke lov til å være kritisk? Religion har det tilfelles med mange ting innen hifi at det ikke lar seg bevise, men også vanskelig lar seg motbevise. Er det ikke da like greit at det finnes noen som stiller spørsmål og er kritisk?
    ...
    "6.4 Dette er ikke noe å diskutere - jeg har hørt det altså er det et fysikalsk faktum"
    Det var vel slik slående selv-innsikt som sørget for at Fritz Moen ble uskyldig dømt...
    "6.6 Du hører ingen forskjell, altså har du dårlig utstyr eller dårlig hørsel"
    Ved å opphøye egen opplevelse til objektiv sannhet ("jeg hører bedre holografi når jeg smører stolen inn med haifinneolje"), så prøver man å rasjonalisere andres motstridende erfaring med at noe er galt hos dem, med utstyret eller gjerne med ørene. Men så lenge man selv benytter en test-metodikk som (i mine øyne) ikke egner seg til å skille skitt fra kanel, så kan man umulig si om ens egen opplvelse er forbundet med lyd.

Det er umulig for leseren å avgjøre hvorvidt person A har gullører og faktisk rapporterer om et reelt fenomen, eller om han bare er pretensiøs eller ønsker veldig sterk at investeringen på 100.000 skal være forsvarlig.

Når naboen får en ny unge, er han objektiv når han sier at det er "verdens søteste unge"? Når han får ny bil, er han objektiv når han sier at "den er uslåelig"?

Det finnes mange spennende eksempler på folk med virkelig dyrt utstyr og (mest sannsynlig) sterk interesse for lyd og hifi som enten mener at dyre kabler er noe tull, eller som mener at det har noe for seg men som ikke greier å påvise forskjell i blindtester.
    Observations of a controlled Cable Test - AVS Forum
    En fyr ved navn Mike Lavigne på AVS Forum (med lytterommet over, jeg har sett påstander om totalkostnad rundt to millioner) gjennomførte nylig en blindtest mellom kabler til $43.000 og $100. Det er interessant at han var overbevist om at denne testen var lett, og at han hele tiden var overbevist om at han hørte forskjeller. Ikke ulikt mange kabel-interesserte her hjemme skue jeg tro?
    "And to cut to the chase, Mike could not identify the Monster from the Opus MM with any accuracy (nor the reverse, which also would have been a positive result if he had been consistently wrong) using our testing methodology. We stopped the test a little less than halfway through, I think we got through 8 A/Bs before we gave up.
    "

"The most interesting part of this turns out not the be the stats, which are telling but meager, but the self-report from Mike that he was sure he'd got 7/7 correct. This is really classic, and very common, overconfidence in the accuracy of subjective perception"
    -k

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt interessant at det skulle gå ann å høre mer i innspillt og lagret musikk (Vinyl, CD, Dat, SACD osv) enn det som lar seg måle/spille inn.....:-?

Hva som er mest "ekte" lyd, kommer vel like mye ann på hva salgs lydsignatur og prefferangser lytteren har, der f.eks det å bruke en rørforsterker som med sin varme klang og matching med musikksmak og høytalere osv kan få frem lytte opplevelsen hos noen.

Det jeg synes er mest oppsiktvekkende i kabel debatter er all overtroen som selv oppegående mennesker synes å være overbevist om.

Hvorfor skal ikke-målbare effekter i hifi kabling som ikke utgjør forskjeller i det elektriske domene, utgjøre forskjeller i det akustiske lyd domenet?

Skjer det noe magisk i det den elektriske energien i kablingen, slik at når energiern omsettes til lydbølger i luft i høytaleren, og sendes mot lyttepossisjonen, blir ikke registrert lyd fra musikk instrumentene gjenskapt i lytterommet?

Er det ikke da mer sansynelig at dette handler om følelser og ikke egentlige leder egenskaper i kablingen. (det mener jeg) Hvorfor skal ikke den følelsestyrte prosseseringen mellom ørene til lytteren, og som også lar seg påvirke av pris og utseende på kabelen også være viktig for godfølelsen ved lytting?
    Synes vel derfor at det også er helt greit at folk betaler mye for kabler de ønsker å bruke selv, men ikke at de tilegger kablene tekniske egenskaper og ytelser som ikke lar seg måle.

Får selv meget gode resultater med Biltema kabler, fordi jeg synes de tilbyr en høy grad av no-nonsens elektrisk ledenede kvalitet.

Den dagen kabel entusiastene f.eks legger mer merke til om kontrabassisten bruker en 1/1 bass med tarmstrenger i stedet for en 3/4 kontrabass med stålstrenger og denne forskjellen i lyden vel og merke ikke kan måles elektronisk, men trylles frem med riktig kabelvalg, da skal jeg også revurdere kabelvalget mitt.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Jaja.. dere får mene hva dere vil og smak er som baken, det vil det alltid vere.
    Dette med at alt kan måles bevises vel aldrig, da noen mener at en ikke hører noe som ikke kan måles og omvendt.

Min meining:

Kabler har noke å sei. Men om det er vits å bruke flere ti talls tusen på dette drar eg i tvil.

natti folkens

Mvh
    Frank
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.. dere får mene hva dere vil og smak er som baken, det vil det alltid vere.
    Dette med at alt kan måles bevises vel aldrig, da noen mener at en ikke hører noe som ikke kan måles og omvendt.

Min meining:

Kabler har noke å sei. Men om det er vits å bruke flere ti talls tusen på dette drar eg i tvil.

natti folkens

Mvh
    Frank
    Påstand fra min side: Kan du påvise at du hører forskjell på kabler så lar forskjellene seg måle. Om de da ikke lar seg måle får vi en ny og festlig debatt om grunnene til dette.

Kan du ikke påvise at du hører forskjell på kabler er det ikke noe poeng i å prøve å forklare hvorfor det finnes forskjeller eller hva forskjellene er. Det blir jo meningsløst?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Påstand fra min side: Kan du påvise at du hører forskjell på kabler så lar forskjellene seg måle. Om de da ikke lar seg måle får vi en ny og festlig debatt om grunnene til dette.

Kan du ikke påvise at du hører forskjell på kabler er det ikke noe poeng i å prøve å forklare hvorfor det finnes forskjeller eller hva forskjellene er. Det blir jo meningsløst?
    Er ikke mulig å måle om en kabel låter dårlig eller bra. Like usansynlig som det går ann å måle om en forsterker eller CD-spiller låter bra. Det er helt andre ting som avgjør om det låter bra enn tekniske spesifikasjoner og målinger. Og ja, jeg har hørt forskjeller på Kabler! :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:
    Hei Frank, ja, men med bruken av et slikt utrykk, er det kanske viktig å få med at smaken er delt og ikke bare baken......:roll: ;-)

Det omvendte av "at en ikke hører noe som ikke kan måles" er vel at man hører det som kan måles. Er ikke så sikker på om det stemmer.....

At man kan høre noe som ikke kan måles kan vel godt stemme, utfra måten hørselen vår er byggd opp på. Noen kaller ved det innbilning eller plasebo også, men dette trenger vel ikke bare være neggativt i hifi sammenheng i praksis, bare man ikke kaster all logikk og for mye penger ut i uvitenhet om dette fenomenet.

Beviset for at man kan måle hva som skjer i kabler er vel at i inspillt og digitalisert musikk vil det pr deffinisjon være klare måledata i kilden å gå ut i fra.
    Børr ikke være så vanskelig å sammenligne de elektriske egenskapene og eventuelle avvik på effekt forsterker utgang til høytaler terminaler.

Min meining:

natti folkens

Mvh
    Frank

Hva som skjer i lytterommet med det oppkobblede utstyret i høytalerene, rom akkustikk, og mellom ørene til lytteren, det er vel en litt annen ting.

Signal og høytaler Kabler har helt klart noe å si, hvis man baserer seg på hifi komponenter som trenger å få overført signalene via kabling.... Hvordan bruken av riktig dimmensjonerte kabler i forskjellige pris klasser med div design av utseende er i stand til å forandre slutt resultatet av lyden i lytterommet, det er vel en helt annen sak.

Lyden det lyttes til vil jo i alle tilfeller bli prossesert i hjernen til lytteren, og utfra det er det vel ikke utenkelig at pris, design og eierglede for kablene kan spille inn.

Problemet er vel bare å få kabel entusiastene til å inse denne delen av kabel debatten, da det kan være en fare for å ta bort noe av godfølelsen for div kabel investeringer også.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er ikke mulig å måle om en kabel låter dårlig eller bra. Like usansynlig som det går ann å måle om en forsterker eller CD-spiller låter bra. Det er helt andre ting som avgjør om det låter bra enn tekniske spesifikasjoner og målinger. Og ja, jeg har hørt forskjeller på Kabler! :-)
    Er du sikker på at det ikke går ann å måle om en forterker eller CD spiller låter bra utfra div målinger?

Husker fra tidligere da jeg abonerte på det danske High Fidelity bladet, der de stadig viste målinger for andelen harmoniske overtoner for div utstyr. Synes slike målinger stemmer meget bra for hvor ørevennlig utstyret spiller. Har aldri sett slike målinger for kabler i de frekvens områdene man har med å gjøre i audio sammenheng.

Synes egentlig det vitner om en del uvitenhen å sammenligne passive kabler med aktivt jobbende elektronikk. det blir nesten som i bilverdenen å sammenligne kjøreegenskapene med forskjellige dekk, når bilen står parkert i et parkeringshus vs en bil som kjører på bane.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg har aldri påstått at en kan måle om en kabel låter dårlig eller bra. Jeg påstår bare at hørbare forskjeller kan måles.

Og igjen og igjen og igjen: Kan du påvise at du hører forskjell på kabler så er debatten over en gang for alle. Så og si alle skeptikere mister sine argumenter om det i blindtest kan påvises at tilstrekkelig dimensjonerte kabler kan skilles fra hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino hadde vel en test i referansekinoen deres for en stund siden, der hvem som helst kunne komme og ta med kablene sine for testing.
    Dette var blindtestet visst jeg ikke husker helt feil.
    Konklusjonen var vel den at det faktisk var forskjell på kabler, men at høy pris ikke nødvendigvis gjorde kabelen noe bedre...

Ta en nordost høytalerkabel og blindtest denne mot en standard tjukk monster kabel. Klarer man ikke å høre forskjell på disse selv med en blindtest, så mangler man enten godt gehør eller ordentlige komponenter i anlegget.
    DET ER IKKE MULIG Å IKKE HØRE FORSKJELL, nemlig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET ER IKKE MULIG Å IKKE HØRE FORSKJELL, nemlig...
    Oi... dette var bastante ord, hvis det du sier her kategorisk korrekt så hadde det vel ikke vært noen debatt. Testene i Hjemmekino sine lokaler er ikke dokumentert og heller ikke lagt opp på en "korrekt" måte, ergo vi har ingen grunnlag for vurdere den testen som det ene eller det andre.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff dere grunnleggende kunnskaper før dere begynner å synse. Les innleggene i tråden, så dere slipper å gjenta påstander som er tilbakevist tidligere.

All hørbar lyd kan måles. Hvordan mennesker oppfatter lyd, kan derimot ikke måles -- det er noe som foregår inne i menneskers hoder. Lyd som fysisk fenomen og lyd som sanseinntrykk er to forskjellige ting.

At et menneske har inntrykk av å høre noe, betyr ikke at dette inntrykket har en enkel, fysisk årsak. Det betyr at dette mennesket tolker inntrykkene det får. At man "hører" noe, behøver altså ikke å bety at dette lydfenomenet eksisterer rent fysisk. Det man "hører" er en tolkning, ikke bare av et fysisk fenomen, men av et fysisk fenomen opplevd i en spesiell setting.

Eksempel: Spilles det "skummel" musikk på en film, mens en mann i frakk går bortover en gate, "ser" vi kanskje en forbryter eller spion. Spilles det romantisk musikk til de samme bildene, "ser" vi kanskje en mann på vei til kjæresten. I tillegg til musikken vil det vi har sett tidligere i filmen påvirke tolkningen vår, og det som skjer senere i filmen vil påvirke den opplevelsen av scenen vi sitter igjen med til slutt.

Sånn er det med lyd også: Det er mange andre inntrykk enn lydbølgene som påvirker opplevelsen og tolkningen.

Derfor vil mange, f.eks., høre forskjell på høyttalerkabler uten målbare forskjeller, om de forventer å høre en forskjell -- mens ingen så langt har hørt forskjell på slike kabler i kontrollerte tester. Derimot har folk kunnet beskrive forskjeller på samme kabel i tester der de har trodd at de hørte ulike kabler.

PS:
    Om noen enda en gang vil gjenta at kontrollerte tester blir ødelagt av dårlig utstyr som "kamuflerer" lydforskjeller, gjentar jeg til gjengjeld at slike tester bl.a. er utført av svært anerkjente hi-fi-produsenter, med utstyr få av debattantene her har råd til. Mens enkelte av dem som har uttalt seg skråsikkert om slik "kamuflering" her, sitter på ganske ordinært utstyr, etter deres egne opplysninger på forumet å dømme.

Arrangementer som det Hjemmekino, og enkelte hi-fi-forretninger har arrangert, har ingenting med "tester" å gjøre. Det er svært lett å forklare hvorfor folk hører det de ønsker å høre under slike omstendigheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    .
    Derfor vil mange, f.eks., høre forskjell på høyttalerkabler uten målbare forskjeller, om de forventer å høre en forskjell.
    Nå er jeg ikke uenig i resomanget ditt, men det er målbar forskjell på kabler. Skal vi tro ABX-testene og vitenskap angående hørsel så er differansene så små at dem ikke er hørbare.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nå er jeg ikke uenig i resomanget ditt, men det er målbar forskjell på kabler. Skal vi tro ABX-testene og vitenskap angående hørsel så er differansene så små at dem ikke er hørbare.
    Det kan være målbare forskjeller. Det kan også være hørbare forskjeller -- men disse er i såfall målbare.

Hele poenget er at de forskjellene noen kabelprodusenter, selgere og kabelnisser mener å høre, ikke er målbare -- og følgelig heller ikke hørbare i fysisk forstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff dere grunnleggende kunnskaper før dere begynner å synse. Les innleggene i tråden, så dere slipper å gjenta påstander som er tilbakevist tidligere.

All hørbar lyd kan måles. Hvordan mennesker oppfatter lyd, kan derimot ikke måles -- det er noe som foregår inne i menneskers hoder. Lyd som fysisk fenomen og lyd som sanseinntrykk er to forskjellige ting.

At et menneske har inntrykk av å høre noe, betyr ikke at dette inntrykket har en enkel, fysisk årsak. Det betyr at dette mennesket tolker inntrykkene det får. At man "hører" noe, behøver altså ikke å bety at dette lydfenomenet eksisterer rent fysisk. Det man "hører" er en tolkning, ikke bare av et fysisk fenomen, men av et fysisk fenomen opplevd i en spesiell setting.

Eksempel: Spilles det "skummel" musikk på en film, mens en mann i frakk går bortover en gate, "ser" vi kanskje en forbryter eller spion. Spilles det romantisk musikk til de samme bildene, "ser" vi kanskje en mann på vei til kjæresten. I tillegg til musikken vil det vi har sett tidligere i filmen påvirke tolkningen vår, og det som skjer senere i filmen vil påvirke den opplevelsen av scenen vi sitter igjen med til slutt.

Sånn er det med lyd også: Det er mange andre inntrykk enn lydbølgene som påvirker opplevelsen og tolkningen.

Derfor vil mange, f.eks., høre forskjell på høyttalerkabler uten målbare forskjeller, om de forventer å høre en forskjell -- mens ingen så langt har hørt forskjell på slike kabler i kontrollerte tester. Derimot har folk kunnet beskrive forskjeller på samme kabel i tester der de har trodd at de hørte ulike kabler.

PS:
    Om noen enda en gang vil gjenta at kontrollerte tester blir ødelagt av dårlig utstyr som "kamuflerer" lydforskjeller, gjentar jeg til gjengjeld at slike tester bl.a. er utført av svært anerkjente hi-fi-produsenter, med utstyr få av debattantene her har råd til. Mens enkelte av dem som har uttalt seg skråsikkert om slik "kamuflering" her, sitter på ganske ordinært utstyr, etter deres egne opplysninger på forumet å dømme.

Arrangementer som det Hjemmekino, og enkelte hi-fi-forretninger har arrangert, har ingenting med "tester" å gjøre. Det er svært lett å forklare hvorfor folk hører det de ønsker å høre under slike omstendigheter.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele poenget er at de forskjellene noen kabelprodusenter, selgere og kabelnisser mener å høre, ikke er målbare -- og følgelig heller ikke hørbare i fysisk forstand.
    Hva mener du ikke målbare? Nå skal jeg ikke begi meg ut på hva kabelentusiaster hører eller ikke hører, men det er utført flere tester av kabler som sier det er forskjell, men dem er langt unna hørbare. Altså for meg er så er det ikke snakk om hva som er målbart, bare hørbart eller ikke hørbart.

Edit: Hvis det er snakk om målbart i forhold til menneskets hørsel så er jeg enig med deg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er hvertfall helt sikkert!!!
    I stedet for å legge f.eks 5000 i høytalerkabler,så er du mye bedre tjent med å legge 5000 ekstra i enten høytalere eller forsterker!!!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 21 av 79 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •