Innspilling av høytalerkabel - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 79 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1567
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Du skriver dette bare for å diskutere, ikke sant? Hva er det egentlig du sier her, knutinh. At Lovemusikk ikke har lov til å kjøpe kabler på den bakgrunnen han oppgir? At den erfaring som ligger hos ekspertisen han velger å stole på ikke holder? At det ekspertene bygger sine vurderinger på ikke duger? Eller at du kjenner få semi-proffe musikere? Jeg finner ingen konklusjon.

Det ser ut som om metoden kveler analysen med det resultat at resultatet uteblir. Antar du har hissa på deg mye folk opp gjennom tida og kanskje er det nødvendig for din egen trivsel. Men det hadde vært greit å få tak i innholdet i innleggene dine, dersom der er noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hva er det egentlig du sier her, knutinh.
    Han sier at påstander uten belegg er null verdt.

Dette er en lang tråd om å gjennomskue sludder. På slutten av denne tråden kommer Lovemusikks innlegg, som vanskelig kan tolkes på annen måte enn at vi må tro på sludderet uten å stille kritiske spørsmål, så lenge noen med antatt autoritet, men uten hverken argumenter eller bevis, går god for sludderet.

knutinh påpeker dette på en grei måte.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk

Men ellers ser eg på forumet her, og andre forum at musikere sier at f.eks forsterker X er best lyd i, da den lyden er mest "ekte".
    Så er det mange/noen som seier at nei dei har ikkje peiling (eller kanskje ikkje så klart) ,men på kva grunnlag kan disse folka som hører instrumenta gjennom hi-end, sei at dei har meir peiling en musikere??
    Blir ikkje det som at eg kan sei at eg har meir peiling på romfart en f.eks Nasa, fordi eg har sett masse om det på tv?
    Har du noen gang hørt din egene stemme via et lyd opptak?

Synes du lyden høres helt ut som du selv oppfatter deg selv, og hørtes og det mer/mindre ekte ut med andre valg av høytaler kabler?

Er vel enig i at musikkere vet hvordan sitt instrument høres ut når vedkommende spiller på det, men er ikke så sikker på at de alle musikkere vet så mye om resten av teknologien og signal kjeden frem til det spilles av i lytterommet og lyttes i sweet spot.

En musikker legger vel oftere merke til teknikken til den som spiller, og vet litt mer om vanskelighetsgraden ved fremførelsen osv, fremfor den teknikken vi diskuterer her i forumet. Er derfor ikke så sikker på at musikkere hører etter helt de samme tingene som en "HIFI nerd" hører etter.
    En musikker er vel skjeldent i sweet spot i et stereo oppsett når vedkommende spiller, er det ikke nettop i sweet spot man må være for å bedømme lyden i et hifi oppsett?

Kjenner også noen musikkere og vet litt hvordan de prioriterer sitt musikk anlegg. Er derfor ikke enig i din grad av forståelse rundt musikkeres valg av høytaler kabler

Etter min mening og erfaring er kablingen er noe av det som betyr minst, bare de er dimmensjonert riktig i forhold til oppgaven.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    En annen ting som er viktig med kablene, og det gjelder billig som dyr.
    Er at utgangsterminalen på forsterkeren får samme høyde som inngangsterminalen på høytaler.
    Tenk dere hevert prinsippet med en slange med vann.
    Vi ønsker ikke at elektronene skal måtte arbejde seg i oppoverbakke mot en stativhøytaler, med fare for tilbakefall mot forsterker.
    Da er det viktig å få forsterker opp på hylle.
    Samtidig vil en høytmontert forsterker med gulvstående høytalere og terminaler nede gi motsatt effekt.
    Elektronene hoper seg opp ved innganger til høytaler, og det blir uryddig oppsett.

Samme gjelder forøvrig for selve strømminttaket på forsterker.
    Så stikkontakt, forsterker og høytalerterminal bør være på linje.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke flere av produsentene av kabler produserer kabler som blodårene våres.
    Når blodet skal opp fra foten, er det veneklapper som hindrer blodet å strømme tilbake ned i foten, og det arbejdes hele tiden mot hjertet. Uten fare for tilbakefall.

Jeg mener det er et marked for elektron-klappe-kabler, særlig for de som spiller med stativhøytalere, men også for center og bakkanaler.
    En morsom betrakning der, men analogien til vann og hevert prinsippet faller litt gjennom når man tenker på at en høytaler kabel er en toleder. Dvs at når kabelen er "fyllt opp" og blir en "lukket krets" med høytaleren og går opp/ned til/fra mellom terminalene, blir trykkforskjellene utlignet.

Prinsippet med vene-klapper fungerer vel dårlig i vekselstrøm drift av en høytaler, (man vil vel at bass elementet ikke bare skal jekkes ut av høytaleren?) men man har jo ofte en likerretter bro i forsterkeren der man trenger likestrøm og et "trykk reservoar" i ladelyttene, men det kan vel kanskje likeretteren mer sammenlignes med hjerteklaffene.....

Nå er vel egentlig ikke veneklappene der for å overvinne gravitasjons kraften, men for å sikkre at blodstrømmen grå en vei som en stor passiv pumpe. De menneskene som oppholders seg i vektløs tilstand i rommet trenger også veneklaffer for å få blodsirkulasjon i beina for å si det sånn, og veneklaffene virker sammen med hjertets trykk variasjon og eventuelle andre muskel bevegelser i disse ektremitetene.

Når det gjelder innspilling/innbrenning av kabler, så er vel det noen av de samme effektene som veneklaffer noen ønsker å oppnå, når de mener at man får forskjellig retning på kabelen etter innspillning...?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    ...Med kablene orientert øst-vest, får elektronene en kvantemekanisk medvind når de går den ene veien - men får en tilsvarende kvantemekansik motvind når strømmen snur (vi snakker vekselstrøm også i signalkabler, må vite). Avhengig av om elektronene går med eller mot jordrotasjonsretningen.
    Kvantemekanikk og høytaler kabler? :shock:

Ut fra bølge-partikkel dualitet viser vel f.eks dobbelt spalte forsøk at elektroner kan oppføre seg både som bølger og partikler avhengig om man måler på dem eller ikke....

Kanskje det er derfor det er så vanskelig å måle de hørbare forskjellene på kabling.... :-D

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Han sier at påstander uten belegg er null verdt.

Dette er en lang tråd om å gjennomskue sludder. På slutten av denne tråden kommer Lovemusikks innlegg, som vanskelig kan tolkes på annen måte enn at vi må tro på sludderet uten å stille kritiske spørsmål, så lenge noen med antatt autoritet, men uten hverken argumenter eller bevis, går god for sludderet.

knutinh påpeker dette på en grei måte.
    Synes du oppsummerer dette på glimrende måte her Fahnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hva er det egentlig du sier her, knutinh. At Lovemusikk ikke har lov til å kjøpe kabler på den bakgrunnen han oppgir?
    Jeg skal stå inne for det jeg sier. Dersom du bevisst feiltolker mine innlegg eller har vansker med å lese det jeg skriver så kan jeg vanskelig ha ansvar for det?

Det burde være opplagt for alle lesere at Lovemusikk må få gjøre akkurat som han/hun måtte ønske for min del, men at jeg anser det som ærlig og fair å kritisere standpunktene Lovemusikk lufter på et offentlig forum når jeg er uenig.

Lovemusikk sa "Blir ikkje det som at eg kan sei at eg har meir peiling på romfart en f.eks Nasa, fordi eg har sett masse om det på tv?". Hvis man bruker din rare logikk så burde du også kritisere ham for å prøve å "nekte meg" å bruke billige kabler? Eller gjelder din moralske harme bare en vei?
    At den erfaring som ligger hos ekspertisen han velger å stole på ikke holder? At det ekspertene bygger sine vurderinger på ikke duger? Eller at du kjenner få semi-proffe musikere? Jeg finner ingen konklusjon.
    Jeg sier at det er god grunn til å være kritisk til konklusjonene til kommersielle aktører, uansett hvor mange sannhetsvitner vedkommende måtte finne.

Jeg sier at det er god grunn til å være nysgjerrig på verdens beskaffenhet og skaffe seg egne erfaringer i stedetfor å lytte blindt til andre.
    Det ser ut som om metoden kveler analysen med det resultat at resultatet uteblir.
    For kabler så er den foreløpige konklusjonen veldig grei: På tross av mange sterke påstander så kjenner man ikke til tester som sannsynliggjør at eksotiske/dyre kabler gir noen hørbare fordeler utover rimelige kabler basert på enkel fysikk. Det betyr ikke at ikke slike forskjeller kan finnes, men man har så langt ikke greid å påvise dem. Det er helt greit å tro at slike forskjeller finnes likevel, akkurat på samme måte som jeg tror at det er håp for menneskeheten, men ingen av delene kan såvidt jeg vet bevises per i dag.
    Antar du har hissa på deg mye folk opp gjennom tida og kanskje er det nødvendig for din egen trivsel. Men det hadde vært greit å få tak i innholdet i innleggene dine, dersom der er noe.
    Jeg får omtrent like mange hat-meldinger som jeg får positive meldinger. Jeg tolker det dithen at jeg er opptatt av et kontroversielt tema, og tar meg ikke mer nær av å bli kjeftet opp på nordnorsk sent på natta av "journalister" i Norsk hifi-presse, enn jeg blir av å få klapp på skulderen for saklighet. Objektivitet er vanskelig og vi har alle en tendens til å vurdere de vi i utgangspunktet er enige med som "saklige og objektive", mens vi oppfatter de vi er uenige med som "synsere uten innhold". Det er en utfordring.

Har du sett den lange posten min om hifi-kabler?

http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

-k

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg skal stå inne for det jeg sier. Dersom du bevisst feiltolker mine innlegg eller har vansker med å lese det jeg skriver så kan jeg vanskelig ha ansvar for det?

Det burde være opplagt for alle lesere at Lovemusikk må få gjøre akkurat som han/hun måtte ønske for min del, men at jeg anser det som ærlig og fair å kritisere standpunktene Lovemusikk lufter på et offentlig forum når jeg er uenig.

Lovemusikk sa "Blir ikkje det som at eg kan sei at eg har meir peiling på romfart en f.eks Nasa, fordi eg har sett masse om det på tv?". Hvis man bruker din rare logikk så burde du også kritisere ham for å prøve å "nekte meg" å bruke billige kabler? Eller gjelder din moralske harme bare en vei?

Jeg sier at det er god grunn til å være kritisk til konklusjonene til kommersielle aktører, uansett hvor mange sannhetsvitner vedkommende måtte finne.

Jeg sier at det er god grunn til å være nysgjerrig på verdens beskaffenhet og skaffe seg egne erfaringer i stedetfor å lytte blindt til andre.

For kabler så er den foreløpige konklusjonen veldig grei: På tross av mange sterke påstander så kjenner man ikke til tester som sannsynliggjør at eksotiske/dyre kabler gir noen hørbare fordeler utover rimelige kabler basert på enkel fysikk. Det betyr ikke at ikke slike forskjeller kan finnes, men man har så langt ikke greid å påvise dem. Det er helt greit å tro at slike forskjeller finnes likevel, akkurat på samme måte som jeg tror at det er håp for menneskeheten, men ingen av delene kan såvidt jeg vet bevises per i dag.

Jeg får omtrent like mange hat-meldinger som jeg får positive meldinger. Jeg tolker det dithen at jeg er opptatt av et kontroversielt tema, og tar meg ikke mer nær av å bli kjeftet opp på nordnorsk sent på natta av "journalister" i Norsk hifi-presse, enn jeg blir av å få klapp på skulderen for saklighet. Objektivitet er vanskelig og vi har alle en tendens til å vurdere de vi i utgangspunktet er enige med som "saklige og objektive", mens vi oppfatter de vi er uenige med som "synsere uten innhold". Det er en utfordring.

Har du sett den lange posten min om hifi-kabler?

http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

-k
    For å ta dette først:

Det som kanskje ikke er like innlysende er at mennesket er et utrolig dårlig måleinstrument. Vi har overlevd og utviklet oss på bakgrunn av å unnslippe sabeltanntigre og å høre kvinner i nød, ikke ved å analysere 0.5dB nivåvariasjon mellom høyre og venstre kanal.

Sikker på det? Før i tiden måtte en analysere hvor en lyd kom fra i støyen av f.eks Klipper, fjell, en foss, elv eller fuglekvitter og lignende.

Nå gadd eg ikke lese alt så det er sagt.

Når det gjelder å teste hva som helst av lydprodukter, så her er et eks på at eg mener en ikke må teste over lang tid.
    Eg måtte sende inn en nyinnkjøpt cd-spiller. Så da koblet eg opp dvd-spilleren, og fusj å fei kor dårlig da var.
    Etter en tid kom dette seg.. Og etter enda en tid, spilte den slett ikkje så gale den.
    Da eg fikk igjen cd-spilleren skjønte eg at dvd spilleren var elendig igjen.
    Hjernen er skummel sånn. Den venner seg til lyden over tid, til en viss grad.

Når en får en noelunde bra kabel så trur eg ikke forskjellene er så store nei.
    Men f.eks for meg, var ikke europrice kablene brukendes til lyd, med skrikendes og skjerende lyd. Gikk i bosset (søppla) etter 5 minutter.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn går nu dagan.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehhe... I like....håper det kommer maaaaange flere slike dager!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det? Før i tiden måtte en analysere hvor en lyd kom fra i støyen av f.eks Klipper, fjell, en foss, elv eller fuglekvitter og lignende.
    I dag brukes vel hørselen også til å varsle om fare fra omgivelsene osv selv om det vel mer er for å hindre at man uforvarende havner i grillen på en Scania og ikke for å unngå rovdyr som (kaptein)sabeltanntigre..... Synes f.eks motorsaga straks virker mindre farlig i det man tar på hørselvernet, for å så det sånn....

Ellers så er det ikke bare med nivå forskjeller man hører hvor lyder kommer fra, men også fasen/tidsforskjellen som lyden treffer de to ørene med, samt øremuslingens påvirkning osv for lokalisering i høyden. Bytt om +- på en av høytalerene for å snu fasen 180 grader, så vil godt deffinerte lydsener forvandles til noe helt annet, uten at nivå forskjellene nødvendig vis påvirkes på annen måte enn ved div. utfasinger.

0,5 db er en meget liten hørbar forskjell, og det er vel ikke usansynelig at man har et så stort avvik i følsomhet mellom ørene i enkelte frekvenser fra før, for ikke å snakke om akustikk og andre forhold i lytteromet

Har "giddet" å lese knutinh sin tråd tidligere, og synes det er mer god og riktig kunnskap der enn det jeg ser i andre tråder her i forumet.....

Når det gjelder å teste hva som helst av lydprodukter, så her er et eks på at eg mener en ikke må teste over lang tid.
    Eg måtte sende inn en nyinnkjøpt cd-spiller. Så da koblet eg opp dvd-spilleren, og fusj å fei kor dårlig da var.
    Etter en tid kom dette seg.. Og etter enda en tid, spilte den slett ikkje så gale den.
    Da eg fikk igjen cd-spilleren skjønte eg at dvd spilleren var elendig igjen.
    Hjernen er skummel sånn. Den venner seg til lyden over tid, til en viss grad.

Når en får en noelunde bra kabel så trur eg ikke forskjellene er så store nei.
    Men f.eks for meg, var ikke europrice kablene brukendes til lyd, med skrikendes og skjerende lyd. Gikk i bosset (søppla) etter 5 minutter.
    Ja tilvenning er vel en del av hifi verdenen man kanskje ikke helt tar på alvor eller har forstått skikkelig. Lytte-tretthe er vel kanskje en av disse effektene man får hvis noe er mer alvorlig galt enn at det er lett å bli tilvendt lydsignaturen.
    Synes mange ganger at "førsteinntrykket" jeg får av å lytte til anlegget etter å ha vært borte fra det en god stund, og gjerne hørt mye annet av utstyr i mellomtiden er en ganske nyttig opplevelse når man tenker kabel debatt.

Synes ellers det var litt dumt du "bosset" de europris kablene dine. De måtte jo være et godt bevis på at det er store forskjeller på kabler, selv om kobber er kobber og tror neppe europris har ifisert kablene lydmessig på annet enn påvirkning i psykoakustikk området...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kjem vel kvalitet og prisen inn å gjer sitt. Ikkje dermed sakt at en kabel til 300.000 er best kontra en til 2000.
    Nei, den var soleklar boss! Skulle heller sittet uten ledninger.
    Du trur det ikke før du hører det 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kjem vel kvalitet og prisen inn å gjer sitt. Ikkje dermed sakt at en kabel til 300.000 er best kontra en til 2000.
    Nei, den var soleklar boss! Skulle heller sittet uten ledninger.
    Du trur det ikke før du hører det 8)
    tror du da dette gikk på de rent elektriske egenskapene eller har en elektrisk leder musikalske egenskaper?

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant skal sies at jeg ikke har lest alle innleggene i denne tråden men ønsker å komme med en ytring okke som.

Så vidt meg bekjent så overfører ikke høyttalerkabler lyd. ( hvis jeg tar feil her er det bare å bemerke)

Det som derimot overføres er strøm fra forsterkeren ved noe jeg regner med er varierende spenningsnivåer.

Etter hva jeg har lært om strøm/spenning er det altså kabelens strømføringsevne, motstand og kapasitans som vil være avgjørende for variasjoner fra det som forsterkeren sender ut til det som mottas i enden hvor høyttaleren er.

Kabler til høyttalere er vel normalt ikke så lange at det vil være noe særlig motstand eller kapasitansvirkning i disse at det skulle bety noe for strømmen de skal føre.

Det jeg mener er følgende: hvis kabelens tverrsnitt er tilstrekkelig til å overføre den strømmen som forsterkeren sender ut skulle det ikke bety noe som helst hvilken kabel du bruker for å overføre denne strømmen. Langt mindre at noen skal kunne høre forskjell i lyden på to like lange kabler med tilsvarende tverrsnitt og samme metall (tenker her på kobber)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kablar

Dette hende ein gong for lenge lenge sidan, i et land langt langt vekke der Prins Kablar regjerde.

Pris Kablar fann ein dag ut at han tykte vattnet vart mer helsebringande om det blei servert av unge jomfruar med blondt hår. Pris Kablar sendte ut budt i landet sitt, og dei rettroande landsmennene vart samde i at budskapet var klokt og retteleg.

Sidan den gang har alltid blonde jomfruar servert vatten i landet lang langt vekke, og dei tykkar dei er ved bedre enn helse no enn tidligare.

Slik er det med den saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om en del folk ikke oppfatter digitalisert lyd som et vanlig datasignal og elektrifisert lyd som vanlig støm.. Og mener at forseggjorte kabler må til for å yte signalet rettferdighet..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta dette først:

"Det som kanskje ikke er like innlysende er at mennesket er et utrolig dårlig måleinstrument. Vi har overlevd og utviklet oss på bakgrunn av å unnslippe sabeltanntigre og å høre kvinner i nød, ikke ved å analysere 0.5dB nivåvariasjon mellom høyre og venstre kanal."

(jeg har merket teksten du siterte fra meg)

Ja, mennesket er ganske god til å plukke ut "relevant" informasjon type "sabeltanntiger lusker i busken bak oss, mens regnet plasker overalt rundt oss". Det er opplagt at de individer som var god til slikt hadde en fordel kontra de som ikke var det, og så har vel evolusjonen formet oss deretter.

Det å spesifisere at en tone er 0.5dB sterkere enn en annen, eller å oppfatte forskjellen mellom 16 og 18 bit ADC er veldig langt unna det å høre sabeltanntigre (eller andre ting jeg kan komme på som er viktig for å føre arten videre), og derfor er det kanskje ikke så rart at evolusjonen ikke har spandert på oss bedre evner enn den har.

Måleinstrumenter trenger ikke å følge slike "økonomiske" prinsipper, de er stort sett begrenset av fysikken rundt oss, og vår forståelse av den. En ting jeg ikke forstår med audiofile er at mange sammenligner menneske og maskin på maskinens premisser: monofone kurveformer. Man ønsker på død og liv at mennesket skal være i stand til å nyttiggjøre seg 24bit ADC/DAC, og graver opp alle mulige tynne argumenter for det. Hvorfor? Hvis man ønsker å vise hvor fantastisk hørselen er så hadde det i mine øyne (ører?) vært enklere å se på menneskets evne til å lytte 3-dimensjonalt, og prosesseringen vi gjør i hjernen for å forme modeller og følelser ut fra det vi hører.

-k

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydonen
    tror du da dette gikk på de rent elektriske egenskapene eller har en elektrisk leder musikalske egenskaper?
    Er vel gjerne en kombinasjon.. Samme som en må velge komponenter og printplater i forsterkere osv.
    Lydforskjellene er der, ingen tvil om det.
    Trur det er vanskelig å måle lydforskjeller i f.eks flere like motstandere, men lyden er forskjellig. Dette gjelder og kablene.
    Kan det ikke måles er det ingen forskjell sier noen.
    Trur det blir for enkelt å sei da, men dei må gjerne gjere det, for det er de som går glipp av gode kabler.
    Høyttalere:

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydforskjellene er der, ingen tvil om det.
    Dokumentasjon/kilde? Eller er det noe du _tror_?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Dokumentasjon/kilde? Eller er det noe du _tror_?
    Veit , ikkje trur.
    Du kan ikkje måle å sei det ikkje er forskjell på måling, så er det ikkje forskjell på lyden heller.
    Det blir berre tåpelig.

Hadde det vert så enkelt ville vi hatt bruk for mange typer høytalere,forsterkere osv? Svaret er Nei meiner eg.
    F.eks ti forskjellige merker som måler likt, men ingen er like. Forklar det?
    Høyttalere:

Side 19 av 79 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •