Innspilling av høytalerkabel - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 79 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1567
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Om man snurrer høyttalerkablene rundt andre kabler, blir ikke lyden rett, men spiralformet.
    Du snakker om surround nå ikke sant? :roll:

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle veit jo innerst inne at innspilling ikke er reversibelt, så her må du nok kjøpe deg nye kabler, ja..

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Du snakker om surround nå ikke sant? :roll:
    Her er det snakk om SNURRound. Amatør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan Kablene være sprengt ???

Lurer på om kablene mine er sprengt , eller tette ??
    Kan det være dårlig inspilling , eller elendig kvalitet på musikken som ble spilt under inspilling av kablene. Har prøvd å bytte om kablen ,fra høytaler til forsterker , og skreudd opp volumet for blåse ut det som gjør at de tettes.
    Ingenting nytter .
    Noen som har flere gode forslag. Kunne kanskje prøvd sentrifugen i vaskemaskin ,men da blir vel all musikken sleng kun til ene siden av kabelen + at jeg kan ende opp med dårlig lyd i tørketrommel i tillegg.
    Nei dette begynner å bli innvikklet . Skulle aldri spilt de in , bare latt dse dure av gårde. Får snart magesår av hele greia :-D :-D :-D

Mvh
    c2h5oh

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c2h5oh
    Kan det være dårlig inspilling , eller elendig kvalitet på musikken som ble spilt under inspilling av kablene. Har prøvd å bytte om kablen ,fra høytaler til forsterker , og skreudd opp volumet for blåse ut det som gjør at de tettes.
    Ingenting nytter .
    Noen som har flere gode forslag. Kunne kanskje prøvd sentrifugen i vaskemaskin ,men da blir vel all musikken sleng kun til ene siden av kabelen + at jeg kan ende opp med dårlig lyd i tørketrommel i tillegg.
    Nei dette begynner å bli innvikklet . Skulle aldri spilt de in , bare latt dse dure av gårde. Får snart magesår av hele greia :-D :-D :-D

Mvh
    c2h5oh

Og hvor mye flybensin har de drukket i dag unge mann ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c2h5oh
    Ingenting nytter .

Mvh
    c2h5oh
    Dei kan fikses tilbake til orginal nye, ved å legge dei i en bøtte med klor over natten. Blandingsforhold: 1/6
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Dei kan fikses tilbake til orginal nye, ved å legge dei i en bøtte med klor over natten. Blandingsforhold: 1/6
    Det ville jeg ikke gjort. Du risikerer å få en for lys diskant som ikke vil henge sammen med resten av lydbildet.
    Mye bedre å heise kablene opp i en flaggstang.
    La de få henge der å renne av seg elektroner en dag. Så skal du se du får tilbake det luftige og åpne lydbildet.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Dagens!
    Jasså!? Site Aggressor?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke dette er så veldig lurt, siden du i tillegg til å rense elektronluriumet i kobberet også vil ødelegge det viktige fortrengningslaget i isolasjonen med klor. Det man faktisk kan gjøre er å spille kabelen ut igjen ved å spille med omvendt polaritetsinnretning. Du bare kobler +polen på kabelen (jeg går ut fra at du sørget for å etablere en +pol da du spilte de inn...) til -polen på høyttaleren, og omvendt med -polen på kabelen selvsagt, samt snur kabelens retning. Voila, i løpet av 2-3000 timer skulle alt være tilbake til normalt igjen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vere inne på noe der, men da trur eg, en og kan bruke kabelen som fluesnøre i sommer. Da vil en på pisket og slynget ut all dritt i kabelen.
    Kanskje en kombinasjon av disse forslagene vil gjøre susen.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom igjen folkens! Vi klarer å lire av oss 18 sider til med vås! Stå på!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som er viktig med kablene, og det gjelder billig som dyr.
    Er at utgangsterminalen på forsterkeren får samme høyde som inngangsterminalen på høytaler.
    Tenk dere hevert prinsippet med en slange med vann.
    Vi ønsker ikke at elektronene skal måtte arbejde seg i oppoverbakke mot en stativhøytaler, med fare for tilbakefall mot forsterker.
    Da er det viktig å få forsterker opp på hylle.
    Samtidig vil en høytmontert forsterker med gulvstående høytalere og terminaler nede gi motsatt effekt.
    Elektronene hoper seg opp ved innganger til høytaler, og det blir uryddig oppsett.

Samme gjelder forøvrig for selve strømminttaket på forsterker.
    Så stikkontakt, forsterker og høytalerterminal bør være på linje.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke flere av produsentene av kabler produserer kabler som blodårene våres.
    Når blodet skal opp fra foten, er det veneklapper som hindrer blodet å strømme tilbake ned i foten, og det arbejdes hele tiden mot hjertet. Uten fare for tilbakefall.

Jeg mener det er et marked for elektron-klappe-kabler, særlig for de som spiller med stativhøytalere, men også for center og bakkanaler.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del, har jeg alltid vært bekymret for Coriolis.

Med kablene orientert i nord-syd-retning, blir elektronene sideforskjøvet p.g.a. jordrotasjonen, og resultatet er klabb og babb og økt friksjon langs den siden av kabelen hvor elektronene hoper seg opp. Med kablene orientert øst-vest, får elektronene en kvantemekanisk medvind når de går den ene veien - men får en tilsvarende kvantemekansik motvind når strømmen snur (vi snakker vekselstrøm også i signalkabler, må vite). Avhengig av om elektronene går med eller mot jordrotasjonsretningen.

Men dette med tyngdekraften har jeg ikke tillagt så mye vekt. Ikke før i dag - i lys av nye og banebrytende analyser av tor rasmussen ovenfor.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt ting er så oversiktlige med analoge kabler....

Skal man tro visse avanserte hi-fi-fora, er det verre med optiske digitalkabler: Der skjer det ofte at 0'ene og 1'erne spretter forbi hverandre i feil rekkefølge, der kabelen er bøyd.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det svært, svært mye god metafysikk ute og spøker, konstaterer jeg. Likeså blir det veldig, veldig heavy å bevege seg langt unna emnet. Tar derfor utgangspunkt i siste innlegg til tor rasmussen.

Sammenligningen med den menneskelige organismen og kroppens mentale, fysiologiske og biokjemiske prosesser gir jo de ubelyste og ukjente metahensyn i dette kabeltemaet totalt uuuu-ante perspektiver. Du store Guran! Tenk hvis snakket om alle menneskelige egenskaper som tillegges denne i og for seg livløse komponenten skulle vise seg å stemme!? Da betyr det at ...(grøss) det kanskje brukes forsøksdyr i utviklingen av de beste produktene!?

Eller…, eller om det er rett, det Mr. Hand sier i filmen Dark City, at "You`ve seen what we are. We use your dead as vessels." Og at vi blir bestandsdeler og resirkulert, genmanipulert biomasse i elektronikkutstyret for kommende generasjoner? De onde blir ondsinnede virusprogram og de gode hardware?

Nei, få tråden tilbake på gal kjøl igjen, - jeg tør ikke mere!

Newcomer AV-Frexen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool :)

Da må man bare ikke bøye kabelen noe særlig. Hvertfall ikke mer enn veivesenet bøyer veisvinger. Med en bøyd kabel er snabel i salaten!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til det seriøse (da det er tragisk for dei som leter etter noe bra)

Chord kabler, er jo utviklet av musikere. Musikere som hører på instrumenta hele tiden. Eg kjøpte dei på bakgrunn av tester og at det er musikere + nrk,tv2 og bbc bruker dei.
    Da tenkte eg: Dei må jo vere bra då.
    Eg er veldig fornøyd med dei. Syns dei er nøytral og slipper gjennom alt uten å farge eller dempe noe.
    Men en kan jo og sei at eg hadde store forhåpninger, da alt over. Det er mulig og. Men har og lånt vekk kablene og tilbakemeldingene er skryt.

Men ellers ser eg på forumet her, og andre forum at musikere sier at f.eks forsterker X er best lyd i, da den lyden er mest "ekte".
    Så er det mange/noen som seier at nei dei har ikkje peiling (eller kanskje ikkje så klart) ,men på kva grunnlag kan disse folka som hører instrumenta gjennom hi-end, sei at dei har meir peiling en musikere??
    Blir ikkje det som at eg kan sei at eg har meir peiling på romfart en f.eks Nasa, fordi eg har sett masse om det på tv?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til det seriøse (da det er tragisk for dei som leter etter noe bra)

Chord kabler, er jo utviklet av musikere. Musikere som hører på instrumenta hele tiden. Eg kjøpte dei på bakgrunn av tester og at det er musikere + nrk,tv2 og bbc bruker dei.
    Da tenkte eg: Dei må jo vere bra då.
    Eg er veldig fornøyd med dei. Syns dei er nøytral og slipper gjennom alt uten å farge eller dempe noe.
    Men en kan jo og sei at eg hadde store forhåpninger, da alt over. Det er mulig og. Men har og lånt vekk kablene og tilbakemeldingene er skryt.

Men ellers ser eg på forumet her, og andre forum at musikere sier at f.eks forsterker X er best lyd i, da den lyden er mest "ekte".
    Så er det mange/noen som seier at nei dei har ikkje peiling (eller kanskje ikkje så klart) ,men på kva grunnlag kan disse folka som hører instrumenta gjennom hi-end, sei at dei har meir peiling en musikere??
    Blir ikkje det som at eg kan sei at eg har meir peiling på romfart en f.eks Nasa, fordi eg har sett masse om det på tv?
    1. Test-metodene som blir benyttet er ofte mangelfulle. For å vite noe om hva som faktisk påvirker opplevelsen så må man ha kontrollerte betingelser. Dette er velkjent i akademia, men innen hifi så har det utviklet seg en kultur av fiendtlighet ovenfor forsøk på å kontrollere test-betingelsene.

2. Det å være ekspert på å musisere betyr ikke nødvendigvis at man er ekspert på å høre forskjell på to kabler, eller å designe kabler, eller å ha selvinnsikten til å avgjøre om kabler i det hele tatt er viktig. Buzz Aldrin & Co var sannsynligvis mye bedre egnet enn meg og deg til å føre et romfartøy til månen. Det betyr ikke nødvendigvis at de var de beste til å gjøre styrkeberegninger på romfartøy.

3. Jeg kjenner til musikere som har kjelleren full av musikk (eller mac-en) men som lytter på meget primitivt utstyr (ut fra mine standarder). Betyr det at de ha dårlig hørsel? Eller greier de å høre forbi teknikken og prioriterer innhold? Eller er det rett og slett slikt at anekdotiske sannhetsvitner har liten verdi annet enn for PR-folk og som stråmenn for å "vinne" en diskusjon?

De fleste proffe eller semi-proffe musikere som jeg kjenner (som hverken er voldsomt mange eller et ufarget utsnitt av verdens musikere) har hverken dyre eller eksotiske kabler i hifi-anlegget sitt.

-k

Side 18 av 79 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •