Hvordan bør jeg overføre bildet fra PC til TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan bør jeg overføre bildet fra PC til TV?

Hei,
    jeg er en blivende student ved UiB til høsten, så jeg må spare hva jeg kan av penger :/ disponibelt har jeg en Acer Aspire 5920 (som har S-Video og HDMI) og en gammel Panasonic TV. TV'en har bare Scart innganger så såvidt jeg har forstått er HDMI da utelukket. Men trenger hjelp til å finne de rette kablene :/

Tror kanskje emnetittel kan bli misvisende, men vet ikke om det er nødvendig å streve med å overføre lyd i tillegg? Vil at lyden skal komme fra TV'en iallefall. Og ettersom kabelen heter S-video så overfører den bare bildet?

Håper på hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas ohlson har S-video + minijack til scart kabel

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en s-video kabel til bildet og en "minijack til stereo rca kabel" til lyden. Du trenger også en overgang som dette Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag.

Det kan hende du kun får sort/hvit bilde med s-video, da trenger du en overgang fra s-video til kompositt. Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

edit: det er en slik som dette Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag ludvik83 foreslår og den vil mest sannsynlig fungere utmerket!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0