Nordost Flatline Gold - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Personlig foretrekker jeg kabler fra biltema, de er lettere å jobbe med enn kablene fra clasern, tynnere kordeler og mykere isolasjon.

Nordost står på min ganske korte liste over merker som overhodet ikke vil bli vurdert, ene og alene fordi de driver med borti natta lureri i markedsføring, og da hjelper det ærlig talt ikke om de har et par produkter som faktisk ikke er overprisa ræl.

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel, jeg liker nå værtfall Nordost godt Og har hørt mye bra om merket.

Hadde Xindak FS-1 eller hva de heter vært noe og satse på istede for Nordost?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe de brukt for den saks skyld og terminere de selv.. Men du har ikke nevnt hva du ønsker å oppnå med en ny kabel? Det må jo ha litt å si i forhold til hva folk skal kunne anbefale til deg =)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men som jeg sa så har jeg ikke Klipsch'ene enda, så jeg vet ikke åssen det låter og åssen jeg vil ha det..
    Men er ute etter god klar lyd i toppen, og trøkk i bunn :-D

Kabler er noe jeg ikke har så alt for mye greie på :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerkabler har jeg aldri hørt forskjell på, biwire eller vanlig tilkobling. Strømkabel på projektoren min har jeg testet ut en kimber til 6k mot den vanlige som følgte med, så ikke forskjell på bildet jeg. Hadde den tilkoblet i 6 uker før jeg skiftet om.

Eneste som jeg har sett forskjell på bildet er ved bruk av 10 meters hdmi kabel via ps3. Der var resultatet,
    Clas ohlson = ikke bilde
    Real Cable = bilde
    Monster 400 = bilde, men bedre bilde enn på Real Cable

Clas ohlson kabelen ble testet via pc etterpå for å se om det kom bilde, noe som det gjorde.

Så alt annet enn hdmi kabler så klarer jeg ivertfall ikke å høre eller se noe forskjell. Og med hørseltest annet hvert år på jobben så er den helt topp, samme gjelder synet mitt.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. skjønner.

Men uansett, jeg har lyst på nye kabler :-P

Noen som anbefaler Xindak FS-1?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Erik
    Hehe, Clas Ohlson er nok ikke bedre enn kabler til 1000 kr ++
    Neivel? Dette vet du fordi du har testet med en skikkelig blindtest? Du er vel klar over at ingen ennå har klart å høre forskjell, så jeg tror neppe du blir den første.

Nordost er konge merke det, lureriet dems veit jeg ikke no om.
    De har jo nettopp lurt deg til å tro at de har kabler som låter bedre enn andre sine kabler uten å kunne legge frem et fnugg av bevis for det. Så ja, de driver med lureri.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva er da poenget og kjøpe kabler til 100 000kr når man tydeligvis kan kjøpe en biltema kabel og få samme resultat?

Er litt forvirra jeg nå.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga kabelprodusenter har innsett at de kan tjene masse penger på kabler.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bubba Ho-Tep
    De har jo nettopp lurt deg til å tro at de har kabler som låter bedre enn andre sine kabler uten å kunne legge frem et fnugg av bevis for det. Så ja, de driver med lureri.
    Ingen beviser vel at de har bedre komponenter eller varer enn andre? Det er jo en subjektiv oppfattning! Nå må du tenke deg litt om tror jeg!

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva er da poenget og kjøpe kabler til 100 000kr når man tydeligvis kan kjøpe en biltema kabel og få samme resultat?

Er litt forvirra jeg nå.
    Ingen grunn til og kjøpe kabler til flere 100 000kr, men jeg ser virkelig poenget i og selge dem
    Nordost kjøper jo ikke kablene sine, dem selger dem.

Et lite pluss med dyre kabler er at dem ser kule ut, men man må ikke opp på såpass høye prisnevåer for og få gode kabler.
    Når det gjelder digitalkabler kan man kjøpe mye kulere (og av veldig høy kvalitet) kabler på dealextreme til noen dollar en det man får for tusenlappen i Norge.

Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Ingen beviser vel at de har bedre komponenter eller varer enn andre? Det er jo en subjektiv oppfattning! Nå må du tenke deg litt om tror jeg!
    Bør man da bruke subjektive meninger innenfor reklame?
    Skal jeg selge bilen min og si det er verdens raskeste bil fordi "jeg syns" den er verdens raskeste, selv om den bare kjører i 120?
    Ja, selge kabler for 10000kr er inne nødvendigvis svindel, men når man samtidig sier dem låter bedre uten og dokkumentere det er det svindel.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har gått litt av skaftet..

Jeg spurte om noen hadde noen kabler og anbefale, og om disse Nordost kablene var gode.. Clas Ohlson kabler er no billig møkk, som jeg aldri i verden ville brukt på noe annet enn en kabel til en sub i en bil elns.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier at Clas Ohlson er billig dritt?

Kobber er kobber, blir ikke bedre vis det er pakket inn i embalasje trykket med Nordost på... !

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg noen kabler til 500-1000 kr som du liker utseende på og som det er nok kvm på. Gjerne med bananplugger for det ser også fint ut. .

Kjøpte kabel pga utseende, har enda ikke klart å høre forsjell på kabler fra biltema, kabler til 1000 kr eller til 5000 kr. Men er vel en subjektiv vurdering.

Anbefaler Xindak ( som jeg kjøpte ) da disse er billige og pene ( får de fra 500kr og oppover).

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel..

Det er faktisk forskjell på kabler..
    Hvis det ikke hadde vært forskjell, hadde vel ikke folk med high end anlegg til flere hundre tusen giddi og kjøpt svindyre kabler.. det må jo være noe forskjell når folk kjøper kabler til 60 000 og ikke til 15kr

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel..

Hvis det ikke hadde vært forskjell, hadde vel ikke folk med high end anlegg til flere hundre tusen giddi og kjøpt svindyre kabler.. det må jo være noe forskjell når folk kjøper kabler til 60 000 og ikke til 15kr
    Om du har noe bakgrunn innen Elektro faget skjønner du at det ikke MÅ være noen forskjell. . Det er ganske enkelt strøm som skal frem til elementene, og lede-evnen i kopper er noe av det beste. Sølv er det metallet som har den aller beste ledeevnen.

Nå skal ikke jeg si om det er forskjell på kabler eller ikke, har ikke prøvd nok til dette. Anbefaler deg å låne 3 par med deg hjem i forskjellig prisklasse å høre hva du synes låter best.

En liten info , du kan jo opne opp ett element på Klipschene dine å se vilken kabel som er brukt der . Noen veldig små røde og svarte lakriskabler . Det trengs heller ikke mer her pga det er kort avstand. Større diameterer trenger du først når du har litt lengde . Dette kan og regnes ut. 4rmm holder som regel for de fleste.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser helt klart hvorfor folk kjøper kabler som er pene å se på, og som er veldig forseggjort terminert, med fin kabelstrømpe osv, men å begynne å ralle om stor forskjell i lyd er bare fjas. Nå er det også en gang sånn at folk gjerne forsvarer egne kjøp, så da er det duket for hissige diskusjoner på forumet.

Den eneste forskjellen mellom en nordost kabel til 60k og en biltema 2x4mm2 er at du har blåst jævlig masse penger ut vinduet, og at nordost-kabelen antakeligvis er penere å se på, om du vil krangle på det så får du komme med pålitelige målinger og ABX-tester som tilsier at jeg tar feil, lykke til

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp de kablene du har lyst på du, det blir det beste ;-)
    Lydmessig vil du nok ikke oppleve de store forskjellene, uansett hva du velger... nesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel..

Ser du virkelig ikke at dette er et sirkelargument?

Du antar at kablene må være gode fordi folk kjøper dem. Derfor kjøper du dem også, og med dette er du med på å opprettholde myten.

Du som alle andre "kabelkjennere" er blitt kraftig lurt av smarte markedsføringsfolk. Argumentasjonen du fører for å forsvare dyre kabler henger ikke på greip, noe som indikerer at du ikke har noen som helst rasjonell grunn til å tro at slangeoljekabler har noe for seg, men du tror det allikevel.

Det er et interessant eksempel på hvordan profesjonelle manipulatører kan etablere "sannheter" etter eget forgodtbefinnende. Dette skjer overalt i samfunnet i dag, kanskje i hovedsak i politikk og markedsføring, og er i det hele tatt ganske skremmende.

Du gjør deg selv en stor tjeneste ved å tenke over det jeg har skrevet her. Kjøp et sett billige kabler på clas ohlson (med tilstrekkelig tverrsnitt såklart) og sett deg ned å hør på dem uten å ha innstillingen at dette kommer til å høres forferdelig ut. For jeg kan garantere deg at den forskjellen du eventuelt kommer til å høre kun er et resultat av forventningene dine.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel..

Var en her inne på avforum en gang (eller han er her vel enda :P) som har et ganske high-end anlegg i milionklassen, han hadde prøvd mange kabler til tusenvis av kroner, men konklusjonen hans var at en kabel til 60kr meteren slo alt det andre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •