Nye strømkabler - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 97
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med denne:

Kan bestilles fra dynabel.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Hva med denne:

Kan bestilles fra dynabel.no
    Se der ja, takk for tipset

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Min erfaring er at hvis man kveiler opp signalkabler på over 1 meters lengde så vil 50Hz brum fra strømkabler kunne bli hørbart. Vi snakker da om analoge overføringer.
    Har hørt dette i eget oppsett ved kveiling av en 2 meters sub-kabel. Sub er ekstra utsatt for dette i og med at den fokuserer på frekvensområdet som støyen ligger i.
    Dette avhenger også av hvor god skjermingen på signalkablene er.

Hos meg er 50hz blitt drept. Ikke-eksisterende fra subben min. Signalkabelen ligger paralellt med nettkabelen, ingen annen mulighet desverre. Jeg har kjøpt ny skjermet signalkabel fra BlueJeans og håper det hjelper, ligger hos tollvesenet nå. De er vel av de meste skjermede man får kjøpt til god pris. Vurderer å lage mine egne skjermede strømkabler, fortrinnsvis i hvit kappe, men er det lov eller risikerer jeg trøbbel med forsikringsselskap skulle noe skje?

Leste utenpå esken at de uhordelig enkle koblingene måtte gjøres av sertifiserte elektrikere. . .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hos meg er 50hz blitt drept. Ikke-eksisterende fra subben min. Signalkabelen ligger paralellt med nettkabelen, ingen annen mulighet desverre. Jeg har kjøpt ny skjermet signalkabel fra BlueJeans og håper det hjelper. De er vel av de meste skjermede man får kjøpt til god pris. Vurderer å lage mine egne skjermede strømkabler, fortrinnsvis i hvit kappe, men er det lov eller risikerer jeg trøbbel med forsikringsselskap skulle noe skje?

Leste utenpå esken at de uhordelig enkle koblingene måtte gjøres av sertifiserte elektrikere. . .
    Hvis 50Hz brum er drept og ikke eksisterende, hvorfor styre med skjerming av strømkabel ? God regel: If it works perfectly, dont fix it

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 50Hz brum er drept og ikke eksisterende, hvorfor styre med skjerming av strømkabel ? God regel: If it works perfectly, dont fix it

Formulerte meg muligens litt dårlig. 50hz frekvensen er drept. Ingen lyd, og hverken subbens autokalibrering eller Audyssey klarer å fikse akkurat det. Heller ikke manuell kalibrering hvor det skrus opp på 50hz med 10 db klarer å fikse dette Mtp frekvensen er jeg derfor meget sikker på at nettkabelen og min nåværende subkabel er synderne, håper i alle fall det

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Se der ja, takk for tipset
    Den er god :-D Bruker denne blokka selv, meget fornøyd!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som har noen forslag til "strømhub" med minst 4/5 uttak på, som man kan koble en enkel-kabel i enden på for selv å velge lengde/kvalitet?

Tenker på noe ala denne:

Men må gå til norske kontakter selvfølgelig

Kan jo være praktisk hvis man har strømuttak i veggen et stykke unna der man vil ha racket plassert..
    Selv bruker jeg Monster sin kontakt, Den kommer i 3 versjoner, alle med 8 uttak. Forskjellen er at billigste har kabel TV vern, nest dyreste har kabel-tv+telefon, og den dyreste har også for parabol. Alle har strømvern for overspenning, som kan være meget nyttig, det fant jeg ut i sommer.

Man kan ikke bytte kontakten på den, men ledningen er nokså lang, og skal man ha den kortere så kan man klippe den og sette på nytt støpsel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formulerte meg muligens litt dårlig. 50hz frekvensen er drept. Ingen lyd, og hverken subbens autokalibrering eller Audyssey klarer å fikse akkurat det. Heller ikke manuell kalibrering hvor det skrus opp på 50hz med 10 db klarer å fikse dette Mtp frekvensen er jeg derfor meget sikker på at nettkabelen og min nåværende subkabel er synderne, håper i alle fall det
    Når man skriver 50Hz i en tråd om strømkabler blir det fort litt surr ja

Jeg kan si med 99% sikkerhet at hverken strømkabel eller subkabel er årsaken til manglende 50Hz hvis suben spiller greit ellers.

Hvordan måler du forresten at den ikke spiller akkurat 50Hz ? Målemikrofon og analysator ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man skriver 50Hz i en tråd om strømkabler blir det fort litt surr ja

Jeg kan si med 99% sikkerhet at hverken strømkabel eller subkabel er årsaken til manglende 50Hz hvis suben spiller greit ellers.

Hvordan måler du forresten at den ikke spiller akkurat 50Hz ? Målemikrofon og analysator ?

Litt sen til bakemelding, glemt helt av denne. Sinusbølger og lydtrykksmåler. BlueJeansen fikset biffen

Vil fremdeles lage min egne strømkabler, få mer tilpassede lengder og mindre rot rett og slett. Trangt og rotete bak benken. Får se hva det blir til, plugger er i allefall bestilt P-079e og C-079, gjenstår bare å bestille Ölflexen.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Selv bruker jeg Monster sin kontakt, Den kommer i 3 versjoner, alle med 8 uttak. Forskjellen er at billigste har kabel TV vern, nest dyreste har kabel-tv+telefon, og den dyreste har også for parabol. Alle har strømvern for overspenning, som kan være meget nyttig, det fant jeg ut i sommer.

Man kan ikke bytte kontakten på den, men ledningen er nokså lang, og skal man ha den kortere så kan man klippe den og sette på nytt støpsel.
    Herlig at monsteren har så lang kabel i mitt tilfelle, holdt akkurat. En liten notis ved modifisering er vel det at man mister all garanti og forsikringen som medfølger strømvernene, men det er vel noe en selv får vurdere.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg inn på denne tråden jeg! :smile:

Har tenkt å bestille 3 stk. Supra Lorad 2.5 strømkabler snart. Å lurer på hva som er forskjellen på Lorad 1.5 kontra Lorad 2.5?

Skal bruke kablene i Effektforsterker, Forforsterker og CD-spilleren :smile:

Takker for svar! ;-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Kaster meg inn på denne tråden jeg! :smile:

Har tenkt å bestille 3 stk. Supra Lorad 2.5 strømkabler snart. Å lurer på hva som er forskjellen på Lorad 1.5 kontra Lorad 2.5?

Skal bruke kablene i Effektforsterker, Forforsterker og CD-spilleren :smile:

Takker for svar! ;-)
    Hvorfor skal du bruke denne kabelen?

Hvis du vil ha en kabel som er stivere, dyrere og overdimensjonert til ditt bruk... gå for 2,5.

1,5 er godt nok og vil ikke utgjøre noen forskjell lydmessig fra 2,5. Men "mange" liker å sikre seg av en eller annen merkelig grunn, kanskje det ser stiligere ut med en tykk kabel

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er vel som du sier, eierglede.

Og kanskje ennå renere lyd. Men disse kablene er hvite, som ikke passer helt inn. Går det an å få tak i kabelstrømpe eller lignende, og hvor isåfall?

Takker på forhånd

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er vel som du sier, eierglede.

Og kanskje ennå renere lyd. Men disse kablene er hvite, som ikke passer helt inn. Går det an å få tak i kabelstrømpe eller lignende, og hvor isåfall?

Takker på forhånd
    Elfa har fine elastiske kabelstrøper som du kan tre utenpå støpselet og trekke ut slik at de legger seg langs ledningen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Elfa har fine elastiske kabelstrøper som du kan tre utenpå støpselet og trekke ut slik at de legger seg langs ledningen.
    Har du en link til slike?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lurer på hva som er forskjellen på Lorad 1.5 kontra Lorad 2.5?
    Rent teknisk så høres det ut som at forskjellen er 1.5 kvadrat mot 2.5 kvadrat.

I normale installasjonskabler så er strømføringsevnen på disse ca 16 mot 19 ampere (Varierer etter legge metode), altså ikke så veldig mye.

Hvis du skal ha 2.5, så bør det kun være til effektforsterkeren, men jeg tipper du har det som de aller aller fleste, og henter alt fra samme strømkurs, så holder det i massevis med 1.5.

Som de andre sier, den er nok mer bøybar også.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til fine kabelstrømper..

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=19822#filter=19822:manu|0|;

Hvilken størrelse burde jeg kjøpe av disse kabelstrømpene på Lorad 1.5?

Effektforsterkeren har egen kontakt rett i veggen, så bare kjøper 2.5 til den jeg da. Og 1.5 til preamp og CD-spiller...?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et problem med rommet, og helt vanligt.
    Angående padde, jeg bruker denne, mest fordi den er kompakt: Pm Audio

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men siden Prisforskjellen er så liten fra Lorad 1.5 til 2.5 ser jeg ikke grunnen til å ikke gå for 2.5? Det er kun snakk om 20 - 30 kr mer for 2.5 utgaven hos DustinHome.. Eller vil 1.5 gi "bedre" lyd? Har ikke så veldig mye peilling på dette med strømkabler.

Takker på forhånd !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller vil 1.5 gi "bedre" lyd? Har ikke så veldig mye peilling på dette med strømkabler.
    Andre strømkabler til hi-fi-komponenter vil gi bedre lyd den dagen ulike strømkabler til komfyren får maten til å smake bedre.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den var god

Men liker personlig og ha skikkelig kabling til anlegget. Eierglede!

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •