mini jack til digital audio out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mini jack til digital audio out

Hei,

Jeg har fått en ny tv og skulle koble mine Logitech Z2300 (pc høytaler) til tv'n. På den gamle tv'n hadde jeg brukt sånn overgang for å koble inn på "analog audio output" (rød og hvit inngang). Problemet med den nye tv'n er at den bare har "digital audio output" bak.

Finnes det overgang som gjør at jeg kan koble mine høytalere inn på Digital audio output?

Takker for alle svar

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare koble en minijackkabel fra TV'ens Headphones-utgang til minijackinngangen på høyttalersystemet
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke vil kjøpe en DAC, må du nok gjøre som mik92 foreslår. "Digital audio" må innom en DAC før de kan plugges inn i en analog inngang - altså noe helt annet enn de vanlige røde og hvite "analog audio"-utgangene som du har brukt til nå.

Når det er sagt, får du en allright DAC for en 2-3-4.000 kroner - f.eks. Cambridge DacMagic til 2.400 eller Abrahamsen V6, som koster en snau tusenlapp mer. Da har du også USB-inngang på DACen - med mulighet til godlyd for all lyd fra PCen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No offence, men jeg ville ikke brukt flere tusen kroner på en dac til et sett Logitech PC-høyttalere og TV-lyd.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det er jeg HELT enig med deg i. Så med mindre vår venn trådstarter har store oppgraderingsplaner, dropper vi det.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja Har tv'n Samsung LE40A85 hengende i soverommet foran senga, så har ikke akkurat store oppgraderingplaner enda før jeg flytter ut, kanskje oppgradere til logitech z5500 som er 5.1 versjonen av den jeg har nå :P. Men usikker om jeg får 5.1 lyd fra tv'n da...

Har høytalerne koblet til bluray spilleren min nå...så den får vel være koblet til der. Litt kjipt, da får jeg ikke lyd fra høytalerne til xboxen min. Var så greit med den gamle tv at jeg får lyd på alt gjennom inngangen som var koblet inn der. Og om jeg slår av høytalerne kan jeg fortsatt bruke de fra tv'n, dette funker ikke hvis jeg kobler til hodetelefoninngangen...men men.

Andre tips tas gjerne, hvis ikke får jeg bare la det stå som det gjør nå.

Anyway, takker for svar .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en import-TV? Finner ingen norsk info om den, bare utenlandsk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, manglet et tall . Det er Samsung LE40A856 . Her er bilde over koblingene bak.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo hente ut lydsignalet fra scart kontakten. Da kjøper du deg bare en scart -> rca adapter. Fåes på Biltema, Clas osv.
    Ifølge manualen på mitt tv, kan man velge output på EXT 2 utgangen. EXT 1 er kun output for TV signaler. Men er og litt skeptisk om dette fungerer når du bruker Blu-ray/Hdmi som kilde. Men det er jo billig å prøve :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et spm, jeg er helt uber noob når det gjelder kabler og sånt, alt er nytt for meg...Men tilbake til spørsmålet, om jeg skulle kjøpe Logitech Z 5500 (5.1 surround PC høytalere). Hvordan skal jeg da koble dette så jeg får lyd både fra xbox 360, blu ray spiller og fra vanlig tv?

Dette settet har:
    - SPDIF input ( RCA phono )
    - SPDIF input ( TOSLINK )
    - Audio line-in ( Mini-phone stereo 3.5 mm )
    - 5.1 channel audio line-in ( Mini-phone stereo 3.5 mm x 3 )

Igjen, tusen takk for all hjelp .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til vanlig TV kopler du optisk fra z-5500 til TV-en. Hva du kopler til bd-spilleren kommer jo an på hvilke tilkoplinger den har. Har den coax så kopler du det fra bd-spiller til anlegget, har bd-spilleren kun optisk kjøper du optisk spiltter. Slik at du kjører optisk til både tv og bluray-spiller

Lyden til xboxen er jeg litt usikker på. Løsningen jeg kjører gir dårlig lyd. Jeg kobler lydkablene fra x-boxen inn i en minijack overgang og inn i z-5500. Men dette funker dårlig. Andre med bedre forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •