Hjelp! Katten tygger istykker headset ledningen. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fin pusekatt!

HEldigvis er ikke våre katter like glade i kabler, men det å prøve å overbevise den om at den ikke får lov til noe har jeg sett er håpløst.

Det første som slo meg når jeg leste problemet var følgende:

Plastrør, flex, 16 mm (5/8") á 100mtr. 9030001151 | BilligVVS.dk

noe upraktisk...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet en grei løsning tror jeg. Men takk for alle gode forslag.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lest gjennom hele tråden, å er egentlig litt småsjokkert over "problemet".
    Som enkelte skriver, så har de loddet kabler utallige ganger grunnet gnagere, å vet ikke hvordan de skal få dyrene til å slutte med fantestrekene.

Hvis problemet er så stort, hvorfor i alle dager lar dere da dyrene gå fritt og uten oppsyn i de rommene dere har slikt utstyr stående?
    Er det bare jeg som klarer å se at den enkleste løsningen er å ikke la dyrene være alene på de rommene dere har dette problemet?

Som Rema reklamen sier: "Det enkleste er ofte det beste" :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Har nå lest gjennom hele tråden, å er egentlig litt småsjokkert over "problemet".
    Som enkelte skriver, så har de loddet kabler utallige ganger grunnet gnagere, å vet ikke hvordan de skal få dyrene til å slutte med fantestrekene.

Hvis problemet er så stort, hvorfor i alle dager lar dere da dyrene gå fritt og uten oppsyn i de rommene dere har slikt utstyr stående?
    Er det bare jeg som klarer å se at den enkleste løsningen er å ikke la dyrene være alene på de rommene dere har dette problemet?

Hvis du har lyst å fotfølge dyret ditt kontinuerlig mens det løper fritt så be my guest. Men det vil ikke si at jeg vil gjøre det. Selvom jeg nevnte at jeg ikke hadde prøvd noe av dette som ble nevnt i denne tråden mot min kanin vil det ikke si at jeg bare lot den holde på. Det var en evig kamp vær dag om hvem som trakk det lengste strået i command & conquer. Jeg lager barrikader, kaninen penetrerer. Dyr er langt smartere enn man forventer og de er fantastisk utspekulerte.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt snakk om en dør? :lol:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bodde i en 55kvadrats leilighet med 2 dører i hele leiligheten. En til soverommet og en til badet. Er litt kjipt for en kanin å tilbringe livet sitt alene på et soverom?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det kan bli vanskelig da ja. En får bare være litt mer påpasselig under slike omstendigheter vettu.
    Du ville vel ikke latt et barn krabbe rundt og bite i strømførende ledninger? Så hvorfor la et dyr gjøre det?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det kan bli vanskelig da ja. En får bare være litt mer påpasselig under slike omstendigheter vettu.
    Du ville vel ikke latt et barn krabbe rundt og bite i strømførende ledninger? Så hvorfor la et dyr gjøre det?
    Forskjellen er vel at dyret er mange hundre ganger raskere å mye smartere enn et barn på disse områdene. Hvis man sitter å ser på tv eller taster på laptop'en er det fort gjort å overse at kaninen har sniket seg under sofa'n med retning sub'en i hjørnet. Den lager ikke mye lyd i utgangspunktet slik som barn gjør. Og har man barn å det plutselig blir veldig stille bør man være oppmerksom men så lett er det ikke med et dyr.

Men men jeg fikk jo tildels bukt med det etter å ha sperret av områder med puter, plater, kofferter osv men som sagt så er dyret smart å finner gjerne en måte å komme seg forbi på.

Newcomer Nordenstam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da fikk jeg testa å åpne headsettet og det funka jo fint. Kjøper bare en headsett skjøtekabel å fester på.
    Supert!

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Ja, men har funnet en enda bedre løsning. Kapper av 15 cm fra jack pluggen. fester den ledningsstumpen med jack pluggen hengende helt inntil headsettet. Bruker så en skjøtekabel permanent.. Gull.
    Har reparert en god del headset, miksere, platespillere etc og har sikkert et unormalt pessimistisk syn på utstyr. For meg er det ikke spørsmål om det går i stykker, bare et spørsmål om når. Forslaget du nevner har en del åpninger for at ting feiler på et unødvendig tidlig tidspunkt. For det første er det i festene kablene ryker, stort sett. Med en plugg som dingler i luften på den måten blir det mye belastning på festet. Om pluggene holder tror jeg du uansett vil få problemer med at hann/hun pluggene ramler ut av hverandre. Om du hopper litt rundt og holder takten med å headbange ser jeg for meg at det fort blir kontakter som hopper ut av seg selv. Med litt lenger kabelstump i headsettet kan du legge skjøteklumpen på skuldrene f.eks., vil hjelpe en del mot gravitasjonens herjinger.

Men for all del, kan godt være det funker!

Synes forresten at det er et herlig tema i tråden her. Dyr er bra!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tenkt å headbange så veldig mye, og disse pluggene er jo ganske lette så ser for meg at det kan fungere. Kommer uansett til å kjøpe meg et nytt headsett å ha i bakhånd.. Kan jo uansett la ledningen hvile på skuldrene å lette 'trykket' på skjøten da.

Nå hadde jeg vel håpet på at denne tråden var full av:

'hei, jeg er flink med lodding og kan godt hjelpe deg' kommentarer da

Ingen hjelpsomme lodde eksperter i stavanger ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er du, som meg, litt over gjennomsnittet lyd og bilde interessert, så finnes det ledninger å bite i i nesten alle rom

Nå er det egentlig bare akkurat den ledningen som hun har vært såå interessert i, så er kanskje heldig der. Den andre katten min er helt uinteressert i ledninger, og forrige katt brydde seg heller ikke.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •