Hjelp! Katten tygger istykker headset ledningen. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av baxter
    Jeg har hatt samme problem med kattene mine, det som hjalp her var å gå på apoteket og få en "neglelakk" som brukes på unger som biter negler, og pensle dette på kablene. Smaker helt j**lig, men er helt ufarlig.

En ting til, det er patetisk at voksne folk ikke har mer respekt for dyr enn det en del av dere viser her. Legger ved dette utsnittet fra en artikkel om temaet:
    "Psychological disorders

One of the known warning signs of certain psychopathologies, including anti-social personality disorder, also known as psychopathic personality disorder, is a history of torturing pets and small animals, a behavior known as zoosadism. According to the New York Times, "[t]he FBI has found that a history of cruelty to animals is one of the traits that regularly appears in its computer records of serial rapists and murderers, and the standard diagnostic and treatment manual for psychiatric and emotional disorders lists cruelty to animals a diagnostic criterion for conduct disorders.[31] "A survey of psychiatric patients who had repeatedly tortured dogs and cats found all of them had high levels of aggression toward people as well, including one patient who had murdered a young boy."[31] Robert K. Ressler, an agent with the Federal Bureau of Investigation's behavioral sciences unit, studied serial killers and noted,"Murderers like this [Jeffrey Dahmer] very often start out by killing and torturing animals as kids."[32]

Cruelty to animals is one of the three components of the Macdonald triad, indicators of violent antisocial behavior in children and adolescents. According to the studies used to form this model, cruelty to animals is a common (but not with every case) behavior in children and adolescents who grow up to become serial killers and other violent criminals.

It has also been found that animal cruelty in children is frequently committed by children who have witnessed or been victims of abuse themselves. In two separate studies cited by the Humane Society of the United States roughly one-third of families suffering from domestic abuse indicated that at least one child had hurt or killed a pet.[33]"
    Jeg antar at ikke alle brukerne her inne er tørre bak ørene enda :twisted:
    Det er bra at noen tar avstand fra dyremishandling og såkalt fleiping om dette, det gjør jeg også! Man fleiper ikke med å mishandle mennesker heller, begge deler er ulovlig og umoralsk.

Men å dra det sitatet opp av ermet som du gjør og nærmest hentyde til at de med dyrediskriminerende innlegg kan være potensielle psykopatiske draps- og voldtektsmenn, blir å dra det vel langt. Jeg regner med at det er fleip (en meget dårlig sådan) og at de vil moderere seg selv!

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Greia er flambering: Hell konjakk eller calvados over katten og tenn på. Whisky går også an, men er litt mer uvanlig til flambering. Etter dette vil kabelen forbli i fred, så kan du jo selv drikke den ølen du ikke brukte til kabelen.
    Jeg skjemmes på dine vegne.Makan til Idiotiske sadistiske svar.
    Får bare håpe for dyrets skyld at ikke du har noen form for kontakt med dyr.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme problem med kattene mine, det som hjalp her var å gå på apoteket og få en "neglelakk" som brukes på unger som biter negler, og pensle dette på kablene. Smaker helt j**lig, men er helt ufarlig.

En ting til, det er patetisk at voksne folk ikke har mer respekt for dyr enn det en del av dere viser her. Legger ved dette utsnittet fra en artikkel om temaet:
    "Psychological disorders

One of the known warning signs of certain psychopathologies, including anti-social personality disorder, also known as psychopathic personality disorder, is a history of torturing pets and small animals, a behavior known as zoosadism. According to the New York Times, "[t]he FBI has found that a history of cruelty to animals is one of the traits that regularly appears in its computer records of serial rapists and murderers, and the standard diagnostic and treatment manual for psychiatric and emotional disorders lists cruelty to animals a diagnostic criterion for conduct disorders.[31] "A survey of psychiatric patients who had repeatedly tortured dogs and cats found all of them had high levels of aggression toward people as well, including one patient who had murdered a young boy."[31] Robert K. Ressler, an agent with the Federal Bureau of Investigation's behavioral sciences unit, studied serial killers and noted,"Murderers like this [Jeffrey Dahmer] very often start out by killing and torturing animals as kids."[32]

Cruelty to animals is one of the three components of the Macdonald triad, indicators of violent antisocial behavior in children and adolescents. According to the studies used to form this model, cruelty to animals is a common (but not with every case) behavior in children and adolescents who grow up to become serial killers and other violent criminals.

It has also been found that animal cruelty in children is frequently committed by children who have witnessed or been victims of abuse themselves. In two separate studies cited by the Humane Society of the United States roughly one-third of families suffering from domestic abuse indicated that at least one child had hurt or killed a pet.[33]"
    Må ikke male fanden på veggen pga kreative forslag.

Jeg vet at seriemordere og dyremishandlere søker mye informasjon må internett, slik som du..................

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke å insinuere at noen medlemmer her inne er psykopater, men mer gi enkelte personer et vink om hvordan de fremstiller seg selv ved å komme med slike ugjennomtenkte utsagn.
    Jeg er selv aktiv jeger, og arbeider i tilknyttning til Nortura, så dette er ikke noe type "grønn ungdom" utsagn, men jeg mener at dyr skal behandles med respekt og verdighet.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener at dyr skal behandles med respekt og verdighet.
    Det mener jeg faktisk også! Beklager hvis noen følte seg støtt av "kattevitsen" og tok den bokstavelig, det var ikke tilsiktet. Jeg er på ingen måte hverken dyremishandler, sadist, psykopat eller lavpannet idiot. Har aldri gjort en katt fortred. Skal etter dette ikke komme med flere dumme kattevitser, og håper da også å slippe flere slike anklager!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her, men ville sjekka ut litt om sprayen og neglelakken etc. før jeg smurte inn kabelen med det.

Kan være det er stoffer som tørker ut isolasjonen, og gjør at den sprekker.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Kan være det er stoffer som tørker ut isolasjonen, og gjør at den sprekker.
    Da er det vel fint med ei tynn, bevegelig kappe utepå? Det burde vel gjøre susen?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en kanin tidligere og den kostet meg noen tusen i signal kabler og annet utstyr. Den var også veldig selektiv. Kun de dyreste kablene var gode nok. Eneste unntaket var strømadapteren til laptopen. Selvføgelig ikke den løse delen fra stikk kontakten men den som går ut fra adapteret til pc'en. Antagelig fordi den visste at i andre enden er det et dyrt produkt som er avhengig av denne kabelen.

Endte vel opp med å lodde/fikse den kabelen 15 ganger tror jeg.. Den så ikke spesiellt bra ut.

Dessverre døde kaninen før jeg begynnte å tenke på motvirkende midler. (Den døde ikke av kabel spisning bare så det er sagt, men av naturlige årsaker)

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter det anti-neglebiter forslaget, det er gjennomsiktig og smaker no helt for pokkers vondt. Katter har riktignok ikke så god smakssans, men jeg tror nok den smaker no slikt
    Har forøvrig katt selv å, men den er snill med ledninger heldigvis (bank i bordet:P) men den liker å klore på sofaen og stoffet foran på høytaleren

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Men den liker å klore på sofaen og stoffet foran på høytaleren
    Har du prøvd med et klorestativ? Har en venninne som kjøpte noe lignende på europris til katten. Etter at katten fant ut hvor god den var å klore på fikk sofaen og gardinene være ifred. Ikke sikkert dette fungerer på alle katter, men det er absolutt verdt et forsøk

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hadde en kanin tidligere og den kostet meg noen tusen i signal kabler og annet utstyr. Den var også veldig selektiv. Kun de dyreste kablene var gode nok
    Vi har forumets første HIFI kanin.Synd den er borte.
    Men Du kan i alle fall ikke klage på kaninen, at den ikke gikk for kvalitet. Kun det beste er bra nok

Jeg hare en perser katt som kun spiser opp min lade kabel til nokia tlf.

Newcomer Nordenstam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Fines det noen kabel strømper eller liknende som jeg kan tre over en evt. ny kabel for å forhindre at hun tar knekken på det neste headsettet også ?
    Hva med å skifte kabel på det gamle? Sett på en annen mer normal kabel så holder vel katta seg unna. Er en slags gripevennlig overflate på de derre kablene der, forstår godt at det er mer spennende å gnafse på enn vanlige glatte kabler!

Dra av skinnputen, på innsiden er det tre piler i hardplasten som peker inn i det skumgummikledde området. Om du trykker med fingeren der pilene peker vil du kjenne hvor skruehullet er. Skruene er størrelse PH1, hakket mindre enn vanligste stjerneskrujern. Er bare å kjøre skrujernet gjennom skumgummien så lar det seg åpne uten å rive i stykker skummet. Resten er vanlig lodding - kan gjøres av så og si hvem som helst med en loddebolt. Om hodetelefonene alikevel er død kan det ikke skade å forsøke.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Da er det vel fint med ei tynn, bevegelig kappe utepå? Det burde vel gjøre susen?
    Er aller helst det jeg er ute etter ja.

Sitat Opprinnelig postet av Nordenstam
    Hva med å skifte kabel på det gamle? Sett på en annen mer normal kabel så holder vel katta seg unna. Er en slags gripevennlig overflate på de derre kablene der, forstår godt at det er mer spennende å gnafse på enn vanlige glatte kabler!

Dra av skinnputen, på innsiden er det tre piler i hardplasten som peker inn i det skumgummikledde området. Om du trykker med fingeren der pilene peker vil du kjenne hvor skruehullet er. Skruene er størrelse PH1, hakket mindre enn vanligste stjerneskrujern. Er bare å kjøre skrujernet gjennom skumgummien så lar det seg åpne uten å rive i stykker skummet. Resten er vanlig lodding - kan gjøres av så og si hvem som helst med en loddebolt. Om hodetelefonene alikevel er død kan det ikke skade å forsøke.
    Det skal jeg sjekke, har prøvd meg litt (riktignok før ledningen var helt ødelagt), men det så ikke ut til å være mulig å åpne så jeg lot det være. Skal teste det før jeg evt. kjøper nytt. Er veldig spesiell den ledningen ja, gripevennlig og veldig myk (og god tydeligvis)

Sitat Opprinnelig postet av FrodeT
    Har du prøvd med et klorestativ? Har en venninne som kjøpte noe lignende på europris til katten. Etter at katten fant ut hvor god den var å klore på fikk sofaen og gardinene være ifred. Ikke sikkert dette fungerer på alle katter, men det er absolutt verdt et forsøk

Hjelp! Katten tygger istykker headset ledningen.-klorestativ-jpg

Et sånnt mener du ??

(Øverst til venstre er syndebukken Saphira, og nede til høyre Pandora)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle gode forslag.

Og flamberingstipsene kan jo også overføres til matlaging ??

Edit: I et forsøk på å avbilde synderen får håndledd stroppen på kameraet smake på tennene..

Hjelp! Katten tygger istykker headset ledningen.-synderen-jpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på denne tråden - som er i samme sjangeren:http://avforum.no/forum/kabler/42062-antenne.html. Tenker på han som har svar nr 2. Det er samme mann som står bak den berømte tråden om Oddo dvd spilleren som var litt vrang

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg kom på denne tråden - som er i samme sjangeren:http://avforum.no/forum/kabler/42062-antenne.html. Tenker på han som har svar nr 2. Det er samme mann som står bak den berømte tråden om Oddo dvd spilleren som var litt vrang
    Hehe! for en genial mann!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle gode forslag.

Og flamberingstipsene kan jo også overføres til matlaging ??

Edit: I et forsøk på å avbilde synderen får håndledd stroppen på kameraet smake på tennene..

Hjelp! Katten tygger istykker headset ledningen.-synderen-jpg
    Jøss, birma'er jo. Sånn katt ønsker vi oss også. Men dessverre er jeg svært allergisk og vi venter et barn. Så da gikk det skeis.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordenstam

Da fikk jeg testa å åpne headsettet og det funka jo fint. Kjøper bare en headsett skjøtekabel å fester på.

denne feks. 50FT 3.5 MM 1/8" HEADPHONE EXTENSION AUDIO CABLE 50 FT - eBay (item 330319047069 end time May-01-09 11:44:11 PDT)

Takk for hjelpen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg testa å åpne headsettet og det funka jo fint. Kjøper bare en headsett skjøtekabel å fester på.

denne feks. 50FT 3.5 MM 1/8" HEADPHONE EXTENSION AUDIO CABLE 50 FT - eBay (item 330319047069 end time May-01-09 11:44:11 PDT)

Takk for hjelpen.
    Kan sikkert fint bruke en slik kabel. Men er nok langt billigere å kjøpe den hos clas ohlson, biltema, elkjøp eller lignende.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kan sikkert fint bruke en slik kabel. Men er nok langt billigere å kjøpe den hos clas ohlson, biltema, elkjøp eller lignende.
    Ja, men har funnet en enda bedre løsning. Kapper av 15 cm fra jack pluggen. fester den ledningsstumpen med jack pluggen hengende helt inntil headsettet. Bruker så en skjøtekabel permanent.. Gull.

Er det noen i Stavanger som har roen på lodding av fin-elektronikk og har mulighet/lyst til å hjelpe ??

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •