Hjelp! Katten tygger istykker headset ledningen. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som alltid er det noen som skal spy ut tåpelige kommentarer som innebærer kuler, nappe ut tenner o.l.

Så derfor skal jeg komme med et forslag som faktiskt er verdt å bruke tid på å lese. Det finnes en spray som heter "Get off". Den lukter ikke særlig vondt, og er noe du kan spraye både her og der. Dermed bør du ikke få noe problemer med det vil være ubehagelig for deg, men du vil nok få lukta på fingrene når du er borti. Men som sagt, det lukter ikke vondt, og er ikke skadelig.

Finnes kanskje andre løsninger, men det er jo uansett den som er enklest. Et annet alternativ er jo trådløse hodetelefoner, men fra personlig erfaring, er lyden elendig (og jeg kjøpte noen Senneheiser RS140, som visstnok skulle være gode saker).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tre kabelen med kabelstrømpe (techflex) og fest med krympeslange.
    finnes på Elfa.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Hvorfor ikke bare bruke stålomspunnende slanger? Finnes i mange størrelser og farger... - Og ser rimelig fresht ut også Eks: http://home.no.net/pzion/Bilder/Monkey/DSC02308.jpg
    Hvor får man tak i slike metall slanger da ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I nesten enhver bilrekvisita butikk...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Som alltid er det noen som skal spy ut tåpelige kommentarer som innebærer kuler, nappe ut tenner o.l.
    ...eller enda tåpeligere spray-forslag!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at zalo skal fungere bra også. Ta litt zalo i handa å tre kabelen igjennom

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vask kabelen i øl! Få dyr liker lukten av øl!
    Unntaket er dette villdyret!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om både en hund og katt som er glad i en skvett pils i vannskåla

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...de aller fleste dyr rygger unna ved lukten av øl. Så mitt forslag var seriøst ment altså, trenger jo ikke å vaske kabelen, bare gni bitte litt øl på kabelen så kan det fort hende katta skygger unna. Gjenta noen ganger så holder den seg unna. Bruk lettøl, annen type er sløsing med både kroner og promille!!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er flambering: Hell konjakk eller calvados over katten og tenn på. Whisky går også an, men er litt mer uvanlig til flambering. Etter dette vil kabelen forbli i fred, så kan du jo selv drikke den ølen du ikke brukte til kabelen.

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Greia er flambering: Hell konjakk eller calvados over katten og tenn på. Whisky går også an, men er litt mer uvanlig til flambering. Etter dette vil kabelen forbli i fred, så kan du jo selv drikke den ølen du ikke brukte til kabelen.
    Du vet virkelig hvordan man skal drite seg ut du (applaus)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikke dere trøndere drakk øl jeg? Trodde kaffe og 96% var tingen.
    Men at dere er kattespisere -slik som flere utviklingsland var jo noe helt nytt for meg....

Newcomer Burley sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    ...eller enda tåpeligere spray-forslag!
    Det spray forslaget er ikke tåpelig. Vil heller påstå at ditt forslag er noen mil lengre ut på jordet..... Skjønner ikke vitsen med å komme med slike kommentarer da trådstarter sier det ikke er aktuelt og kvitte seg med katta, skute den, nappe tenner o.s.v. 8)

Se her: Hund som Hobby - Utstyr for hund og katt - Get Off spray

Har brukt denne sprayen på ting som katt/hund skal holde seg unna. Fungerer som gull!

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burley
    Det spray forslaget er ikke tåpelig. Vil heller påstå at ditt forslag er noen mil lengre ut på jordet..... Skjønner ikke vitsen med å komme med slike kommentarer da trådstarter sier det ikke er ektuelt og kvitte seg med katta, skute den, nappe tenner o.s.v.

Se her: Hund som Hobby - Utstyr for hund og katt - Get Off spray

Har brukt denne sprayen på ting som katt/hund skal holde seg unna. Fungerer som gull!
    Jeg er så enig. Alle kommentarene om at han skal drepe katten sin provoserer meg virkelig, selvom jeg vet at det er ment som lavpannet humor.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Katten i huset har også tatt livet av to headset

Det jeg nå passer på å gjøre er enkelt å greit å koble fra headsettet når det ikke er i bruk, legg det i enn skuff.

Om katten klarer å bite det i stykker under bruk, ja da må du heller åpne øynene under musikklytting 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHA Herregud for en tråd!!!

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Når jo an og surre metallnetting rundt ledningen, og deretter tape rundt der igjen.
    Bare husk og klipp metallnettingen i ikke så altfor store biter, slik at ledningen blir bøyelig.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at du ikke gjør ledningen for stiv - da blir det bare irriterende. Kablens "oppførsel" vil endre seg relativt mye med en strømpe rundt. Spesielt hvis den blir stiv.

En vanvittig dårlig sammenlikning, men jeg har et sett med gode 50 kv startkabler i veldig fleksibel og fin isolering. Problemet var at pluss og minus kabel er to separate kabler. Jeg teipet dem sammen over nærmest hele lengden på nesten 5 meter. Fy flate... Dem er blitt nærmest uhåndterlige... Selvsagt langt unna hva en kabel til headsett, men du kan få samme effekten.

Et lite tips, kan være å smøre inn kablen med en sitron. Det liker dem ikke i det hele tatt. Når vi fikk ei "løskatte" i hus (sluppet ut av en eier som ikke ville ha henne - eller rettere sagt hele kullet inkl morra) som i og for seg var veldig renslig. Hun brukte blomsterpotta i vinduet på stua ved et par anledinger før hun skjønte kattedoen som vi har inne om natta, men etter litt sitron i blomsterpotta har hun holdt seg unna.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at hun bet den halvveis av for ganske lenge siden, og jeg greide å lodde den sammen igjen så har jeg som sagt stappet ledningen ned i kassa, men hun greide å fiske den ut et side hull den slu-katta.. Og nå var ledningen langt forbi enhver redning.
    Synes de metall stømpene ser meget interessante ut, håper bare de passer for en så tynn ledning. Ser jo rimelig fleksible ut.
    Spiral ledning kunne jo også være mindre fristende å bite på, men jeg hater spiral ledninger..

Det enkleste er vel bare å ignorere de usaklige forslagene.. Jeg regnet med at de kom til å komme
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme problem med kattene mine, det som hjalp her var å gå på apoteket og få en "neglelakk" som brukes på unger som biter negler, og pensle dette på kablene. Smaker helt j**lig, men er helt ufarlig.

En ting til, det er patetisk at voksne folk ikke har mer respekt for dyr enn det en del av dere viser her. Legger ved dette utsnittet fra en artikkel om temaet:
    "Psychological disorders

One of the known warning signs of certain psychopathologies, including anti-social personality disorder, also known as psychopathic personality disorder, is a history of torturing pets and small animals, a behavior known as zoosadism. According to the New York Times, "[t]he FBI has found that a history of cruelty to animals is one of the traits that regularly appears in its computer records of serial rapists and murderers, and the standard diagnostic and treatment manual for psychiatric and emotional disorders lists cruelty to animals a diagnostic criterion for conduct disorders.[31] "A survey of psychiatric patients who had repeatedly tortured dogs and cats found all of them had high levels of aggression toward people as well, including one patient who had murdered a young boy."[31] Robert K. Ressler, an agent with the Federal Bureau of Investigation's behavioral sciences unit, studied serial killers and noted,"Murderers like this [Jeffrey Dahmer] very often start out by killing and torturing animals as kids."[32]

Cruelty to animals is one of the three components of the Macdonald triad, indicators of violent antisocial behavior in children and adolescents. According to the studies used to form this model, cruelty to animals is a common (but not with every case) behavior in children and adolescents who grow up to become serial killers and other violent criminals.

It has also been found that animal cruelty in children is frequently committed by children who have witnessed or been victims of abuse themselves. In two separate studies cited by the Humane Society of the United States roughly one-third of families suffering from domestic abuse indicated that at least one child had hurt or killed a pet.[33]"

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •