Gode høyttalerkabler til en god pris...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode høyttalerkabler til en god pris...

Hei.

Noen som har noen forslag til gode høyttalerkabler? Jeg vil ha bi-wiring og ferdigterminerte. Har nettopp kjøpt en brukt Primare I20 og D20.

Jeg tar også gjerne imot tips for gode signalkabler (RCA).

Har sett Nordøst Super Flatline, men de koster 2800,- for 2x3 meter. Det er altfor dyrt for meg nå. Med fare for å starte en ny kabeldebatt, så spør jeg om det er verdt å spare til disse?

Altså. Gode høyttalerkabler, ferdigterminerte, bi-wiring, 3 meter lange. Det vil jeg ha. Jeg vil helst ikke betale mer enn rundt en tusing (+/-)

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å kjøpe nordost Dreamcaster og terminere selv, det er ikke så vanskelig, kabel og plugger med tilbehør får du for under en tusing mener jeg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel endel diskusjoner om hvorvidt nordost flatline kanskje ikke er verdens beste kabler.

Et alternativ kan være Van den hul Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The CLEARTRACK kabel

148kr/meter, og du kan enten terminere selv, alternativt terminerer de for deg kostnadsfritt på hifiklubben (du må kjøpe pluggene da).
    --
    Thorbjørn

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir egentlig vanskelig å anbefalle kabler uten å legge opp til en slags kabeldebatt; man bør jo helst begrunne sine forslag. Men jeg skal prøve å være litt diplomatisk her:

nordost sine billigkabler er kjekke. De er billige og de overfører signalene. Til prisen er de ganske ok. Dog vil jeg anbefalle deg å sjekke ut Better Cables (selges av lsound.no). 2x3m kommer på ca 1200kr, ferdig terminert. Når jeg solgte mine egne nordost frey (ca kr 17k) trengte jeg ett par billige mens anlegget skulle totalrenoveres, altså bare midlertidelig. Kjøpte meg ett par Better Cables og hadde de vel nesten ett år før anlegget måtte flyttes på og de blei for korte. Om det var placebo eller ikke kan sikkert diskuteres, men de låt rett og slett bedre enn nordost sine billige alternativ.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Hei.

Noen som har noen forslag til gode høyttalerkabler? Jeg vil ha bi-wiring og ferdigterminerte. Har nettopp kjøpt en brukt Primare I20 og D20.

Har sett Nordøst Super Flatline, men de koster 2800,- for 2x3 meter. Det er altfor dyrt for meg nå. Med fare for å starte en ny kabeldebatt, så spør jeg om det er verdt å spare til disse?

Altså. Gode høyttalerkabler, ferdigterminerte, bi-wiring, 3 meter lange. Det vil jeg ha. Jeg vil helst ikke betale mer enn rundt en tusing (+/-)
    Du kan jo omterminere kablene til bi-wiring?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni AS

Men den blir kanskje for kort? (2,5m)

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Chord Carnival Silver Screen kan være god match til den varme signaturen fra Primare.Koster 200,- metern og er skjermet.Blir det for dyrt så kan du jo sjekke brukten på hifisentralen.Mange som bytter ut gode kabler der med andre gode,så det er fritt fram for et godkjøp eller to der.

Du finner Chord her:
    Maxwell Import

Lykke til uansett

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fare for å bli trakkasert av kabel nisser velger jeg og ikke anbefale biltema sine høyttalerkabler laget av 99,99% ren OFC kobber. Men for all del. Nordost leder strømen fra a til b også. Bare husk å sett kabelen riktig vei eller blir lyden bakvendt...

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker å spre budskapet om Blue Jeans Cable, så da gjør jeg det like gjerne her og Fant de da jeg leita etter et alternativ til Monoprice (siden de ikke sender til Norge) og har ikke kjøpt noe annet siden. Har kun Blue Jeans selv, brukte kun Blue Jeans til hjemmekinoen til et familiemedlem og har ellers strødd kabler fra dem rundt litt her og der. Har aldri hatt noen problemer med kvaliteten.

Mange abonnerer på tanken om at kabler som er dyrere er bedre. Jeg er altså ikke en av disse

Mitt lille anlegg ser man i signaturen, men kan nevne at hjemmekinoen jeg satt opp var også Nad og B&W. Da med Nad 765, B&W 683 ++ og Denon ett-eller-annet DVD-spiller. Bruker 12AWG til frontene og 10 til resten.

Canare-kabelen kan jo være et alternativ hvis du vil ha kablene i samme jakke ved bi-wiring (jeg bruker selv Belden 12AWG * 2).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Hei.

Fabrikkterminerte biwiringkabler skal du få problemer med å finne i den prisklassen her til lands, 6 m kabel av ok kvalitet med biwiringledere alene kommer gjerne uterminert på rundt 1000 kroner.

Du kan eventuelt ta en tur på HDMI Cables | Scart Leads | DVI Cable | Speaker Cables og sette sammen en pakke der.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo, tenkte egentlig å mekke en egen tråd for dette men fant noe relevant her så bare skriver det under her. Jeg lurer også på gode kabler til en god pris, og da har jeg tenkt på disse Nordost 2Flat Høyttalerkabel | Soundgarden, for hele frontsettet mitt.

Altså: 2X3 meter og 1X2 meter. Det jeg da lurer på er hvordan man terminerer disse? eller hvordan man terminerer kabler i det hele tatt, de ser superkule ut på soundgarden sine bilder, men der står det også " NB! 2Flat leveres ikke ferdig terminert som avbildet."

Jo jeg hadde tenkt på 4flat også, men avr 355 kanke biwires så det ekke vits

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Nordost flatline.. Liggende i skuffa.

Bruker Clas Olson kabler (tykkeste) og jeg hører ikke forskjell.

20m til rundt 300,-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er langt i fra noen kabelekspert.Men en del har sagt at Nordost ikke anbefales med utstyr som låter lyst i utgangspunktet.
    Den som Hybris anbefalte holder vel til mange oppsett.
    Det er mange her og på Hifisentralen som bytter ut kabler ofte.I stedet for å spare til et dyrt sett kan du få dyre kabler på brukten.Kabler må vel være det sikreste du kan kjøpe brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    yo, tenkte egentlig å mekke en egen tråd for dette men fant noe relevant her så bare skriver det under her. Jeg lurer også på gode kabler til en god pris, og da har jeg tenkt på disse Nordost 2Flat Høyttalerkabel | Soundgarden, for hele frontsettet mitt.

Altså: 2X3 meter og 1X2 meter. Det jeg da lurer på er hvordan man terminerer disse? eller hvordan man terminerer kabler i det hele tatt, de ser superkule ut på soundgarden sine bilder, men der står det også " NB! 2Flat leveres ikke ferdig terminert som avbildet."

Jo jeg hadde tenkt på 4flat også, men avr 355 kanke biwires så det ekke vits
    Du terminerer bare kablene til 2 plugger til forsterkeren og 4 plugger til høyttalerene.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Jeg har Nordost flatline.. Liggende i skuffa.

Bruker Clas Olson kabler (tykkeste) og jeg hører ikke forskjell.

20m til rundt 300,-
    hvorfor ikke bruke flatline når du ikke hører forskjell? den er jo finere å se på?8)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gode høytalerkabler

Jeg har gått til anskaffelse av Klipsch RF-63, RC-64, RS-62 + RSW-10d sub, kombinert med Onkyo TX-NR 1007 receiver.

Men trenger visst nok høytalerkabler for å få lyd hehe...

Noen tips på gode høytaler kabler?

Trenger:
    2*3 m til frontene
    1,5-2m til center
    25m til surroundene

Hva vil dere anbefale? Gjerne ferdig terminerte.

Gjerne ikke noe over 3-4000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale QED Silver Anniversary XT fra f.eks HDMI Cables | Scart Leads | DVI Cable | Speaker Cables
    Rimelig og god kabel som fås ferdig terminert i de lengder du måtte ønske.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 2x2m med disse, ferdig terminerte for Bi-wire

Nordost Wyrewizard Dreamcaster Høyttalerkabel | Soundgarden

om du har lyst på de, så kontakt meg på en PM. Trenger ikke bli så dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hvorfor ikke bruke flatline når du ikke hører forskjell? den er jo finere å se på?8)
    Faktisk ikke? Den er brei. Jeg liker å sjule kabler. Biltema sine henger så fint nedover høytaleren (bak, ikke sebar) og bortover langs gulvet. God tyngde.

Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Jeg har gått til anskaffelse av Klipsch RF-63, RC-64, RS-62 + RSW-10d sub, kombinert med Onkyo TX-NR 1007 receiver.

Men trenger visst nok høytalerkabler for å få lyd hehe...

Noen tips på gode høytaler kabler?

Trenger:
    2*3 m til frontene
    1,5-2m til center
    25m til surroundene

Hva vil dere anbefale? Gjerne ferdig terminerte.

Gjerne ikke noe over 3-4000,-
    Kjør på med biltama kabler bak. God pris på 25 meters strekk. Bananplugger fra biltema er simple å montere og sparer deg for et par lapper tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man nøyer seg med samme dimensjon som de Nordost-kablene, kan man komme veldig billig fra det...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •