Den store kabeltesten - avslører forskjeller! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 502
    Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Så blid du ser ut Preje :P

var de berømte grøftekablene dine med i testen da?
    Hallå dreamphaze 8)
    Jeg var i et veldig godt humør jeg, men noe tankefull over alt som ble servert av info om ulike kabler og diverse - du vet...

Grøftekablene mine glemte jeg å skrive om i sted
    De var med de ja, men jeg hørte helt klart forskjeller og mangler her, på lik linje med de andre. Det største ankepunktet var mangel på dynamikk, pluss at kontrollen ikke var like bra som andre kandidater. Men hvis du ser på prisen til de kablene, og du ikke har noe annet referansepunkt, så er de slett ikke verst

Så det blir bytting av høyttalerkabler med tiden, helt klart!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få en opplisting av utstyr som ble benyttet, musikk som ble benyttet og kablene som ble testet - samt et resultat av testen?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom vel ikke som noen overaskelse på meg at det var forskjel på kabler. Det som var gøy med denne teste var at det var 0 fokus på pris og hvilke kabler det var. Kun fokus på og prøve og finne og sitte igjen med den kabelen som flertallet mener hadde de beste egenskapene.

Vil takke Bård og Roger som gjorde dette mulig og si at dette var svært så gøy.

Sitter på rad 2 lengst til høyere på bildet.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Det var lagt opp slik at man skulle teste to kabler mot hverandre, kåre den "beste" som skulle få prøve seg mot neste kabel, og så fikk man se til slutt hvem som stod igjen som det endelige valget blant deltagerne. Her var det nok klare delte meninger Det ble testet først med kabel 1, så en mix av 1 og 2, og så bare 2, for så å returnere til 1 igjen. Det ble spilt 3 ulike låter, og deltagerne byttet på å sitte i sweetspot. Etterhvert som tiden gikk og inntrykkene gravde seg inn i hjernen på de fleste, endret man lyttingen til å vare i ett minutt pr kabel. Ikke den beste og mest riktige måten å teste på kanskje, men tiden fløy avgårde dessverre. Jeg tror allikevel de fleste fikk et visst inntrykk av de ulike kabler uansett.
    Nå ble jeg litt forvirret. Jeg går ut fra at det var blindtest/ABX-testing?
    --
    Thorbjørn

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nå ble jeg litt forvirret. Jeg går ut fra at det var blindtest/ABX-testing?
    Hvorfor går du ut fra det?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at det er forskjell på høytalerkabler.
    Bra :-D

Da er det bare og dra hjem og teste :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvorfor går du ut fra det?
    Virker litt pussig å utføre en "sighted" test når alle vet at dette tungt påvirker resultatet, og en masse folk får (potensielt feilaktig) inntrykk av at det er stor hørbar forskjell på høyttalerkabler basert på en test de leser om her - uten å tenke over forutsetningene for testen. Det er jo litt kjedelig.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker litt pussig å utføre en "sighted" test når alle vet at dette tungt påvirker resultatet, men dere om det, jeg skal ikke blande meg.

Mulig at det er litt pussig, jeg var ikke der selv men var med på lyttingen på treffet i Lørenskog, resultatet var ganske store forskjeller på de 3 kablene vi testet, jeg er ikke ute etter nye kabler og og hadde ingen favoritter blant de som ble testet, det eneste som var interesant var om det kunne påvises noen forskjell, og det kunne det.

Og det er også det jeg ville vite med denne testen, jeg gir blanke i hvilken kabel som var best, men det er påvist forskjeller på høytalerkabler, det er godt nok :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var med på denne seansen for å få bekreftet en gang for alle at det IKKE er forskjell på kabler.
    Vel, jeg hørte stor forskjell på de, fysisk så skal det ikke være mulig mener jeg, men det er nå engang sånn at alle som var der, unntatt 1,5 stk hørte faktisk forskjell.
    Hvilke kabel som er "best" blir ganske subjektivt, de må jo spille godt i ditt rom på ditt utstyr.

Jeg var en stor skeptiker, nå er jeg en troende

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det mulig å få en opplisting av utstyr som ble benyttet, musikk som ble benyttet og kablene som ble testet - samt et resultat av testen?
    +1

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    +1
    +2

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Mulig at det er litt pussig, jeg var ikke der selv men var med på lyttingen på treffet i Lørenskog, resultatet var ganske store forskjeller på de 3 kablene vi testet, jeg er ikke ute etter nye kabler og og hadde ingen favoritter blant de som ble testet, det eneste som var interesant var om det kunne påvises noen forskjell, og det kunne det.

Og det er også det jeg ville vite med denne testen, jeg gir blanke i hvilken kabel som var best, men det er påvist forskjeller på høytalerkabler, det er godt nok :-D
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg var med på denne seansen for å få bekreftet en gang for alle at det IKKE er forskjell på kabler.
    Vel, jeg hørte stor forskjell på de, fysisk så skal det ikke være mulig mener jeg, men det er nå engang sånn at alle som var der, unntatt 1,5 stk hørte faktisk forskjell.
    Hvilke kabel som er "best" blir ganske subjektivt, de må jo spille godt i ditt rom på ditt utstyr.

Jeg var en stor skeptiker, nå er jeg en troende
    Nå skal jeg ikke ødelegge denne tråden, så dette blir mitt siste innlegg - men er/var dere skeptikere må dere vel også vite at dere blir sterkt påvirket av hva dere ser og hva de rundt dere opplever - så dere har ikke påvist eller bevist noen ting før dere fjerner disse elementene. Synes det er synd at man ikke tester disse tingene med ABX når man først arrangerer noe slikt. Så for min del er man like langt etter denne testen, men dere koste dere sikkert - det er jo bra.

EDIT: For de som er interessert i fortsette denne noe off-topic diskusjonen, la oss ta det her - http://avforum.no/forum/kabler/87906...ml#post1192956

Ikke ødelegg denne tråden med krangel om kabler.
    --
    Thorbjørn

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene (de aller fleste av dem) lå med kontaktene skjult bak både forsterker og høyttaler. Det skulle derfor mye til for å få med seg hvilken av kablene som til en hver tid ble benyttet.

Vi fikk heller ikke inntrykk at de impliserte på forhånd var spesielt interessert i å finne ut dette.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som ingen har påtatt seg jobben og skrive ned opplevelsen under testingen. Nå er jo det litt av en jobb i en slik seanse, men slik jeg har konkludert dette så var det ikke meningen å finne den beste kablen men å få erfart at det er forskjell på kabler.
    Ut i fra det jeg har lest er har alle hørt at det er forskjell.8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips... Tre kablene igjennom PVC rør så ser ingen hvilke kabler det nappes i ;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det bra lyd i de der tynne grønngule og brune kablene?

De ser jo dessuten ut og være innen økonomisk rekkevidde

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke ødelegge denne tråden, så dette blir mitt siste innlegg - men er/var dere skeptikere må dere vel også vite at dere blir sterkt påvirket av hva dere ser og hva de rundt dere opplever - så dere har ikke påvist eller bevist noen ting før dere fjerner disse elementene. Synes det er synd at man ikke tester disse tingene med ABX når man først arrangerer noe slikt. Så for min del er man like langt etter denne testen, men dere koste dere sikkert - det er jo bra.

EDIT: For de som er interessert i fortsette denne noe off-topic diskusjonen, la oss ta det her - http://avforum.no/forum/kabler/87906...ml#post1192956

Ikke ødelegg denne tråden med krangel om kabler.
    Tja i følge Ante1 som var kabel skeptiker så hørte 90% av de fremmøtte forskjell, det sier vel bare at kabelprodusentene har betalt flesteparten av dem
    (Nå har jeg møtt Ante1 ved flere treff og sitter med inntrykk av at han sier det han mener uansett, han er altså ikke den som følger etter alle andre, så jeg tror på det han sier :-D )

Men det vil altid være noen som tviler og andre som tror, Uansett hva/hvordan en test er gjort, og det er helt greit, det blir nok ikke en ny kabeldebatt men kanskje noen flere vil prøve forskjellige typer kabel før de kjøper og gjøre seg opp sin egen mening :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg ser skeptikerne kommer og er etterpåkloke i kjølevannet av en slik seanse.. Hvorfor ble det ikke gjort slik eller slik...

Neste gang kan dere kanskje delta selv?

Jeg har selv delvis deltatt på en tilsvarende test her i Porsgrunn og det er ikke tvil at man hører forskjell... Men jeg har aldri vært en skeptiker til kabler da jeg fint hører forskjell på kabler uten å få betalt for det..

Kudos til Rokko og reven ( flageborg )

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    ...men kanskje noen flere vil prøve forskjellige typer kabel før de kjøper og gjøre seg opp sin egen mening :-D
    Og nettopp dette var hensikten med denne seansen - å gi andre muligheten til en selvopplevd vurdering.

Hva skal man si, annet enn at man i størst mulig grad ikke bør uttale seg skråsikkert om noe man selv ikke har sjekket eller opplevd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Og nettopp dette var hensikten med denne seansen - å gi andre muligheten til en selvopplevd vurdering.

Hva skal man si, annet enn at man i størst mulig grad ikke bør uttale seg skråsikkert om noe man selv ikke har sjekket eller opplevd?
    + 1

Helt enig med deg Roko =)

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •