Den store kabeltesten - avslører forskjeller! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 502
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    HåkonN har jeg noen plass sagt at jeg har kabler til 1000 meteren???
    Jeg går for kvalitet og fornuftige løsninger med gode plugger... og det helst uten å bruke for mye penger Express4 kjøpte jeg på brukten for ca 500kr ferdig terminert på 2x2,5m og var ei fornuftig investering siden jeg fikk solgt mine Kimber 4tc for 1000. Det beste var at den ikke hadde en betoning i øvre mellomtone som det Kimberen hadde Signalkablene er ett sett Audiotruth lapis (sølv) som jeg fikk for 800 som jeg modifiserte med Bulletplug silver. Merkbart mye bedre! Ellers? Flere andre DIY-rca med en mundorf-leder tvinnet rundt en god Audioquest-leder. Godt fornøyd
    Jeg snakker ikke om deg, men generelt. Det er jo helt tydlig på hifi-butikkene at de er svært ivrige på å selge dyre kabler. Jeg har selv blitt fortalt av selgere i Oslo at det er liten vits med forsterker til 20k om en ikke har kabler til 5-10k som ikke er kvalitetsforringende. Men det er mulig at jeg ser ekstra dum og lettlurt ut, hehe....
    Sitat Opprinnelig postet av AntonX
    Tror heller at de ikke har livets rett fordi det er opplagt idiotisk med fancy og dyre kabler til industrielt bruk. High-end musikkanlegg blir noe helt annet. Systemutviklerne er kanskje ikke HiFi interesserte og de har neppe nok kunnskaper på det feltet heller.
    Så du mener analoge 20-20khz hifisignaler er mer kresne på kabler enn mesteparten av signaloverføring som brukes industrielt?

Og om de sitter på så høy kompetanse, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke forklarer på en skikkelig måte hva som gjør deres produkt bra, fremfor en masse vissvass om for eks. skin-effekt og overføringshastighet.

Har dere fått med dere blindtesten tralltrall og trompetnerd gjorde? Om jeg ikke husker helt feil så var det ganske lett å skille kablene i forkant av blindtesten, men i etterkant var det mer eller mindre umulig. Det var på et 6-siffret anlegg, og lyttere med "musikalsk" bakgrunn. En tankevekker syntes nå jeg...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN Joda, har vært der selv så jeg vet jo at det forekommer at en selger prøver å prakke på en dyr kabel. Og litt fascinerende å diskutere dette med vedkommende som prøver å selge denne til meg, selv om jeg muligens viser kunnskap som er over gjennomsnittet. Synes jo selv at det er noe overkill med en kabel til halve prisen av selve anlegget.
    En kabel skal ha samme kvalitet som det det er tilkoblet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Var kanskje litt feil ordlagt dette med "bruk" industrielt. Det jeg mente å si var at "eksotiske" kabler ville aldri hatt livets rett industrielt...
    Enkelte hifi-kabler er så merkelig konstruert at de ikke lenger har optimale (elektriske) egenskaper når det kommer til overføring av lyd. Dette gjelder både høyttalerkabler og signalkabler.
    Du blander stadig inn industrien og høyttalerkabler, jeg ser ikke helt sammenhengen der, i industrien brukes kabler stort sett til å lede strøm. Legering og tversnitt er avgjørende her, på lik linje som i en høyttalerkabel. Men slik jeg fortår det over så mener du at høyttaler kabler lages med dårligere elektriske egenskaper, dermed med dårligere lyd. Det hadde vært fint om du hadde noe dokumentasjon rundt ledningsevne/legeringer på industrikabel kontra høyttalerkabler og vise oss.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sukk!!
    Det hjelper ikke uansett. Ingen i hele verden ser ut til å være villig til å arrangere en seriøs blindtest,og James Randi ser fortsatt ut til å sitte godt på sine premiepenger
    Selv med utallige oppfordringer på forhånd ble ikke dette en seriøs blindtest heller,og da er vi pr def.like langt.Det hjelper like lite som at redaksjonen i Fidelity hevder forskjeller,at en annen gruppe etterhvert har gjort det samme i en annen åpen test.
    -Men ikke for det;øyevitneskildringer har jo i historiens lys omvendt mange tidligere også.Andre som Paulus feks.trengte selv å erfare forskjellene på kroppen for å bli omvendt...

Likevel vil jeg hevde at det er en viss forskjell på blind tro, blind visshet,og for ikke å snakke om seende tro!!

Mvh Rune

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en flunkende ny kabel innlemmet blant de som skal testes neste gang!

DETTE må da vel kategoriseres som en skikkelig grøftekabel...?
    Det var i alle fall der jeg plukket den opp... ;-)

Ooops!
    Oppdaget at denne kabelen koster skjorta... faktisk 53.486,- for 100 meter (i Belgia)... ops:
    DRAKA VULTA-mb 4x25 VULTA mb 4x25 qmm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener analoge 20-20khz hifisignaler er mer kresne på kabler enn mesteparten av signaloverføring som brukes industrielt?
    Formålet med kablene er slett ikke de samme, Håkon. Dermed en lite interessant sammenligning.

Og om de sitter på så høy kompetanse, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke forklarer på en skikkelig måte hva som gjør deres produkt bra, fremfor en masse vissvass om for eks. skin-effekt og overføringshastighet.
    Hva vet du om overføringshastighet og skin-effekt? Hva vet jeg og andre med elektronikkutdanning om det? Egentlig ingenting (har bare hørt at skin-effekt er reelt). Det var en siv.ing som svarte her engang; -Jo mer du vet, jo mer vet du hvor lite du vet. Mye sannhet i det.

Har dere fått med dere blindtesten tralltrall og trompetnerd gjorde? Om jeg ikke husker helt feil så var det ganske lett å skille kablene i forkant av blindtesten, men i etterkant var det mer eller mindre umulig. Det var på et 6-siffret anlegg, og lyttere med "musikalsk" bakgrunn. En tankevekker syntes nå jeg...
    Nei, den har jeg ikke sett. Har du en link? Jeg fant også ut det samme - Når man tester blindt så virker forskjellene mindre. Men hørte de samme forskjellene alikevel. Hvorfor så få tester blind er fortsatt en gåte for meg(hvis man da ikke er redd for å misslykkes, noe man ikke burde være).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du blander stadig inn industrien og høyttalerkabler, jeg ser ikke helt sammenhengen der, i industrien brukes kabler stort sett til å lede strøm.
    Hva tror du høyttalerkabler brukes til?

Alt av signalkabler, datakabler, strømkabler blir designet med tanke på de oppgavene de skal utføre, hverken mer eller mindre. For en høyttalerkabler er det nettopp det Nordenstram er inne på, impedans som er vesentlig.
    Skulle en velge å legge opp høyttalerkabler i profesjonell sammenheng (konserter, konserthus, etc etc), er dette faktorer man ville velge å se på, ikke hvordan kabelen oppfører seg i gigahertz området (ref. skin effekt).
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Legering og tversnitt er avgjørende her, på lik linje som i en høyttalerkabel. Men slik jeg fortår det over så mener du at høyttaler kabler lages med dårligere elektriske egenskaper, dermed med dårligere lyd.
    Med fare for å gjenta meg selv:
    Hva som gjør lyden "dårligere" eller "bedre" skal jeg ikke uttale meg om.
    Enkelte signal og høyttalerkabler fra sirkusprodusentene kommer med svært tynne tverrsnitt (les: impedans), mange av de også helt uten skjerming (les: støy). Dette vil selvsagt kunne ha en hørbar påvirkning på signalet, men elektrisk sett (!) er det jo en degradering. Hva lytteren mener er best blir selvsagt subjektivt, men personlig ville jeg aldri plassert noe slikt i kjeden.

Dette kan jo være en artig artikkel for de som har intressen:

The Truth About Interconnects and Cables — Reviews and News from Audioholics

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Formålet med kablene er slett ikke de samme, Håkon. Dermed en lite interessant sammenligning.
    Formålet er med en høyttalerkabel er å overføre 20-20khz analogt signal. Dette er en av de mest ukritiske måtene å overføre et signal på.

Allikevel er det her man finner de dyreste kablene, de mest udokumenterte påstandene og de mest ukristiske kundene.

Ser ingen ironien i det?

Hva vet du om overføringshastighet og skin-effekt? Hva vet jeg og andre med elektronikkutdanning om det? Egentlig ingenting (har bare hørt at skin-effekt er reelt). Det var en siv.ing som svarte her engang; -Jo mer du vet, jo mer vet du hvor lite du vet. Mye sannhet i det.
    Skin effekt er reelt, men ikke i 20khz området. Dette er godt dokumentert. Ivar Løkken har beskrevet det nærmere:

Sitat Opprinnelig postet av Ivar Løkken
    Skin-effekt: Skin-effekt er et bølgefenomen i ledere som skyldes elektromagnetisk (selv)induksjon. Et elektrisk felt følges av et magnetisk felt som er transverst på det selv. Ved høye frekvenser vil det magnetiske feltet motinduserte strømmer som fører til reduksjon av netto strømtetthet i sentrum av lederen. Jo høyere frekvenser, jo mer motinduksjon og strømtransporten vil i større og større grad kun kunne gå i overflaten. Dette gjør at resistansen i en leder øker ved høye frekvenser siden det effektive tverrsnittet avtar. Skindybden er en betegnelse på hvor langt fra overflaten strømtettheten er redusert med en faktor e (naturlig logaritme) ved den gitte frekvensen. Jo mer magnetiserbart ledermaterialet er (høyere selvinduksjon), jo mindre er skindybden og den reduseres proposjonalt med kvadratroten av frekvensen.

For kobber og så lave frekvenser som audio (under 50kHz) er skindybden så stor at man ikke får signifikant resistansøkning med mindre lederen er mange titalle eller hundretalls kvadratmillimeter i tverrsnitt, og i så tilfelle er den (resistansen) så forsvinnende liten i utgangspunktet at det knappest er et praktisk problem (det største praktiske problemet med fem hundre kvadratmillimeters kabel ville trolig heller gått på terminering). Men over en viss tykkelse vil du ved høye frekvenser ikke lengre få bedre ledningsevne ved å bytte til enda tykkere kabel. For formler til å kunne beregne effektiv resistans og skindybde, se Wikipedia: Skin-effect.
    Nei, den har jeg ikke sett. Har du en link? Jeg fant også ut det samme - Når man tester blindt så virker forskjellene mindre. Men hørte de samme forskjellene alikevel.
    Hifisentralen - Dobbel ABX Blindtest arrangert!

Hvorfor så få tester blind er fortsatt en gåte for meg(hvis man da ikke er redd for å misslykkes, noe man ikke burde være).
    Hvorfor tror noen på spåkoner? Hvorfor setter de seg ikke ned å leser litt litteratur som beviser måtene disse scam-artistene lurer folk på? Hvorfor tror vi på en Gud vi aldri har sett? Hvorfor tror vi at flaks skal redde oss i kortspill?

Henrik Ibsen sa en gang "Tar De livsløgnen fra et menneske så tar De lykken fra det med det samme”

Enkelte ser ut til å basere hele sitt stereoanlegg rundt kablene, og har kanskje gjort det de siste 20 årene. At placebo kan ha lurt de i lang tid, og at de har lagt igjen uffattelige mange penger hos Hifi Asylet til ingen nytte kan være en tung kamel å svelge.

Som Nordenstram har vært inne på ER det mulig å få en høyttalerkabel til å slå ut hørbart i en blindtest, men dette går på dimensjon og lederevne. Tar en hensyn til disse (billige) faktorene, skal iflg. all kjent vitenskap en ABX blindtest gi et null-resultat. Klarer man allikevel noe annet enn et null-resultat ligger det 1 000 000 og venter hos Randi.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formålet er med en høyttalerkabel er å overføre 20-20khz analogt signal. Dette er en av de mest ukritiske måtene å overføre et signal på.
    Et Hifi anleggs formål er å overføre, forsterke og omdanne elekriske singnaler mellom 20-20khz til lydbølger.

Ha...8)

Enkelte ser ut til å basere hele sitt stereoanlegg rundt kablene, og har kanskje gjort det de siste 20 årene. At placebo kan ha lurt de i lang tid, og at de har lagt igjen uffattelige mange penger hos Hifi Asylet til ingen nytte kan være en tung kamel å svelge.
    Basere sitt anlegg rundt kablene.. De har jeg ikke sett. Og hvordan vet du at det ikke har vært til nytte forresten?

Allikevel er det her man finner de dyreste kablene, de mest udokumenterte påstandene og de mest ukristiske kundene.
    Ikke så rart det..

Som Nordenstram har vært inne på ER det mulig å få en høyttalerkabel til å slå ut hørbart i en blindtest, men dette går på dimensjon og lederevne.
    Mine tynne Audience kabel ga bedre lyd enn langt tykkere Wireworld kabel. Blindtestet også. Hvorfor vet jeg ikke.

Hvorfor tror noen på spåkoner?
    Tja.. "spåkoner" er vel mer tvilsomt men klarsynte finnes det mange av.

Hvorfor setter de seg ikke ned å leser litt litteratur som beviser måtene disse scam-artistene lurer folk på?
    Tja, personlig er jeg mer opptatt av å søke de ærlige..

Hvorfor tror vi på en Gud vi aldri har sett?
    Fordi det er logisk at det er noe "mer".

Hvorfor tror vi at flaks skal redde oss i kortspill?
    Fordi det kan..

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til avdelingen for logisk svikt, ignorans og dårlig dømmekraft. Vennligst fest skylappene og ikke se dere tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra linken (har sett den før alikevel);

Restultatet var i antall riktige:

Soedal 9/13
    Tralltrall 7/13
    Trompetnerd 6/13

Det vil dessverre si et null resultat

Det som var så rart var at jeg opplevde forskjell når jeg visste hva som spilte, og av og til var jeg helt sikker på X kabelen, mens det av og til var fordømt vanskelig å høre hvilken kabel det var. Likevel var det ingen sammenheng med resultatet.
    Dette resultatet er jo ikke noe bevis for hverken det ene eller det andre.

At det ikke er lett å si hvem som spiller er noe jeg erfarte også. Forskjeller er veldig små, mindre enn man først tror fordi man har en tendens til å forsterke lydforandringer. Mye mindre forskjeller enn det mange vil ha det til. Jeg klarte å høre forskjell, men jeg hadde fort bommet hvis jeg måtte ha fortsatt med mange repitisjoner hvis konsentrasjonen og hukommelsen ikke hadde vært skjerpet nok (stor sjanse for det).

Jeg tror alså at det er forskjell på enkelte kabler, men så lite at det er til liten nytte å bruke mye penger og tid på. Men har man lyst på dyre kabler så har man lov. Alt monner.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun logisk fordi våre følelser ønsker det.... Basert på det som er tilgjengelig av bevis og det vi kan etterprøve er det ikke noe mer logisk enn at Peter Pan eller Julenissen eksisterer.

Kabler har sånn sett mye til felles med religion. Forskjeller kan ikke måles eller bevises, men folk tror heller på ørene enn godt dokumenterte egenskaper som placebo. Det til glede for selgerne og produsenter som har kjempekalkyler på kabler og andre "magiske" tweaks.

Argumentet er alltid "bevis at det ikke fungerer". Det er som de fleste vet ikke mulig - en må bevise at det faktisk fungerer.

Dette resultatet er jo ikke noe bevis for hverken det ene eller det andre.
    Den beviser intet annet enn at de som var med på testen og trodde på forskjeller ble tatt på senga når de ikke visste hvem kabel som ble tilkoblet.

Mike Lavigne hadde vel lignende erfaring. Han hadde testet 20-30 ulike kabler på sitt 7-sifrede system over en 10 års periode, og satt i så måte med begge beina godt planta opp i kabelhengemyra. Fikk vel aldri så lite sjokk når han endelig testet blindt.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forklar gjerne hvorfor en gud er logisk.

Vitenskap er når kunnskap tilegnes på en objektiv måte og resultatet kan reproduseres. Det er ekte søken etter sannhet. Klarsynthet, gud, kabelvoodoo og andre ubegunnede ekstraordinære påstander er eksempler på ting som ikke består vitenskapelige tester, for eksempel en dobbel blindtest hvor man har kontrollelement.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun logisk fordi våre følelser ønsker det....
    Vel, jeg tror det er mer enn som så ...

Det virker for meg som at flere "følelser" ønsker det motsatte..

Basert på det som er tilgjengelig av bevis og det vi kan etterprøve er det ikke noe mer logisk enn at Peter Pan eller Julenissen eksisterer.
    Tøvete utsagn..

Kabler har sånn sett mye til felles med religion. Forskjeller kan ikke måles eller bevises, men folk tror heller på ørene enn godt dokumenterte egenskaper som placebo. Det til glede for selgerne og produsenter som har kjempekalkyler på kabler og andre "magiske" tweaks.
    Det er ikke alt som er like enkelt å bevise vitenskapelig. Dessverre.

Mike Lavigne hadde vel lignende erfaring. Han hadde testet 20-30 ulike kabler på sitt 7-sifrede system over en 10 års periode, og satt i så måte med begge beina godt planta opp i kabelhengemyra. Fikk vel aldri så lite sjokk når han endelig testet blindt....
    Det finnes sikkert flere enn meg som hørte samme forskjeller (dog i mindre grad). Kabelskeptikere vil ikke høre om dem uansett. Å bevise det vitenskapelig er ikke lett, Håkon. Vi kan lett påvirkes begge veier.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Forklar gjerne hvorfor en gud er logisk.

Vitenskap er når kunnskap tilegnes på en objektiv måte og resultatet kan reproduseres. Det er ekte søken etter sannhet. Klarsynthet, gud, kabelvoodoo og andre ubegunnede ekstraordinære påstander er eksempler på ting som ikke består vitenskapelige tester, for eksempel en dobbel blindtest hvor man har kontrollelement.
    Du må legge vitenskapen i hylla for å forstå mer. Kanskje kommer vitenskapen etter. Nei, ikke bare kanskje - det må den.

Gud er logisk... Hm.. Umulig å si når vi ikke er enige om hva Gud er for noe.

Ja sa bare "mer".... Hvorfor det er logisk? Oi.. det er så stort tema at det egner seg ikke her :wink: .

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge vitenskapen i hylla for å forstå mer. Kanskje kommer vitenskapen etter. Nei, ikke bare kanskje - det må den.

Gud er logisk... Hm.. Umulig å si når vi ikke er enige om hva Gud er for noe.

Ja sa bare "mer".... Hvorfor det er logisk? Oi.. det er så stort tema at det egner seg ikke her :wink: .
    Siden vitenskapen i dine øyne er utilstrekkelig når det gjelder å beskrive kablers egenskaper, hva bruker man da? Psykologi? Filosofi? Det er nok mange kabelskeptikere som er enige med deg når det gjelder bruken av disse fagområdene om opplevde forskjeller mellom kabler. :wink:

At du mener Gud er logisk får stå for din egen regning (og definisjon av logikk). Vi lar det ligge...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Siden vitenskapen i dine øyne er utilstrekkelig når det gjelder å beskrive kablers egenskaper..
    Det har jeg aldri sagt og slett ikke noe jeg mener.

At du mener Gud er logisk får stå for din egen regning (og definisjon av logikk). Vi lar det ligge...
    Det har jeg ikke skrevet heller..

Vel, nå må jeg ut på tur inkl. Molvær konsert .

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tror det er mer enn som så ...
    Tror er nok det riktige ordet her ja. Mennesker er generelt lite logiske når det kommer av å gjette seg frem til ting. Våre sanser og følelser er i stor grad styrt av en hjerne som gjør det den kan for at vi skal ha det bra. Det betyr i stor grad at vår subjektive virkelighet ikke alltid samsvarer med den virkeligheten som kommer frem om en setter i gang objektive undersøkelser/forskning.

Tøvete utsagn..
    Det er kun tøvete i den form at det angriper akkurat den livstro du er oppdratt til å følge. Født på et annet geografisk sted kunne du like gjerne vært buddhist. Dette er veldig på sidelinjen av hva vi diskuterer, men har sine paraleller i all den tid magiske kabler påberoper seg egenskaper på tvers av hva all kjent forskning viser.

Det er ikke alt som er like enkelt å bevise vitenskapelig. Dessverre.
    Nei, men heldigvis er enkle hifi-kabler en av de. Om en ikke tror på moderne (og gamle) grunnleggende kunnskaper om signaloverføring, kan en i det minste utføre en skikkelig ABX blindtest.

Desverre er det de færreste som er på kabelkjøret spesielt oppdatt av å sjekke om de kan spare litt tid og penger.

Det finnes sikkert flere enn meg som hørte samme forskjeller (dog i mindre grad). Kabelskeptikere vil ikke høre om dem uansett. Å bevise det vitenskapelig er ikke lett, Håkon. Vi kan lett påvirkes begge veier.
    Derfor er det viktig å ha med seg begge parter når en blindtester. Blindtester er først og fremst spennende når de som er overbevist om forskjeller deltar.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Molvær konsert .
    Nice!! Litt OT, men i Oslo?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice!! Litt OT, men i Oslo?
    Ja, sentrum scene. Jeg er ikke noen stor fan, men liker jo musikken hans. Og i morgen tidlig skal jeg møte Cecilia Bartoli 8-) .

Må gå..

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Det har jeg ikke skrevet heller..
    Det er mulig jeg feiltolket deg i forhold til hva du mente, men ordleggingen din var ikke utvetydig. Hvis det du mener med "mer" er hittil uoppdagede/uforklarte naturlige sammenhenger er jeg enig i at det er logisk.

Nok trollmating for i dag

Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •