Merkelig problem - Løst med ny kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Merkelig problem - Løst med ny kabel

Hadde et problem med min Denon 1720 DVD-spiller og en CRT tv tilkoblet med scart.
    Fungerte ypperlig i mange år, før det plutselig kom hvite horisontale striper på 2-3mm som beveget seg fort opp og ned på skjermen.
    Prøvde med to forskjellige kabler, én noname kabel og en fra Tara Labs (nypris 500kr). Men det var akkurat samme problem.

Koblet så til en annen billig dvd-spiller med samme kabler, og jeg fikk helt klart bilde. Tenkte da at da må det jo være noe galt med Denon-spilleren, siden både kabelene og tven fungerte ypperlig med en annen dvd-spiller.

Var på HiFi Klubben og fortalte, og fikk med meg en Argon scartkabel hjem.
    Tenkte selvfølgelig at det ikke ville hjelpe, siden de gamle kablene fungerte ypperlig med den billige dvd-spilleren.

Men til min store overraskelse var stripene borte, og bilde helt klart da jeg plugget Argon scarten i!

Ble selvfølgelig kjempeglad for det, men hvordan kan dette egentlig være mulig?

Takker for alle innspill =)

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er en kombinasjon av composit og splitvideo. Og at den billige dvdspilleren ikke benytter seg av splitvideo men istedet bare den enkle composit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Kanskje det er en kombinasjon av composit og splitvideo. Og at den billige dvdspilleren ikke benytter seg av splitvideo men istedet bare den enkle composit.
    Takker for innspill!

Noen andre som kan si om hansam har rett eller om det kan være andre grunner til dette?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet igjen med kabelen fra Tara Labs? Kanskje spilleren "reparerte" seg selv på turen til og fra butikken ved at den ble ristet på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Har du testet igjen med kabelen fra Tara Labs? Kanskje spilleren "reparerte" seg selv på turen til og fra butikken ved at den ble ristet på?
    Ja har testet med den etterpå igjen også, men er samme feilen med både Tara Labs'en og den noname kabelen.

Merkelige greier syns jeg..

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Du har ikke brukt begge de to gamle scart-kablene på en annen TV eller spiller som kanskje har et skadet eller ødelagt scart-inntak? Da har kanskje de to kablene fått samme skade på én eller flere av de små kontaktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hm. Du har ikke brukt begge de to gamle scart-kablene på en annen TV eller spiller som kanskje har et skadet eller ødelagt scart-inntak? Da har kanskje de to kablene fått samme skade på én eller flere av de små kontaktene.
    Nei, har ikke det. De stripene kom bare plutselig.

Og når jeg koblet den andre spilleren til med begge disse gamle kablene, så var jo bildet helt klart. Det er det som gjør det så rart..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •