7.1 optisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: 7.1 optisk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

7.1 optisk

Leste en plass at optisk kabel funker til å sende 5.1 og 7.1 lyd ifra dvd format, men ifra blu-ray har den ikke "bredde" nok..

dette er et utdrag ifra nett-debatten

En optisk kabel støtter 5.1 og 7.1 ja. Men ikke fra de nye høyoppløste lydformatene som benyttes via Blu-Ray da det er grensesnittet i kabelen som setter begrensinger her, det er heller ikke nok båndbredde til å overføre ett fullt 5.1 MPCM signal, dette blir derfor komprimert. Du kan få utnyttet deg av PCM (stereo) eller DTS-Core og alle de andre standard lydformatene som DTS og Dolby Digital.

Er det slik at opstisk kabel ikke klare å sende 7.1 lyd fra blu-ray ifra spilleren til reciveren?

om ikke, hva skal jeg gjøre får å få 7.1 lyd som har NAD 765 som ikke tar imot lyd med hjelp av hdmi? har ikke lysst til å bruke analoge kabler:/

setter stor pris på hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at du ikke få de nye lydformatene som Dolby TrueHD Og DTS HD Master. De får du kun via hdmi, dts og dolby digital vil fungere via optisk eller coax.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest et sted at NAD 765 kunne oppgraderes til å dekode Dolby TrueHD Og DTS HD Master. Kanskje hvert å sjekke ut om du absolutt ikke vil bruke 8 analoge kabler. Hør med Hifiklubben f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Mener jeg har lest et sted at NAD 765 kunne oppgraderes til å dekode Dolby TrueHD Og DTS HD Master. Kanskje hvert å sjekke ut om du absolutt ikke vil bruke 8 analoge kabler. Hør med Hifiklubben f.eks.
    HD kittet er produsert, jeg husker ikke prisene akkurat nå- Men du kan jo maile en av sjappene så får du pris rett over påske =)

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    HD kittet er produsert, jeg husker ikke prisene akkurat nå- Men du kan jo maile en av sjappene så får du pris rett over påske =)

MVH
    Lars B
    HD-kittet? er det en oppgradering eller kabler? kan hifi-klubben klare å skaffe dette til meg?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali lektor
    HD-kittet? er det en oppgradering eller kabler? kan hifi-klubben klare å skaffe dette til meg?
    De bytter vel ut hele hdmi "kortet" tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •